ďťż
Lybra - otwory koło halogenów



kill649 - 20-05-2010, 07:52
" />Z racji, że to mój pierwszy post (nie liczę prośby o podkładki pod tablicę) to chciałbym się serdecznie przywitać. Tydzień temu zakupiłem swoją niunię na miejsce czołgu jakim był mondeo - niech mu ziemia będzie lekka.
Niestety kupiona Lyberka została bardzo zapuszczona przez poprzedniego właściciela i teraz zbieram kwiatki tego czego nie dało się zauważyć lub nie wyszło przy zakupie. Między innymi wymiana uszczelki pod głowicą..... ale doprowadzę ją do stanu tip top.

A teraz meritum sprawy.
Na przednim zderzaku z lewej i prawej strony są otwory tuż obok halogenów. O ile lewy jest zaślepiony to prawy (po stronie filtra powietrza) jest otwarty i w środku było coś taśmą naprawiane . Pytanie moje, czy tam powinna być zaślepka czy jakiś wlot powietrza i rura do filtra?




pamaj - 20-05-2010, 08:42
" />Witaj. U mnie z obu stron są zaślepki i tak jest chyba we wszystkich Lybrach. Nie wiem jakie jest przeznaczenie tych miejsc, myślę, że producentowi na koniec zabrakło pomysłu na wykończenie. A może jest to wyłapywacz komarów ?



frodro - 20-05-2010, 08:58
" />A nie jest to przypadkiem wlot powietrza do intercoolera



pamaj - 20-05-2010, 09:13
" />
">A nie jest to przypadkiem wlot powietrza do intercoolera

Ale jak by to był wlot, to by nie było zaślepki,




Dudi - 20-05-2010, 09:19
" />
">Witaj. U mnie z obu stron są zaślepki i tak jest chyba we wszystkich Lybrach. Nie wiem jakie jest przeznaczenie tych miejsc, myślę, że producentowi na koniec zabrakło pomysłu na wykończenie. A może jest to wyłapywacz komarów ?

No to jesteś w błędzie kolego. W Dieslach prawy otwór (patrząc od przodu) ma być otwarty. Lewy zamknięty.



gregi - 20-05-2010, 10:59
" />Przyznam szczerze ten problem nurtuje mnie od ponad roku już chciałem naprawiać ten prawy wlot naciągnąć przykręcić ale jednak zabrakło mi weny i chyba dodrze się stało bo ktoś w końcu o to zapytał. Kol. Dudi może troszkę więcej info na temat tego wlotu dlaczego z jednej jest ślepy, a z drugiej nie w jakim celu to tak wymyślono.



kill649 - 20-05-2010, 11:21
" />Z racji na prace jakie chce i muszę wykonać zaślepię otwór jak nie jest potrzebny. Też mi się zdawało że zderzak jest uniwersalny i tylko w niektórych modelach dodatkowe wloty są do czegoś wykorzystane.
W każdym bądź razie dziękuje wszystkim za uspokojenie moich obaw



Dudi - 20-05-2010, 14:10
" />
">Przyznam szczerze ten problem nurtuje mnie od ponad roku już chciałem naprawiać ten prawy wlot naciągnąć przykręcić ale jednak zabrakło mi weny i chyba dodrze się stało bo ktoś w końcu o to zapytał. Kol. Dudi może troszkę więcej info na temat tego wlotu dlaczego z jednej jest ślepy, a z drugiej nie w jakim celu to tak wymyślono.

Proszę bardzo. Jeśli masz Diesla, to po prawej stronie (patrząc z przodu) masz taki układ:

Załącznik:
Chłodzenie turbosprężarki.JPG [ 24.37 KiB | Obejrzany 806 razy ]

Załącznik:
Chłodzenie turbosprężarki_2.JPG [ 27.22 KiB | Obejrzany 806 razy ]

Tego w benzynowych silnikach nie ma i po to masz wycięty ten otwór w zderzaku.



brygadzista1 - 20-05-2010, 19:59
" />Tez sie kiedys nad tym zastanawialem ale sam wpadlem na to ze jest to wlot do IC i ze musi byc otwarty. Takie rzeczy ladnie widac jak sie w Lybrze wymienia samemu olej na kanale Dudi ma racje



gregi - 21-05-2010, 09:54
" />Mam dieselka i dzięki wielkie za rysunki i komentarz teraz już wiem że dobrze zrobiłem nic z tym otworem nie robiąc.
Dzieki i pozdro



Dudi - 21-05-2010, 09:58
" />Mała poprawka (dzięki koledze bobik123). Dla wersji 2.4 JTD 150KM otwór ma być także z lewej strony:

/otwór/ druga kierownica do chłodnicy oleju silnikowego:

Załącznik:
chłodnica oleju.JPG [ 54.22 KiB | Obejrzany 729 razy ]




Pingvin - 21-05-2010, 13:55
" />Co w połączeniu z podpisem kolegi kill649 pozwala powiedzieć, że może ów otwór spokojnie zaślepić.



zbyszek55 - 27-10-2010, 18:57
" />Witam
Do czego służą skrajne otwory obok świateł p/mgielnych w przednim zderzaku ?
Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 jtd



Fiorino - 28-10-2010, 15:24
" />a ja mam inne pytanie czysto teoretyczne (narazie)
czy ktoś mierzył średnicę tego otworu?
czy w Lybrze 2.0 obydwa te otwory mogą byc zaślepione?
można by tam zamontować światła do jazdy dziennej...



baster - 28-10-2010, 16:44
" />
">a ja mam inne pytanie czysto teoretyczne (narazie)
czy ktoś mierzył średnicę tego otworu?
czy w Lybrze 2.0 obydwa te otwory mogą byc zaślepione?
można by tam zamontować światła do jazdy dziennej...


A nie jest to za nisko do świateł do jazdy dziennej ?



Fiorino - 28-10-2010, 17:52
" />"światła do jazdy dziennej muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm"


a więc mierzone po ciemku na oko linijką:
otwór 27 cm nad powierzchnią asfaltu
średnica ok. 75mm

PS. najmniejszą średnicę lampy jaką znalazłem z homologacją oraz oznaczeniem RL to 70mm
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \