Lybra - sportowe tarcze hamulcowe



LybraSW - 25-06-2008, 09:29
" />Witam

Mam zamiar wymieniæ przednie tarcze hamulcowe na co¶ lepszego.
My¶la³em o TAROX G88, Zimmermanach nacinanych i nawiercanych albo jakich¶ Brembo MAX. Czy kto¶ ju¿ zak³ada³ takowe ??




aro - 25-06-2008, 10:38
" />Bêdziesz bra³ udzia³ w wyscigach?



kaeres - 25-06-2008, 11:19
" />Ja musia³em z 500km przejechaæ aby siê dostosowaæ do brzytew jakie ma Lybra w oryginale.
Co Ty bêdziesz ni± robi³ ?



Fugaz - 25-06-2008, 11:34
" />Napisz proszê do czego Ci s± one potrzebne, na ulicê? Czy mo¿e zamierzasz co¶ bardziej wyczynowego robiæ?
Je¶li chodzi o Brembo to uwa¿aj bo mo¿esz trafiæ na jakie¶ podróby.




pawcio1 - 25-06-2008, 11:40
" />Tak siê zastanawiam,czy podczas normalnej codziennej jazdy odczujesz jak±¶ radykaln± ró¿nice jak za³o¿ysz tarcze sportowe :roll:
Wywalisz forse,a efekty znikome...



LybraSW - 25-06-2008, 11:42
" />Powiedzmy ¿e nie dajê siê wyprzedzaæ niczemu co ma mniej ni¿ 200 KM a w szczególno¶ci niczemu ze ¶mig³em b±d¼ gwiazd± na masce Tak serio to mam 170 KM i po d³u¿szej je¼dzie w górach skuteczno¶æ seryjnego uk³adu znacznie siê pogarsza. Po za tym i tak musze wymieniæ ju¿ tarcze.



LybraSW - 25-06-2008, 12:06
" />Moja ksiê¿niczka bêdzie troszkê modyfikowana wizualnie i mechanicznie tak ¿e porz±dne tarcze z ³adnymi zaciskami maj± dope³niæ ca³o¶ci.



Przemo - 25-06-2008, 12:39
" />Moim zdaniem najlepszy komplet to klocki Ferodo + tarcze Brembo. Kup w tym sklepie http://www.ferodo.pl/ lepszej ceny nie znajdziesz i masz pewno¶æ ¿e to orygina³y :!:



Marcin_D - 25-06-2008, 13:01
" />Nie bardzo jest sens wdawaæ siê w sportowe tarcze - chyba ¿e chodzi o "sportowo¶æ" wygl±du.
Sportowa tarcza w normalnych warunkach hamowania nigdy w ¿yciu nie da lepszego efektu ni¿ porz±dna markowa tarcza normalna.
A ju¿ komplet sportowy (klocki i tarcza) to dla kogo¶ kto je¼dzi³ na serii oznaczaj± przy pierwszym hamowaniu "wjazd komu¶ w ty³ek".
Te tarcze i klocki aby dobrze pracowa³y musz± byæ rozgrzane - inazej hamuj± gorzej ni¿ seria.
Ostatnio na necie czyta³em w³a¶nie wypowied¼ jakiego¶ specjalisty z teamu chyba Forda n aten temat.
Ludzie zak³adaja czêsto sportowe tarcze, a potem siê dziwi±, ¿e zatrzymali siê komu¶ na dupie.

Je¶li ju¿ chcesz to nie sportowe tarcze - tylko nacinane i ostatecznie nawiercane. Maj± jedn± wadê - z¿eraja klocki w zastraszaj±cym tempie - je¶li maj± byæ d³u¿ej klocki to mus¿by¶ specjalnie przystosowane.

Mój znajomy kiedy¶ takie tarcze za³o¿y³ do Meganki Coupe - po poradach kolegów z podwórka i zasiêgniêciu rady u "ekspertów" z forum. Na drugio dzieñ po za³o¿eniu zatrzyma³ sie na dupie chyba Mietka i by³ podwójnie w plecy.



Fugaz - 25-06-2008, 13:55
" />No tak jak góry mêczysz to jak siêtarcze rozgrzej± to mo¿e byæ kiepsko. Jabym wybra³ brembo, tylko uwa¿a³bym na podróby, poniewa¿ czyta³em, ¿e jak ¼le trafisz to mog± siê tarczê wygi±æ. Osoby które by³y pewne, ¿e to orygina³ mówi³y ¿e s± ¶wietne.



Orsya - 25-06-2008, 14:34
" />to kilka przemy¶leñ w tej kwestii
1) wymiana samych tarcz na nawiercane i ewentualnie klocków niewiele da - je¿eli ¶rednica tarczy dalej bêdzie taka sama to ona i tak nie bêdzie skutecznie odprowadza³a ciep³a przy hamowaniu i efekt koñcowy bêdzie taki jak teraz, z tym zastrze¿eniem ¿e byæ mo¿e pó¼niej pojawi siê fading. Poza tym s³yszalem wiele negatywnych opinii odno¶nie pêkania takich tarcz. Ja zakupi³em Brembo max.
2) wymiana tarcz na wiêksze zrobi róznicê z dwóch powodów
a) wiêksza powierzchnia czyli lepsze odprowadzanie ciep³a i mniejszy fading
b) czuæ ró¿nicê przy hamowaniu z wiêkszych prêdko¶ci, a skoro piszesz, ¿e lubisz ogl±daæ niemieck± my¶l techniczn± we wstecznym lusterku, to jest to mocno wskazane
3) wiêksze tarcze niesetyty bêd± wi±za³y siê z wymian± zacisków - najlepiej wybraæ zaciski 4-t³oczkowe. Pozostaje w tym miejscu kwestia ekonomiczna - zaciski s± cholernie drogie, pytanie czy pod felgi, które masz zmieszcz± siê wiêksze zaciski, je¿eli nie to wymiana felg i opon (znowu koszt) oraz pozostaje jeszcze kwestia zwrotnicy (w 156 i 147, a na tych modelach bazuje p³yta pod³ogowa Lybry, w s³abszych wersjach silnikowych ni¿ GTA trzeba by³o wymieniæ zwrotnicê)
4) klocki hamulcowe - generalnie polecam ferrodo, www.hamulce.net - tam jest go¶æ który zna siê na temacie jak ma³o kto



LybraSW - 25-06-2008, 15:04
" />dziêki za pomoc i konstruktywn± krytykê... Mo¿e skusze siê na kompket Brembo Maxx i Ferrodo. Na pewno wymieniê te¿ p³yn na lepszy.
Jak na razie to ksiê¿niczka ma ciemne szybki ale ju¿ nied³ugo pojawi± siê ³adne 16 stki wraz z Dunlopami i w³a¶nie omawiane tarcze. Z zewn±trz nie bêdzie zmian po za widocznymi xenonami



Orsya - 25-06-2008, 23:04
" />aha, by³bym zapomnia³ - wymieñ przewody na takie w oplocie
i oczywi¶cie dobry p³yn hamulcowy to te¿ wa¿ny element



DZIDA - 26-06-2008, 07:55
" />
">Witam

Mam zamiar wymieniæ przednie tarcze hamulcowe na co¶ lepszego.
My¶la³em o TAROX G88, Zimmermanach nacinanych i nawiercanych albo jakich¶ Brembo MAX. Czy kto¶ ju¿ zak³ada³ takowe ??


zacznij od wymiany na ¶wie¿y p³ynu hamulcowego i dobrego odpowietrzenia uk³adu i wtedy sprawd¼ jak Ci sie je¼dzi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \