Krzysiek82 - 21-07-2009, 18:54
" />Szukam i szukam pewnych informacji, ale nie mogę tego nigdzie znaleźć, stąd proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc. Do sedna:
jak wiadomo większość Lancii na rynku to odpicowany szrot. Dlaczego, dla nie będących w temacie? Ano proszę zerknąć na linka:
Lista prezentuje wszystkie Lancie Lybra 2,4 JTD z 2001 roku. Proszę spojrzeć na przebiegi i ceny. Jak to możliwe, że najtańsza Lancia u Niemców jest i tak droższa niż najdroższa Lancia w Polsce? Gdzie zarobek handlarza i jego koszty? Ciekawe prawda? No ale nie o tym miał być wątek.
Ponieważ jestem zdecydowany na tą markę i ten model, ponieważ wersji benzynowych jest jak na lekarstwo (mowa o 2.0 20V, 1.8 zbyt kosztowny rozrząd przez wariator), dlatego interesuje się dieslami. Stąd mam pytania:
1. Czy komuś poszły wtryski w silniku 2,4 JTD?
2. Czy komuś padła pompa wtryskowa w silniku 2,4 JTD?
O turbinę nie pytam, bo raczej na pewno są takie osoby. Dlaczego o to pytam? Ponieważ chciałem znaleźć konkretne ceny tych 3 najdroższych części, ile one kosztują w przypadku awarii. Ja znalazłem następujące części:
Pompa wtryskowa to: Bosch 0 445 010 006
Tak czy nie?
Wtryski to: Bosch 0 986 435 001
Tak czy nie?
I jednej rzeczy nie wiem, bo nie mogę znaleźć. Jaka turbina jest w tym silniku? Jakiej firmy i jakie oznaczenie posiada? Czy jest to turbina firmy Garrett (pewnie tak)? Jaki model?
Mając oznaczenia tych części mogę przeszukać sobie wszystkie sklepy. Chciałbym wiedzieć jak to się cenowo przedstawia i czy warto iść w diesla z przekręconym licznikiem i nie wiadomym traktowaniu turbiny.
Przez szukajkę szukałem, ale wszędzie przewija się tylko regeneracja i regeneracja, ale ani modelu, ani oznaczenia ani ceny nówki sztuki. Jeśli jednak gdzieś taka informacja widnieje, to bardzo proszę o linka, za co z góry dziękuję
ESSOX - 22-07-2009, 13:32
" />O Turbo spróbuj popytać telefonicznie TU.
Krzysiek82 - 22-07-2009, 16:44
" />Jeśli chodzi o turbinę to ceny już znam. Podam także tutaj, może ktoś skorzysta.
Nowe turbiny:
Oryginalna, nowa turbina Garretta to 2700 zł netto + vat (minus 300 zł za oddanie starej) u bezpośredniego przedstawiciela Garretta na Polskę. Roczna gwarancja bez limitu kilometrów. Dzisiaj dzwoniłem i rozmawiałem przez telefon i takie informacje dostałem. Dlaczego trzeba oddać starą, warunki dystrybucji - nie wiem, nie znam się, po prostu tak mi powiedziano, kiedy dzwoniłem.
Link: http://www.motoarena.pl/index.php?go=o_nas
Regenerowane turbiny:
1. Sklep, który prowadzi sprzedaż nowych, używanych oraz regenerowanych turbin. Gwarancja roczna bez limitu kilometrów. Ceny w okolicach 1200 zł brutto.
Link: http://www.sklep.turbo-charger.pl/
2. Firma zajmująca się regeneracją turbin. Gwarancja 6 miesięcy. Ceny od 1450 do 1800 zł brutto (Garrett, KKK) oraz od 1900 do 2200 zł brutto (inni producenci).
Link: http://www.turbosprezarki.pl/naprawa.htm
3. Firma handlująca turbinami. Tylko nówki, ale raczej do Lanci nie mają.
Link: http://www.darma.com.pl/?page=nowosci&lang=pl
Wnioski: nówka ma rok gwarancji oraz regenerowana. Cena połowa nowej, można się poważnie zastanowić nad wyborem. Wiadomo, nówka to nówka, teoretycznie powinien być spokój na co najmniej 150 000 kilometrów.
Jeśli chodzi o pompę wtryskową (Bosch 0 986 437 001, chyba że się mylę?), to dowiadywałem się w sklepach oraz warsztatach. Otrzymałem informację, iż tego elementu nikt nie kupował w sklepach, a w warsztacie, że jeszcze nigdy nie wymieniali, nie było takiej potrzeby. Czyżby taka dobra żywotność? Jeśli tak, to bardzo dobrze, bo tania nie jest.
Intercars: cena 3178,10 zł brutto
Link: http://sklep.intercars.com.pl/
Samli.pl: cena 2098,57 zł brutto regenerowana
Link: http://www.samli.pl/product_info.php?product_id=10556
autosklepbydgoszcz.pl: cena: 1505,21 zł brutto regenerowana
Link: http://www.autosklepbydgoszcz.pl/product_info.php?product_id=10556
bemerauto.pl: cena 2090,57 zł brutto regenerowana
Link: http://bemerauto.pl/product_info.php?product_id=10556
Co ciekawe, trzy ostatnie sklepy mają bardzo podobny wystrój graficzny. Dane są różne, inne osoby, inne NIPy no i ceny jednak się różnią. W sumie sklepy internetowe każdy może sobie kupić i będą w wystroju podobne. Taka tylko drobna uwaga.
Zostaje jeszcze allegro, trochę tego jest z rzekomo rozbitych samochodów o przebiegu 140 000 kilometrów
Jeśli chodzi o wtryski, to nie udało mi się znaleźć informacji czy padają, a jeśli tak, to jak często. Nikt także nie pochwalił się w tym wątku. A to trzecia część z tych bardzo kosztownych w przypadku diesla. Sytuacja podobna, Intercars drogi (droższy niż sklep Boscha), te trzy ostatnie sklepy tańsze.
Sklep Boscha:
Trzeba tylko wpisać 10-cio znakowy kod części i wyświetla się detaliczna cena brutto.
Link: http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/
Może jednak ktoś się wypowie jak to jest z tą żywotnością tych 3 elementów (turbina, pompa, wtryski). Interesuje mnie zwłaszcza pompa i wtryski, ile te podzespoły wytrzymują i czy można założyć, że turbinę będę musiał wymienić kiedyś tak czy siak (tu jest wiadoma sprawa), ale o te dwa pozostałe elementy nie muszę się martwić?
Dudi - 22-07-2009, 18:33
" />Ja nie pamiętam żeby któryś z forumowiczów opisywał, że wymienia pompę lub wtryski w JTD (Lybra). Jeśli się mylę to proszę poprawić.
Jednak z tego co na forum się przewija możesz przyjąć szanse na awarie:
1. turbina 33%
2. pompa 1%
3. wtryski 1%
To tylko moja opinia. Przy założeniu, że do baku nie lano jakiejś "ukrainy".
Krzysiek82 - 22-07-2009, 18:45
" />No to nieźle. Może jednak trzeba zacząć szukać diesla...