ďťż
Lybra - niski poziom płynu chłodzącego



Solny - 16-05-2007, 00:42
" />W mojej Lyberce zapala się kontrolka CHECK i ikona niskiego poziomu płynu chłodzącego. Informacja pojawia się i znika niesystematycznie. W zbiorniczku płynu jest pod dostatkiem, a temperatura podczas jazdy nie przekracza 90C, więc diagnozuję, że padł czujnik poziomu płynu. Da się go jakoś wyczyścić, bo gdzieś doczytałem, że to są czujniki optyczne?




celek - 16-05-2007, 12:08
" />witam
O ile mi wiadomo to tego sie raczej nie da sie wyczyscic ( tez miałem problem z tym i w koncu kupiłem na szrocie w kierunku do wrocławia ), ale nie jestem pewien.Podjedz do serwisu fiata. Pozdro



Solny - 21-05-2007, 17:16
" />Porozpinałem węże od zbiorniczka i wyciągnąłem ten czujnik (nawiasem mówiąc, to nie ma tam za dużo miejsca na majstrowanie. Trzebaby rozkręcić nadkole sic!). czujnik jest wciskany na siłę na uszczelkę i można go wydobyć kleszczami. Z jednej strony czujnika jest jakiś fotoelement, a z drugiej dwie miedziane ścieżki na płytce bakielitowej. U mnie ścieżki trafiła korozja i fotoelement nie miał podłączenia. Podlutuję ścieżki, albo kupię nowy jak cena będzie dobra.



Marcin_D - 21-05-2007, 17:21
" />Standard, jak zwykle ścieżki szlag trafia a potem są kłopoty. Jeśli uda ci się je przelutować (spróbuj zrobić obejście z nitki od przewodu) to zabezpiecz tą płytkę takim środkiem w sprayu, który tworzy po napsikaniu tak jakby gumę i wtedy element jest w osłonie - tylko ni cholery nie mogę sobie przypomnieć jak się ten środek nazywa - w dobrych sklepach z materiałami uszczelniającymi powinni wiedzieć o co chodzi(to się stosuje do zabezpieczania elementów w samochodach itp. jako właśnie coś jak uszczelniacz), albo w sklepach z elektorniką.




michu78 - 26-04-2009, 14:51
" />Obejzalem zbiornik z gory - tyle ile sie dalo i nigdzie tego czujnika nie widac. W ktorym on dokladnie jest miejscu i czy trzeba wykrecac caly zbiornik zeby sie do niego dostac? (Mam silnik benz. 2.0).



Solny - 27-04-2009, 09:13
" />Czujnik jest od spodu, pod zbiorniczkiem. Musisz spuścić płyn, odkręcić zbiorniczek i obrócić go do góry nogami. Całość wykonujesz od strony komory silnika. Jest trudno, ale uwierz mi, że się da. Nie udało mi się jedynie wyciągnąć zbiorniczka na zewnątrz i odpuściłem sobie, jak udało mi się wymienić czujnik ze zbiorniczkiem w środku karoserii. Dostęp bezpośrednio do czujnika będziesz też miał po zdemontowaniu błotnika, ale ....



michu78 - 30-04-2009, 23:38
" />Dzieki, czeka mnie niebawem wymiana rozrzadu, wiec moze przy okazji sie tam dopcham jakos latwiej. Swoja droga - czy jesli czujnik sie poprostu odlaczy, to przestaje walic bledem?



Solny - 01-05-2009, 10:15
" />jak odepniesz na kostce, to błąd znika. Nie wiem tylko czy to ma znaczenie, ale moja lyberka nie sygnalizuje przepalenia żarówek świateł drogowych. Przepalone postojówki za to są sygnalizowane. Czy ma to powiązanie z czujnikiem poziomu płynu - nie wiem.



Dudi - 04-05-2009, 11:15
" />
">jak odepniesz na kostce, to błąd znika. Nie wiem tylko czy to ma znaczenie, ale moja lyberka nie sygnalizuje przepalenia żarówek świateł drogowych. Przepalone postojówki za to są sygnalizowane. Czy ma to powiązanie z czujnikiem poziomu płynu - nie wiem.

Bo Lyberka nie sygnalizuje przepalenia świateł drogowych. Mijania też nie sygnalizuje. Co jest logiczne.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \