Lybra - nie pali - 2,4 jtd



oggy - 01-04-2009, 17:56
" />Witam problem jest nastêpuj±cy Lybra 2,4jtd pa¼dziernik 2000r , po przejechaniu ok 80 km autko sobie zaparkowa³em pod domem , rano idê do pracy wsiadam przekrêcam kluczyk chwilê czekam i krêcê krêcê krêcê i nic , cisza auto nie pali -nawet nie drgnie, kontrolki oprócz awarii silnika w trakcie krêcenia gasn± , czyli niby wszystko ok , próbujê jeszcze kilka razy i dalej nic ,biorê wolne w robocie i holuje auto do warsztatu , tam krêcimy i dalej to samo , pod³±czamy pod komputer , wy¶wietla padniête ¶wiece o których wiem bo mi ¶wieca ok 30 sek od ponad roku i zawsze autko pali³o bez problemu , ale mimo to próbujemy odpaliæ na startera kilka psikniêæ w korektor ss±cy i auto ³apie ale zaraz ga¶nie , czyli nie ¶wiece ok , sprawdzamy pompê paliwa odkrêcamy przewody na filtrze paliwa obrót kluczykiem leje siê i to sporo , czyli pompa ok , od³±czam klemy na ok 5 min , po pod³±czeniu dalej to samo nie pali , pod³±czamy ponownie komputer wy¶wietla b³±d Immobilizer a alarm silnika , normalnie czarna magia , w dok³adniejszym opisie mechanior powiedzia³ mi ¿e Immobilizer nie mo¿e siê dopasowaæ do alarmu silnika , mówiê mu ¿e auto nie ma alarmu , on twierdzi ¿e silnik ma fabryczny alarm (kod) który musi siê dopasowaæ z Immobilizerem , próbujê jeszcze raz odpaliæ i po przekrêceniu kluczyka pal± siê wszystkie kontrolki oprócz tej z kluczykiem , pytanie moje jest takie co mo¿e powodowaæ ten b³±d ? czy to mo¿e inny czujnik ( wa³u , wa³ku rozrz±du ?) jak obej¶æ Immobilizer ?
Pozdrawiam




Go¶æ - 01-04-2009, 18:44
" />Je¶li imo siê rozjecha³o ,bêdzie ¶wieciæ siê kontrolka code i na starter nie zapalisz .Natomiast odpalisz procedur± awaryjn± za pomoc± kodu z karty kodowej imo i wtedy wykluczysz usterki poni¿ej.Co to czujnika po³o¿enia wa³u korbowego ¶ci±gnij pomiar oscyloskopem i porównaæ z wzorcem jak nie taki przebieg to sprawdziæ po³±czenia pomiêdzy czujnikiem a ecu.Gdy po³±czenia s± okey do wymiany czujnik,jesli nie umiesz siê pos³ugiwaæ oscyloskopem to pod³ó¿ na nowy dobry.Co do ci¶nienia paliwa sprawdziæ jakie ci¶nienie daje pompa wysokiego ci¶nienia przy rozruchu jak mniejsze jak 300bar nie ma prawa zapaliæ.jesli paliwko jest pod odpowiednim ci¶nieniem ,czujnik po³o¿enia wa³u korbowego prawid³owo odczytuje ilo¶æ obrotów sprawdziæ ci¶nienie sprê¿ania jak to wszystko jest okej to musi zagadaæ/chyba ¿e rozrz±d przestawiony?/
To tak na szybko./w wielkim skrócie/



oggy - 01-04-2009, 19:08
" />Sêk w tym i¿ code nie zapala siê ? Jutro autko dam do innego elektryka I tam dokonam pomiarów tak jak sugerujesz
dziêki

-- 01 Kwi 2009, 19:13 --

A i jeszcze to cyt. "Natomiast odpalisz procedur± awaryjn± za pomoc± kodu z karty kodowej imo i wtedy wykluczysz usterki poni¿ej " to znaczy ¿e jak odpalê awaryjnie to immobilizer pad³ czy jest ok



Go¶æ - 01-04-2009, 21:15
" />Tak.Jak odpalisz za pomoc± kodu to imo siê rozjecha³o i wtedy ecu na stó³ i wymazaæ wpis.jednego nie rozumiem imo ala alrm,Czy masz fabryczny alarm w aucie ?mo¿e jest jaki¶ dok³adany.Podaj wiêcej info o tym ?????????

najpro¶ciej wykluczyæ niesprawno¶æ imo to próba odpalenia za pomoc± kodu,wtedy ecu silnika pomija imo i jak silnik odpali mamy pewno¶æ ¿e przyczyn± nieodpalania jest uk³ad imobilisera/kluczyk,antenka,sama centralka imo,no i kabelkologia/




oggy - 01-04-2009, 21:49
" />Ok dziêki nie posiadam alarmu dodatkowego , tak mi powiedzia³ elektryk , mi te¿ siê nie wydaje aby by³ jaki¶ alarm na silniku ? jutro spróbujê odpaliæ awaryjnie
Dziêki



Go¶æ - 01-04-2009, 21:52
" />ja siê nie pyta³em o alarm na" silniku" .sprawdz czy masz wy³±cznik alarmu ,znajduje siê tam gdzie s± bezpieczniki i z³±cze diagnostyczne.Wy³±cznik wygl±da jak zamkniuêcie twardego dysku w starych kieszeniach



oggy - 02-04-2009, 17:13
" />No i okaza³o siê padniete imo (podobno pêk³o) autko slicznie odpali³o awaryjnie dziêki za wskazówke Jan;) rada elektryka - zrobi emulator imo i ju¿ nigdy nie powinno byæ problemów , odradza³ kupno nowego imo lub uzywki ze wzglêdów finansowych oraz ryzyka ponownej awarii nie wspomina³ nic o wymazaniu awarii twierdz±c ¿e imo pad³o i jak je zrobi to mo¿e ponownie pa¶æ dzi¶ , lub za rok , tak wiêc zdecydowa³em siê na emulator



Go¶æ - 02-04-2009, 17:15
" />ecu bosch edc 15cf2/ na stó³ i wypie.... wpis imo i usun±æ synchronizacjê Po jak± cholerê emulator???.Z drudiej strony mo¿na i tak a w razie awarii dalej problem



oggy - 02-04-2009, 18:10
" />Nie rozmumie tego stwierdzenia cyt "Po jak± cholerê emulator???.Z drudiej strony mo¿na i tak a w razie awarii dalej problem " to znaczy ¿e po usuniêciu wpisu imo i usuniêciu synchronizacji , problem z imo mo¿e znowu sie odezwaæ ? czy mo¿e byæ problem z emulatorem
Pozdrawiam



Go¶æ - 02-04-2009, 18:21
" />usuñ z ecu wpis imo i bez dodatkowych emulatorków/niektóre potrafi± napsuc krwi/Tylko pamiêtaj brak zabezpieczenia fabrycznego,a z drugiej strony zadbaj o akumulator którego niesprawno¶æ powoduje rozjechanie siê imo.powodzenia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \