maydayns - 16-06-2009, 19:02
" />Witam, od zimy mam taki dziwny objaw ze jak dodam gazu to w pewnym momencie auto nagle zaczyna sciagac w prawo, po zdjeciu nogi z gazu juz jest ok... dzieje sie to niezaleznie od kol tzn na zimowkach bylo tak samo, w zeszlym roku wymienialem koncowki drozkow i mysle ze to raczej nie to.. moze macie jakies pomysly??
topcio1 - 16-06-2009, 19:24
" />pêkniêta pod³u¿nica a hamuje równo?
Qboy - 16-06-2009, 19:45
" />A zrobiles po tej wymianie koncowek drazka regulacje zbieznosci?Jesli nie to jest prawdopodobna przyczyna...Pozdrawiam
jaro1959 - 16-06-2009, 21:48
" />
">A zrobiles po tej wymianie koncowek drazka regulacje zbieznosci?Jesli nie to jest prawdopodobna przyczyna...Pozdrawiam
Tak jak powy¿ej,jedynie gdyby by³ du¿y luz na wahaczu móg³by powodowaæ uciekanie ko³a.
dawidson - 16-06-2009, 22:18
" />popieram przedmówców - to wina zawieszenia. Oprócz zbie¿no¶ci sprawdzi³bym czy nigdzie nie ma luzów.
topcio1 - 17-06-2009, 07:52
" />jednym s³owem trzeba pojechaæ na szarpaki, zostawiæ 30 pln i wyjdzie szyd³o z worka
maydayns - 17-06-2009, 10:17
" />Oczywiscie ze sprawdzilem zbieznosc po wymianie, a na szarpakach bylem w zimie na okresowym badaniu technicznym i nic nie wyszlo, nie zapytalem wtedy goscia o powod sciagania bo myslalem ze to przez zimowki... przy hamowaniu idzie jak po szynach, to samo jak puszcze kierownice to tez nic nie sciaga, tylko jak dodam mocno gazu, wtedy jest moment takiej turbodziury i jak auto zaczyna wyrywac do przodu odrazu sciaga w prawo tak ze zeby jechac prosto musze delikatnie kontrowac kierownica, po odpuszczeniu gazu przestaje sciagac i jade prosto z idealnie prosta kierownica... tez myslalem o wahaczu, ale czy bylby na nim luz jezli nic nie stuka?? i wydaje mi sie ze gdyby jednak mial luz to przy ostrym ruszaniu z miejsca lub hamowaniu bylo by slychac pukniecie.. kurde sam juz nie wiem...
PS moze sprawdze jeszcze raz zbieznosc, tylko ze to 80zl kosztuje... troche duzo jak za samo upewnienie...
kaeres - 17-06-2009, 11:25
" />
">jednym s³owem trzeba pojechaæ na szarpaki, zostawiæ 30 pln i wyjdzie szyd³o z worka
2 dni temu robi³em przegl±d i na szarpakach nic nie wysz³o a mam do wymiany koñcówkê dr±¿ka oraz ³±cznik stabilizatora.
Szarpaki znajd± jak co¶ siê zaraz rozsypie.
Zbie¿no¶æ na razie sobie daruj. Nie powinno ostro ¶ci±gaæ jak masz nie ustawion±.
Najpierw zajmuj siê luzami w newralgicznych punktach - tuleje wahacza, koñcówki dr±¿ka kierowniczego (czyli ga³ki), wahacz, itp.
Zmieñ lewe ko³o na prawe dla testu.
jaro1959 - 17-06-2009, 11:51
" />Mia³em podobnie jak kolega. Na dwóch stacjach diagnostycznych nie potrafili zdiagnozowaæ luzu na koñcówkach dr±¿ków (pojecha³em z lenistwa).
Lepiej wjechaæ na kana³ i z pomoc± drugiej osoby zdiagnozowaæ. Jeden buja samochodem (pó¼niej szarpie ko³ami) a drugi z kana³u "maca" wszystkie ruchome czê¶ci zawieszenia.
A co do zbie¿no¶ci: od lat robiê sam,od czasu jak pojecha³em do "fachowca" i ten powiedzia³ ¿e ustawi zbie¿no¶æ, jak poluzujê sobie ¶ruby.Zrobi³em sobie prosty przyrz±d,ale skuteczno¶æ jest 100%
topcio1 - 17-06-2009, 11:59
" />
">PS moze sprawdze jeszcze raz zbieznosc, tylko ze to 80zl kosztuje... troche duzo jak za samo upewnienie...
ile??? czemu tak drogo?? W Lublinie 35-40 pln
Kis79 - 17-06-2009, 18:49
" />mialem to samo - winowajaca - tulejka przedniego wahacza - koszt 30 zl
ThemADI_NS - 18-06-2009, 00:30
" />
">mialem to samo - winowajaca - tulejka przedniego wahacza - koszt 30 zl
I mi siê wydajê, ¿e to bêdzie to... ja mia³em to przy VW Vencie i teraz przy nowej Themie, tyle, ¿e ta ostatnia mia³a wyhu¶tane wszystko co siê da³o :/ z reszt± pracujê w auto serwisie i czêsto siê z tym spotykam.
bartek42 - 21-06-2009, 23:02
" />Ja mia³em podobnie - ¶ci±ga³o w prawo przy przyspieszaniu... A nawet wiêcej, bo przy je¼dzie na wprost tak¿e to by³o odczywalne. U mnie wina le¿a³a po stronie uszkodzonych przegubów wewnêtrznych - by³y w totalnej rozsypce. Nie ¿ycze Ci tego, bo to do¶æ kosztowna sprawa. £atwo mo¿na to sprawdziæ - wjed¼ autem na kana³, z³ap za o¶ napêdow± i sprawd¼, czy nie ma luzu przy kieluch ko³o skrzyni biegów.
dudekken - 22-06-2009, 04:49
" />
">Ja mia³em podobnie - ¶ci±ga³o w prawo przy przyspieszaniu... A nawet wiêcej, bo przy je¼dzie na wprost tak¿e to by³o odczywalne. U mnie wina le¿a³a po stronie uszkodzonych przegubów wewnêtrznych - by³y w totalnej rozsypce. Nie ¿ycze Ci tego, bo to do¶æ kosztowna sprawa. £atwo mo¿na to sprawdziæ - wjed¼ autem na kana³, z³ap za o¶ napêdow± i sprawd¼, czy nie ma luzu przy kieluch ko³o skrzyni biegów.
Pierwsze s³yszê ¿eby przeguby mia³y wp³yw na trakcjê
bartek42 - 22-06-2009, 07:41
" />W moim przypadku na prawde mia³y - jeden by³ w totalnej rozsypce, oddzieli³y siê od o¶ki te ruchome "kó³ka". Po wymianie auto jedzie prosto i nie ¶ci±ga na ¿adn± stronê.
Kis79 - 22-06-2009, 08:14
" />sprawdzcie te tuleje na wahaczach w 1 kolejnosci.
Codee - 22-06-2009, 17:00
" />czyli jak tam kolega bartek42 wcze¶niej zapoda³ mo¿e byæ te¿ wina krzy¿aka pó³osi czyli zakoñczenia pó³ osi które wchodzi do kielicha i dalej do skrzyni.
Jak krzy¿ak jest wyrobiony to ró¿ne rzeczy siê w aucie dziej±