Vikos - 12-03-2010, 19:34
" />Niedawno zajmowa³em siê regenracj± silnika.
Wymieniona zosta³a uszczelka silnika, sprzêg³o, zregenerowana skrzynia biegów, alternator, rozrusznik. W czasie tych manewrów silnik by³ poza samochodem /zdemontowany/. Po za³o¿eniu wszystkiego na swoje miejsce pojawi³y siê nastepujece problemy: Po przekrêceniu kluczyka ¶wieci siê kontrolka lancia CODE, wskazówka temperatury idzie na maxa do góry, czasami podryguje obrotomierz i pompa nie podaje paliwa. Nie wiem za bardzo jak to ugry¼æ... Nasuwa mi siê równie¿ pytanie czy mo¿na na odwrót podpi±æ te du¿e wtyczki do sterownika silnika /komputera/ pod mask± ??? Znajduje siê on na elektonicznej przepustnicy w prawym górnym rogu pod mask±. Jedynie tu mam w±tpliwo¶ci ale raczej nies³uszne.
POMÓ¯CIE !!! Prosze...
argenta67 - 12-03-2010, 20:13
" />
">Niedawno zajmowa³em siê regenracj± silnika.
Wymieniona zosta³a uszczelka silnika, sprzêg³o, zregenerowana skrzynia biegów, alternator, rozrusznik. W czasie tych manewrów silnik by³ poza samochodem /zdemontowany/. Po za³o¿eniu wszystkiego na swoje miejsce pojawi³y siê nastepujece problemy: Po przekrêceniu kluczyka ¶wieci siê kontrolka lancia CODE, wskazówka temperatury idzie na maxa do góry, czasami podryguje obrotomierz i pompa nie podaje paliwa. Nie wiem za bardzo jak to ugry¼æ... Nasuwa mi siê równie¿ pytanie czy mo¿na na odwrót podpi±æ te du¿e wtyczki do sterownika silnika /komputera/ pod mask± ??? Znajduje siê on na elektonicznej przepustnicy w prawym górnym rogu pod mask±. Jedynie tu mam w±tpliwo¶ci ale raczej nies³uszne.
POMÓ¯CIE !!! Prosze...
Zgubi³e¶ masê lub zasilnie do silnika.
Vikos - 12-03-2010, 21:06
" />Problem tkwi, ¿e masa jest wpieta ta g³ówna co idzie od karoserii do silnika na dole po lewej stronie...
argenta67 - 12-03-2010, 21:54
" />Jest to jaki¶ b³±d monta¿owy, sprawd¼ dok³adniej zasilanie i masê
Vikos - 13-03-2010, 14:01
" />W³a¶nie wszystko jest wpiête jak nale¿y ;/ ogl±dane by³o wszystko...
argenta67 - 13-03-2010, 16:19
" />
">W³a¶nie wszystko jest wpiête jak nale¿y ;/ ogl±dane by³o wszystko...
Ch³opie, Libra ma tylko t± jedn± du¿± wtyczkê i koniec a wiec nie ma mo¿liwo¶ci aby co¶ pad³o w wyniku demonta¿u i monta¿u zespo³u napêdowego a po drugie to je¶li kto¶ bez wiedzy na temat auta bierze siê za naprawê to taki koniec go czeka. Pomy¶l co ty chcesz, piszesz wszystko ok a szukasz pomocy nie jest ok bo nie mo¿esz uruchomiæ a telepatycznie nie da siê niczego naprawiæ, jeszcze
Vikos - 13-03-2010, 16:28
" />Kolego Lybra ma 2 wtyczki do sterownika silnika... A tak poza tym jak bym nie wiedzia³ o co w tym chodzi to bym siê nie bra³ za to...
Piszê o pomoc a nie zbêdne komentarze, a co do opcji szukaj to ju¿ szczegó³owo przegl±da³em....
argenta67 - 13-03-2010, 16:58
" />
">Kolego Lybra ma 2 wtyczki do sterownika silnika... A tak poza tym jak bym nie wiedzia³ o co w tym chodzi to bym siê nie bra³ za to...
Piszê o pomoc a nie zbêdne komentarze, a co do opcji szukaj to ju¿ szczegó³owo przegl±da³em....
I ty wiesz co piszesz, jedna wtyczka jest ma zasilanie i sygna³y do zestawu wska¼ników i immo a druga obs³uguje osprzêt na silniku i t± jedn± wtyczkê razem kompem i zespo³em zabra³e¶ z auta do naprawy i je¶li w osprzêcie podczas naprawy nie zrobi³e¶ b³êdu to wszystko musi dzia³aæ ale ty wiesz ale pytasz. Te silnik s± tak pod³±cza aby wykluczyæ takie problemy jakie masz ale je¶li co zrobi³e¶ ¼le to nikt tego nie wie, potrzebna jest porz±dna analiza komputerem zewnêtrznym, je¶li jeste¶ taki pewny swojej roboty. Do demonta¿u roz³±cza siê tylko jedn± wtyczkê, no chyba ¿e ty chcia³e¶ i roz³±czy³e¶ obie.
miro-miglia - 13-03-2010, 17:29
" />Trochê siê ch³opaki zagotowali¶cie , ale mimo wszystko sugerowa³bym podobnie jak Argenta67 ¿eby spokojnie poszukaæ masy przede wszystkim .
Te skacz±ce wska¿niki wo³aj± o masê !
Spróbuj po³±czyæ silnik bezpo¶rednio z minusem akumulatora i sprawd¿ czy pomog³o .
Ostatnio wymienia³em dwa silniki i za ka¿dym razem brak dobrej masy tak siê objawia³.
Je¶li to ju¿ sprawdza³e¶ no to przejrzyj wszystkie z³±cza raz jeszcze , bo w elektryce nic nie jest pewne na 100 % nawet je¶li ca³kiem niedawno dzia³a³o , a nawet jeden kabelek mo¿e doprowadziæ niemal do za³amania nerwowego po dwóch dniach bezowocnych poszukiwañ
Czego Tobie absolutnie nie ¿yczê .
Pozdrawiam Miro .
argenta67 - 13-03-2010, 17:56
" />Trudno mi ju¿ okre¶liæ ile silników de/i montowa³em i silniki takie jak juz s± w ostatniej serii Kappy, w Librze i Thesis to najlepsza robota bo jedna wtyczka ogarnia ca³y silnik ale przewód + i masowy by³ i jest zawsze.
jan123456 - 13-03-2010, 20:09
" />Prawdopodobnie sterownik silnika ma z³± masê.W wyniku tego z licznikem dziej± sie jaja.Proszê od³±czyæ wtyczki od sterownika silnika i posprawdzaæ masy pod obci±¿eniem nie miernikiem.Czy ko¶ci idzie prze³o¿yæ z lewej na praw± -nie.
Po podaniu plusa na zestaw wskazników logika dzia³ania /zestawu/przeeprowadza test w postaci wyzerowania wszystkich wskazników,który czeka na sygna³ rozrusznika aby w tym momencie pomin±æ dzia³anie wskazników/nie dopu¶cic do niekontrolowanych wychyleñ/
Jeszcze kolego /autorze postu/podaj który to silnik 1,8/który typ sterownika hitachi II a mo¿e III?/Tego tu nie napisa³e¶?
Vikos - 13-03-2010, 20:58
" />Je¶li chodzi o silnik to 2.0 20V VIS tak jak w tytule postu
jan123456 - 13-03-2010, 21:13
" />Ju¿ siê poprawiam,posprawdzaj masê sterownika silnika/bosch m.e.3.1/Tak samo jak w 1,8 nie mozliwe jest za³ozenie ko¶ci a w miejsce ko¶ci b
argenta67 - 13-03-2010, 21:23
" />Od pierwszego postu pisa³em o sprawdzeniu po³±czeñ ale obywatel Vikos jest pewien, ¿e jest ok
jan123456 - 13-03-2010, 21:56
" />
">Od pierwszego postu pisa³em o sprawdzeniu po³±czeñ ale obywatel Vikos jest pewien, ¿e jest ok
Ale ja nigdzie nie napisa³em,¿e to brak masy????Sugeruje posprawdzaæ zasilania i masy sterownika,nie miernikiem tylko obci±¿eniem.
Do autora postu
Proszê sprawdzic pin 15 z³±cza A sterownika silnika ma tam wisieæ sta³y plus,który równie¿ zasila sterownik code pin 3 .Jest to teen sam przewód zabezpieczony bezpiecznikiem 7,5 A w dodatkowej skrzynce bezpieczników ko³o kierowcy.
argenta67 - 13-03-2010, 22:10
" />
">Ju¿ siê poprawiam,posprawdzaj masê sterownika silnika
Tu pewnie chodzi o fazê w gniazdku zapalniczki