Lybra - Przednie zawieszenie poliuretanowe



Ricardus - 08-02-2010, 13:22
" />W³a¶nie zamówi³em komplet: Tuleje Tylnego Zawieszenia do mojej Lybry.
Zamawia³em w: Deuter Olkusz
Jestem Ciekawy jak siê sprawdz±. moje stare juz nie daj± rady i do sza³u doprowadza mnie stukanie w tylnym zawieszeniu.
Mia³ kto¶ doswiadczenie zwymian± tych tuleii, bawiæ sie samemu czy podjechaæ do mechanika z pras±?
Wiecie mo¿e ile krzycz± w warsztatach za wymianê?




Qboy - 08-02-2010, 19:18
" />Sam zastanawia³em siê nad kupnem w³a¶nie takiego kompletu ale w koñcu pad³o na tradycyjne metalowo-gumowe.Nie wiem jak siê bêd± zachowywaæ podczas wciskania itd ale lepiej daj zrobiæ to komu¶ bo bez prasy ewentualnie dobrego imad³a nie dasz rady.Dochodzi do tego jeszcze pomy¶lne odkrêcenie ¶rub mocuj±cych wahacz do karoserii.Bywa,¿e siê zrywaj± badz same nakrêtki wewn±trz karoserii puszczaj± i jest wtedy nie ciekawie.I najwa¿niejsze nie zapomnij wykonaæ zbie¿no¶ci kó³ tylnych a najlepiej ca³ego zawieszenia.



Sharuga - 08-02-2010, 20:51
" />
">W³a¶nie zamówi³em komplet: Tuleje Tylnego Zawieszenia do mojej Lybry.
Zamawia³em w: >http://polibusze.istore.pl/pl,product,4 ... zenia.html

Jestem Ciekawy jak siê sprawdz±. moje stare juz nie daj± rady i do sza³u doprowadza mnie stukanie w tylnym zawieszeniu.
Mia³ kto¶ doswiadczenie zwymian± tych tuleii, bawiæ sie samemu czy podjechaæ do mechanika z pras±?
Wiecie mo¿e ile krzycz± w warsztatach za wymianê?

Jak ju¿ zamontujesz to zdaj relacjê, bo czeka mnie to samo na wiosnê i rozwa¿am w³a¶nie poliuretany...



wujekp - 08-02-2010, 22:25
" />Z tego co pamiêtam to Bufi poleca




Taz - 08-02-2010, 22:29
" />wrzuæ w google s³owo Powerflex i poczytaj opinie u¿ytkowników



bufi - 09-02-2010, 00:32
" /> Na has³o Lancia Klub Polska ( ewentualnie Bufi ) , firma Deuter udziela rabatu , to taka przypominajka je¶li nie jest ju¿ za pó¼no .



psadow2 - 09-02-2010, 00:56
" />A da radê co¶ takiego do Kappy kupiæ?



bufi - 09-02-2010, 01:14
" />Nie mieli Kappy jakie¶ 2 miesi±ce temu , nie wiem jak jest teraz . Musisz zadzwoniæ i zapytaæ



wujekp - 09-02-2010, 07:29
" />
">: ok2 : Na has³o Lancia Klub Polska ( ewentualnie Bufi ) , firma Deuter udziela rabatu , to taka przypominajka je¶li nie jest ju¿ za pó¼no .

Rafa³, strzel mo¿e osobnego posta na temat tej zni¿ki. Z namiarami na firmê itd. Takiego posta mo¿na wtedy przykleiæ w odpowiednim dziale - informacja bêdzie bardziej widoczna i wiêcej osób mo¿e z niej skorzystaæ (zapewne te¿ Deuter mo¿e mieæ wtedy wiêcej klientów ).



Ricardus - 09-02-2010, 09:54
" />Jak dzwoni³em do firmy i zapyta³em o rabat to mi podpowiedzieli ¿e jesli jestem z LKP to dostane 10%
Teraz czekam na przesy³kê. Zak³adam je w przysz³ym miesiacu bo czekam jeszcze na rozpatrzenie reklamacji koncówek dr±¿ków kierowniczych MOOG'a (jedna wytrzyma³a 1,5 druga 6 miesiêcy) i nie chc± mi jeszcze uwzgledniæ reklamacji!!!!! A chcê zrobiæ wszystko razem bo nie widzi mi siê ustawiaæ dwa razy zbierzno¶ci.
Przez przypadek rozmawia³em z Panem który zamontowa³ tuleje tej firmy do Suzuki Jimny i jest bardzo zadowolony.
Kto¶ z forumowiczów montowa³ je juz w swoich Lybrach?



Rafako - 09-02-2010, 10:57
" />
">Mia³ kto¶ doswiadczenie zwymian± tych tuleii, bawiæ sie samemu czy podjechaæ do mechanika z pras±?
Wiecie mo¿e ile krzycz± w warsztatach za wymianê?

Nie wiem ile krzycz± ale sam lepiej tematu nie dotykaj i nie dawaj samochodu do ¿adnego cio³ka-partacza bo mo¿esz siê mocno przejechaæ na tym temacie. Niegdy¶ niejaki dudekken tak odkrêca³ ¶ruby przy tylnych wahaczach ( a jaki¶ poroniony W³och-projektant da³ tam "¶rubki" które nadaj± siê mo¿e do dzieciêcego rowerka ale nie do zawieszenia w aucie), ¿e w efekcie musia³ ci±æ p³ytê pod³ogow± bo pourywa³ ¶ruby.
Ostatnio koledzy w serwisie w W-wie robili mi geometriê i te¿ im siê zaczê³y te nieszczêsne ¶ruby "rwaæ". Na szczê¶cie mieli narzêdzia, które pozwoli³y im unikn±æ b³êdu dudekken-a, za¶ mi, dodatkowych nerwów i kosztów.
Serdecznie pozdrawiam.



Ricardus - 09-02-2010, 13:20
" />
">Mia³ kto¶ doswiadczenie zwymian± tych tuleii, bawiæ sie samemu czy podjechaæ do mechanika z pras±?
Wiecie mo¿e ile krzycz± w warsztatach za wymianê?

Nie wiem ile krzycz± ale sam lepiej tematu nie dotykaj i nie dawaj samochodu do ¿adnego cio³ka-partacza bo mo¿esz siê mocno przejechaæ na tym temacie. Niegdy¶ niejaki dudekken tak odkrêca³ ¶ruby przy tylnych wahaczach ( a jaki¶ poroniony W³och-projektant da³ tam "¶rubki" które nadaj± siê mo¿e do dzieciêcego rowerka ale nie do zawieszenia w aucie), ¿e w efekcie musia³ ci±æ p³ytê pod³ogow± bo pourywa³ ¶ruby.
Ostatnio koledzy w serwisie w W-wie robili mi geometriê i te¿ im siê zaczê³y te nieszczêsne ¶ruby "rwaæ". Na szczê¶cie mieli narzêdzia, które pozwoli³y im unikn±æ b³êdu dudekken-a, za¶ mi, dodatkowych nerwów i kosztów.
Serdecznie pozdrawiam.

My¶lê ¿e na bank oddam do warsztatu. W LT Grzes powiedzia³ mi 200 pln od strony (trochê drogo) Mam kolegê w Poddêbicach ( jakie¶ 50 km od £odzi ) i krzykno³ mi cenê od 150 do 200 pln. za ca³o¶æ robione z pras±. Wiêc teoretycznie nawet doliczaj±c paliwo sporo taniej.



TVC - 09-02-2010, 14:29
" />przyjemna robota przynajmniej w fiacie seicento, najwiêcej czasu zajê³o wybicie starych, poliuretanowe tuleje wciska siê rêka ewentualnie mo¿na im pomoc m³otkiem



Ricardus - 09-02-2010, 19:05
" />
">przyjemna robota przynajmniej w fiacie seicento, najwiêcej czasu zajê³o wybicie starych, poliuretanowe tuleje wciska siê rêka ewentualnie mo¿na im pomoc m³otkiem

Nie jestem pewien czy w Lybrze jest to takie przyjemne

Pytanie - czy trzeba tuleje przed wci¶niêciem posmarowac jakim¶ specyfikiem u³atwiaj±cym wsuniêcie ich (bez g³upich domys³ów



TVC - 09-02-2010, 22:32
" />
">przyjemna robota przynajmniej w fiacie seicento, najwiêcej czasu zajê³o wybicie starych, poliuretanowe tuleje wciska siê rêka ewentualnie mo¿na im pomoc m³otkiem

Nie jestem pewien czy w Lybrze jest to takie przyjemne

Pytanie - czy trzeba tuleje przed wci¶niêciem posmarowac jakim¶ specyfikiem u³atwiaj±cym wsuniêcie ich (bez g³upich domys³ów

do sc akurat zamawiane byly w tej firmie >http://www.strong-flex.eu/ ,koledzy montowali na bezbarwna wazeline albo tawot



Ricardus - 10-02-2010, 11:25
" />Jeszcze jedno w temacie - ma kto¶ mo¿e schemat tylnego zaweszenia ?



FXX - 10-02-2010, 11:45
" />Co¶ takiego mo¿e byæ ?




Ricardus - 10-02-2010, 12:44
" />
">Co¶ takiego mo¿e byæ ?


wiesz co -nie wy¶wietla mi sie nic niestety.

mam taki komunikat:

There are too many users currently connected to the same ePER DVD. If you click on the OK button some other user will be disconnected and you will be allowed to continue.

jak klikam OK to otwiera mi sie pusta strona



TVC - 10-02-2010, 13:06
" />>http://eper.deltahpe.nl/ eper



Ricardus - 10-02-2010, 13:18
" />
">>http://eper.deltahpe.nl/ eper

Co¶ siê wiesza Eper . Nie jestem w stanie przeskoczyæ na konkretne modele sam. Jesli komu¶ sie uda to bede wdziêczny nawet za skan lub print scryn.



TVC - 10-02-2010, 14:26
" />na IE idealnie dziala, eper jest robiony pod explorera na innych przegladarkach moze sie wieszac



FXX - 10-02-2010, 15:25
" />Mam nadziejê ¿e to pomo¿e
Za³±czniki:



LybraSW - 10-02-2010, 22:18
" />Cze¶æ

Mam poliuretany z Olkusza od 40 ty¶. Jazda po ¶l±skich drogach nie zrobi³a na nich wra¿enia. Nic nie wskazuje na zu¿ycie. Co do smarowania to KONIECZNIE !!!! Na suchara w lato piszcz± jak cholera. Kumpel tak za³o¿y³ i ¿a³owa³. Polecam dobry smar molibdenowy.

Moje zawieszenie to tragedia. Tuleja wahacza przedniego TRW rozsypa³a siê po 2o ty¶. teraz chrupie przegub wymieniany w styczniu zesz³ego roku. Amortyzatory maj± 196000 i z leksza autkiem buja wiec wymiana na dniach. Jednym s³owem wiosna zaczyna siê od wizyty w serwisie ale nie wyobra¿am sobie innego autka ni¿ Lybra chod¼ móg³bym kupiæ co¶ nowego.

Pozdro.



Ricardus - 11-02-2010, 11:12
" />Koledzy dziêkuje za wszelkie informacje, jak zwykle w takich przypadkach widaæ ¿e forum siê przydaje

Jeszcze jedno pytanie. (wolê byæ przygotowany do wizyty u mechanika) Dosta³em ju¿ tuleje (dosta³em rabat cena z przesy³k± 296 pln) i zobaczy³em ¿e s± one rozciête w po³owie i dlatego pytam czy kto¶ widzia³ lub wie jak dok³adnie takie tuleje siê montuje? Tzn. czy tuleje nabija siê dwustronnie do wachacza (lewa czê¶æ tulei po jednej stronie i prawa po drugiej stronie) bo raczej g³upio by by³o przeciskaæ dwuczê¶ciow± tuleje przez otwór? Mam nadziejê ¿e opisa³em to zrozumiale

Jak w lutym zamontuje do dam znaæ jak siê je¼dzi na nowym nabytku.



LybraSW - 11-02-2010, 19:42
" />Tulejki s± rozpo³owione aby lepiej siê je montowa³o ( wciska³o ) nie ma to wp³ywu na ich trwa³o¶æ b±d¼ dzia³anie. Wciskasz tuleje a na koñcu metalow± tulejê.



Ricardus - 11-02-2010, 21:37
" />Dodam jeszcze zdjêcia tulejek. Mo¿e siê komu¶ przyda.
Za³±czniki:



Ricardus - 09-03-2010, 11:53
" />No i ma³a zmiana planów
Mia³em wymieniaæ tylko tuleje wahaczy, ale pomy¶la³em, ¿e jak ju¿ bêdzie tyle rozkrêcone to wymieniê ca³e tylne zawieszenie bez amorków. No i okaza³o siê, ¿e trochê tego bêdzie. Zamieszczê spis i ceny czê¶ci ( mo¿e siê komu¶ przyda)

- tuleje poliuretanowe 8 sztuk wraz z przesy³k±: 296 pln
- tuleje tylnej belki 4 x 35 pln orygina³: 140 pln
- gumy stabilizatora 2 x 35 pln orygina³: 70 pln
- dr±¿ki stabilizatora polskie 2 x 30 pln + 11 pln przesy³ka: 71 pln

Swoj± drog± mia³ kto¶ juz kiedy¶ do czynienia z takimi dra¿kami:

>http://moto.allegro.pl/item948479147_la ... yl_gw.html

Do tego koñcówki dr±¿ków kierowniczych na przód TRV 2 x 50 pln ( reklamacja na poprzednie nie zosta³a uznana i ch³opak w sklepie sprzeda³ mi nowe w lepszej cenie)

Elementy nie s± jeszcze wymienione, bo mam jeszcze dylematy:

LT po negocjacjach cena za wymianê samych tulei wahaczy zesz³a do 350 pln. Tylko, ¿e jak dojdzie reszta zawieszenia to cena pewnie wzro¶nie.

Znajomy z Poddêbic powiedzia³ mi max za ca³o¶æ 250 pln

Jest jeszcze opcja zakasania rêkawów i samodzielnej wymiany. Mam ju¿ nagranego kolegê z pras±. Wyjdzie najtaniej i bêdê wiedzia³ jak zrobi³em. Nie wiem tylko czy starczy mi chêci i piwa, bo to zawieszenie trochê rozbudowane. Dodatkowa zaleta jest taka, ¿e mogê zrobiæ zdjêcia i wstawiæ na forum

Oczywi¶cie do wszystkich cen dojdzie jeszcze ustawienie zbie¿no¶ci i tu mam do was pytanie: Wiecie mo¿e ile krzycz± za zbie¿no¶æ przodu i ty³u?



Gepard - 10-03-2010, 03:28
" />Zbie¿no¶æ: 50-100 z³. Np. na Pi³sudskiego na przeciwko Reala Na stacji diagnostycznej 60 z³. Ch³opaki z LT polecali mi Feu Vert na Al. W³okniarzy (podobno sami tam je¿d¿± ).



Ricardus - 13-03-2010, 14:58
" />Zamontowane
B³oga cisza. Ca³o¶æ kosztowa³a mnie 300 pln. Bardzo ³adnie zrobione.
Mogê poleciæ mechanika bo jest TANI, SOLIDNY, S£OWNY I ZNA SIE NA ROBOCIE. Jak kto¶ bêdzie potrzebowa³ dowiedzieæ siê o ceny to jego namiary:

Zbigniew Mañka tel. 693464959 Okolice Poddêbic



faraon - 13-03-2010, 15:09
" />
">A da radê co¶ takiego do Kappy kupiæ?
Jak siê dowiesz czy s± do kappy - daj znaæ. Na chwilê obecn± nie maj±.



Ricardus - 17-03-2010, 15:48
" />Dzwoni³em dzisiaj do firmy ‼Deuter‼ z zapytaniem czy bêd± mieli w ofercie tuleje na przednie wahacze. Niestety na razie nic takiego nie przewiduj±, ale je¶li bêdê zainteresowany to mogê przes³aæ wahacze i zregeneruj± je. Wiem ju¿ ile kosztuje wymiana sworznia (w ³odzi warsztat o dobrej renomie chce za tak± us³ugê 120 pln mo¿e do ma³ej negocjacji). Pomy¶la³em, ¿e je¶li zregeneruje wahacze na poliuretanowych gumach to wytrzymaj± trochê wiêcej. Je¶li koszty zamkn± siê do 230 plan to warto to przeæwiczyæ. My¶lê, ¿e przemy¶lê sprawê w kwietniu lub maju.



Sharuga - 17-03-2010, 19:58
" />
">Wiem ju¿ ile kosztuje wymiana sworznia (w ³odzi warsztat o dobrej renomie chce za tak± us³ugê 120 pln mo¿e do ma³ej negocjacji).
Sworzeñ jest niewymienny. Jego wymiana to rze¼ba i to konkretna. Wyobra¼ sobie co siê stanie, jak przy du¿ej prêdko¶ci na jakiej¶ dziurze taka rze¼ba siê rozpadnie i ko³o odjedzie. Szanuj chocia¿ cudze ¿ycie, jak na Twoim Ci nie zale¿y. Sorki za to co powiem, ale je¶li nie staæ Ciê na nowe wahacze do Lybry, to zmieñ auto na tañsze w serwisie; takie, gdzie sworznie s± wymienne i inne markowe klamoty tañsze. Xsarê jak±¶ czy innego golfa, ale je¼dzij autem bezpiecznym...



Rafako - 17-03-2010, 21:33
" />
">Dzwoni³em dzisiaj do firmy ‼Deuter‼ z zapytaniem czy bêd± mieli w ofercie tuleje na przednie wahacze. Niestety na razie nic takiego nie przewiduj±, ale je¶li bêdê zainteresowany to mogê przes³aæ wahacze i zregeneruj± je. Wiem ju¿ ile kosztuje wymiana sworznia (w ³odzi warsztat o dobrej renomie chce za tak± us³ugê 120 pln mo¿e do ma³ej negocjacji). Pomy¶la³em, ¿e je¶li zregeneruje wahacze na poliuretanowych gumach to wytrzymaj± trochê wiêcej. Je¶li koszty zamkn± siê do 230 plan to warto to przeæwiczyæ. My¶lê, ¿e przemy¶lê sprawê w kwietniu lub maju.
Nie bardzo rozumiem o czym Ty kolego piszesz. Ca³y wahacz (nowy) do Lybry kosztuje ze 260 z³ (a po tanio¶ci to nawet 145 z³) to jak oni od Ciebie chc± za sam± wymianê sworznia 120 z³ (co jak zauwa¿y³ szanowny przedmówca jest rze¼bieniem i to jak dla mnie, rze¼bieniem w g... ) to ja bym takich "fahofcuf" odes³a³ na Twoim miejscu na drzewo...
Serdecznie pozdrawiam.



Ricardus - 18-03-2010, 16:02
" />
">Nie bardzo rozumiem o czym Ty kolego piszesz. Ca³y wahacz (nowy) do Lybry kosztuje ze 260 z³ (a po tanio¶ci to nawet 145 z³) to jak oni od Ciebie chc± za sam± wymianê sworznia 120 z³ (co jak zauwa¿y³ szanowny przedmówca jest rze¼bieniem i to jak dla mnie, rze¼bieniem w g... ) to ja bym takich "fahofcuf" odes³a³ na Twoim miejscu na drzewo...
Serdecznie pozdrawiam.


Muszê stwierdziæ, ¿e nie jest to rze¼bienie w G..ie. Jest w Polsce kilka warsztatów, które robia to profesjonalne i niech przyk³adem biedzie renoma, jak± sie ciesz± u w³a¶cicieli aut terenowych. Sa przyk³ady, ¿e takie naprawy dzia³aj± lepiej od fabrycznych. My¶lê o tym, dlatego ¿e nawet jak kupie wahacz za 160 pln to i tak bez poliuretanowych tulei, a chcê mieæ wahacze w³a¶nie z nimi. Ja nie zmuszam kogos ¿eby robi³ to samo, chcia³em tylko podpowiedzieæ zainteresowanym, ¿e da siê wymieniæ sam sworzeñ i tyle na ten temat.



Rafako - 18-03-2010, 19:28
" />
"> Muszê stwierdziæ, ¿e nie jest to rze¼bienie w G..ie. Jest w Polsce kilka warsztatów, które robia to profesjonalne i niech przyk³adem biedzie renoma, jak± sie ciesz± u w³a¶cicieli aut terenowych. Sa przyk³ady, ¿e takie naprawy dzia³aj± lepiej od fabrycznych. My¶lê o tym, dlatego ¿e nawet jak kupie wahacz za 160 pln to i tak bez poliuretanowych tulei, a chcê mieæ wahacze w³a¶nie z nimi. Ja nie zmuszam kogos ¿eby robi³ to samo, chcia³em tylko podpowiedzieæ zainteresowanym, ¿e da siê wymieniæ sam sworzeñ i tyle na ten temat.
Widzisz, chodzi o to, ¿e do samochodów terenowych op³acalna jest mo¿e regeneracja wahacza za 120 z³otych, bo nowy element kosztuje np. 800-1000 z³. Natomiast w przypadku, Lybry jest to ekonomicznie nieuzasadnione. Nie chodzi mi o tuleje, bo te mo¿esz mieæ nawet i ze z³ota, ale wymieniaj±c sworzeñ nie przewidziany przez producenta jako wymienny, w jaki¶ tam sposób nara¿asz na szwank swoje bezpieczeñstwo i tu jest meritum mojej wypowiedzi. Kup sobie nowe wahacze, wymieñ tuleje na takie jakie chcesz a sworznie zostaw w spokoju. Bêdziesz zdrowy, bezpieczny i zadowolony. Tyle ode mnie.
Serdecznie pozdrawiam.



elbarto - 21-03-2010, 14:32
" />witajcie,

nie zakladam nowego tematu. moze ktos doradzi tutaj.
co¶ mi trzeszczy, bardziej ni¿ stuka, w prawym tyle.
slysze to dosc wysoko, nie blizej plyty podlogowej ale jak by mocowanie amora, itp - nieznam tego zawieszenia, niemam kanalu, wiec..
w kazdym razie slyszalne za plecami wysoko.

co to moze byc? chcial bym zrobic niebawem ten element, no i przy okazji wszystko inne, zastanawiam sie czy na szarpakach i przy opcjitotalnego czepiania cos wyjdzie, bo jescze 2, 3 tysiace km temu nic nie bylo tam widac zlego;)

a chce zrobic i pojechac na ustawienie zawieszenia, wiec ..;)

lybra 2.4 z przebiegiem ponad 220 kkm



kaeres - 06-04-2010, 13:23
" />Znacie w okolicach mojej miejscowo¶ci dobry warsztat, który zdiagnozuje stuki w zawieszeniu tylnym a nie wymieni ca³e zawieszenie ?



LybraSW - 07-04-2010, 20:49
" />Na dzieñ obecny Lyberka ma przelatane 40 ty¶ na tylnych tulejach z poliuretanu ( Olkusz ). Zero luzu, trzasków ani niczego podobnego. Co do elementów do przednich wahaczy, to s± w stanie dorobiæ ka¿d± czê¶æ. Trzeba siê tylko z nimi skontaktowaæ i wys³aæ element na wzór.

Co do "kombinacji" ze sworzniami przednich wahaczy to uwa¿am ¿e gra nie jest warta ¶wieczki. Nie znam przypadku ¿eby komu¶ "pada³y" sworznie po roku u¿ytkowania. Je¿eli zdarzy siê to co ok 2-3 lata ( celowo nie podajê przebiegu w km gdy¿ ka¿dy z nas robi inne przebiegi ) to trzeba to uznaæ za koszty eksploatacyjne. W koñcu maj±tku one nie kosztuj±.



Ricardus - 08-04-2010, 22:10
" />
">Na dzieñ obecny Lyberka ma przelatane 40 ty¶ na tylnych tulejach z poliuretanu ( Olkusz ). Zero luzu, trzasków ani niczego podobnego. Co do elementów do przednich wahaczy, to s± w stanie dorobiæ ka¿d± czê¶æ. Trzeba siê tylko z nimi skontaktowaæ i wys³aæ element na wzór.

Co do "kombinacji" ze sworzniami przednich wahaczy to uwa¿am ¿e gra nie jest warta ¶wieczki. Nie znam przypadku ¿eby komu¶ "pada³y" sworznie po roku u¿ytkowania. Je¿eli zdarzy siê to co ok 2-3 lata ( celowo nie podajê przebiegu w km gdy¿ ka¿dy z nas robi inne przebiegi ) to trzeba to uznaæ za koszty eksploatacyjne. W koñcu maj±tku one nie kosztuj±.


Faktycznie, po namy¶lê nie bêdê wymienia³ sworzni
Co do elementów przednich wahaczy to muszê zadzwoniæ, bo podobno panowie maj± ju¿ wzory i my¶l± jak je wykonoaæ. Znalaz³em u nich na stronie gumy do Multipli, ale podobno nie jest to jednak to samo co Lybra ?????
Wie kto¶ w czym jest problem, bo zawsze mysla³em ¿e to takie same wahacze ???

http://polibusze.istore.pl/pl,product,425788,fiat,bravo,brava,marea,coupe,alfa,145,146,155,lancia,delta,tuleje,wahacza.html



elbarto - 19-04-2010, 14:02
" />witajcie,

zabieram siê za remont zawieszenia i:
1: rozumiem ¿e warto wssadziæ na ty³ olkuskie tuleje - tym bardziej ¿e nie s± dro¿sze znacznie od normalnych metalowo-gumowych.
2: przy montazu rozumiem trzeba je nasmarowaæ.
3: co warto jescze sprawdziæ w zawieszeniu, przy tej robocie? chcê z ty³u zrobiæ tuleje, oraz ³±czniki stabilizatora oraz gumy stabilizatora. amorki mam w normie [220 000 przejechane, ale dok³adnie sprawdzone na szarpakach - podobno niema co ruszaæ]
np, kolega pisa³ o tulejach tylnej belki - czy to siê wybija, czy mechanik przy rozbieraniu mo¿ee stwierdziæ stan tych elementów, i zadecydowaæ o wymianie? bo niewiem czy kupowaæ odrazu i z tym do niego jechaæ, czy zdaæ siê na to co wyjdzie podczas prac?

troche offtopic: z przodu chce zrobiæ obie ga³ki, oraz wymieniæ oba wahacze. np na trw. do tego dodam pewnie laczniki stabilizatora..
zale¿y mi by by³o to zrobione raz a dobrze. kto¶ ma jakie¶ sugestie co do firm jakie zakupiæ, i co ewentualnie jescze sprawdziæ?

rafako bodaj pisa³ o problemach ze ¶rubami. czy przed podjechaniem do mechanika warto je jakim¶ cudem popryskaæ, co by by³o je ³atwiej odkrêciæ, czy to zbêdne?

chêtnie przyjme rady od kogo¶ kto tak± procedure robi³ - chce to zawieszenie zrobiæ raz i wmiare solidnie, wiêc porady mile widziane.

btw: mam nadzieje ¿e amorki troche jeszcze wytrzmaj±, bo nie chcia³ bym za pare miesiêcy znowu rozbieraæ. ale s± sprawne w chyba 80 % [na maszynie] lub 70, wiêc z tego co nauczylo mnie do¶wiadczenie z innymi autami - jest bardzo dobrze;)

pozdrawiam i licze na szybkie porady.



Ricardus - 19-04-2010, 14:18
" />
">witajcie,

zabieram siê za remont zawieszenia i:
1: rozumiem ¿e warto wssadziæ na ty³ olkuskie tuleje - tym bardziej ¿e nie s± dro¿sze znacznie od normalnych metalowo-gumowych.
2: przy montazu rozumiem trzeba je nasmarowaæ.
3: co warto jescze sprawdziæ w zawieszeniu, przy tej robocie? chcê z ty³u zrobiæ tuleje, oraz ³±czniki stabilizatora oraz gumy stabilizatora. amorki mam w normie [220 000 przejechane, ale dok³adnie sprawdzone na szarpakach - podobno niema co ruszaæ]
np, kolega pisa³ o tulejach tylnej belki - czy to siê wybija, czy mechanik przy rozbieraniu mo¿ee stwierdziæ stan tych elementów, i zadecydowaæ o wymianie? bo niewiem czy kupowaæ odrazu i z tym do niego jechaæ, czy zdaæ siê na to co wyjdzie podczas prac?

troche offtopic: z przodu chce zrobiæ obie ga³ki, oraz wymieniæ oba wahacze. np na trw. do tego dodam pewnie laczniki stabilizatora..
zale¿y mi by by³o to zrobione raz a dobrze. kto¶ ma jakie¶ sugestie co do firm jakie zakupiæ, i co ewentualnie jescze sprawdziæ?

rafako bodaj pisa³ o problemach ze ¶rubami. czy przed podjechaniem do mechanika warto je jakim¶ cudem popryskaæ, co by by³o je ³atwiej odkrêciæ, czy to zbêdne?

chêtnie przyjme rady od kogo¶ kto tak± procedure robi³ - chce to zawieszenie zrobiæ raz i wmiare solidnie, wiêc porady mile widziane.

btw: mam nadzieje ¿e amorki troche jeszcze wytrzmaj±, bo nie chcia³ bym za pare miesiêcy znowu rozbieraæ. ale s± sprawne w chyba 80 % [na maszynie] lub 70, wiêc z tego co nauczylo mnie do¶wiadczenie z innymi autami - jest bardzo dobrze;)

pozdrawiam i licze na szybkie porady.


1. My¶lê, ¿e warto,opinie raczej wszêdzie pozytywne
2. Trzeba smarowaæ - kto nie smaruje ten nie jedzie
3. To co wymieni³e¶ moim zdaniem na bank, tuleje belki wymieni³em profilaktycznie i okaza³o sie ¿e s³usznie bo guma mocno skrusza³a.

¦ruby, faktycznie dopiek³y mechanikowy, ale wszystko sie uda³o odkrêciæ. Mozna spryskaæ ale problem, ¿e preparat raczej nie spenetruje tych miejsc. Zrobi³em ju¿ po wymianie kilkadziesiat km i jest super.

Jesli chodzi o przednie zawieszenie to ja widzê z doswiadczenia ¿e mia³em i mam problemy z wahaczami i koñcówkami FEBI niewiele wytrzyma³y. Teraz czekam na przednie olkuskie tuleje. Mam nadziejê ze pomog± w moich k³opotach. Podobno sie robi± i czakam na nie jak na zbawienie. Amorki mam sprawne wiêc ich nie rusza³em .



Krzysiek82 - 19-04-2010, 14:19
" />Te¿ interesowa³em siê tym tematem i wykorzystaniem tych poliuretanowych elementów, ale czyta³em sporo tekstów, ¿e to nie jest najlepsze rozwi±zanie do zwyk³ego samochodu. Otó¿ jednak przenosz± bardziej drgania na karoseriê z uwagi na wiêksz± sztywno¶æ i w³a¶nie to ujemnie mo¿e wp³ywaæ na karoseriê. W niektórych samochodach przestaje ponoæ pracowaæ wachacz przez ich sztywno¶æ. Po drugie sporo osób zaznacza³o, ¿e je¶li je wstawiaæ, to i inne sprê¿yny i amortyzatory oraz rozpieraki, bo docelowo poliuretanowe zawieszenie by³o przeznaczone do sportowych samochodów. A problem ze skrzypieniem i mnie dopad³. Ciekawe jaka by³aby wypowied¼ jakiego¶ fachowca w tej kwestii...



Ricardus - 19-04-2010, 14:55
" />
">Te¿ interesowa³em siê tym tematem i wykorzystaniem tych poliuretanowych elementów, ale czyta³em sporo tekstów, ¿e to nie jest najlepsze rozwi±zanie do zwyk³ego samochodu. Otó¿ jednak przenosz± bardziej drgania na karoseriê z uwagi na wiêksz± sztywno¶æ i w³a¶nie to ujemnie mo¿e wp³ywaæ na karoseriê. W niektórych samochodach przestaje ponoæ pracowaæ wachacz przez ich sztywno¶æ. Po drugie sporo osób zaznacza³o, ¿e je¶li je wstawiaæ, to i inne sprê¿yny i amortyzatory oraz rozpieraki, bo docelowo poliuretanowe zawieszenie by³o przeznaczone do sportowych samochodów. A problem ze skrzypieniem i mnie dopad³. Ciekawe jaka by³aby wypowied¼ jakiego¶ fachowca w tej kwestii...

Tuleje, które montowa³em s± bardziej sprê¿yste i miêkkie od oryginalnych. Nie stwierdzam ¿eby siê zmieni³a drastycznie praca zawieszenia. Jest tak samo miêkko jak wcze¶niej tylko bez stukania. Tuleje nie posiadaj± zew pier¶cieni metalowych i moim zdaniem przez wiêksz± powierzchniê elastycznego poliuretanu lepiej poch³aniaj± drgania ni¿ orygina³y.



elbarto - 20-04-2010, 08:50
" />Ricardus : a jak sprawdzaja ci sie laczniki stabilizatora jakie kupiles na tyl? te polskie, z metalowymi koszczkami - tak pamietam z opisu?
kto jest ich producentem?
bo te¿ bêdê wymienia³, o ile na przod trw to koszt oko³o 40 z³ za strone, to tylne s± drogie i ciê¿ko dostêpne.
dlatego zastanawiam siê czy w polskie nie wej¶æ.
b



Ricardus - 20-04-2010, 10:45
" />
">Ricardus : a jak sprawdzaja ci sie laczniki stabilizatora jakie kupiles na tyl? te polskie, z metalowymi koszczkami - tak pamietam z opisu?
kto jest ich producentem?
bo te¿ bêdê wymienia³, o ile na przod trw to koszt oko³o 40 z³ za strone, to tylne s± drogie i ciê¿ko dostêpne.
dlatego zastanawiam siê czy w polskie nie wej¶æ.
b


Na razie jest ok. Kupi³em przez "Alledrogo" od takiego sprzedawcy: http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=12704973

http://www.allegro.pl/item948479147_lac ... yl_gw.html

P³aci³em 30 pln za sztuke.



Sharuga - 20-04-2010, 11:16
" />
">dlatego zastanawiam siê czy w polskie nie wej¶æ.
b

Je¶li s± dobre - to kupuj; trzeba wspieraæ polsk± gospodarkê.



elbarto - 20-04-2010, 14:40
" />z wymiana tych elementow chyba akurat problemu niema?:)
wtzn jestem w stanie sam to zrobiæ, z tego co widzê, bez specjalnej magii i rozbierania auta. z przodu chyba tylko z gumami stabilizatora jest wiekszy problem - kiepski dostep. ale laczniki przod i tyl oraz gumy tyl to chyba mozna we wlasnym zakresie szarpnac?



elbarto - 23-04-2010, 09:57
" />dokladnie, chetnie Polska gospodarke wspieram, dltego napisalem do sprzedajacego co sadzi o jakosci;)
mo¿e te¿ przednie robi±;)

ktos wie jaka srednice maja gumy stabilizatora przod/tyl w lybrze? zeby cos dopasowac?



kaeres - 23-04-2010, 12:34
" />
">Znacie w okolicach mojej miejscowo¶ci dobry warsztat, który zdiagnozuje stuki w zawieszeniu tylnym a nie wymieni ca³e zawieszenie ?
Repeat.



elbarto - 23-04-2010, 13:50
" />krs: dobra stacia diagnostyczna z szarpakami. wejsc pod auto jak pozwoli diagnosta, poszarpac, posluchac, zobaczyc co i jak. poprosic kogos bedac na dole by pokiwa³ autem.



elbarto - 23-04-2010, 14:30
" />to i ja trochê pomogê mo¿e:
laczniki stabilizatora lancia:
http://ramech.pl/katalog.php?groupId=11 ... brandId=61

zrobilem wywiad i znajomek z drugiego konca polski twierdzi ¿e s± conajmniej dobre i conajmniej godne polecenia.



elbarto - 29-04-2010, 13:59
" />witam,
dostalem wczoraj tuleje z olkusza.
za kppl zaplacilem 295 zl, wysylka kurierska pobraniowa.
na oko:
dobrze wykonane,
ladnie zapakowane,

w zestawie 8 tuleji
2 woreczki smaru

bardzo dobry kontakt i wsparcie!

cena ni¿sza od cen normalnych tuleji met.gum. to istotny argument, no i jest bezproblemowa dostêpno¶æ
sproducent zapewnia, ¿e twardo¶æ tych elastomerów jest tak dobrana, by to nie mialo wplywu na inne elementy zawieszenia - nie s± to elementy sportowe, super utwardzone i tak dalej.

oba zakupy - i laczniki i tuleje, to przynajniej narazie rewelacyjny zakup.
i cenowo, i ciesze sie, ¿e od Polskich firm.

¿eby nie by ³o, ¿e tak tu reklamujê:
czy jest problem z wybiciem starej tuleji z wahacza? bez prasy sie nie obejdzie, czy s± szanse na rêczn± robotê?:)



Ricardus - 06-05-2010, 09:07
" />Mam pytanie odno¶nie tulei metalowo gumowych na przednie wahacze.
Wahacze przednie s± teoretycznie takie same jak do Np. Fiata Multipli, wiêc tuleje do tych elementów powinny byæ zamienne.
Znalaz³em takie tuleje:

Tuleje poliuretanowe

Ale ch³opaki twierdz±, ¿e nie wiedza czy tuleje podejd± do Lybry. Macie mo¿e jakie¶ zdanie na ten temat?



Ricardus - 15-05-2010, 10:35
" />Ma mo¿e kto¶ jakies sugestje w temacie ?



topcio1 - 15-05-2010, 11:18
" />ale to ju¿ by³o!!!! :link:

edit

po³±czy³em
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \