Lybra - powolne zagrzewanie silnika w zimie



markoo25 - 29-12-2009, 19:27
" />mam takie pytanko po uruchomieniu silnika na biegu ja³owym silnik nemoze z³apac odpowiedniej temperatury nawet przy wolnej jezdzie jest ten sam problem
a jak jade szybciej ok 80km/h to wszystko jest ok termostat jest nowy wiec niewiem co moze byc prosze o rade




Codee - 29-12-2009, 19:36
" />cz³owieku jak Ty chcesz ¿eby w zimê Ci siê silnik na postoju zagrza³ szybko do 90'C albo jak jedzie wolno jak ¿ó³w?
Ja potrafiê tak jechaæ 10 km i silnik nie ma 70'C, jak go odpalisz i jedziesz to miej min. 1700 obrotów jad±c to siê zagrzeje, a najlepiej prawie 2000 obr., a jak jedziesz jak "pipka" to co by¶ chcia³?



Krissu1980 - 29-12-2009, 19:39
" />
">cz³owieku jak Ty chcesz ¿eby w zimê Ci siê silnik na postoju zagrza³ szybko do 90'C albo jak jedzie wolno jak ¿ó³w?
Ja potrafiê tak jechaæ 10 km i silnik nie ma 70'C, jak go odpalisz i jedziesz to miej min. 1700 obrotów jad±c to siê zagrzeje, a najlepiej prawie 2000 obr., a jak jedziesz jak "pipka" to co by¶ chcia³?


Codea nie znam osobi¶cie ale uwa¿am, ¿e kolo jest fajny



markoo25 - 29-12-2009, 19:48
" />wiem ze odrazu sie nie nagrzeje to jest jasne chyba ale nie do tego stopnia zeby mi sie zapala³a kontrolka AWARIA SYSTEMU
KONTROLI SILNIKA
EOBD pozatym to nie moje pierwsze auto i wiem ze tak nie powinno byc




aro - 29-12-2009, 19:51
" />Niektórzy siê ostatnio zapominaj±....

Silniki JTD maj± to do siebie, ¿e siê wolno nagrzewaj± szczególnie w zimie, zobacz, ¿e jak ju¿ za³apie temp. wy¿sz± od 60st. i zaczniesz troche bardziej przyciskac gaz to bêdzie siê szybciej grza³ niz np. pracuj±c na biegu ja³owym, czy je¿d¿±c z niskimi obrotami.

Do tego dochodzi jeszcze ogrzewanie wnêtrza, które tez troche po¿era ciepe³ka z silnika.



Codee - 29-12-2009, 20:20
" />podepnij to auto pod komp i wtedy po analizie b³êdów mo¿na co¶ "wywró¿yæ"



Krissu1980 - 29-12-2009, 20:43
" />
">podepnij to auto pod komp i wtedy po analizie b³êdów mo¿na co¶ "wywró¿yæ"

z tego co pamiêtam to w Lybrze engine zapala siê je¶li silnik w jakim¶ czasie nie za³apie odpowiedniej temperatury



Codee - 29-12-2009, 20:51
" />
">z tego co pamiêtam to w Lybrze engine zapala siê je¶li silnik w jakim¶ czasie nie za³apie odpowiedniej temperatury

kolego kontrolka ENGINE w Lybrze mo¿e zapalaæ siê w kilkudziesiêciu sytuacjach, dlatego dalsze wró¿by zostawiam dla szamanów.



markoo25 - 29-12-2009, 21:51
" />No w³asnie tak jest z ta kontrolka
Tylko dlaczego tak sie dzieje
skoro termostat jest dobry



Codee - 29-12-2009, 22:05
" />
">No w³asnie tak jest z ta kontrolka
Tylko dlaczego tak sie dzieje
skoro termostat jest dobry


dlaczego bo co¶ innego nawali³o! piszê serio zczytaæ b³±d i wtedy bêdzie jasna sprawa, a tak to dalej zostawiam temat dla szamanów forum!



Sharuga - 29-12-2009, 22:06
" />
">No w³asnie tak jest z ta kontrolka
Tylko dlaczego tak sie dzieje
skoro termostat jest dobry

A sk±d to przekonanie, ¿e dobry ?



markoo25 - 30-12-2009, 22:49
" />hi bo nowy
a po zatym przy normalnej jezdzie trzyma temperature jak trzeba czyli 90
a przed wymiana bylo róznie
a czy jest taka mozliwosc zeby kima sladzala silnik i wtedy nie nagrzeje sie na wolnych obrotach
a jeszcze dodam ze jak bylo ciep³o to bylo to samo



Codee - 30-12-2009, 22:56
" />no nie ma bata ¿e termostat jest ok jak silnik siê nie umie normalnie nagrzaæ - NIE MA.

Ja z uszkodzonym termostatem te¿ mia³em w ciep³e dni 90'C i w d³u¿szej trasie.
Kto Ci ten termostat wymienia³? Bo nie ma cudów jak jest nowy to musi dzia³aæ, albo Ty tak je¼dzisz jak pipka i auto ma ciê¿ko siê zagrzaæ no nie ma innej mo¿liwo¶ci - chyba ¿e zamiast p³ynu masz jaki azot



Sharuga - 30-12-2009, 23:34
" />Jest mo¿liwe, ¿e siê n ie zagrzeje. To jest nowoczesny diesel. O wysokiej sprawno¶ci cieplnej. Je¶li nie butuje zimnego silnika, je¼dzi krótkie trasy, ma na full odkrêcone ogrzewanie to jest to mo¿liwe przy niskiej temp. zewnêtrznej.



Toper - 31-12-2009, 12:46
" />
">Jest mo¿liwe, ¿e siê n ie zagrzeje. To jest nowoczesny diesel. O wysokiej sprawno¶ci cieplnej. Je¶li nie butuje zimnego silnika, je¼dzi krótkie trasy, ma na full odkrêcone ogrzewanie to jest to mo¿liwe przy niskiej temp. zewnêtrznej.

mo¿e Ci to pomo¿e:
dzisiaj by³o rano -7. Po odpalenia pojecha³em. Jak zwykle nie¶piesznie przez Z±bki na Pragê (50-60km/h) ogrzewanie w³±czy³o siê jak zwykle po 3,2km, temp. ledwo drgnê³a na wska¼niku, natomiast po 8km silnik dalej nie mia³ 90stopni. Jakbym jeszcze trochê poje¼dzi³ to by siê nagrza³ na 90, ale ju¿ dojecha³em do pracy

No ale mi siê kontrolka nie zapala. Za to w Marei JTD w te najwiêksze mrozy jak w korku jecha³em to siê raz zapali³a, ale to incydent, a nie norma jest.

Pozdrawiam



makar70 - 01-01-2010, 13:17
" />code jk zauwa¿y³em ty na ka¿dym jedziesz w przeno¶ni jeste¶ wielki w budowie auta nie ka¿dy jest taki, nie ka¿dy siê zna



Yogi Mis - 01-01-2010, 20:25
" />Witam. Znalaz³em co¶ takiego.
http://yogi102.wrzuta.pl/obraz/09tW8MNZnPV/nagrzewnica_dodatkowa
To urz±dzenie powinno pomóc chyba w nagrzewaniu siê silnika. Aczkolwiek u mnie to nie dzia³a. Tropi³em usterkê przez jaki¶ czas. Aby tropiæ dalej musia³bym dostaæ siê do nagrzewnicy. Podarowa³em sobie ze wzglêdów pogodowych. Puki co lekarstwem na wolne nagrzewanie siê silnika jest jazda przez kilka kilometrów bez w³±czonego ogrzewania (ok.4). O dziwo przednia szyba jako¶ bardzo intensywnie nie zaparowuje. Troszeczkê pomog³o zas³oniêcie ch³odnicy. Ciekawy jestem jak szybko by siê nagrzewa³ silnik gdyby to nagrzewanie dodatkowe by³o sprawne.



Sharuga - 01-01-2010, 21:14
" />Nagrzewnica dodatkowa wg instrukcji jest w opcji, a wiêc mo¿e jej nie byæ. Ale ciekawe - jak ustaliæ, czy akurat jest w naszym autku?



Leszek.M. - 04-01-2010, 23:59
" />czyli spraw± normaln± w jtd jest ¿e silnik na postojach traci temp z 90st?
ca³y czas uczê siê deisla



Toper - 05-01-2010, 02:37
" />
">czyli spraw± normaln± w jtd jest ¿e silnik na postojach traci temp z 90st?
ca³y czas uczê siê deisla


Nie, nie jest to normalne. Mia³em tak, gdy by³ uszkodzony termostat. Mam teraz 3 x JTD 1.9 i 2.4 i w ¿adnym siê tak nie robi.
Pozdrawiam



schumik - 05-01-2010, 13:42
" />A jakie macie do¶wiadczenia z silniami benzynowymi w Lybrze? Mi 50 st. ³apie przy temp. zewn. -5 -10 st. gdzie¶ po 2-3 km. 85-90 st. po 8-9 km. Po czym jak wskazówka dojdzie do 90 st, to nagle spada na 65 (tak jakby nagle ca³kiem siê termostat otwiera³???) i sobie powoli ro¶nie znów do 75 st. gdzie¶. 90 w trasie nie poka¿e przy obecnych temperaturach. Nawet je¶li w mie¶cie mam 90st. i wyjade na trasê, to temp. spada do oko³o 75 st. czy to w 2.0 20V normalne?



Krzysiek82 - 05-01-2010, 15:28
" />
">A jakie macie do¶wiadczenia z silniami benzynowymi w Lybrze? Mi 50 st. ³apie przy temp. zewn. -5 -10 st. gdzie¶ po 2-3 km. 85-90 st. po 8-9 km. Po czym jak wskazówka dojdzie do 90 st, to nagle spada na 65 (tak jakby nagle ca³kiem siê termostat otwiera³???) i sobie powoli ro¶nie znów do 75 st. gdzie¶. 90 w trasie nie poka¿e przy obecnych temperaturach. Nawet je¶li w mie¶cie mam 90st. i wyjade na trasê, to temp. spada do oko³o 75 st. czy to w 2.0 20V normalne?

Nie wa¿ne czy silnik jest benzynowy czy diesla. Przy sprawnym termostacie temperatura ma siê stale utrzymywaæ w okolicy 90 stopni po nagrzaniu silnika. Oczywi¶cie inaczej ona bêdzie ros³a w benzynie, inaczej w dieslu i jeszcze inaczej zim± a latem. Jedno jest pewne, je¶li temperatura osi±gnie te prawie 90 stopni, to tak ma ci±gle siê utrzymywaæ niezale¿nie czy siê jedzie czy stoi. Ja te¿ mia³em wahania, te¿ mi na postoju opada³a strza³ka, na dodatek by³o zimno. Tak sobie to t³umaczy³em, ¿e mo¿e nie jest w stanie silnik siê nagrzaæ. Jednak¿e po wymianie termostatu osi±gam 90 stopni i tyle jest przez ca³y czas. Nic nie opada, nic nie ro¶nie. 90 jak w strzeli³

U mnie by³o np. tak: podczas jazdy mia³em oko³o 80 stopni (nigdy w okolicach 90), a na postoju na ¶wiat³ach na przyk³ad, strza³ka mi lecia³a w dó³ do oko³o 70-75. Tak czy siak by³o to poprawne zachowanie.



m4riusz123 - 25-01-2010, 11:08
" />witam

Czytaj±c to wynika ze chyba i ja mam uszkodzony termostat bo podczas podrozy do ³odzi oko³o 120km ( temp. pow. -17)
Jadac za cholere nie moglem z³apac temp. silnika powy¿ej 70 stopni.
To normalne ?



Heathen - 25-01-2010, 11:26
" />
">witam

Czytaj±c to wynika ze chyba i ja mam uszkodzony termostat bo podczas podrozy do ³odzi oko³o 120km ( temp. pow. -17)
Jadac za cholere nie moglem z³apac temp. silnika powy¿ej 70 stopni.
To normalne ?

Normalne
Kolega Krzysiek82 sie troche zapomnial, i owszem gdy sie stoi w korku to temp nie powinna spadac a wrecz rosnac:) (szczegolnie latem:P)
Gdy z kolei jedziemy zima przy -17 120km/h to temp silnika moze spac, bo co tu sie dziwic? Skoro arktyczne;P powietrze chlodzi silniczek:)
Mi np trzyma rowno 90 jak sie nagrzeje....ale gdy go tylko pogonie ostro to spadnie do 75-80 po czym jak uspokoje jazde znowu rosnie...(oczywiscie mowie o takich mrozach jak teraz)



ms44 - 25-01-2010, 11:29
" />Mogê dodaæ tylko tyle ¿e przy temperaturze zewnêtrznej -20 moja Lybra(2.4) zagrza³a sie do 90st. po 11km .



kaeres - 25-01-2010, 16:32
" />Jest tips na otrzymanie 90-tki szybciej.
Wy³±czyæ wszystkie nawiewy (ew. na szybê czo³ow± na 1 kreskê).
2x szybciej osi±gnie temp. pracy.
Heathen - wydaje mnie siê, ¿e te 90`C MUSI utrzymaæ choæby nie wiem jakie warunki panowa³y.



Sharuga - 25-01-2010, 17:47
" />xxx



Heathen - 25-01-2010, 19:54
" />
">Jest tips na otrzymanie 90-tki szybciej.
Wy³±czyæ wszystkie nawiewy (ew. na szybê czo³ow± na 1 kreskê).
2x szybciej osi±gnie temp. pracy.
Heathen - wydaje mnie siê, ¿e te 90`C MUSI utrzymaæ choæby nie wiem jakie warunki panowa³y.

No pytalem mechanika, powiedzial ze jak depniesz to moze temp spa¶c, bo uklad chlodzenia jest wydajniejszy...niz grzanie sie silnika (oczywiscie przy takich mrozach)
Dodal ze moge sobie wlot powietrza kartonem:D zaslepic jak chce miec szybsze grzanie i trzymanie temperatury.
Dodam ¿e w vectrze tescia takze to sie dzieje... i jakby nie patrzeæ:) wydaje mi sie (oby slusznie ) ze to jest realne...rozpedzasz sie do 100-110 (krotkie odcinki w aglomeracji miejskiej) i nagle zaczynasz hamowac silnikiem z tych 110...silnik prawie nie spala paliwa (nie ma zaplonu=nie ma ¼ród³a ciep³a) do tego temp p³ynu ch³odz±cego wydajnie ch³odzona -20stopniowym mrozem...i ci±giem powietrza.. a na dodatek w³±czone ogrzewanie w autku na maxa:D (co by odmrozic lewe drzwi bo sie centralny zacina:D)
>http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 14&t=36804
Tu jedni pisza ze spada im takze.
A skoro spada na dieslu (wyzsza temp) to czemu mialoby nie spasc na benzynie:)
ale tak jak wspomnialem;
-mechanik moze sie mylic
-vectra c tescia moze byc takze zepsuta
Czekam na opinie specjalisty;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \