zoom123 - 22-04-2010, 20:58
" />Czy kto¶ przerabia³ samodzieln± regeneracjê turbo? Rozebra³em starego Garretta gt1749 i tu na prawdê nie ma ¿adnej filozofii na pierwszy rzut oka. Wymiana ko³a kompresji, tulejki.Moje turbo zaczyna szwankowaæ i zastanawiam siê nad regeneracj±. Dlaczego mam wra¿enie, ¿e akurat turbo ludzie samodzielnie nie chc± naprawiaæ? Pytam, bo mo¿e lepiej ¿ebym sam siê za to nie bra³?
Bany - 22-04-2010, 22:30
" />Jak je wywa¿ysz??
mac1us - 22-04-2010, 22:38
" />Na wywa¿arce oponiarskiej Trzeba pamiêtaæ, ¿e to jest w ca³ej regeneracji turbiny najtrudniejsze i trzeba mieæ do tego wyspecjalizowane maszyny jak i personel. Osobi¶cie s³ysza³em, ¿e w Polsce mo¿na pe³n± gêb± poleciæ tylko dwa zak³ady regeneruj±ce turbo.
zoom123 - 23-04-2010, 13:42
" />no w³a¶nie, teoretycznie takie ko³o kompresji jest ju¿ wywa¿one, ale rozumiem, ¿e chodzi o ca³y wirnik... No nie uwieRZê, ¿e jak kto¶ regeneruje za 800 zeta, tak jak zak³ad znajduj±cy siê niedaleko mojego miejsca zamieszkania i daje tylko 6 miesiêcy gwarancji, zrobi to lepiej ni¿ ja
rak - 23-04-2010, 14:11
" /> Poczytaj sobie kolego w internecie na temat regeneracji turbosprê¿arek a szczególnie Garretta i oczywi¶cie decyzje podejmiesz sam ale ja bym Ci odradza³. Sam niedawno regenerowa³em turbinê w swojej Lu¶ce i s³ono zap³aci³em mimo ¿e mechanik stwierdzi³ ¿e wcale nie jest bardzo uszkodzona.
DeviLL - 23-04-2010, 19:49
" />
">no w³a¶nie, teoretycznie takie ko³o kompresji jest ju¿ wywa¿one, ale rozumiem, ¿e chodzi o ca³y wirnik... No nie uwieRZê, ¿e jak kto¶ regeneruje za 800 zeta, tak jak zak³ad znajduj±cy siê niedaleko mojego miejsca zamieszkania i daje tylko 6 miesiêcy gwarancji, zrobi to lepiej ni¿ ja
Za 800zl nie zrobi lepiej , za tyle zazwyczaj zmieniaja gumki (koszt ~100zl?) Uszczelniacze mozna samemu sobie zmieniac ,ale jak wirnik przytarty to juz trzeba albo nowy albo kombinowac z wywazarka przy ~150tys obrotow
zoom123 - 24-04-2010, 09:57
" />no i tyle w temacie, mo¿e wiêc kupiæ u¿ywkê?
zoom123 - 24-04-2010, 19:18
" />No zregenerowana: wymieni³em: ko³o kompresji, uszczelki, oringi itp, tulejkê. Hula a¿ mi³o. Co¶ mi siê wydaje,¿e najg³o¶niej ujadaj± ci, którzy wymianiaj± uszczelki za ciê¿kie pieni±dze. Koszt regeneracji nieca³e 200 z³otych. Robocizny nie liczê. Pozdrawiam!
Ps. Jak bêdê mia³ chwilê czasu dokoñczê manual i go zamieszczê. Aha wypraszam sobie komentarze w stylu " ciekawe ile pochodzi " bo nie jestem pierwsz± osob±, która tak zrobi³a. Znajomy przejecha³ ju¿ ok. 10 000 km i dalej mu hula, jego kumpel ponad 20 000 ma zrobione.
szlemik3 - 24-04-2010, 19:27
" />Gratulacje ,miliona kilometrów ¿yczê . Pozwól ,¿e Ci przypomnê , bo jeste¶ tutaj nowy ,¿e nikt tutaj nie ujada .Nie jeste¶ w psiarni !!
zoom123 - 24-04-2010, 19:37
" />dziêkujê szlemik3! Co z tego,¿e jestem nowy? Chyba mogê wyraziæ swoje zdanie. W mojej wypowiedzi nigdzie nie jest napisane ,¿e na Lancia Forum kto¶ ujada, wiêc proszê, czytaj ze zrozumieniem, nim kogo¶ zaczniesz ustawiaæ w szeregu.
mrkura - 24-04-2010, 19:39
" />ale jak wywa¿yæ turbinê na wywa¿arce do opon z tego co siê orientujê to do tego ¿eby dobrze to srobiæ potrzebne s± bardzo wysokie obroty wywa¿arki.
Heathen - 24-04-2010, 19:57
" />To raczej z wywa¿aniem nie ma nic wspólnego, wywa¿arka oponiarska jest wykrywa troszkê wieksze "bicie" bo i promien i masa obracajaca sie duzo duzo wieksza niz w turbo.
A autorowi gratulujê samozaparcia:)
mac1us - 24-04-2010, 21:01
" />Panowie to by³ swego rodzaju sarkazm, co do "regeneracji" nie bêdê siê wypowiada³.
zoom123 - 24-04-2010, 22:14
" />Panowie, elementy, do wymiany kupuje siê wywa¿one. Niech¿e to wytrzyma te 20 000 to za 200 z³otych op³acalno¶æ jest oczywista. W zak³adzie "regeneracji" dawali mi 6 miesiêcy gwarancji- ja robiê 10 000 w pó³ roku. Rozebranie i skrêcenie turbo - 30 minut. Wiêcej k³opotu z wykrêceniem z silnika. Jak kto¶ mówi ,¿e regeneruje turbo, to k³amie, bo to zwyk³a wymiana podzespo³ów. Ja nikogo przekonywaæ nie bêdê- jak kto¶ lubi p³aciæ niech p³aci za "jako¶æ".
topcio1 - 24-04-2010, 22:59
" />Je¶li mo¿esz to zrób manual jak to zrobiæ.
Panowie, komentarze na temat sensu, s³uszno¶ci izdrowia psychicznego pozostawcie dla siebie
zoom123 - 25-04-2010, 12:29
" />Moje wnioski s± nastêpuj±ce: je¶li mam p³aciæ 8 setek za wymianê uszczelek i tulejki, to wolê to zrobiæ sam ( na allegro oferowane s± us³ugi regeneracji za 600-800 z³ ale pod warunkiem,¿e wirnik i ko³o kompresji s± nie uszkodzone - trzymajcie mnie bo padnê ze ¶miechu <rotfl> na g³upich poluj±? Za kompleksow± regeneracjê z wywa¿aniem trzeba by zap³aciæ 1300 mninimum, a now± turbinê GT1749 na przyk³ad mo¿na kupiæ ju¿ za 1400 z³otych. Zaznaczam, ¿e taki Garrett w ogóle nie produkuje czê¶ci zamiennych do swoich turbosprê¿arek i traktuje jako element nienaprawialny, chocia¿ dawniej co¶ takiego produkowa³. Dlaczego? Bo w ostatnich latach spad³y koszty produkcji turbin, a firma na czym¶ zarobiæ musi.
Aras - 25-04-2010, 22:21
" />ok, to lepiej powiedz gdzie kupi³es bebechy , mam pare padnietych w domu turbin to sie pobawie
topcio1 - 25-04-2010, 22:28
" />s± na Alledrogo - przynajmniej by³y
Bany - 26-04-2010, 09:09
" />Prawda jest taka ¿e jak turbo Ci padnie to i tak sie nie pochwalisz.
Rozmawia³em z kumplem od turbin.
Czasem trafia sie ¿e po za³ozeniu nowego wirnika nie trzeba dowazaæ,
ale jest to traf 1 na 50-100 sztuk.
Wywazarka kosztuje 100 ty¶ wiec dobre rege musi kosztowaæ.
Najpier wywaza sie wstêpnie os z ko³ami potem rozbiera poznaczone elementy i dowaza juz w korpusie.Mimo oznaczeñ zawsze trzeba to korygowaæ.
zoom123 - 27-04-2010, 20:00
" />No chwaliæ nie bêdzie siê czym, ale póki co hula. Jak padnie to napiszê, bo forum jest po to aby sobie pomagaæ i unikaæ b³êdów, które inni pope³nili. Jak masz kasê to jedziesz do mechanika,a jak nie masz, lub lubisz grzebaæ to szukasz manualu na forum, lub porad. Ja ko³o kompresji kupi³em na alledrogo za 70 z³otych, a tulejkê z uszczelkami za 140 jako¶. Jak siê poszuka to pewnie mo¿na i taniej kupiæ... Aha, nim kupi³em napisa³em do paru go¶ci ,którzy kupili na aukcji, jak im siê spisuj± te czê¶ci, nikt nie odradza³.
zoom123 - 27-04-2010, 20:03
" />
">no w³a¶nie, teoretycznie takie ko³o kompresji jest ju¿ wywa¿one, ale rozumiem, ¿e chodzi o ca³y wirnik... No nie uwieRZê, ¿e jak kto¶ regeneruje za 800 zeta, tak jak zak³ad znajduj±cy siê niedaleko mojego miejsca zamieszkania i daje tylko 6 miesiêcy gwarancji, zrobi to lepiej ni¿ ja
Za 800zl nie zrobi lepiej , za tyle zazwyczaj zmieniaja gumki (koszt ~100zl?) Uszczelniacze mozna samemu sobie zmieniac ,ale jak wirnik przytarty to juz trzeba albo nowy albo kombinowac z wywazarka przy ~150tys obrotow
wirnik wywa¿a siê, przy prêdko¶ci 3000 obrotów , a pó¼niej krêci siê jeszcze przez kilkadziesi±t minut, w warunkach zbli¿onych do panuj±cych w silniku. Tak gdzie¶ przeczyta³em...
Heathen - 27-04-2010, 20:30
" />
">No chwaliæ nie bêdzie siê czym, ale póki co hula. Jak padnie to napiszê, bo forum jest po to aby sobie pomagaæ i unikaæ b³êdów, które inni pope³nili. Jak masz kasê to jedziesz do mechanika,a jak nie masz...
....to siê je¼dzi autobusem. No chyba ze jestes mechanikiem..
Ale na forum naczytalem sie mase postow gdzie ktos pytal nawet jak odkrecic dana ¶rubê, lub inne problemy ktore wyszly bo ktos chial pare zl zaoszczedzic...
skyblu - 27-04-2010, 20:42
" />Super zrobi³e¶ i jest gites,
opisz dok³adnie, od kogo kupi³e¶ czêsci,
¿ycie poka¿e jak Cie bêdzie cisn±æ w fotel
dla mnie istotne czy padnie po 50000 czy 100000,
¿yczê jazdy bez awarii
zoom123 - 28-04-2010, 11:52
" />nie chcê nikomu robiæ kryptoreklamy, bo mo¿e rzeczywi¶cie dro¿sze czê¶ci s± lepsze, ale to wci±¿ podróbki. Wpiszcie sobie np. "ko³o kompresji" na allegro i kwotê maksymaln± ustawcie na 100 z³otych, to powinno pokazaæ. Aktualnie jeden sprzedawca ma za 80 z³otych, ale my¶lê,¿e co¶ mo¿na utargowaæ. uszczelki i tulejki te¿ mo¿na bez problemu dostaæ. Chcia³em zrobiæ manual, ale mam za ma³o zdjêæ. Jak by kto¶ rozkrêca³, niech kliknie fotki, ja mogê opisaæ. Ew. znalaz³em schematy na necie, ale imo s± ma³o czytelne
gfu - 28-04-2010, 12:53
" />
">Moje wnioski s± nastêpuj±ce: je¶li mam p³aciæ 8 setek za wymianê uszczelek i tulejki, to wolê to zrobiæ sam. Za kompleksow± regeneracjê z wywa¿aniem trzeba by zap³aciæ 1300 mninimum, a now± turbinê GT1749 na przyk³ad mo¿na kupiæ ju¿ za 1400 z³otych. Zaznaczam, ¿e taki Garrett w ogóle nie produkuje czê¶ci zamiennych do swoich turbosprê¿arek i traktuje jako element nienaprawialny, chocia¿ dawniej co¶ takiego produkowa³. Dlaczego? Bo w ostatnich latach spad³y koszty produkcji turbin, a firma na czym¶ zarobiæ musi.
Bardzo popieram takie my¶lenie i postêpowanie. Do¶wiadczenie wielu u¿ytkowników, którzy zdecydowali siê oddaæ turbo do regeneracji za wiêksze nawet pieni±dze bardzo zniechêca. Naprawdê bardzo ma³o warsztatów porz±dnie regeneruje turbiny. Nie wszystkie z nich zachowuj± nawet elementarn± czysto¶æ podczas pracy. Wbrew temu co wypisuj± w ofercie niewiele firm naprawdê wywa¿a dynamicznie wirnik po naprawie. Ile jest przypadków, ¿e turbina po regeneracji dzia³a ¼le albo zaczyna szwankowaæ ju¿ po pó³ roku. To m.in. jest przyczyn±, ¿e wokó³ regeneracji naros³o tak du¿o mitów, a temat sta³ siê pewnym tabu. Znam ludzi, którzy wielokrotnie w³asnorêcznie wymieniali tulejki i uszczelniacze, a tak "zregenerowane" turbiny dzia³a³y dobrze przez lata. Wiêkszy problem pojawia siê gdy trzeba wymieniæ na nowe elementy wiruj±ce - wtedy faktycznie "warto" wywa¿yæ od nowa wirnik.
P.S. Turbosprê¿arki niemal wszystkich marek produkowane s± w tej samej fabryce w Chinach. Na ich stronie mo¿na znale¼æ szczegó³ow± ofertê fabrycznych sprê¿arek Garrett, IHI, KKK, BorgWarner etc. Przesy³kê uzgadnia siê w paletach po 1000szt. Do niektórych typów dostêpne s± tak¿e czê¶ci zamienne.
Heathen - 30-04-2010, 08:59
" />http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34449
zoom123 przepraszam najmocniej ze watpilem w zasadnosc twoich dzialan, temat z linka naswietlil mi sprawe regeneracji turbin za grosze...
laminiarz - 30-04-2010, 09:21
" />zoom123 - moje gratulacje -tak trzymaj! I nie zra¿aj siê krytyk±. Droga do sukcesu zaczyna siê w lewej albo prawej pó³kuli, a jak widzê Twój sposób my¶lenia jest mi ideologicznie bliski. Nietypowe rozwi±zania czêsto s± nawet lepsze ni¿ standardy fabryczne, w których konieczno¶æ uzyskania zysku góruje nad racjonalno¶ci± techniczn±.
solarzmr - 30-04-2010, 10:32
" />
">http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34449" onclick="window.open(this.href);return false;
zoom123 przepraszam najmocniej ze watpilem w zasadnosc twoich dzialan, temat z linka naswietlil mi sprawe regeneracji turbin za grosze...
Przykra sprawa, mo¿e i u nas na forum by siê przyda³o zrobiæ tej firmie odpowiedni± reklamê przestrzegaj±c potencjalnych klientów.
DeviLL - 30-04-2010, 15:00
" />Wlasnie o czyms takim pisalem w tematach o regeneracji turbo Wiekszosc to oszusci , maja regulaminy i takie tegeski ,ze 99.99% winy bedzie klienta z montazem "zregenerowanej" turbiny. No i oczywiscie lubia bez vatu bo wtedy nie ma sie papierka ,ze bylo cos robione .
Z doswiadczenia wiem ,ze w miare dobrze robia moto-arena/turbotec , a do jtdkuf ori regeneracja by FIAT ~1300zl za gt1749v
brygadzista1 - 30-04-2010, 15:18
" />Ale swoja droga manual powinien sie znalezc
zoom123 - 11-05-2010, 16:45
" />Dobra panowie, piszê jak jest: turbo pompuje w porz±dku ( ci¶nienie do³adowania równa siê ci¶nieniu oczekiwanemu ), autko jednak jest jakby zmulone, przy przy¶pieszaniu zapali³a siê kontrolka EOBD. POdpinam pod kompa i dwa b³êdy:
- EGR DEVICE 0404 (5)
- BOOST PRESSURE 0235 (1)
B³±d ci¶nienia do³adowania zapali³ kontrolkê, ale po chwili zgas³a, b³±d jednak pozosta³.
Jakie¶ pomys³y?
mac1us - 11-05-2010, 19:15
" />Za¶lep EGR.
Codee - 11-05-2010, 20:18
" />
">Dobra panowie, piszê jak jest: turbo pompuje w porz±dku ( ci¶nienie do³adowania równa siê ci¶nieniu oczekiwanemu ), autko jednak jest jakby zmulone, przy przy¶pieszaniu zapali³a siê kontrolka EOBD. POdpinam pod kompa i dwa b³êdy:
- EGR DEVICE 0404 (5)
- BOOST PRESSURE 0235 (1)
B³±d ci¶nienia do³adowania zapali³ kontrolkê, ale po chwili zgas³a, b³±d jednak pozosta³.
Jakie¶ pomys³y?
Jak wspomnia³ kolega za¶lep EGR bo siê zacina i zamiast ci¶nienie turbiny i¶æ do silnika/przepusnicy to ucieka przez EGR, do wydechu a Tobie pokazuje b³±d p0235 z do³adowaniem bo nie idzie tam gdzie ma i¶æ.
Co do regeneracji Turbo to ja mia³em taki rozsyp ¿e w TurboTec zap³aci³em 2000 pln brutto z rachunkiem ale nie mogê narazie powiedzieæ bo dzia³a jak trzeba, jak mi ucieka³o przez EGR to a¿ rycza³a POWER'em oczywi¶cie
zoom123 - 11-05-2010, 21:30
" />spoko, za¶lepiam po jutrze, pewnie pomo¿e, choæ wola³bym nie truæ rybek
zoom123 - 15-05-2010, 21:39
" />EGR za¶lepiony, b³êdów brak. Ró¿nicy w zachowaniu silnika, poza tym ,¿e równiej pracuje w pe³nym zakresie obrotów i jest po prostu silniejszy w dolnym zakresie nie zauwa¿y³em. Czyli jednak za¶lepienie EGRu nie powoduje zaburzeñ pracy silnika, jak to gdzie¶ przeczyta³em.
mac1us - 15-05-2010, 21:51
" />W niektórych silnikach jtd w szczególno¶ci nowszych powoduje na sta³e zapalenie siê kontrolki na desce, ale w jtd-kach starszych tego problemu nie ma.
Bany - 15-05-2010, 22:51
" />w 16 i 20v na pewno
zoom123 - 16-05-2010, 01:05
" />a wiecie, widzia³em takie nawiercane "za¶lepki" do jtdm, ponoæ one nie zapalaj± kontrolki. Tylko ja siê zastanawiam jak dzia³a taka za¶lepka, która jest nieszczelna przecie¿.
Bany - 16-05-2010, 09:52
" />Za¶lepka ogranicza dop³yw spalin,silnik nie ma takiego do³a w momencie otwarcia egr.
Ale syf nadal sie zbiera.
Po 50 ty¶ w kolektorze ss±cym jest tyle syfu ze mo¿na go ³adowaæ w puszki i wysy³aæ do Chin.
W Jtd 16 kolektor sie rozbiera na pó³ i wszystko widaæ,nie zdawa³em sobie sprawy ¿e tyle kitu mo¿e produkowac silnik.
zoom123 - 16-05-2010, 14:51
" />Jak czy¶ci³em przepustnicê i kolektor to nie musia³em nawet skrobaæ syfu, bo to by³o takie ¶wie¿e , czarne co¶ o konsystencji mas³a. Ca³y czas tankujê na BP, ale teraz sobie potankujê na Orlenie, bo s³ysza³em ,¿e na BP to jednak kiep¶ciutka ropa. Jak po orlenowskim paliwie tez siê zbierze taki mu³, no to widocznie tak ma byæ i tyle.
zoom123 - 17-05-2010, 13:55
" />Kurna, chwila spokoju i znów mu³, do tego spalanie 2x wiêksze ni¿ zwykle. My¶lê,¿e to przep³ywomierz. Warto¶æ na kompie masy powietrza 380 wobec oczekiwanych 240 ( jednostek nie pamiêtam ). Mam racjê, czy to co¶ innego? ps. jak tak dalej pójdzie to naprawdê kupiê jakiego¶ wie¶wagena...
Heathen - 17-05-2010, 14:58
" />A myslisz ze 10letni panzerwagen 1,9TDi to sie nie psuje?
brygadzista1 - 17-05-2010, 15:00
" />Jakby co mam przeplywke do JTD uzywana ale w pelni sprawna Boscha. Opchne za 70zl bo u mnie i tak lezy i sie marnuje.
gfu - 17-05-2010, 15:23
" />
">Kurna, chwila spokoju i znów mu³, do tego spalanie 2x wiêksze ni¿ zwykle. My¶lê,¿e to przep³ywomierz. Warto¶æ na kompie masy powietrza 380 wobec oczekiwanych 240 ( jednostek nie pamiêtam ). Mam racjê, czy to co¶ innego? ps. jak tak dalej pójdzie to naprawdê kupiê jakiego¶ wie¶wagena...
I od razu komplet pompowtryskiwaczy, z pewno¶ci± siê przyda A tak powa¿nie nie pamiêtam jakie s± te warto¶ci, wieczorem spróbujê sprawdziæ to odpowiem. Jednak moim zdaniem to raczej wynik prze³adowania, czyli albo k³amie czujnik ci¶nienia do³adowania albo zacina siê sterowanie turbin±. Mo¿e i przep³ywka nie jest te¿ idealna, ale ¿eby wiedzieæ co¶ wiêcej wcze¶niej trzeba sprawdziæ ci¶nienie do³adowania i ci¶nienie na szynie CR.
Codee - 17-05-2010, 16:27
" />Najpierw zczytaæ b³êdy a potem narzekaæ
Ja te¿ nawala³em na nic nie winny przep³ywomierz a okaza³o siê ¿e zawór sterowania zmienn± geometri± dawa³ cia³a i siê zblokowa³ korozj±.
zoom123 - 17-05-2010, 16:58
" />No Codee b³êdów nie ma, ale tak jak piszê, znów zmulony i spalanie na trasie Kraków-Katowice nie spada³o poni¿ej 5 litrów, miejscami podchodzi³o pod 20, nigdy takich g³upot mi komp nie pokazywa³.
Codee - 17-05-2010, 17:07
" />S³uchaj to zdemontuj elektrozawór sterowania zmienn± geometri± i go stestuj tzn. je¶li dmuchniesz w jedn± z rurek to elektrozawór powinien spokojnie drug± rurk± pu¶ciæ to powietrze je¶li nie da rady "dmuchn±æ" zaworku to znaczy ¿e siê zblokowa³ i dzia³a jak mu siê chce albo i wcale.
S³yszysz turbinê ¿e pracuje? Bo u mnie zamilk³a i te¿ spalanie masakryczne - ¿eby nie zbankrutowaæ to je¼dzi³em do 2000 obr/min.
zoom123 - 17-05-2010, 17:20
" />no dobry pomys³, fakt turbo s³abo s³ychaæ. Mo¿e jaki¶ syf zapcha³ zaworek, czyta³em gdzie¶ ¿e jak zaci±gnie z egru to lubi blokowaæ. Bêdê grzeba³ dopiero w pi±tek, chyba ,¿e przestanie laæ za oknem Pzdr!
Codee - 17-05-2010, 17:34
" />Akurat zawór o którym mówimy nie ma nic wspólnego z EGR i wydechem.
Jest to elektrozawór który podaje podci¶nienie wg. zapotrzebowania na zmianê geometrii ³opatek turbiny ¿eby auto jecha³o do przodu jak trzeba z werw±
zoom123 - 17-05-2010, 17:38
" />aha mo¿e po prostu wszystko siê po kolei p....i :/
Codee - 17-05-2010, 17:39
" />wiesz zrobi³em manuala jak bêdziesz potrzebowa³ ale tak to jest jak robi siê nieprzemy¶lane rozwi±zania
zoom123 - 17-05-2010, 18:39
" />dlaczego nieprzemy¶lane? Turbo jest ok je¶li o to chodzi, a zawór westgate by³ ju¿ raz czyszczony. Dzieki Codee ale westgate'a potrafiê odkrêciæ
Codee - 17-05-2010, 19:00
" />chodzi o konstrukcjê tego elektrozaworu w pierwszej wersji jest nie uszczelniony jak trzeba co potem powoduje ¿e go zalewa i rdzewiej i siêblokuje, po modyfikacji z tego co wiem jest korpus w ca³o¶ci nierozbieralny i siê tak nie pier....i
zoom123 - 17-05-2010, 20:05
" />To ju¿ wszystko jasne. Mój zawór rozbiera³em i "skrêci³em" go plastikow± opask± ¶ciskaj±c±. Przeczyszczê jeszcze raz, przesmarujê lekko olejem silikonowym i sklejê.
zoom123 - 22-05-2010, 14:03
" />No wszystko ok. Mam nadziejê,¿e ju¿ na dobre. Pozdrawiam! Aha turbo dzia³a bez zastrze¿eñ a przejecha³em ju¿ ho ho i jeszcze trochê.
Codee - 22-05-2010, 14:13
" />Nie wiem czy nie ponowiê pytania ale co ile powinno siê regenerowaæ ( wymieniæ uszczelnienia i ³o¿yska) turbinkê?
mac1us - 22-05-2010, 20:36
" />Zazwyczaj to robi siê to jak siê spipcy lub gdy jest ju¿ wyczuwalny luz na wirniku byleby nie za pó¼no.
zoom123 - 22-05-2010, 22:12
" />Ja chcia³em wymieniæ jak tylko spad³o ci¶nienie do³adowania, ale siê spó¼ni³em, nastêpnego dnia ko³o kompresji ukruszy³o siê , turbo zaczê³o buczeæ. Wniosek, jak tylko zauwa¿ysz co¶ niepokoj±cego w dzia³aniu turbo, a wykluczysz wadliwe dzia³anie westgate, overboosta ( zwa³ jak zwa³ , co fachowiec to inaczej to nazywa ), to szybko od³±czaj turbo i naprawiaj. Od±czyæ mo¿na zdejmuj±c po prostu wê¿yk z zaworka.
mrkura - 22-05-2010, 22:52
" />codee musimy siê spotkaæ, poka¿esz mi jak zdemontowaæ turbinê wydaje mi siê ¿e troche za s³abo dmucha
lesny_83 - 08-06-2010, 00:13
" />a ja mam pytanie co dokladnie wymieniales jakie czesci i jesli jednak mozesz podac namiary to wiele ulatwisz
nastepne pytanie przy wymianie ktorych czesci konieczne jest juz dowazania
i ostanie na co trzeba zwrocic uwage przy zdejmowaniu turbo?
pozdrawiam