ďťż
Lybra - spadek mocy, co sprawdzić?



zoom123 - 09-11-2009, 22:50
" /> Cześć, kupiłem Lybrę, o której wiedziałem,że ma uszkodzony EGR- na niskich obrotach silnik falował, ale po rozgrzaniu te objawy mijały.Jechałem sobie i przygazowałem -silnik zdławiło, zapaliła się kontrolka awarii silnika i momentalnie spadła moc- jak bym jechał Lybrą z silnikiem punto 80 KM... Podpiałem silnik do interfejsu pojawiły się następujące błędy:
- P0335 czujnik A położenia wału korbowego- usterka- sygnał nieprawidłowy
- P0404 układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem- brak sygnału
- P1671 regulator ciśnienia na szynie CR - sygnał nieprawidłowy ( to akurat wiążę z nieszczelnością filtra paliwa, czy słusznie?Wydaje mi się ,że jednak taka nieszczelnośc nie może mieć wpływu na ciśnienie w szynie...)
- U1600 Immobilizer - sygnał zbyt wysoki
- P0236- czujnik A wspomagania turbosprężarki- sygnał poza zakresem - sygnał zbyt niski...
Mam pytanie- czy te usterki mogą być powiązane i wynikać jedna z drugiej? Czy mógłby ktoś kompetentny napisać jakie części powinienem wymienić? Ze względów ekonomicznych chce to zrobić sam, bo radzę sobie z takimi rzeczami jednak zupełnie nie znam się na tych kodach...pozdrawiam!




Codee - 09-11-2009, 23:05
" />kolego ciekawy zestaw masz bo to by oznaczało że rozrząd Ci się przestawił, turbina padła, pompa paliwa też padła, full wypas.

A tak serio to zacznij od zaślepienia EGR, potem sprawdzenia ustawienia rozrządu i zobacz stan czujnika, zobacz też czy paliwko Ci gdzieś nie ucieka. Dodatkowo przy turbo sprawdź wszystkie odmy, wchodzące/wychodzące.

Immobiliser - nie wiem o co "come on", może przez ten czujnik położenia wału zaczął komp szaleć



zoom123 - 09-11-2009, 23:13
" />Dzięki, no jest nieszczelny filtr paliwa, lekki wyciek, najciekawsze jest to ,że samochód był u blacharza, nim go jednak zawiozłem do naprawy silnik hulał aż miło, odbierałem samochód to było gorzej, ale moc spadła całkowicie dopiero przy w/w zdarzeniu... nie wiem co o tym sądzić



Codee - 09-11-2009, 23:28
" />może Ci sqrw ysyny cosik podnienili

ja raz oddałem ostatnio swoją Lybrę do warsztatu - jak przed założeniem zimówek musiałem mieć ustawioną geometrię bo kąt wahacza tylnego nie był jak trzeba.
Goście mieli hormonogram napięty jak baranie jaja ale mnie wcisnęli w pewien dzień, a wujek ze stacji diagnostycznej obok patrzał ile się z moim autem bawią, i co robią ( warsztat i stacja oddzielne firmy położone na przeciw siebie )

Kumplowi w Katowicach w pewnym warsztacie z Audi A4 turbine podmienili.




zoom123 - 09-11-2009, 23:33
" />Ja nie chce nikogo posądzać bo łatwo komuś krzywdę zrobić, ale takie miałem i mam podejrzenia, tylko nie wiem jak to udowodnić...



Codee - 09-11-2009, 23:38
" />z Turbo to proste, jeśli było wyciągane to widać po śrubach mocujących, a i musieli to czymś uszczelnić - pastą do tłumników



lancia1969 - 10-11-2009, 02:19
" />Od razu czarne scenariusze piszecie , auto stało czyli było nie jeżdzone , egr się zapiekł i tyle .
Wrócicie do terorii spiskowej po sprawdzeniu rzeczy które Codee wymienił .



Gość - 10-11-2009, 07:53
" />To,że to diesel to już wiem,tylko dalej za mało.Więcej danych,jak mam cokolwiek powiedzieć?
Na szybko wymazać błedy po naprawie blacharskiej i zrobić jazdę próbną,podłączyć tester i sprawdzić jakie dalej wiszą.Nastepnie zapodaj jaki to motor i kody usterek jakie pozostały



zoom - 10-11-2009, 09:03
" />
">Niska moc, co wymienić ???
Nick`a



zoom123 - 10-11-2009, 20:10
" />Hej,zoom, nicka nie zmienię, używam go od początku internetu Właśnie wróciłem z serwisu po przejechaniu może z 200 km i lekkim przyżyłowaniu silnika, znowu zapaliła się kontrolka EOBD, podłączyłem jeszcze raz pod szynę diagnostyczną- jedyny błąd jaki pojawił to P0236. Mam tylko pytanie czy z powodu powiedzmy awarii turbiny moc silnika może spaść tak,że ledwo da się jeździć ( no ale to odczucie subiektywne ??? Jak już pisałem wcześniej silnik kręcił, aż miło. Jutrzejsze święto uczczę wymianą czujnika turbiny, zobaczymy ,czy coś to da.Aha spalanie rewelacyjnie niskie - za 100 zeta ultimate zrobiłem 460 km, teraz testuję zwykłą ropę



Dudi - 10-11-2009, 20:46
" />Nie wiem kolego co to masz konkretnie za model Lybry ale zajrzyj sobie do tego tematu i posprawdzaj wszystkie połączenia zanim złapiesz się za jakiekolwiek zawory.W większości przypadków to pomaga. Szczególnie obejrzyj zdjęcie zamieszczone w poście przedostatnim. Dodam tylko, że w moim przypadku też pomogło. Przerabiane niecały miesiąc temu.
Dot. wersji 1.9 115KM i 2.4 JTD (nie wiem czy wszystkich).



zoom123 - 11-11-2009, 15:29
" />No i po naprawie wymieniłem pęknięty wężyk przy zaworze turbiny, samochód śmiga jak dawniej, a kontrolka EOBD zgasła Cieszę się strasznie, a z drugiej strony głupio mi że podejrzewałem swojego blacharza koleś naprawił mi auto tanio i dobrze... mogę go więc śmiało polecić, jak ktoś potrzebuje w okolicach BB. Odpiszę na priva, jak ktoś by chciał. Pozdro! BTW niesamowite ,że po odłączeniu turbiny silnik traci aż tyle na mocy



Diver3D - 29-12-2009, 23:36
" />Miałem podobną sytuację, leciałem z żoną do Gorzowa Wlkp. ok 100 km i w połowie drogi zapaliła się kontrolka silnika i drastycznie spadła moc, czasem gasnęła i moc wracała ale na krótko. Diagnoza - czujnik wspomagania turbiny są 2 ale pada zazwyczaj ten za silnikiem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \