netmarcinek - 09-09-2008, 10:30
" />moja lybra ostatnio czasami wchodzi sama na obroty tak do 3500 czasem mniej.
dzieje sie tak jak jade dosc powoli nie gazuj±c jej za mocno a potem
daje na luz i sobie obroty pofaluja do gory i na dol a czasem rosna tylko w gore
jak dam gazu do 4-5000 to wszystko wraca do normy
mam silnik 1.6 1581cm3 chyba typ 182.A4.000
jeszcze pytanie czy ten silnik jest z waritorem czy nine
radek82 - 09-09-2008, 10:38
" />Mo¿e sonda lambda jest uszkodzona, albo silnik krokowy...
STOD - 09-09-2008, 10:39
" />Co do wariatora to nie wiem(1.8 ma wariator na pewno).Mozesz mieæ zapowietrzony uk³ad ch³odniczy lub np. walniêty termostat.Mia³em tak kiedy¶ w Ma¼dzie 626 2.0 16 v .Sprawd¼ ukl±d chlodniczy , ilo¶æ p³ynu , odpwietrzenie...
bartek42 - 09-09-2008, 16:10
" />Obstawiam silnik krokowy
...lub bierze gdzie¶ lewe powietrze... lewe, czyli poza filtrem powierza i przep³ywomierzem powietrza (jakkolwiek siê zwie to co¶, co reguluje dop³yw powietrza do silnika )
dunin - 09-09-2008, 18:51
" />no w³a¶nie ja bym obstawia³ nieszczelno¶æ w dolocie. silnik krokowy nie podniesie raczej obrotów do 3000rpm
jenks - 09-09-2008, 19:24
" />
">moja lybra ostatnio czasami wchodzi sama na obroty tak do 3500 czasem mniej.
dzieje sie tak jak jade dosc powoli nie gazuj±c jej za mocno a potem
daje na luz i sobie obroty pofaluja do gory i na dol a czasem rosna tylko w gore
jak dam gazu do 4-5000 to wszystko wraca do normy
mam silnik 1.6 1581cm3 chyba typ 182.A4.000
jeszcze pytanie czy ten silnik jest z waritorem czy nine
nie ma wriatora
Roach - 09-09-2008, 22:23
" />Co do tego ze krokowiec nie podniesie obrotow to nie byl bym pewien. . W moim poprzednim aucie (Opel Vectra A GT) Jak krokowiec sie zawiesil to na luzie wlasnie lecial do 3000RPM. Po zdjeciu mogi z gazu mialem "tempomat"
dunin - 09-09-2008, 22:35
" />
">Co do tego ze krokowiec nie podniesie obrotow to nie byl bym pewien. . W moim poprzednim aucie (Opel Vectra A GT) Jak krokowiec sie zawiesil to na luzie wlasnie lecial do 3000RPM. Po zdjeciu mogi z gazu mialem "tempomat"
no to na szczê¶æie mój nie ma ani a¿ takich odpa³ów, ani a¿ takich mo¿liwo¶ci latem to mo¿e 1700rpm, jak siê wysunie do koñca nie dyskutujê wiêc.
lancia1969 - 09-09-2008, 23:00
" />Na szybko sprawd¼ NTC temperatura silnika - niebieska wtyczka
Toper - 09-09-2008, 23:40
" />
">moja lybra ostatnio czasami wchodzi sama na obroty tak do 3500 czasem mniej.
dzieje sie tak jak jade dosc powoli nie gazuj±c jej za mocno a potem
daje na luz i sobie obroty pofaluja do gory i na dol a czasem rosna tylko w gore
jak dam gazu do 4-5000 to wszystko wraca do normy
mam silnik 1.6 1581cm3 chyba typ 182.A4.000
jeszcze pytanie czy ten silnik jest z waritorem czy nine
nie ma wriatora
a to nie jest pochodna silnika z Bravo?
Je¶li tak, to problem by³ szeroko omawiany nie raz na Autokaciku ;-). By³ taki ciekawy motyw z "gubi±c± siê" mas± na wtyczce do czujnika po³o¿enia przepustnicy (potencjometru) i to powodowa³o falowanie obrotów. Kolega Patre to wypatrzy³ w swojej Marei.
Ja z kolei mia³em czasem, bardzo nieregularnie, problemy z zapalaniem na ciep³o i falowaniem obrotów, ale dosyæ wcze¶nie zauwa¿y³em, ¿e ruszenie kablami w okolicy przepustnicy pomaga³o na jaki¶ czas... ewidentnie by³o z nimi co¶ nie tak. Potem doci±gn±³em t± masê, trochê by³o lepiej, a nied³ugo pó¼niej zastosowa³em rozwi±zanie ostateczne i rozbi³em moje Bravo...
Pozdrawiam
Toper
netmarcinek - 10-09-2008, 06:43
" />tak jest to silnik taki jak byl w brawo i marei i mulitpli 182A4000
ma klika drobnych roznic kosmetycznych jest bardziej wyciszony w librze i ma troche inaczej rozwiazany dolot powietrza
dzieki za porady
dzisiaj sie wezme i popatrze gdzie sa te wtyczki od czujnika i zobacze ta mase co nie dochodzi
Toper - 10-09-2008, 09:16
" />
">tak jest to silnik taki jak byl w brawo i marei i mulitpli 182A4000
ma klika drobnych roznic kosmetycznych jest bardziej wyciszony w librze i ma troche inaczej rozwiazany dolot powietrza
dzieki za porady
dzisiaj sie wezme i popatrze gdzie sa te wtyczki od czujnika i zobacze ta mase co nie dochodzi
z mas± jest tak, ¿e jest ci±gniêta od komputera. Ja sobie poci±gn±³em drugi kabelek od wtyczki do obudowy komputera.
Ale u mnie by³o tak:
- zaczyna wariowaæ z obrotami, czasami ma³e, czasami du¿e, czasami ga¶nie.
- zatrzymujê siê na poboczu, otwieram maskê
- ruszam kablami przy przepustnicy i jak rêk± odj±³, wszystko siê uspokaja.
I tak czasami nastêpny raz za kilka miesiêcy... a czasami za 2 dni ;-)
Gorzej by³o jak by³o ciep³o.
Polecam autokacik.pl i kolega Patre. Tylko musisz prze¿yæ jego dziwny sposób bycia i siê nie zra¿aæ... ;-) ale wiedzê to on ma du¿±.
Pozdrawiam
Toper