teemka - 06-11-2008, 13:51
" />Witam! Zdecydowa³em sie wymieniæ przep³ywomierz bo co¶ by³o nie tak- jakby za ma³o mocy przy ruszaniu- na tyle ma³o ze praktycznie nie da³o sie ruszyæ tak aby zaboksowa³y ko³a... Wyci±ga³em wtyczkê od przep³ywomierza i wtedy by³o ok- moc od pocz±tku i zero problemu zeby ruszyæ "z piskiem"... Dzisiaj kupilem nowy przep³ywomierz -niemiecki zamiennik - zamontowa³em go i to samo!!
O co mo¿e chodziæ?????
Prosze o szybk± odpowiedz je¶li kto¶ ma jakie¶ sugestie albo do¶wiadczenie w tym temacie...
Krzys - 06-11-2008, 14:35
" />To nie by³ dobry pomys³ by kupowaæ od razu. Je¶li wyci±gn±³e¶ wtyczk± to komp. przechodzi³ do trybu awaryjnego a wtedy nie korzysta z wielu czujników. Warto by by³o najpierw podpi±æ do komp. Ale mo¿esz od³±czyæ akumulator na kilka minut mo¿e co¶ da.
teemka - 06-11-2008, 14:42
" />Wczesniej mialem lybre 1.9JTD i dokona³em tego samego "zabiegu" z odpieciem wtyczki "dla tesu" a pozniej wymian± przeplywomierza- po wszystkim by³o OK! Stad wziê³a siê moja pewno¶æ o konieczno¶ci wymiany przep³ywomierza;)
No ale chyba jest to ewidentna sprawa:
podpiety przep³ywomierz = moc niezadowalaj±ca
odpiety przep³ywomierz = moc taka jakiej sie oczekuje...
Aha- od³±czania aku narazie unikam- nie mam kodu do radia... :? :?
Krzys - 06-11-2008, 14:59
" />Zrestartuj jeszcze kompa.
Dudi - 06-11-2008, 15:01
" />
">Aha- od³±czania aku narazie unikam- nie mam kodu do radia... :? :?
W³±cz opcjê, ¿eby nie ¿±da³o kodu po odciêciu zasilania... :roll: :wink:
teemka - 06-11-2008, 15:01
" />ale da sie zrestartowaæ kompa bez odpinania akumulatora??
oo o tej opcji nie wiedzia³em- jak j± w³aczyæ??? bede bardzo wdzieczny:) ops:
Dudi - 06-11-2008, 15:41
" />Uwa¿aj teraz bo bêdzie trudne (procedura jest dla radia bez navi, nie wiem czy z navi jest tak samo):
1. W³±czasz funkcje EXP (Expert).
2. Szukasz za pomoc± przycisków lewo/prawo (po obu stronach przycisku Band) opcji "Theft protection code" (aktywacja kodu zabezpieczaj±cego).
3. Teraz uwaga: je¶li pojawi Ci siê napis "Code" - znaczy, ¿e kod nie jest aktywny. Je¶li pojawi Ci siê napis "Safe" - znaczy, ¿e kod jest aktywny.
W ten sposób przynajmniej sprawdzisz czy masz radio zabezpieczone, czy nie. Dalej nie opisuje, bowiem ¿eby zdezaktywowaæ rz±danie kodu i tak musia³by¶ wstukaæ kod, którym radio jest aktualnie zabezpieczone, wiêc tak czy inaczej karte musia³by¶ mieæ.
Fabrycznie w radiach NIE BY£A uaktywniana funkcja rz±dania kodu. Je¶li kto¶ j± uruchomi³ to tylko na w³asn± rêkê.
teemka - 06-11-2008, 15:47
" />No i widzisz- zonk:) Ja mam radio z navi- wiedzialem o tym ze w radiu bez navi sprawdza sie ten kod i sam to kiedy¶ praktykowa³em.. Tutaj niestety nie ma przycisku "Expert" i nie bardzo wiem czy jest mo¿liwo¶æ wy³±czenia kodu - jak narazie wyda³o mi sie to niemo¿liwe... Tak czy inaczej dziêki za dobre chêci
jak kto¶ potrafi nas o¶wieciæ to chêtnie wys³ucham a teraz moze jescze jakies sugestie co do tego nieszczesnego przep³ywomierza??
teemka - 06-11-2008, 17:52
" />OK, by³em na komputerze który ca³y czas wywala b³ad przep³ywomierza! Czyli zamiennik te¿ jest do d : cenzura :
Jutro kupuje bosha i mam nadzieje ze bedzie ju¿ spokój...
bartek42 - 07-11-2008, 15:47
" />Hmm... temat zamienników do przep³ywomierza by³ wa³kowany Nie zawsze to wychodzi³o na dobre... Daj znaæ po wymianie na oryginalny jaki jest efekt
teemka - 07-11-2008, 18:34
" />No i wymieni³em na bosha - identycznego jaki mialem oryginalnie... Efekt..? Jesli juz to niewielki A w kazdym razie moc na starcie nie rowna sie tej kiedy od³±cze wtyczke od przep³ywomierza...
Ogolnie przeplywomierz bosha na wskazaniach komputera pracuje zdecydowanie inaczej niz ten zamiennik... Ale w moim odczciu zarówno stary przep³ywomierz, zamiennik oraz ten nowy bosha nie pozwalaj± odczuæ mi jakiej¶ zdecydowanej ró¿nicy... A wiec co w tej sytuacji? O co mo¿e chodziæ i gdzie le¿y problem???
P.S. Na diagnostyce komputer zadnych b³êdów nie wywala... :!:
tomms - 07-11-2008, 22:42
" />Turbina nie daje powietrza? Sprawd¼ zmienn± geometriê - gruszka przy turbinie i wê¿yk do niej. Zasysaj±c powietrze króciec powinien pracowaæ. Nastêpny krok to sterowanie elektromagnesem.
teemka - 07-11-2008, 22:46
" />w³a¶nie z tego co obserwowa³em to turbina pracuje ³adnie i daje du¿e ci¶nienie...
tomms - 07-11-2008, 23:02
" />A kopci jak przydusisz bez przep³ywki?
Filtr powietrza ok? Sprawdzi³bym go dok³adnie.
Skoro bez przep³ywomierza jest ok to znaczy, ¿e przep³ywomierz ogranicza moc prawdopodobnie podaj±c zani¿one warto¶ci ilo¶ci powietrza.
teemka - 07-11-2008, 23:05
" />Filtr powietrza wsadzi³em nowy.
Co do kopcenia to z podpietym przep³ywomierzem przykopci jak mu sie wdepnie mocniej, ale jak odepne przep³ywke to kopci znacznie bardziej (oczywi¶cie na czarno)...
Go¶æ - 07-11-2008, 23:09
" />ja to bym sprawdzi³ elektrozawór egr/elektrycznie/ i elektrozawór turbiny 8O 8O 8O 8O
teemka - 07-11-2008, 23:14
" />no nie wiem specem w tym temacie nie jestem ale czemu w momêcie odpiecia przep³ywomierza auto ma takiego kopa na starcie jak powinno?? 8O
Go¶æ - 07-11-2008, 23:19
" />to ja ju¿ tobie nie pomogê za ma³o wiem /przep³ywomierz boscha czy pierburg?/a mo¿e jaka¶ tania imitacja
jeszcze ma³e pytanko jakie s± parametry po pod³±czeniu testera podaczas jazdy próbnej/chodzi o warto¶æ powietrza kalulowan± a wato¶c zmierzon± ,aktualan± i jaka jest w tym momencie warto¶æ otwarcia zaworu egr ??????/
lancia1969 - 07-11-2008, 23:31
" />Sprawd¼ oscyloskopem sygna³ z czujnika po³o¿enia wa³u , to ¿e egzaminer nie wy³apuje b³edu wcale nia znaczy ¿e wysy³a poprawn± warto¶æ - jak nie bedzie poprawbego sygna³u ca³e sterowanie le¿y - ewntualnie podmieñ czujnik i zobacz czy nie ma poprawy - tak naprawde warto sprawdziæ masy i napiecia wysy³ane do ECU.
W jakim stanie masz katalizator ? - nie zatka³ siê przypadkiem?
Kiedy wumienia³e¶ filtry paliwa ?
Jakie ci¶nienie na listwie pokazuje egzaminer?
teemka - 07-11-2008, 23:37
" />przep³ywomierz jest boscha
je¶li chodzi o te parametry przep³ywomierza to napewno by³y porównywalne ale teraz nie potrafie Ci powiedzieæ jakie by³y warto¶ci a o warto¶ciach otwarcia egr nie powiem bo nie widzia³em...
P.S. Nie sposob ogarn±c wszystkie info ktore wyrzuca program diagnostyczny- tym bardziej kiedy nie bardzo sie wie na co zwrociæ uwagê ops:
Z tego wzglêdu chêtnie wys³ucham porad i sugestii ale sam nie wiele moge powiedzieæ o wynikach z komputera- conajwy¿ej o w³asnych odczuciach/obserwacjach...
Aha- katalizatora nie sprawdza³em... Wszystkie filtry by³y wymieniane jakie¶ 20ty¶ km temu- tak wynika z ksi±zki serwisowej i naklejek...
To jest moje "¶wie¿e" auto tak¿e narzie sam przy nim (poza wymiana f. powietrza, f.oleju i samego oleju) nic nie robi³em
Go¶æ - 07-11-2008, 23:42
" />je¶li sygna³ po³o¿enia wa³u z oscyloskopu jest nie taki jak trza to examiner wywali b³±d niezgodno¶æ faz/chyba ¿e oba czujniki le¿±/nieprawda¿ chyba ¿e siê mylê go¶æ oscyloskop widzia³ na filmie,lub w necie/bez obrazy /zapchany wydech ? po od³±czeniu przep³ywki nie zbiera³ by siê/chyba nie to? a mo¿e sugestia kol.teemka -odpada/
Go¶æ - 07-11-2008, 23:50
" />ja to bym koledze Teemka poradzi³ dobrego elektronika /nie amatora/ :lol: :lol: :lol:
teemka - 07-11-2008, 23:54
" />no w³a¶nie do tego te¿ doszed³em:)
Go¶æ - 07-11-2008, 23:58
" />zatkany wydech-brak zmiany po od³±czeniu przep³ywki
ci¶nienie na listwie b³±d examinera /chyba ¿e sygna³ po oscyloskopie nie taki
filtr paliwa nie zaszkodzi wymieniæ
wiêcej nie umiem szukaj tych co wiedza ¿e nic nie wiedz±
lancia1969 - 08-11-2008, 00:01
" />
">je¶li sygna³ po³o¿enia wa³u z oscyloskopu jest nie taki jak trza to examiner wywali b³±d niezgodno¶æ faz/chyba ¿e oba czujniki le¿±/nieprawda¿ chyba ¿e siê mylê go¶æ oscyloskop widzia³ na filmie,lub w necie/bez obrazy /
Nie ma na co sie obra¿aæ - oscyloskop prawde powie - egazminer têpy jest :? - u¿ywasz i sam wiesz ¿e jezeli mie¶ci sie w "zakresie" to egzaminer b³edu nie wywali chocia¿ powienien pokazywac inny k±t ( dopuszczalny), mechanik tego nie skojarzy³ a silnik ju¿ nie bedzie dzia³a³ w takiej mapie jak powinien - do tego do³ó¿ b³ad przep³ywki i np czujnika temperaruty i gotowy przepis na k³opoty z moc± - no niestety przy przypadkach trudnych ( mo¿e siê okazaæ ¿e b³achych) - nie da sie unikn±æ procesu krok po kroku i jeszcze przy opisie internetowym.
Przecie¿ mo¿na skorzystac z zak³adów ,którzy na codzieñ uzywaja takich narzêdzi i poszukaæ usterki .
Ciekaw jestem jak z spalaniem i odg³osem pracy tego samochodu, zawsze mo¿na lepsz± , bardziej trafna diagnozê postawiæ.
Go¶æ - 08-11-2008, 00:07
" />w naprawie jestem daleki od emocji .mamy pomóæ go¶ciowi to tylko auto : yesyes : po wypowiedziachkol teemka, laik/bez obrazy/sk±d we¿mie oscyloskop, co do examinera jestem w pe³ni zgodny co innych nie ,ale nie o to chodzi trza go¶ciowi pomóc a nie pisaæ wywody które nie przybli¿aj± nas do rozwi±zania problemu .moja rada dla kol.teemka dobry fachowiec
lancia1969 - 08-11-2008, 00:13
" />
">w naprawie jestem daleki od emocji .mamy pomóæ go¶ciowi to tylko auto : yesyes : po wypowiedziachkol teemka, laik/bez obrazy/sk±d we¿mie oscyloskop, co do examinera jestem w pe³ni zgodny co innych nie ,ale nie o to chodzi trza go¶ciowi pomóc a nie pisaæ wywody które nie przybli¿aj± nas do rozwi±zania problemu .moja rada dla kol.teemka dobry fachowiec
Zdecydowanie Ciê popieram tylko bardziej skomplikowa³em :wink:
Go¶æ - 08-11-2008, 00:17
" />tylko ¿e dobry nie oznacza tani/tanie miêso psy jedz±/
tak na marginesie dla adminów proponuje za³o¿yæ dzia³ dla zawansowanych co wy na to????????????????????
teemka - 08-11-2008, 16:39
" />OK temat zamkniêty- przyczyna takiego stanu rzeczy by³ EGR. Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam!