skromny555 - 20-08-2008, 23:56
" />Witam . Mam pytanie ,jak rozpoznac sprawnosc przeplywomierza. Facet u kyorego kupilem Lancie Lybre stwierdzil ze jest do wymiany ,a ja sie na tym nie znam ,co prawda jezdzi (hihi)ale jest dosc mulowata (tak mi sie wydaje),no i nie moge osiagnac wiecej jak 3000 obr. (nie wiem moze to normalne).Prosze o rade i z gory wwwww.DZIEKI
celek - 21-08-2008, 00:36
" />Odłącz przepływomierz i sprawdź jak chodzi. Jak lepiej to do wymiany.
mmilon - 21-08-2008, 12:12
" />jeżeli do wymiany, to nie oszczędzaj i nie kupuj podróbki, tylko bosch
spiko - 21-08-2008, 18:22
" />Witam,
Z tego co pamiętam przepływomierz można też sprawdzić na komputerze porównując wartość natężenia przepływu powietrza do wartości wzorcowych przy zadanych obrotach silnika.
Może to banalne ale przyczyna mógłby pewnie również być zatkany wydech (np. katalizator).
.
skromny555 - 21-08-2008, 20:10
" />Wielkie dzieki za rady jak sprawdze to dam znac co i jak(wajnie jest miec przyjaciol POZDRAWIAM )
skromny555 - 22-08-2008, 21:17
" />Witam . ale sie porobilo wypialem przeplywomierz jak radziliscie i nic, nie bylo zmian czyli jest niby wszystko ok , jednak po zmontowaniu wszystkiego do kupy na tablicy wyskoczyl cholerny CHECK i kurcze co z tym zrobic . Niby wszystko jest poskladane dokladnie jak bylo a tu ....masz babo placek .Radzcie co robic . POZDRO
spiko - 24-08-2008, 17:39
" />Witam,
Jeżeli przepływomierz został odłączony a silnik zapalony to zapala się check. Jeżeli podłączy się go ponownie komputer powinien zobaczyć zmianę i check powinien zgasnąć. Przynajmniej tak było w większości ECU z jakimi miałem styczność. Nie spotkałem się z potrzebą usuwania błędu przez podpięcie auta do komputera.
Z powyższego wnioskuje więc, że jednak coś po ponownym złożeniu nie jest podłączone. Trzeba sprawdzić na nowo podłączenia kostek i czy coś innego nie zostało odłączone przypadkowo. Jeżeli wszystkie kostki są to można dokładnie obejrzeć tą idącą do przepływomierza. Często jest tak, iż ciężko tą kostkę odpiąć i ulega uszkodzeniu sama w sobie od szarpania / ciągnięcia.
Ostatecznością będzie oczywiście podpięcie auta pod Examiner w celu zbadania co komputer konkretnie widzi źle.
kartonik - 24-08-2008, 20:25
" />
">Witam,
Jeżeli przepływomierz został odłączony a silnik zapalony to zapala się check. Jeżeli podłączy się go ponownie komputer powinien zobaczyć zmianę i check powinien zgasnąć. Przynajmniej tak było w większości ECU z jakimi miałem styczność. Nie spotkałem się z potrzebą usuwania błędu przez podpięcie auta do komputera.
Nie masz racji...
skromny555 - 24-08-2008, 22:14
" />kartonik a jakie jest Twoje zdanie na ten temat . Bede wdzieczny
kartonik - 25-08-2008, 08:04
" />Jak odepniesz przeplywomierz, to zaden check na tablicy sie nie wyswietla.
Zapisuje sie natomiast blad w ECU. Ale po ponownym podpieciu przeplywomierza (sprawnego) blad z ECU nie wplywa na moc silnika, choc pozostaje w pamieci do skasowania. Sprawdzone na wlasnym "organizmie".
Rada? Poszukaj kolegi z lybra, ktoremu auta chodzi bez zarzutu, przepnij przeplywomierz i sprawdz czy sie cos polepszylo.
spiko - 25-08-2008, 17:15
" />
">Witam,
Jeżeli przepływomierz został odłączony a silnik zapalony to zapala się check. Jeżeli podłączy się go ponownie komputer powinien zobaczyć zmianę i check powinien zgasnąć. Przynajmniej tak było w większości ECU z jakimi miałem styczność. Nie spotkałem się z potrzebą usuwania błędu przez podpięcie auta do komputera.
Nie masz racji...
Być może faktycznie Lybra z tym silnikiem / ECU ma inaczej. Ja to próbowałem na trochę innych "organizmach". Na pewno jest tak w Alfie.
Niemniej wydaje mi się to jakimś niedopracowaniem konstrukcyjnym aby po całkowitym odłączeniu przepływki komputer zapisywał błąd a odłączenie nie było wykazywane na kontrolkach nawet po zapaleniu silnika.