Anonymous - 06-06-2007, 14:14
" />Witam! Mam pytanie ? Jaki olej nalezy wlac do silnika 1.8, do Lybry.
Dzisiaj zauwazylem ze jest ponizej minimum a wybieram sie w okolice
Wielunia - juz jutro rano. Mam na mysli dolewke a moze lepiej wymienic
100% lacznie z filtrem. Pilnie czekam na rade! Max.
Petrus - 06-06-2007, 14:28
" />Jeżeli kupiłeś auto, to konieczna wymiana całości oleju łącznie z filtrami. Jeżeli wymieniałeś i robisz dolewkę, to taki sam jaki jest zalany. Taki sam w znaczeniu parametrów, a nie firmy.
Anonymous - 06-06-2007, 14:32
" />Sprawa byla zalatwia na odleglosc, kupilem auto na Slasku, kolega mi
przywiozl, po wszystkich wymianach. Nie zapytalem ? Tak to
wyglada. Wiec co w tej sytuacji? max. 8O 8O 8O
Petrus - 06-06-2007, 14:37
" />
">Witam! Mam pytanie ? Jaki olej nalezy wlac do silnika 1.8, do Lybry.
Dzisiaj zauwazylem ze jest ponizej minimum a wybieram sie w okolice
Wielunia - juz jutro rano. Mam na mysli dolewke a moze lepiej wymienic
100% lacznie z filtrem. Pilnie czekam na rade! Max. 8O 8O 8OW innym miejscu już jest to samo: Klik 1.
Klik 2.
Petrus - 06-06-2007, 14:42
" />
">Sprawa byla zalatwia na odleglosc, kupilem auto na Slasku, kolega mi
przywiozl, po wszystkich wymianach. Nie zapytalem ? Tak to
wyglada. Wiec co w tej sytuacji? max. 8O 8O 8OWgmnie powinieneś wiedzieć, czy wymieniany był rozrząd. Jeżeli nie lub jeżeli będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, to wymień jak najszybciej. Człowiek, który sprzdał mi LYBRĘ przysięgał, że wymieniał rorząd. Okazało się, że wymienił pasek, ale wałków balansu. Co do oleju, to poszedłbym do mechanika i się zapytał o stan tego silnika. W zależności od wielu rzeczy (przebiegu też) powie o jakiej gęstości olej trzeba zalać.
Anonymous - 06-06-2007, 14:56
" />Petrus! Dziekuje juz grzeje do mechanika. pozdrawiam MAX.
boa - 06-06-2007, 22:28
" />to czy rozrząd był wymieniany czy tylko jakieś inne paski, powinno być wpisane do książki serwisowej. Jak jej nie ma, to od razu trzeba wymienić kompletny rozrząd z wariatorem, bo inaczej to ma się bombę zegarową :twisted: heh
a co do oleju, to zawsze można spróbować z olejem syntetycznym, ale po 100 tys. km może niestety wypłukać nagar itd. i przeciekać
Kiedyś mechanik w serwisie zresztą autoryzowanym stwierdził, że dopiero po kilkuset tys. km będzie odczuwalna różnica w używaniu syntetyku i półsyntetyku. Co o tym sądzicie?