Anonymous - 30-10-2007, 08:35
" />Witam. Mam problem z kontrolką airbag. Prawdopodobnie nie łączy dobrze jedna ze złączek. Kontrolka zaświeca się i sporadycznie sama gaśnie. Na examinerze wyszedł błąd - Kurtyna po stronie pasażera zbyt wysoki sygnał. Czy ktoś może wie i podzieli się informacją jak są poprowadzone przewody do tej kurtyny i gdzie są ewentualnie złącza.
dexus - 30-10-2007, 08:57
" />Sprawdź pod fotelem pasażera, tam idą przewody. (mogą być w takim schowku pod fotelem)
Anonymous - 30-10-2007, 21:39
" />Problem rozwiązany. Wadliwa wtyczka była pod prawym słupkiem przy tylnej szybie, wystarczyło wyczyścić i kontrolka zgasła, błąd zapisany w pamięci wykasowałem Euroscanem.
flyshark - 01-11-2007, 21:31
" />A co to jest euroskan i skąd wziąć ???????
Petrus - 01-11-2007, 21:48
" />Klik.
flyshark - 01-11-2007, 23:56
" />Dzięki za oświecenie.
Pozdrówka
Dowgird - 05-03-2009, 17:08
" />Witam, podepnę się pod temat. Podczas jazdy po wybojach, zaświeciła mi się kontrolką poduszek. Pojechałem na komputer i wyskoczył błąd "Ładunek napinacza pasażera. Zbyt wysoka wartość", sprawdziłem kostki pod siedzeniem pasażera, potraktowałem je kontakt-sprayem i złączyłem ponownie i nic. Błąd jest cały czas aktywny i nie można go skasować. Jakieś sugestie? Gdzie jest w ogóle napinacz, czy tam też jest jakaś kostka?
dexus - 05-03-2009, 18:08
" />Napinacze są w słupkach bocznych(między drzwiami przednimi i tylnymi). Błąd poduszek do wykasowania tylko po podpięciu komputera.
Dudi - 07-03-2009, 15:07
" />
">Witam, podepnę się pod temat. Podczas jazdy po wybojach, zaświeciła mi się kontrolką poduszek. Pojechałem na komputer i wyskoczył błąd "Ładunek napinacza pasażera. Zbyt wysoka wartość", sprawdziłem kostki pod siedzeniem pasażera, potraktowałem je kontakt-sprayem i złączyłem ponownie i nic. Błąd jest cały czas aktywny i nie można go skasować. Jakieś sugestie? Gdzie jest w ogóle napinacz, czy tam też jest jakaś kostka?
Właśnie pojawił mi się ten sam problem. Podczas jazdy na wybojach zapaliła mi się kontrolka poduchy. W przyszłym tygodniu jadę podpiąć się pod kompa, zobaczymy co to będzie.
Dowgird - 09-03-2009, 14:54
" />Dobrałem się dzisiaj do napinacza i okazuje się, że wszystko jest na swoim miejscu. Rozłączyłem kostkę, sprawdziłem wizualnie i wpiąłem ponownie. Kontrolka niestety świeci nadal. Jakieś pomysły?
Dudi - 09-03-2009, 14:57
" />
">Dobrałem się dzisiaj do napinacza i okazuje się, że wszystko jest na swoim miejscu. Rozłączyłem kostkę, sprawdziłem wizualnie i wpiąłem ponownie. Kontrolka niestety świeci nadal. Jakieś pomysły?
Samo wypięcie i ponowne wpięcie nie wystarczy. Błąd poduszki możesz skasować tylko po podłączeniu do kompa.
Dowgird - 09-03-2009, 15:41
" />Rozumiem ale pisałem już, że po podłączeniu do kompa okazuje się, że błąd jest cały czas aktywny i nie można go skasować. Chyba, że chcesz mi powiedzieć że po moich zabiegach mogło się coś naprawić, a kontrolka i tak będzie się świeciła i teraz trzeba ją wykasować i jest szansa, że błąd nie będzie już aktywny?
Dudi - 09-03-2009, 15:43
" />
">Rozumiem ale pisałem już, że po podłączeniu do kompa okazuje się, że błąd jest cały czas aktywny i nie można go skasować. Chyba, że chcesz mi powiedzieć że po moich zabiegach mogło się coś naprawić, a kontrolka i tak będzie się świeciła i teraz trzeba ją wykasować i jest szansa, że błąd nie będzie już aktywny?
No mniej więcej coś tym stylu.
Marcin_D - 09-03-2009, 15:44
" />Dokładnie o to chodzi, usunięcie usterki nie usuwa błędu zapisanego w kompie - trzeba teraz podjechać na serwis i wykasować bład i kontrolka zgaśnie (no chyba że okaże się że Twoje zabiegi nic nie dały - oby nie).
Dowgird - 09-03-2009, 16:30
" />No i niestety lipa. Na kompie wychodzi, że błąd jest nadal aktywny i nie można go wykasować. I teraz mam zgryz, bo na czwartek umówiłem się z jakimiś specjalistami, co mają mi sprawdzić co dokładnie jest zepsute, koszt ok 100zł. Czy nie lepiej od razu zainwestować w nowy napinacz? Przecież kabelki same się nie przetarły, a kostka wyglądała jak nowa więc pewnie powiedzą mi, że to napinacz...
Dudi - 13-03-2009, 01:51
" />No więc u mnie wyskoczył błąd kurtyny powietrznej od strony kierowcy. Poluzowało się połączenie podczas jazdy na nierównościach. Ponowne połączenie, skasowanie błędu na kompie i kontrolka zgasła : yesyes :
Wojtek Łódź - 18-11-2009, 14:31
" />Jakim programem diagnostycznym mogę połączyć się poprzez interfejs ELM327, by można było skasować błąd poduszki powietrznej (poza EUROSCAN)? Te, które mam dostarczone razem z kablem obsługują w zasadzie tylko OBD i pomiar parametrów silnika. Kontrolkę "check engine" mogę zgasić, ale airbagu już nie
Gość - 19-11-2009, 07:30
" />
">Jakim programem diagnostycznym mogę połączyć się poprzez interfejs ELM327, by można było skasować błąd poduszki powietrznej (poza EUROSCAN)? Te, które mam dostarczone razem z kablem obsługują w zasadzie tylko OBD i pomiar parametrów silnika. Kontrolkę "check engine" mogę zgasić, ale airbagu już nie
Program kwp7.1 / wprogramie nalezy ustawić adres 0X00 protokół transmisji kwp 81/plus kabel vaga plus zewrzeć pin3 z 7 w złączu eobd i mamy połączenie z air bagiem.Jednak zawsze pozostaje examiner
Wojtek Łódź - 19-11-2009, 18:54
" />Dziękuję za wskazówkę ale jednak coś nie do końca mi działa - chyba wina komunikacji z autem - ale skąd ona wynika? Albo ja coś źlę robię
Po podłączeniu interfejsu otwieram KWP71, następnie COM1, ustawiam częstotliwość na 38400, wciskam StartComm i nic... Wyskakują błędy:
Init started
error rcv wait timeout
InitReady
No KeyBytes, Init not OK
Stąd jeszcze mam pytanie - czy w programie KWP71 mam ustawiać jeszcze jakieś parametry czy wina tkwi bezpośrednio w połączeniu gniazdka w aucie z ELM? Wczoraj nie miałem problemów z dostępem do ECU poprzez inne programy.
Gość - 19-11-2009, 19:29
" />Nie mam pojęcia jak to ma iść po kabelku na elm?
podłącz przez zwykłego vaga,jesli jest na usb,to masz co i jak tu:
>viewtopic.php?f=14&t=35210