dudekken - 13-03-2009, 12:13
" />Zamierzam wraz z olejem silnika wymienić olej w skrzyni i trochę zgłupiałem po rozmowie z pewnym sprzedawcą ...
Producent podaje w instrukcji że ma to być olej syntetyczny 75W85, API GL 4, MIL-L-2105D.Są dwie możliwości 75W90 syntetyk i półsyntetyk. Sprzedawca zaproponował mi półsyntetyk 75W90 i powiedział że lepszego tam nie trzeba. I teraz to już nie wiem czy trzymać się tego co podaje producent czy posłuchać sprzedawcy. Ze skrzynią nic się nie dzieje, nie hałasuje, biegi wchodzą ok.
Jaka jest różnica między syntetykiem a półsyntetykiem skoro klasa lepkości jest taka sama ??
larry123 - 13-03-2009, 12:44
" />nie filozofuj konieczko w lybrze nie wymienia się oleju jedynie uzupełnienia ubytki, chyba ze robiłeś remont skrzyni.
wg. strony valvoline.
Transaxle, manual Capacity 1,98 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 80000 km
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
i z tego WIDAĆ ŻE ZALECA SIĘ OLEJ GL5 !!!, jedynie sprawdzenie co 80000 km, a sprzedawca gówno wie, w dziale dla klubowiczów masz nawet zniżkę na oleje valvoline w inter carsie.
Jarek_Jarecki - 13-03-2009, 12:57
" />zalej tym, co wskazuje książka i tym czym była zalana od początku - Tutela ZC 75
PitchBlack - 13-03-2009, 13:07
" />A gdzie jest wlew do uzupelnienia oleju i jak sprawdzic czy jest oki czy brakuje?
Dudi - 13-03-2009, 13:54
" />Ja bym na Twoim miejscu nie ruszał. Skoro biegi wchodzą bez problemów to nie ma co kombinować. Potwierdzają to w serwisach. Nie ma co w Lybrze zmieniać oleju jeśli wszystko jest ok. Conajwyżej uzupełnić ewentualny brak.
letnik22 - 13-03-2009, 15:02
" />Mi skrzynia zamarzała i biegi nie wchodziły to zmieniłem na siakiegoś elfa.
Jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni- ale trzeba zanurkować pod samochód.
Sebastian - 13-03-2009, 20:06
" />
">I teraz to już nie wiem czy trzymać się tego co podaje producent czy posłuchać sprzedawcy.
Też miałem ten dylemat jak się zagłębiłem w lekturę co zaleca producent. Zobacz co mi doradzono: olej w skrzyni.
Moglaj - 14-03-2009, 01:08
" />No dobra porad było kilka a co zrobiłeś?
Sebastian - 14-03-2009, 23:24
" />
">No dobra porad było kilka a co zrobiłeś?
To pytanie do mnie? Jeżeli tak, to odpowiadam
Pojechałem do ASO u nas w mieście (Karkonoska), trafiłem na rzeczowego mechanika (aż dziw bierze, ale mówił rzeczowo i widać/słychać było, iż ma wiedzę w temacie) - posprawdzał co trzeba (widziałem kolor mojego oleju (wiem, że to w miarę mało miarodajne jeżeli chodzi o jego właściwości) - był wręcz krystalicznie czysty - aż dziwne) i stwierdził, iż nie trzeba niczego robić, ponieważ wszystko jest w jak najlepszym porządku i potrzeby wymiany/uzupełnienia brak. Na tym poprzestałem.
Pozdrawiam
dudekken - 15-03-2009, 00:11
" />No więc opierając się o wasze opinie w tej kwestii i sugestie producenta ograniczę się do kontroli stanu oleju i ewentualnego uzupełnienia.
PitchBlack - 15-03-2009, 15:50
" />czy tej kontroli stanu oleju mozna dokonac samemu czy konieczna jest wizyta u mechanika?