ďťż
Lybra - olej, dużo ubywa



pablo31 - 10-10-2008, 08:51
" />Moje autko zaczeło cos brac oleju za dużo na 12 tys dolałem juz 2 l, jak sprawdzic czy nie poszły uszczelnienia, odkręcić kurek wlewu oleju i zapalic silnik jak bedzie wychlapywał olej to beda uszczelnienia do roboty, albo jakoś inaczej? Jeżdze na syntetyku castrola i ma zainstalowany LPG




Roach - 10-10-2008, 20:17
" />Sposób który zaproponowałeś nie koniecznie da ci odpowiedz na pytanie, owszem jeśli ilości wychlapanego oleju będą spore to może to świadczyć o przedmuchach. Najlepiej odkręcić kurek oleju, na pracującym silniku, uważać bo trochę oleju na pewno wychlapie, i ręka zasłonić wlew oleju, tylko szczelnie, jeśli lekko zasysa rękę to jest ok. Sprawdź też czy w płynie z układu chłodzenia nie masz oleju oraz czy na kurku od wlewu oleju nie masz masła. Pozostaje jeszcze sprawdzenie sprężania na poszczególnych cylindrach, ale to już w jakimś warsztacie.



pablo31 - 11-10-2008, 06:58
" />Dz za rade , dzisiajsprawdze



bartek42 - 11-10-2008, 15:18
" />Ja na 10kkm dolałem ok 1,5l oleju i też się trochę przestraszyłem, że bierze za dużo. Na szczęście mechanik mnie uspokoił. Silniki JTD biorą więcej oleju niż TD. Dodatkowo ten sam olej smaruje turbinę i jak mocno butujesz auto, to będzie brało więcej oleju. Jak już będziesz oglądał silnik, to sprawdź też, czy w okolicach turbiny nie robi się mokro




pablo31 - 08-01-2009, 11:17
" />wymieniłem rozrzad olej mineło 1,5 tys k a tu znowu olej na min, co musze wymienic i jaki bedzie koszt



matias21 - 08-01-2009, 11:47
" />na początek najłatwiej chyba wymienić olej na półsyntetyk, wiem, że mam inne i starsze autko, ale u mnie tez sporo brał (dolałem 1,5l przez 10 kkm) po wymianie na 10W40 valvolina max lifa nie wziął ani grama, a juz na nim zrobiłem 5 tyś.



pablo31 - 08-01-2009, 11:48
" />wymieniłem własnie na półsyntetyk Castrola Magnatec, tylko ze olej ten kupowałem na allegro



bufi - 08-01-2009, 12:13
" />
">Ja na 10kkm dolałem ok 1,5l oleju i też się trochę przestraszyłem, że bierze za dużo. Na szczęście mechanik mnie uspokoił. Silniki JTD biorą więcej oleju niż TD. Dodatkowo ten sam olej smaruje turbinę i jak mocno butujesz auto, to będzie brało więcej oleju. Jak już będziesz oglądał silnik, to sprawdź też, czy w okolicach turbiny nie robi się mokro Ejże Panowie nie róbcie sobie jaj. Ja Lyberką JTD zrobiłem już 6000 km na 0w40 bez dolewki .



MICHU - 08-01-2009, 12:18
" />Ja zrobiłem na SELENIA WR fullsyntetyk 14 tys i dolałem tylko 1L więcej nie było potrzeby. Po 20 tys zmiana oleju.



Dudi - 08-01-2009, 12:25
" />Ja na full syntetyku Mobil 1 Turbo Diesel 0W40, zrobiłem ostatnio 22tys do przeglądu i nie dolałem ani grama. Od przeglądu już 6 tys. i nic dalej nie dolewam.



wujekp - 08-01-2009, 21:51
" />
">Ja na full syntetyku Mobil 1 Turbo Diesel 0W40, zrobiłem ostatnio 22tys do przeglądu i nie dolałem ani grama. Od przeglądu już 6 tys. i nic dalej nie dolewam.

No tak, moja Kappa też zasadniczo nie żre oleju, ale teoretycznie według instrukcji mógłaby wpieprzać na potęgę i byłoby jeszcze w normie. A klekoty w instrukcji mogą żreć jeszcze bardziej.



MICHU - 08-01-2009, 23:55
" />Każdy diesel żre olej inaczej nie byłby dieslem, zresztą wszystkie auta żrą tylko jedne w mniejszej ilości a drugie w większej.



Doodik - 09-01-2009, 11:44
" />Kiedys czytałem chybaw motorze artykuł właśnie o zużyciu oleju i z tego co pamiętam silniki 1.9 JTD miały dopuszczlane zuzycie 0.4l/ tyś km więc dolewka rzędu 2l na 14kkm to chyba nie tragedia

Dla porównania nowa benzynowa astra 1.6 16V ma dopuszczalne zuzycie oleju na pomiomie 1.6 (!!!!) litra/tyś km. Odnajde ta tabele to wkleje na forum



maydayns - 09-01-2009, 12:27
" />Nie no panowie dolewki 2L na 14tys to troche duzo, ja jestem juz 8tys po wymianie i nie dolalem ani kropelki... wmieniam co 10tys na fullsyntetyk, a mam juz nastukane 255tys do tego nie ukrywam ze silnik troszke zapocony, nie wspominajac o intercoolerze..



Doodik - 09-01-2009, 13:08
" />Nie chodzi tu o licytacje mi bierze a mi nie . Wniosek jest taki


">Każdy diesel żre olej inaczej nie byłby dieslem, zresztą wszystkie auta żrą tylko jedne w mniejszej ilości a drugie w większej.

Samochód samochodowi nie równy. 2 litry na 14kmm uważam za wynik w normie, beda tacy co naleja 5 litrów/14tkmm i tacy którzy nie wleja ani kropli.



Tomecki - 09-01-2009, 13:20
" />Panowie - autor postu ma BENZYNĘ, wiec nie rozpędzajcie się z tym JTD....
Odkąd zmieniłem 5W na 10W silnik przestał brać olej.



skromny555 - 09-01-2009, 13:28
" />pablo31 zadales madre pytanie,a nie otrzymales jakiejs madrej rady (sory Koledzy) ,za to debata ile ma brac ,a ile nie .Panowie to nie o to chdzi .Kolega prosi o rade. Wiec jesli Ci autko wczesniej nie bralo(znaczaco) oleju ,a teraz wzielo to jest co nie tak i nad tym trzeba sie zastanowic .Najprawdopodobnie beda to uszczelnienia na popychaczach ,albo turbo sobie zaczelo pobierac.Wiec to masz na poczatek do sprawdzenia. No i ostateczna diagnoza (i oby to nie byla ona ) .wyeksploatowany silnik ,a co to oznacza to chybawiesz.Jak to sprawdzic ,ja osobiscie dokladnie nie wiem i nie bede sie wymadrzal ,wiec radze rozgladnac sie za dobrym mechanikiem ,albo niech wypowiedza sie Koledzy na forum ,ale tacy co sie na tym naprawde znaja. Pozdrawiam.



kartonik - 09-01-2009, 16:01
" />
">albo turbo sobie zaczelo pobierac

benzyna i LPG :wink:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \