Krzysiek82 - 23-11-2009, 11:34
" />Zamierzam dostawić do fabrycznej nawigacji czytnik VDO Dayton. Mam cały komplet, jestem na etapie projektowania płytki drukowanej, która będzie służyć za taki interfejs połączeniowy zamiast "na pająka". Wszelkie opisy czy to Jana123456 czy osób na forum Alfy czytałem i wszystko rozumiem. Wiem, że potrzebny jest czytnik+połowa kabla od monitora+pilot ze stacją dokującą+antena. Wiem, że opis dotyczy wersji samochodu z DSP. Wiem, że w oryginalnej nawigacji Siemensa linie TxD i RxD służą do sterowaniem ICSa i one wyciszają głos do przesłania komunikatu dźwiękowego linią audio. Wiem, że na początku następuje inicjalizacja nawigacji, stąd jest wymagany oryginalny czytnik. Wiem, że można wykonać emulator czytnika (czy z powodzeniem czy nie to tego nie wiem). To wszystko wiem i rozumiem. Wszystko jasne.
W czym problem? Ano ja nie posiadam DSP. Wiem, że można dokupić i wpiąć. Jan123456 wszystko ładnie opisał. Ale ja nie mam DSP i raczej nie będę miał, dlatego idę w inną stronę. VDO Dayton posiada w kostce ISO sygnał Mute. Moje pytanie brzmi: czy można ten sygnał wykorzystać poprzez puszczenie go przez jakieś dodatkowe elementy (scalaki, itp.) i wpięcie do linii transmisyjnych (RxD, TxD) do zasymulowania sygnału Mute z oryginalnej nawigacji? Innymi słowy: nie chcę wykonać emulatora całej nawigacji Siemensa, tylko taki jakby kawałeczek (być może to tylko jakiś prosty sygnał, który da się odseparować od całej transmisji) odpowiedzialny za wyciszenie dźwięku. Po prostu Mute z VDO dostosowane do sygnału Siemensa ściszyłoby dźwięk, komunikat z gpsa poszedł by liniami audio z VDO wpiętymi do wtyczki Siemensa (jest tam też audio) i znowu dźwięk wróciłby do pierwotnego stanu. Dokładnie tak, jak to ma miejsce przy oryginalnej nawigacji.
Jeśli tego nie da się jednak wpiąć w linie RxD i TxD po takiej przeróbce, to może inaczej. Linie te sterują ICSem, ale wiadome jest, że jakikolwiek dźwięk przechodzi przez Bose. Czy to głos nawigacji, czy radio czy płyta CD, to idzie to przez Bose jako cały system audio. Może tam jest jakaś możliwość ściszania i wpinania się sygnałem audio?
Czy takie coś jest możliwe? Czy dobrze kombinuję czy jest to jednak niewykonalne? Uprzedzam od razu żeby nie było nieporozumień: nie twierdzę że taka możliwość jest i nie upieram się przy tym. Pytanie kieruję do każdego kto coś wie na ten temat. Może mój plan to pobożne życzenia, a może jednak jest to możliwe? DSP raczej odpada. Szukam inne możliwości podpięcia audio z VDO.
Gość - 23-11-2009, 20:02
" />Najprościej
1. podmień audio czytników nawigacji/coś będzie seplenić,może wystarczy jak dla ciebie/
2.drugi sposób wedytuj softa zrób emulator napięć zaprogramuj pic i gotowe
3.wpiąć się bezpośrednio w ics żyła 20 pin /6 pin od zasilacza podmienić sygnał muute telefonu z sygnałem mute z nawi/odwrócic polaryzacje.-tylko jedna wada w momencie rozmowy przez tel sygnał nawi będzie się nakładał z telefonem w konsekwencji można uj...przedwzamcniacz ics.
4.założyc dodatkowy wzmacniacz i wtedy wysterujesz nim głośnik z pominięciem ics.
Więcej sposobów nie pamiętam /nie prubowałem/
W opisie zaprezentowanym przez kol sQun49 nie ma nic na temat sterowania dołożonym czytnikiem przez przyciski ics/nie dawno zmodyfikowałem/.Gdzieś na you tube zamieściłem ak to działa.
Daj znać który sposób wybierzesz ,może jako młody gniewny zrobisz cos po swojemu -z chęcia posłucham.
Krzysiek82 - 23-11-2009, 20:20
" />Tu nie chodzi o "młody gniewny". Ja wiem po prostu, że Wasze opisy dotyczyły wersji z DSP, którego ja nie mam i nie szykuje się, abym miał. O to chodzi. W Waszych opisach nie ma alternatywnej drogi, dlatego tak sam kombinuję jakby to można podłączyć bez DSP. Myślałem, że ktoś coś próbował w tej kwestii, dlatego zapytałem. A nóż może swoim pomysłem coś podsunę komuś i okaże się, że to zadziała jednak.
Ad. 1. - mogę w sumie sprawdzić. Pytanie czy będzie w ogóle puszczał dźwięk bez tego sterowania RxD i TxD.
Ad. 2. - tutaj gorzej, ja takich rzeczy nigdy nie robiłem choć wiem mniej więcej na czym to polega. Na razie rozwiązanie odłożone na przyszłość.
Ad. 3. - Też o tym myślałem. Tylko no właśnie groźba uwalenia sprzętu i kiepska funkcjonalność przy korzystaniu z telefonu.
Ad. 4. - Może tutaj jest faktycznie rozwiązanie...
Tak czy siak zdaję sobie sprawę, że nie jest to proste (albo inaczej, jest proste jak się ma DSP), bo przeczytałem chyba wszystko co na ten temat pisaliście.
Gość - 23-11-2009, 20:30
" />A ja Tobie odpisałem sposby ,które wyprubowałem.I ten ,którego uzywam w/g mnie jest najlepszy chociaż nie pozbawiony wady
Krzysiek82 - 23-11-2009, 20:35
" />I dzięki wielkie za informacje Na pewno wiesz więcej w tym temacie niż ja. I tak mając DSP i tą podmienioną nawigację, znacznie podniosłeś sobie funkcjonalność samochodu. A przy okazji uprościłeś pod przyszłościowe przeróbki / modyfikacje
Gość - 23-11-2009, 20:40
" />Może inaczej powiem.Najprostzsy a zarazem najdroższy sposób wyedytowć softa ics i podmienić komendy.To co ja zaprezentowałem jest najtańszą wersją ,która dodatkowo daje nam dodatkowe wejście stereo do ics.Po zastosowaniu złącza S/PIDF robi nam się sourround w najczystszej postaci.A taki wypas to już klasa wyzsza premium.
Na chwile obecną jest już mozliwość sterowania vdo daytona przyciskami z ics-o którym to sposobie jest tylko wzmianka.
A najbardziej rozje...... mnie gość na konkurencyjnym forum,który stwierdził,że to i tak cud że taki włoski wynlazek jak ics może wyswietlić sygnał rgb/jakby to włosi zrobili lcd do lybry/
Krzysiek82 - 23-11-2009, 21:09
" />Dobra, to jeszcze jedno pytanie. Ja wiem, dla Ciebie odpowiedzi są pewnie proste i banalne jak 2+2=4, ale w myśl zasady, że za pytania nie biją, to pozwolę sobie jeszcze o coś zapytać. Zawsze przecież możesz odmówić odpowiedzi. Sposób nr 1 nie wymaga żadnego przeprogramowania, czyli zrozumiałem, że nie ważne są te linie RxD i TxD (nie wiem czy mam dobre rozumowanie) bo coś tam i tak może będzie / na pewno będzie seplenić, jak to określiłeś. To co daje sposób numer 2, czyli przeprogramowanie? Jaka jest różnica między tymi dwoma sposobami? Co wtedy da lub co wyeliminuje to przeprogramowanie? Z tego co wcześniej czytałem to to, że nie trzeba wozić dwóch czytników. Ale jak to się ma do tych komunikatów dźwiękowych z VDO? Nie rozumiem tego na razie i dlatego pytam.
Gość - 23-11-2009, 21:31
" />odp.1
nie nie trzeba nic przeprogramowywać/edytować/wystarczy fizycznie podmienić sygnał audio.Odłączyć od orginalnego i podłączyć do vdo.
odp.2
Jak przeprogramujesz /podmienisz komendy/to zamiast głosu orginalnegoo czytnika/będzie głos z vdo daytony.
Krzysiek82 - 24-11-2009, 15:02
" />Hmmm, no to dalej jednej rzeczy nie rozumiem.
Skoro w przypadku nr 1 odłączamy audio od oryginalnej nawigacji i podłączamy do VDO, to skąd będą komunikaty dźwiękowe oryginalnej nawigacji (bo wynika, że głosy z VDO będą dopiero jak się przeprogramuje, czyli przypadek nr 2)? Siedzą w ICSie, a nie oryginalnym czytniku? A jeśli tak, to co będzie gdy VDO będzie mówił po polsku, a oryginalna takiego języka nie miała na pokładzie?
kwiatek - 29-11-2009, 22:29
" />Witam od tygodnia mam podlaczoną navi w swojej Lybrze sprawuje się bardzo dobrze mam problemy z lektorem bo jest po angielsku ale to póżniej chciałbym podpowiedzieć ,że można podłączyć kazdy czytnik typu VDO, Carin(własnie taki podłączyłem Carin 522) który może pracować samodzielne tzn. jest wyposażony w pilota i zewnętrzny góśnik do ICS bez navi . Wystarczą sygnały RGB,syn do ics oraz sygnały z szbkosciomierza wstecznego biegu oczywiście zasilanie do czytnika navi.Całe sterowanie i obsługę navi wykonuje się za pomocą pilota.Z dzwiękiem nie ma problemu bo jest oddzielny góśnik Navi działą super trzeba tylko jak wspomniałem zmienić oprogramowanie na lektora PL. Czytnik można kupić na Allegro dałem 150zł. tylko musi być z pilotem.
Gość - 30-11-2009, 07:11
" />
">Witam od tygodnia mam podlaczoną navi w swojej Lybrze sprawuje się bardzo dobrze mam problemy z lektorem bo jest po angielsku ale to póżniej chciałbym podpowiedzieć ,że można podłączyć kazdy czytnik typu VDO, Carin(własnie taki podłączyłem Carin 522) który może pracować samodzielne tzn. jest wyposażony w pilota i zewnętrzny góśnik do ICS bez navi . Wystarczą sygnały RGB,syn do ics oraz sygnały z szbkosciomierza wstecznego biegu oczywiście zasilanie do czytnika navi.Całe sterowanie i obsługę navi wykonuje się za pomocą pilota.Z dzwiękiem nie ma problemu bo jest oddzielny góśnik Navi działą super trzeba tylko jak wspomniałem zmienić oprogramowanie na lektora PL. Czytnik można kupić na Allegro dałem 150zł. tylko musi być z pilotem.
1.Nie podłączysz kazdego czytnika,mogą byc tylko z rodziny 4000,5000 i 5100,reszta odpada,dlaczego?Tu masz odpowiedz:
>http://www.forum.alfaholicy.org/147_156 ... ia-46.html
2.Tu masz namiary na gościa ,który zrobi lektora po polsku za niewielką kasę
>http://www.nawigacje3m.pl/
3.Również wypada dodać ,że czytnik nawigacji możemy podłączyć do ics bez orginalnego czytnika,z jednej strony odpada stosowanie przełącznika audio/tu jest prościej/natomiast podłączenie wizji bardzo wielu sprawia problemy.
4.Co do sterowania nwigacji nieorginalnej od 3 miesięcy testuję sterowaniem nawi za pomocą przycików od ics /główny z prawej strony/i na razie wszystko chodzi,oprócz zgłaśniania lektora.Także niektóre cechy dokładanego czytnika nie muszą być brane pod uwagę,przestarzałe,nieaktualne.