Lybra - sprzeglo wymienione na nowe ale lapie przy podlodze



lybragopala - 01-09-2008, 22:46
" />nie wiem czy ufac mechanikowi, wydalem 500zl za wymiane sprzegla + ponad drugie tyle za sprzeglo (nie byle co tylko nowe Valeo), ale po zamontowaniu okazuje sie ze lapie dosc nisko, przy samej podlodze prawie.

fakt szarpania przy ruszaniu zniknely, ale co z nowym problemem?

mechanik mowi ze te sprzeglo nie ma regulacji, co teraz robic?

pozdrawiam




Weeb - 01-09-2008, 22:57
" />Nie wiem czy Lybra to posiada, ale zapewne wysprzêglik do wymiany.



matias21 - 01-09-2008, 23:08
" />to normalne, ¿e nowe sprzêg³o ³apie przy pod³odze w moim jest tak samo po wymianie w drugim aucie te¿, nie wiem co w tym dziwnego ?



Weeb - 02-09-2008, 00:02
" />
">to normalne, ¿e nowe sprzêg³o ³apie przy pod³odze w moim jest tak samo po wymianie w drugim aucie te¿, nie wiem co w tym dziwnego ?

To, ¿e prawid³owo powinno ³apaæ w po³owie drogi ...




prezesjm - 02-09-2008, 07:16
" />Pewnie ¼le odpowietrzony wysprzêglik. Czê¶æ ruchu pompy idzie wtedy na sprê¿enie powietrza i to najczê¶ciej efekt " niskiego brania" sprzêg³a. Jak poczujesz ¿e peda³ sprzêg³a na pocz±tku wciska siê ³atwo i po chwili jest wiêkszy opór to na bank powietrze. Peda³ powinien dawaæ opór podobny od samego pocz±tku.



kartonik - 02-09-2008, 07:39
" />Ja tez nie widze problemu. W poprzedniej lybrze sprzeglo bralo przy samej podlodze. W tej, co teraz jezdze, pow wymianie tez lapie przy samej podlodze. Jak juz nie bedzie lapac, to jest problem :wink:



viruskill - 02-09-2008, 07:42
" />nieprawda wez dluzszy lub krotrzy pret miedzy wysprzeglikiem a sprzeglem ja tez tak mialem utoczylem dluzszy bo mi niewysprzeglal i teraz jest ok koszt kawalek stalowego pretu i szlifierka



Fugaz - 02-09-2008, 08:46
" />U mnie po wymianie sprzêg³a ³apie tak mniej wiêcej w po³owie skoku i ma taki sam opór na ca³ym skoku peda³a.



prezesjm - 02-09-2008, 10:19
" />
">U mnie po wymianie sprzêg³a ³apie tak mniej wiêcej w po³owie skoku i ma taki sam opór na ca³ym skoku peda³a.

I tak ma byæ.

Wysprzegliki wbrew pozorom ciê¿ko dobrze odpowietrzyæ. Najszybciej i najpro¶ciej to trzeba wyj±æ wysprzêglik z mocowania przy skrzyni biegów ( potrzebny ¶ci±gacz do pier¶cieni segera lub wprawne palce i dobry ¶rubokrêt), obracamy wysprzêglik odpowietrznikiem do góry, nak³adamy wê¿yk na odpowietrznik a drugi koniec do zbiorniczka na pompie hamulcowej. Na pocz±tku warto odlaæ trochê p³ynu z przewodów bo pewnie poleci brudny i nie warto go pakowaæ do zbiorniczka z powrotem. Uzupe³niamy ubytek ¶wie¿ym p³ynem hamulcowym ale zostawiamy troszku luzu- nie lejemy do koñca. Pompujemy peda³em sprzêg³a p³yn na oko³o a¿ w przewodzie nie bêd± siê pojawiaæ b±belki powietrza. Najlepiej to zrobiæ we dwie osoby , jedna pompuje druga oczywi¶cie obserwuje przewód. Po zakrêceniu odpowietrznika sprawdzamy czy peda³ sprzêg³a da siê wcisn±æ, robimy to rêk± , nie mocno bo nog± mo¿na rozerwaæ wysprzêglik. peda³ nie powinien daæ siê wcisn±æ wiele, max ja wiem, mo¿e 1 cm , nie wiêcej. Je¶li wpada wiêcej to odpowietrzamy dalej. Je¶li kto¶ ma du¿y luz pomiêdzy peda³em a si³ownikiem sprzêg³a to oczywi¶cie ten luz bêdzie wiêkszy. Je¶li peda³ jest " twardy "od samej góry to wciskamy wysprzêglik na miejsce, trzeba go wcisn±æ w gniazdo i zabezpieczyæ segerkiem. Przy wciskaniu nadmiar p³ynu wp³ynie z powrotem do zbiorniczka na pompie hamulcowej i z tego powodu jest potrzebne troche " luzu " w zbiorniczku. Uzupe³niamy poziom do w³a¶ciwego poziomu i gotowe. Je¶li sprzêg³o po czasie znowu siê zapowietrzy to zwykle jest potrzebna wymiana wysprzêglika lub jego regeneracja. Opis mo¿na zastosowaæ do innych modeli, Thema , Kappa , rozwi±zanie jest identyczne.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \