Doodik - 26-03-2009, 15:40
" />Witam,
Spawa dotyczy Lybry 1.9 JTD 105 koni.
Dzisiaj zrobi³em trase ok 200 km i pod koniec prawie ze pod domem zaczê³o mi co¶ stukaæ (gdzie¶ w okolicach prawego ko³a, moge siê myliæ to tylko takie odczucie). D¼wiêk podobny jest do tego jakby co¶ stuka³o o podwozie, zarówno na biegu jak i na luzie, bez wzglêdu czy sprzêg³o wci¶niête czy nie.
Obejrza³em spód auta, wydech ok, opony czyste nic siê nie nawinêlo na pó³osie, na pierwszsy rzut oka wszystko wygl±da prawid³owo. By³em siê teraz przejechac i stuki usta³y po czym po ok 15 minutach znów siê pojawi³y ale bardziej delikatne.
Kos ma jakie¶ sugestie ??
£o¿yska, przeguby, co¶ ze skrzyni± ?? Czekam na wszelkie podejrzenia.
adamc - 26-03-2009, 15:48
" />podno¶nik i do góry ten k³opot...
a wtedy do oceny stan zawieszenia, mo¿e to wahacz?
Doodik - 26-03-2009, 16:47
" />Teraz przejecha³em 10 km i cisza ani oznaki dziwnego d¼wiêku.
Bêde musia³ faktycznie ca³e autko podnie¶c i badaæ, najlepiej w momencie jak bêdzie ha³asowa³o.
Dodam, ¿e w trakcie wydawania tych d¼wiêków nie zauwa¿ylem ¿adnych objawów typu szarpanie, dr¿enie kierownicy, spadek mocy; sprzeg³o tez pracuje normalnie.
skromny555 - 26-03-2009, 21:35
" />Kolego ,jak podniesiesz auto,bo nieie ma innej rady ,sprawdz stan ³acznikow stabilizatora,sprawdz sam stabilizator (wetknij tam jakas breszke i sprawdz czy nie ma luzow).Zobacz co z wachaczami i zwrotnice.Posprawdzaj wszystkie gumy na przegubach jesli sa pekniete no to przegub do wyniany.Powodzenia.
Doodik - 26-03-2009, 22:57
" />zapomnia³em o do¶æ istotnym spostrze¿eniu, tzn d¼wiêk obijania z pewno¶ci± wynika z ruchu obrotowego którego¶ elementu. Najpier my¶la³em ¿e wbi³em co¶ w oponê i wali mi o nadkole.
Dziêkuje za podpowiedzi, zabieram sie w takim razie za ocenê stanu zawieszenia.
A co sadzicie o jakeij¶ usterce mechanicznej skrzyni, jest to mozliwe przy takich objawach ??
skromny555 - 27-03-2009, 12:30
" />Co by tu jeszcze Ci podpowiedziec ,w takim razie.Jesli stwierdzasz ze to cos z obrotami zwiazane to postaraj sie zlokalizowac ,mniej wiecej gdzie to slychac .Jesli bedzie to z prawej ,albo z lewej strony ,usterka moze byc gdzies przy kolach.Moze to byc pó³os,a to sprawdzisz najlepiej na skrzyzowaniu,jak kola sa wychylone,wtedy czeszczy w przegubie.Wgre moga wchodzic lozyska w kolach.Skrzynie raczej bym wykluczyl,ale?Daj znac co i jak dla potomnych.
adamc - 27-03-2009, 14:19
" />dla poprawy nastroju ma³y OT..
otó¿, stukanie podczas jazdy jest niebezpieczne,
lepiej siê gdzie¶ zatrzymaæ w ustronnym miejscu...
jenks - 27-03-2009, 14:26
" />witam u mnie stukala poduszka amora
Doodik - 29-03-2009, 20:02
" />Wiêc sprawa wygl±da tak.
Robi³em akurat teraz przegl±d autka. Wszystkie elementy s± ok, ¶ci±gn±³em te¿ plastikowa os³onê silnika, posprawdza³em wszystkie gumy ³y¿k± do kó³ ( wszystko ok) .
Tyle ze od ostatniego momentu brak dziwnego d¼wiêku. Mam nadzieje to to by³o cos przypadkowego i niegro¼nego dla mnie i autka. Je¶li tylko pojawia siê jakie¶ dalsze objawy poinformuje o postêpach.
pozdrawiam
mikaeltdi - 29-03-2009, 20:10
" />Mo¿e z³apa³e¶ kamyk miêdzy lamelki opony i puka³o a¿ nie wyrzuci³o na zewn±trz ...skoro teraz ju¿ nie puka .....
pozdro
Doodik - 31-03-2009, 23:10
" />No wiêc dzisiaj jecha³y ze mna trzy osoby i znów d¼wiêk t³uczenie sie pojaiw³o, st±d moje podejrzenie, ze mo¿e zale¿y to od obci±¿enia. Dodatkowo wyra¼nie zauwa¿y³em ¿e d¼wiêk wystêpuje gdy auto jest na biegu i dodaje sie gazu czyli wtedy jak sie to mowi jak ci±gnie na danym biegu ( stukanie wystêpuje na ka¿dym biegu).
Jutro po raz kolejny sprawdzam wszystkie elementy zawieszenia.
A czy s±dzicie ¿e ³o¿ysko mog³oby byc powodem takiego synchronicznego t³uczenia ( im szybciej sie jedzie tym czê¶ciej t³ucze)
Pozdrawiam
Krzysiek_79 - 31-03-2009, 23:17
" />
">Witam,
Spawa dotyczy Lybry 1.9 JTD 105 koni.
Dzisiaj zrobi³em trase ok 200 km i pod koniec prawie ze pod domem zaczê³o mi co¶ stukaæ (gdzie¶ w okolicach prawego ko³a, moge siê myliæ to tylko takie odczucie). D¼wiêk podobny jest do tego jakby co¶ stuka³o o podwozie, zarówno na biegu jak i na luzie, bez wzglêdu czy sprzêg³o wci¶niête czy nie.
Obejrza³em spód auta, wydech ok, opony czyste nic siê nie nawinêlo na pó³osie, na pierwszsy rzut oka wszystko wygl±da prawid³owo. By³em siê teraz przejechac i stuki usta³y po czym po ok 15 minutach znów siê pojawi³y ale bardziej delikatne.
Kos ma jakie¶ sugestie ??
£o¿yska, przeguby, co¶ ze skrzyni± ?? Czekam na wszelkie podejrzenia.
podziele siê stukaniem u mnie równie¿ stuka i jest to prawy wahacz, koszt nowego ok 300z³ wymiana ca³o¶ci niesety konieczna wraz ze sworzeniem (osobnych czê¶ci nie robi±) , nie mam pojêcia ile za wymiane - ten koszt przedemn±. A po prawej mam jeszcze jedn± stukaczkê pt tuleja , trzeba zrobic bo wiosna ju¿ i w trase ¶migac trzeba
ps - hehe bardziej siê t³ucze na drodze z dziurami, na innych nie my¶li nawet o tym - a je¿dzê póki co bez naprawy bo muszê
Doodik - 31-03-2009, 23:26
" />Tylko zastanawia mnie jedno,¿e to nie jest d¼wiêk np wybitej gumy, ¿e ha³asuje na nierówno¶ciach.
Gdybym sam mia³ wytworzyæ taki d¼wiêk to okrêci³bym czym¶ pó³o¶ tak ¿eby przy ka¿dym obrocie o co¶ "wali³o" i takich usterek i anomali poszukuje u siebie
adamc - 31-03-2009, 23:26
" />
">Witam,
Spawa dotyczy Lybry 1.9 JTD 105 koni.
Dzisiaj zrobi³em trase ok 200 km i pod koniec prawie ze pod domem zaczê³o mi co¶ stukaæ (gdzie¶ w okolicach prawego ko³a, moge siê myliæ to tylko takie odczucie). D¼wiêk podobny jest do tego jakby co¶ stuka³o o podwozie, zarówno na biegu jak i na luzie, bez wzglêdu czy sprzêg³o wci¶niête czy nie.
Obejrza³em spód auta, wydech ok, opony czyste nic siê nie nawinêlo na pó³osie, na pierwszsy rzut oka wszystko wygl±da prawid³owo. By³em siê teraz przejechac i stuki usta³y po czym po ok 15 minutach znów siê pojawi³y ale bardziej delikatne.
Kos ma jakie¶ sugestie ??
£o¿yska, przeguby, co¶ ze skrzyni± ?? Czekam na wszelkie podejrzenia.
podziele siê stukaniem u mnie równie¿ stuka i jest to prawy wahacz, koszt nowego ok 300z³ wymiana ca³o¶ci niesety konieczna wraz ze sworzeniem (osobnych czê¶ci nie robi±) , nie mam pojêcia ile za wymiane - ten koszt przedemn±. A po prawej mam jeszcze jedn± stukaczkê pt tuleja , trzeba zrobic bo wiosna ju¿ i w trase ¶migac trzeba
ps - hehe bardziej siê t³ucze na drodze z dziurami, na innych nie my¶li nawet o tym - a je¿dzê póki co bez naprawy bo muszê
robi³em ostatnio... 240 z³ z wymian±..
miszaa - 01-04-2009, 10:14
" />Te¿ mam to mêcz±ce stukanie. Trzeba zrobiæ. Facet na przegl±dzie powiedzia³ ¿e wystarczy tylko lew± strone zrobiæ.
Ahaa... zrobie lew± a za tys. km dowaj na drug±, zreszt± stuka juz po obu stronach. Je¿d¿e na tym bo musze nie mam na razie czasu na naprawe ani kasiory niestety, dodatkowo przez kur euro czê¶ci ca³y czas dro¿ej±. No có¿ dobrze ¿e to juz wiosna jest sie czym pocieszyæ
Doodik - 01-04-2009, 14:44
" />Dzisiaj przy okazji zmiany opon na letnie , prawdopodobnie zdiagnozowa³em usterke, po prawej stronie, wywalony mam przegub, dopiero jak zrzuci³em ko³o i zacz±³em ogl±dac pó³o¶ zauwa¿y³em ¿e dos³ownie lata na boki,
Pytanie:
Czy w Lancii wymienia sie sam krzy¿ak czy trzeba ca³± pó³o¶ ??
marmal - 01-04-2009, 18:32
" />Dobrze przynajmniej i¿ wiesz co w trawie piszczy - bo ju¿ my¶la³em i¿ to sprawa "haka" - jak wiesz ko³o jest okr±g³e, jego obwód to 2"pi"x"r",
"pi"- to 3 z "hakiem" i wydawa³o mi siê i¿ to on dawa³ popaliæ
Doodik - 04-04-2009, 09:51
" />Powodem rozsypania przegubu by³ brak opaski na gumie os³aniaj±cej, prawdopodobnie pêk³a i spa³a, i przegub pracowa³ na sucho,
Co proponujecie,
Kupiæ nowy przegub od strony ko³a : W LT 327 z³ ( jak to Pan okre¶li³ prawie ¿e orygina³) , 199 z³ renomowany zamiennik
czy mo¿e szukac ca³ej pó³osi u¿ywanej z sensownym przebiegiem b±d¼ regenerowanej. Zastanaiwam siê ajiej jako¶ci bêda przeguby na takiej regenerowanej pó³osi, gdyby kto¶ mia³ z tym do cznienia prosze o radê. Sam sk³aniam sie do zainwestowania w porz±dny przegub.
dudekken - 04-04-2009, 17:39
" />Polecam kontakt z firm± zajmuj±c± siê przegubami, pó³osiami od lat i na pewno doradz± i zrobi± tak ¿eby by³o trwale i solidnie a niekoniecznie drogo
Doodik - 30-04-2009, 12:06
" />Wiec na zakoñczenie tematu:
Pojecha³em do mechanika, ten po wstêpnych oglêdzinach postawi³ na ³o¿ysko podpory pó³osi, ale doda³ ¿e 100% pewno¶æ bêdzie mia³ po zdemontowaniu pó³osi, podpory i ³o¿yska.
Po rozebraniu okaza³o siê ¿e zarówno podpora jak i ³o¿ysko s± w super stanie, natomiast przegub wewnêtrzny wyra¼nie zacina siê w rêkach przy próbie ruchu.
Pad³o wiêc na przegub wewnêtrzny. Dodatkowo zauwa¿y³ rozszarpan± gumê na przek³adni kierowniczej. Zamówi³em wszystko w autosklepie.24.
Wszystko zosta³o z³o¿one i teraz jest cisza.
Kosztowa³o mnie to 190z³ przegub kompletny + 22z³ dwie os³ony na przek³adniê + 60z³ robota + 2 dni bez autka .
Pozdrawiam
Sebastian - 30-04-2009, 19:38
" />
">Po rozebraniu okaza³o siê ¿e zarówno podpora jak i ³o¿ysko s± w super stanie, natomiast przegub wewnêtrzny wyra¼nie zacina siê w rêkach przy próbie ruchu.
Pad³o wiêc na przegub wewnêtrzny. Dodatkowo zauwa¿y³ rozszarpan± gumê na przek³adni kierowniczej. Zamówi³em wszystko w autosklepie.24.
Wszystko zosta³o z³o¿one i teraz jest cisza.
Kosztowa³o mnie to 190z³ przegub kompletny + 22z³ dwie os³ony na przek³adniê + 60z³ robota + 2 dni bez autka .
To jak to w koñcu jest - przeguby wewnêtrzne w Lybrze s± wymienne czy trzeba ca³± pó³o¶ wymieniæ/zregenerowaæ?
Pozdrawiam.
dudekken - 30-04-2009, 20:16
" />Opcje s± dwie:
Je¿eli mamy przeguby w po³±czeniu z pó³osiami jak na fot. 1 to bêdziemy mieli niez³± dziurê w portfelu, koszt prawej kmpl(od skrzyni do ko³a). to oko³o 1000-1200z³, lewej 700-800z³
Je¿eli mamy jak na fot. 2 to mo¿emy odetchn±æ z ulg± koszt przegubu na jedn± stronê (po obu jest taki sam) to oko³o 200z³ za sztukê.
My¶lê ¿e to jaki rodzaj przeniesienia napêdu zosta³ zastosowany zale¿a³o od silnika i jego mocy, tzn im mocniejszy tym mocniejsze elementy nale¿a³o zastosowaæ.
Ja osobi¶cie mam t± bardziej kalecz±c± opcjê.
Za³±czniki:
Sebastian - 30-04-2009, 20:37
" />
">Opcje s± dwie:
Je¿eli mamy przeguby w po³±czeniu z pó³osiami jak na fot. 1 to bêdziemy mieli niez³± dziurê w portfelu, koszt prawej kmpl(od skrzyni do ko³a). to oko³o 1000-1200z³, lewej 700-800z³
Je¿eli mamy jak na fot. 2 to mo¿emy odetchn±æ z ulg± koszt przegubu na jedn± stronê (po obu jest taki sam) to oko³o 200z³ za sztukê.
My¶lê ¿e to jaki rodzaj przeniesienia napêdu zosta³ zastosowany zale¿a³o od silnika i jego mocy, tzn im mocniejszy tym mocniejsze elementy nale¿a³o zastosowaæ.
Dziêki za konkretn± odpowied¼ - ciekawe któr± ja mam wersjê. Przy najbli¿szej wizycie u mechanika (niestety, ale stan naszych dróg znowu wymusza na mnie wizytê u fachowców) a¿ sobie popatrzê - prêdzej czy pó¼niej czeka mnie zainteresowanie siê tym tematem.
Pozdrawiam.
Doodik - 01-05-2009, 11:03
" />Potwierdzam ja równiez mam mia³em opcjê 2, st±d wymiana jedynie przegubu. Ale przy telefonie do autosklepu24 tez zamar³em w oczekiwaniu, gdy us³ysz±³em proszê poczekaæ zaraz oddzwoniê bo mo¿liwe ze to jest kompletny zestaw z pó³osi±.
Dudi - 04-05-2009, 11:17
" />Czy to mo¿na sobie samemu obejrzeæ w eperze po nr VIN???
Doodik jak± masz wersjê???
Doodik - 04-05-2009, 12:07
" />Po nr VIN zobaczysz co masz, zdjêcia przedstawione przez dudekken'a pochodz± w³a¶nie z epera.
Jak ju¿ pisa³em mam wersjê opisan± jako druga - mniej kosztown± . Gdy dzwoni³em do autosklepu to powiedziano mi, ¿e erpe nie przewiduje samego przegubu jako czêsci zamiennej, jednak oni dysponuj± takimi przegubami.
m4riusz123 - 08-05-2009, 01:23
" />Panowie mogê dodaæ kilka swoich groszy na ten temat posiada³em ju¿ 2 lybra i powiem wam tak ze wszystko jest do wymienienia i z tego co ja robi³em w ¿adnym wypadku nie trzeba wymieniaæ ca³ych pó³ osi sprawa przedstawia sie nastêpuj±co.
Kolega dudekken doskonale przedstawi³ to na zdjêciach .
Ta usterkê jest ³atwo odró¿niæ i wy³apaæ od innych pukanie pojawia sie gdy samochód ma ciê¿ej czyli my¶lê ze powy¿ej 2 osób w ¶rodku.
A co do czê¶ci u mnie w jednej lybrze z jednej strony by³ przegub kulkowy a z drogiej krzy¿akowy. I oczywi¶cie tkaze by³em wystraszony bo w servisach i sklepach wszyscy mówili mi o pó³osiach ca³ych od wymiany które kosztuj± kupê kasy. Jako¶ dogrzeba³em sie do pewnych wiadomo¶ci w necie ze te same rozwi±zanie znajduje sie w alfach 156 i i tej krótszej nowszej i tam sa dostêpne przeguby wewnêtrzne same bez potrzeby kupowania pó³ osi.
Potem pojecha³em do konkretnego mechanika który trochê w³oszczyzny ju¿ zrobi³ swoim ¿yciu i on mi to potwierdzi³.Oto fotki obu przypadków. pozdrawiam
Za³±cznik:
prz.krzyzakowy.JPG [ 27.63 KiB | Obejrzany 673 razy ]
Za³±cznik:
prze.kulkowy.JPG [ 44.74 KiB | Obejrzany 673 razy ]