Lybra - nie odpala :(



Toper - 14-01-2009, 11:12
" />No i zrobi³a mi trzeci nr i skuteczny. Dwa poprzednie razy co¶ tam porusza³em ko³o akumulatora i bezpieczników i zapali³a, a teraz nie chce
Objawy s± takie, jakby kto¶ z niej zap³on zdj±³, wszystko krêci, wygl±da normalnie, tylko nie zapala... Dodatkowy objaw jest taki, ¿e po próbie zap³onu, wy³±czam kluczyk i wtedy po 1 sekundzie wskazówki robi± jakby reset, obijaj± siê o najni¿sz± pozycjê i s³ychaæ wtedy taki terkot. Nie wiem czy to normalne?




dudekken - 14-01-2009, 11:32
" />Z tymi zegarami te¿ tak ma wiec chyba w normie.



Dudi - 14-01-2009, 12:05
" />Potwierdzam - zegary robi± tak zawsze po wy³±czeniu zap³onu.
A rozrusznik krêci normalnie i nie odpala (bez ró¿nicy czy ciep³y czy zimny)???



Toper - 14-01-2009, 13:04
" />
">Potwierdzam - zegary robi± tak zawsze po wy³±czeniu zap³onu.
A rozrusznik krêci normalnie i nie odpala (bez ró¿nicy czy ciep³y czy zimny)???


wszystko dziala normalnie, tylko nie odpala. Co¶ z elektronik±, bo ju¿ tak by³o kiedy¶, ale przesz³o. Teraz to trzeci raz.
Odholowa³em do mechanika, podobno dobrego, zobaczymy co wymy¶l±... "na szczê¶cie" dalej nie odpala, wiêc bêdzie ³atwiej o diagnozê.
P.S. tu stoi: Twardowski




dudekken - 14-01-2009, 14:28
" />A ty nie mia³e¶ co¶ wcze¶niej z Immobilajzerem ??



Toper - 14-01-2009, 16:37
" />
">A ty nie mia³e¶ co¶ wcze¶niej z Immobilajzerem ??

nieee, to nie u mnie. Czasami code nie ga¶nie, ale daje radê po paru próbach odpaliæ. Teraz te¿ czasami nie gas³o, to przeprowadzi³em awaryjn± procedurê, ale nie pomog³o. Te¿ nie zapali³ (a procedura siê powiod³a).



chojnas81 - 14-01-2009, 17:43
" />O widze, ¿e kolejny kolega, którego Lucynê dopad³ wirus nieodpalania
(Mój w±tek: tutaj)
Ja 2 dni temu zawioz³em na lawecie Lancie do mechanika (ASO sobie odpu¶ci³em). Niech siê bawi. Ja tym czasem siê bawie w miejskiej komunikacji

Pozdrawiam i ¿yczê wiêcej szczê¶cia ni¿ mam ja.
W oczekiwaniu na wiosnê,
Chojnas



Toper - 14-01-2009, 18:15
" />
">O widze, ¿e kolejny kolega, którego Lucynê dopad³ wirus nieodpalania
(Mój w±tek: tutaj)
Ja 2 dni temu zawioz³em na lawecie Lancie do mechanika (ASO sobie odpu¶ci³em). Niech siê bawi. Ja tym czasem siê bawie w miejskiej komunikacji

Pozdrawiam i ¿yczê wiêcej szczê¶cia ni¿ mam ja.
W oczekiwaniu na wiosnê,
Chojnas


moja ju¿ odpali³a. Wymienili czujnik obrotów i po tym odpali³a.
Jutro odbieram.



£ukasz - 14-01-2009, 18:32
" />Czujnik polozenia walu korbowego pewnie. Zimowa czarna seria padajacych czujnikow



Dudi - 15-01-2009, 10:29
" />
">Czujnik polozenia walu korbowego pewnie. Zimowa czarna seria padajacych czujnikow

Nie koniecznie musi byæ zimowa. Mi pad³ w lecie akurat, a w ogóle to jak padnie jeden z nich, to najlepiej wymieniæ oba naraz (czujnik po³o¿enia wa³u korbowego i czujnik obrotów).
Moje do¶wiadczenia :wink:



Toper - 15-01-2009, 16:58
" />Naprawione. Przy okazji zrobi³em zbie¿no¶æ z przodu i z ty³u. Poustawiali.
Za wszystko 640z³, trochê kosztowa³o, ale podoba mi siê podej¶cie do klienta, moge poleciæ ten warsztat, uprzedzam tylko, ¿e trochê drogo, jak to w ASO.
No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)



dudekken - 15-01-2009, 17:14
" />
">Naprawione. Przy okazji zrobi³em zbie¿no¶æ z przodu i z ty³u. Poustawiali.
Za wszystko 640z³, trochê kosztowa³o, ale podoba mi siê podej¶cie do klienta, moge poleciæ ten warsztat, uprzedzam tylko, ¿e trochê drogo, jak to w ASO.
No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)


Z przodu to i owszem regulacja w Lybrze jest, ale z ty³u to geometria jest sta³a nieregulowana w ¿aden sposób.
640z³ za czujnik wa³u, jego wymianê i regulacjê geometrii to cena delikatnie ujmuj±c zaje...bi¶cie przesadzona.



dudekken - 15-01-2009, 17:18
" />Tak dla jasno¶ci i rozdzielenia skutków padu czujnika przy kole wa³ka rozrz±du i czujnika przy wale korbowym :

Jesli jest uszkodzony czujnik Halla ( czyli czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du zainstalowany obok wa³ka rzozrz±du, dlatego aby go wymienic rozbieramy rozrz±d ) to auto zapala, je¿dzi i nie ma ¿adnego obni¿enia mocy !!!.

- jedyny mankament ¿e rozruszk musi krêciæ d³u¿ej aby ECU zdeszyfrowa³o cylinder 1.
- w przypadku sprawnego czujnika Halla deszyfracjê cylindra 1 podaje ten czujnik.
- w przypadku awarii czujnika obrotów wa³u korbowego ECU blokuje tor sterowania zap³onu, wtrysku.
- rozrusznik bêdzie kreci³ ale auto nie odpali.



Toper - 15-01-2009, 17:25
" />
">Naprawione. Przy okazji zrobi³em zbie¿no¶æ z przodu i z ty³u. Poustawiali.
Za wszystko 640z³, trochê kosztowa³o, ale podoba mi siê podej¶cie do klienta, moge poleciæ ten warsztat, uprzedzam tylko, ¿e trochê drogo, jak to w ASO.
No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)


Z przodu to i owszem regulacja w Lybrze jest, ale z ty³u to geometria jest sta³a nieregulowana w ¿aden sposób.
640z³ za czujnik wa³u, jego wymianê i regulacjê geometrii to cena delikatnie ujmuj±c zaje...bi¶cie przesadzona.

geometria z ty³u w Lybrze SW jest regulowalna.



dudekken - 15-01-2009, 17:28
" />
">Naprawione. Przy okazji zrobi³em zbie¿no¶æ z przodu i z ty³u. Poustawiali.
Za wszystko 640z³, trochê kosztowa³o, ale podoba mi siê podej¶cie do klienta, moge poleciæ ten warsztat, uprzedzam tylko, ¿e trochê drogo, jak to w ASO.
No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)


Z przodu to i owszem regulacja w Lybrze jest, ale z ty³u to geometria jest sta³a nieregulowana w ¿aden sposób.
640z³ za czujnik wa³u, jego wymianê i regulacjê geometrii to cena delikatnie ujmuj±c zaje...bi¶cie przesadzona.

geometria z ty³u w Lybrze SW jest regulowalna.

M±dre ksi±¿ki twierdz± co innego, kto¶ cie chyba w konia zrobi³.

A z przodu jak dobrze pamiêtam, a na pewno, to tylko reguluje siê zbie¿no¶æ kó³, bo k±t pochylenia ko³a i wyprzedzenia sworznia jest sta³y.



Toper - 15-01-2009, 17:53
" />
">
M±dre ksi±¿ki twierdz± co innego, kto¶ cie chyba w konia zrobi³.

A z przodu jak dobrze pamiêtam, a na pewno, to tylko reguluje siê zbie¿no¶æ kó³, bo k±t pochylenia ko³a i wyprzedzenia sworznia jest sta³y.


dzwoni³em swego czasu do innego serwisu i mówili, ¿e siê z ty³u reguluje.
By³ równie¿ tutaj w±tek o tym, ¿e jak serwis nie zaczyna regulacji przodu od sprawdzenia ty³u i ewentualnego wyregulowania to lipa nie serwis.
Mój mechanik te¿ twierdzi, ¿e ty³ siê reguluje.
Co do tego, ¿e tylko zbie¿no¶æ siê da ustawiæ to siê zgodzê, chocia¿ bêdê siê widzia³ z "moim" mechanikiem w sobotê to jeszcze potwierdzê.



dudekken - 15-01-2009, 18:06
" />W/g ksi±¿ki któr± pos³ugujê siê mój znajomy ustawiaj±cy i zajmuj±cy siê tylko geometri± Lybra nie posiada ¿adnej regulacji z ty³u.
Gdyby regulacjê mia³a musia³aby posiadaæ w swoim tylnym zawieszeniu zestaw dr±¿ków jak np w Kappie.
Niestety w Lybrze zbie¿no¶æ ustalaj± wahacze (wzd³u¿ny i poprzeczny) które s± nieregulowane.
Radzê zasiêgn±æ informacji u kogo¶ kto ma pojêcie w temacie i odpowiedni± ksi±¿kê z danymi.



Dudi - 16-01-2009, 09:57
" />Ja te¿ mogê potwierdziæ (za ASO), ¿e zbie¿no¶ci z ty³u w Lybrach siê nie ustawia.



dudekken - 16-01-2009, 10:19
" />
">No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)

No chyba jednak nie mo¿na skoro zrobili ciê w balona z t± regulacj± ty³u i skasowali niebotyczn± kwotê.
I w³a¶nie na takich nie¶wiadomych ASO robi kase i wali po rogach uczciwych ludzi.



dudekken - 16-01-2009, 10:29
" />
">
dzwoni³em swego czasu do innego serwisu i mówili, ¿e siê z ty³u reguluje.


To w takim razie znaj± sie jak ¶winie na lataniu


">By³ równie¿ tutaj w±tek o tym, ¿e jak serwis nie zaczyna regulacji przodu od sprawdzenia ty³u i ewentualnego wyregulowania to lipa nie serwis.


Owszem jak siê zaczyna regulacjê przodu bez sprawdzenia ty³u to kiszka.
W autach w ktorych reguluje sie tyl (kappa) w³±¶nie od niego trzeba zacz±æ regulacjê/sprawdzenie parametrow przewidzianych przez producenta. W przypadku Lybry nalezy i da siê tylko sprawdzic fabryczne normy (je¿eli nie trzyma to znaczy ze albo zuzyte s± elementy metalowo-gumowe wahaczy albo bylo bam w dupcie/bok)


">Mój mechanik te¿ twierdzi, ¿e ty³ siê reguluje.


To musi sie doedukowac...

Skoro serwis ustawi³ ci zbierzno¶æ z ty³u powinien obdarzyc ciê wydrukiem z tej operacji (przed regulacja i po), je¶li tego nie zrobi³ to lipa nie serwis.



Toper - 16-01-2009, 10:42
" />
">
Skoro serwis ustawi³ ci zbierzno¶æ z ty³u powinien obdarzyc ciê wydrukiem z tej operacji (przed regulacja i po), je¶li tego nie zrobi³ to lipa nie serwis.


wydruk le¿y w³a¶nie na skanerze, ale ta gnida(skaner) zawiesza siê i nie chce mi tego zeskanowaæ. Jak tylko siê uda, to wrzucê.
A mechanik sprostowa³, ¿e nie reguluje siê, ewentualnie mo¿na co¶ tam pokombinowaæ na mocowaniach.
Jak zeskanujê to poka¿ê wydruk to zobaczycie.



dudekken - 16-01-2009, 12:31
" />Zaczyna siê robiæ ciekawie, a¿ jestem ciekaw tego wydruku...



Toper - 16-01-2009, 12:44
" />
">Zaczyna siê robiæ ciekawie, a¿ jestem ciekaw tego wydruku...

no w domu le¿y na zepsutym skanerze. Dziad jest takai, ¿e jak siê zawiesi, to po jakim¶ czasie dzia³a. Ale trzeba mu daæ czas ;-) dziadostwo z HP...



Dudi - 16-01-2009, 12:45
" />
">Zaczyna siê robiæ ciekawie, a¿ jestem ciekaw tego wydruku...

no w domu le¿y na zepsutym skanerze. Dziad jest takai, ¿e jak siê zawiesi, to po jakim¶ czasie dzia³a. Ale trzeba mu daæ czas ;-) dziadostwo z HP...

Eeee tam, dramatyzujesz...jak z HP to nie takie znowu dziadostwo... :wink: :roll:



Toper - 16-01-2009, 12:50
" />
">Eeee tam, dramatyzujesz...jak z HP to nie takie znowu dziadostwo... :wink: :roll:

dziadostwo, bo du¿o ludzi z tym modelem ma ten sam problem. Czyta³em na forum HP... a HP ma to w d....



Dudi - 16-01-2009, 13:06
" />
">Eeee tam, dramatyzujesz...jak z HP to nie takie znowu dziadostwo... :wink: :roll:

dziadostwo, bo du¿o ludzi z tym modelem ma ten sam problem. Czyta³em na forum HP... a HP ma to w d....

No w sumie w skanery/drukarki nie wnika³em...ale laptoki pierwsza klasa... :wink:



Toper - 16-01-2009, 13:28
" />
">Eeee tam, dramatyzujesz...jak z HP to nie takie znowu dziadostwo... :wink: :roll:

dziadostwo, bo du¿o ludzi z tym modelem ma ten sam problem. Czyta³em na forum HP... a HP ma to w d....

No w sumie w skanery/drukarki nie wnika³em...ale laptoki pierwsza klasa... :wink:

HP Pavilion... DV6000 ma³o udana seria, przegrzewaj± siê ;-) jestem informatykiem, mam trochê styczno¶ci z tym ;-) HP nie jest takie cudowne jak siê wydaje ;-)



Toper - 16-01-2009, 23:58
" />link do zeskanowanego wydruku:
tu klikaæ
Proszê o komentarze.
Pozdrawiam



maydayns - 17-01-2009, 02:46
" />Lancia Dedra?? 93?? WTF????



dudekken - 17-01-2009, 10:47
" />
">Lancia Dedra?? 93?? WTF????

Po pierwsze to pomiar w ogóle nie dotyczy Lybry. Po drugie to je¶li pomimo wpisu Lancia Dedra... takich regulacji dokonali w Lybrze to gratulujê za znalezienie serwisu który robi rzeczy niemo¿liwe od rêki, a na cuda pewnie trzeba poczekaæ parê dni d³u¿ej.
A teraz we¼ ten wydruk, we¼ kogo¶ kto siê zna na tych klockach jed¼ do tego serwisu i za¿±daj wyja¶nieñ i zwrotu kasy bo zrobili nie w bambuko.



Toper - 17-01-2009, 11:06
" />
">Lancia Dedra?? 93?? WTF????

Po pierwsze to pomiar w ogóle nie dotyczy Lybry. Po drugie to je¶li pomimo wpisu Lancia Dedra... takich regulacji dokonali w Lybrze to gratulujê za znalezienie serwisu który robi rzeczy niemo¿liwe od rêki, a na cuda pewnie trzeba poczekaæ parê dni d³u¿ej.
A teraz we¼ ten wydruk, we¼ kogo¶ kto siê zna na tych klockach jed¼ do tego serwisu i za¿±daj wyja¶nieñ i zwrotu kasy bo zrobili nie w bambuko.

pyta³em siê, dlaczego na wydruku jest Dedra. Powiedzieli, ¿e ma identyczn± geometriê...



chojnas81 - 17-01-2009, 11:41
" />
">Naprawione. Przy okazji zrobi³em zbie¿no¶æ z przodu i z ty³u. Poustawiali.
Za wszystko 640z³, trochê kosztowa³o, ale podoba mi siê podej¶cie do klienta, moge poleciæ ten warsztat, uprzedzam tylko, ¿e trochê drogo, jak to w ASO.
No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)


Witam,
Wczoraj dodatkowo do moich problemów z porannym rozruchem zaczê³a mi mrugaæ kontrolka ¶wiec ¿arowych.
Jako, ¿e nie wiedzia³em o tym ASO wcze¶niej no i znajdujê siê ca³kiem blisko mnie postanowi³em zadzwoniæ i spytaæ ile kosztje wymiana.
Spad³em z krzes³a jak to us³ysza³em:
1. Sprawdzenie która ¶wieca pad³a - 160 z³
2. Wymiana 1 ¶wiecy od 120 do 180 ( w zale¿no¶ci która do wymiany)
3. Koszt ¶wiecy - 120 z³

Razem za wymianê jednej ¶wiecy zap³aci³bym 400 z³. Nie¼le
Kole¶ mnie pocieszy³, ¿e jak bym wymienia³ wiêcej to koszt wymiany by³by trochê ni¿szy.

Czy to nie za drogo nawet jak na ASO???

Pozdrawiam,
Chojnas



Doodik - 17-01-2009, 11:47
" />Od samego pocz±tku cuda sie dzieja w tym Twoim ASO, najpierw wyci±gneli Cie na ustawienie "geoterii ty³u" teraz chca za wymiane ¶wiecy 400 z³, a od kiedy to sprawdza sie która sie spali³a, z tego co weim to zasada jest taka ze padnie jedna wymianiam komplet i spokój.

Rada jest taka : znajdz sobie zaprzyja¼nionego c¿³owieczka który ma pojêcie o napraiwe aut i "serwisuj" swoja Lucynke u niego. Bo jak tak dalej pojdzie to w tym ASO zostawisz pieni±dze i zdrowie



Rafako - 17-01-2009, 12:02
" />Wiesz, powiem Tobie tak:
Z Rembertowa do Anina masz blisko
AUTO-DESIGN Sp. z o.o.
ul. Mrówcza 216 (vis a vis PKP Anin obok Mercedesa Owczarek)
tel do biura: 613-07-26

1. Mo¿e nie s± najtañsi ale na pewno tañsi ni¿ to zasr : cenzura : ASO
2. Maj± pojêcie o tym co robi± i potrafi± naprawiæ wiêkszo¶æ samochodów skutecznie.
3. Znam ich na tyle dobrze, ¿e mogê ¶mia³o poleciæ. Nigdy mnie nie zawiedli a jestem klientem wrednym, upierdliwym i wymagaj±cym.
4. Minusem jest to, ¿e maj± bardzo du¿o sta³ych klientów i nie zawsze mog± przyj±æ auto do naprawy "od rêki".

Gdyby¶ mia³ jakie¶ pytania, daj znaæ na PW.
Serdecznie pozdrawiam.



Dudi - 17-01-2009, 12:52
" />
">Naprawione. Przy okazji zrobi³em zbie¿no¶æ z przodu i z ty³u. Poustawiali.
Za wszystko 640z³, trochê kosztowa³o, ale podoba mi siê podej¶cie do klienta, moge poleciæ ten warsztat, uprzedzam tylko, ¿e trochê drogo, jak to w ASO.
No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)


Witam,
Wczoraj dodatkowo do moich problemów z porannym rozruchem zaczê³a mi mrugaæ kontrolka ¶wiec ¿arowych.
Jako, ¿e nie wiedzia³em o tym ASO wcze¶niej no i znajdujê siê ca³kiem blisko mnie postanowi³em zadzwoniæ i spytaæ ile kosztje wymiana.
Spad³em z krzes³a jak to us³ysza³em:
1. Sprawdzenie która ¶wieca pad³a - 160 z³
2. Wymiana 1 ¶wiecy od 120 do 180 ( w zale¿no¶ci która do wymiany)
3. Koszt ¶wiecy - 120 z³

Razem za wymianê jednej ¶wiecy zap³aci³bym 400 z³. Nie¼le
Kole¶ mnie pocieszy³, ¿e jak bym wymienia³ wiêcej to koszt wymiany by³by trochê ni¿szy.

Czy to nie za drogo nawet jak na ASO???

Pozdrawiam,
Chojnas

1. ¦wieca ¿arowa NGK (poza ASO): od 60 do 80 pln (ja kupi³em za 70 pln).
2. Koszt sprawdzenia wszystkich ¶wiec + wymiana jednej uszkodzonej 78 pln (ASO Stalowa Wola).

Wiêc co¶ z tym Twoim ASO musi byæ nie halo.

A co do zbie¿no¶ci to pierwsze s³ysze ¿eby Dedra mia³a to samo co Lybra :roll:



dudekken - 17-01-2009, 13:00
" />
">Lancia Dedra?? 93?? WTF????

Po pierwsze to pomiar w ogóle nie dotyczy Lybry. Po drugie to je¶li pomimo wpisu Lancia Dedra... takich regulacji dokonali w Lybrze to gratulujê za znalezienie serwisu który robi rzeczy niemo¿liwe od rêki, a na cuda pewnie trzeba poczekaæ parê dni d³u¿ej.
A teraz we¼ ten wydruk, we¼ kogo¶ kto siê zna na tych klockach jed¼ do tego serwisu i za¿±daj wyja¶nieñ i zwrotu kasy bo zrobili nie w bambuko.

pyta³em siê, dlaczego na wydruku jest Dedra. Powiedzieli, ¿e ma identyczn± geometriê...

Kompletna bzdura, Lancia Dedra to nie Lancia Lybra...

Toper kolego zosta³e¶ oszukany najzwyczajniej w ¶wiecie...



fazi - 17-01-2009, 13:10
" />
">Naprawione. Przy okazji zrobi³em zbie¿no¶æ z przodu i z ty³u. Poustawiali.
Za wszystko 640z³, trochê kosztowa³o, ale podoba mi siê podej¶cie do klienta, moge poleciæ ten warsztat, uprzedzam tylko, ¿e trochê drogo, jak to w ASO.
No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)


Witam,
Wczoraj dodatkowo do moich problemów z porannym rozruchem zaczê³a mi mrugaæ kontrolka ¶wiec ¿arowych.
Jako, ¿e nie wiedzia³em o tym ASO wcze¶niej no i znajdujê siê ca³kiem blisko mnie postanowi³em zadzwoniæ i spytaæ ile kosztje wymiana.
Spad³em z krzes³a jak to us³ysza³em:
1. Sprawdzenie która ¶wieca pad³a - 160 z³
2. Wymiana 1 ¶wiecy od 120 do 180 ( w zale¿no¶ci która do wymiany)
3. Koszt ¶wiecy - 120 z³

Razem za wymianê jednej ¶wiecy zap³aci³bym 400 z³. Nie¼le
Kole¶ mnie pocieszy³, ¿e jak bym wymienia³ wiêcej to koszt wymiany by³by trochê ni¿szy.

Czy to nie za drogo nawet jak na ASO???

Pozdrawiam,
Chojnas
to jest lancia,notabene jak sie czyta to wszystko wole jednak benzyne.



dudekken - 17-01-2009, 13:20
" />
">Naprawione. Przy okazji zrobi³em zbie¿no¶æ z przodu i z ty³u. Poustawiali.
Za wszystko 640z³, trochê kosztowa³o, ale podoba mi siê podej¶cie do klienta, moge poleciæ ten warsztat, uprzedzam tylko, ¿e trochê drogo, jak to w ASO.
No ale wiêkszo¶ci ASO nie mo¿na poleciæ, a to mo¿na, a to ju¿ co¶ ;-)


Witam,
Wczoraj dodatkowo do moich problemów z porannym rozruchem zaczê³a mi mrugaæ kontrolka ¶wiec ¿arowych.
Jako, ¿e nie wiedzia³em o tym ASO wcze¶niej no i znajdujê siê ca³kiem blisko mnie postanowi³em zadzwoniæ i spytaæ ile kosztje wymiana.
Spad³em z krzes³a jak to us³ysza³em:
1. Sprawdzenie która ¶wieca pad³a - 160 z³
2. Wymiana 1 ¶wiecy od 120 do 180 ( w zale¿no¶ci która do wymiany)
3. Koszt ¶wiecy - 120 z³

Razem za wymianê jednej ¶wiecy zap³aci³bym 400 z³. Nie¼le
Kole¶ mnie pocieszy³, ¿e jak bym wymienia³ wiêcej to koszt wymiany by³by trochê ni¿szy.

Czy to nie za drogo nawet jak na ASO???

Pozdrawiam,
Chojnas
to jest lancia,notabene jak sie czyta to wszystko wole jednak benzyne.

To ¿e to jest Lancia to nie znaczy ¿e mo¿na drzeæ z posiadaczy ile wlezie, aczkolwiek widaæ ¿e serwis Twardowski korzysta na niewiedzy w³a¶cicieli w³oszczyzny.



Toper - 17-01-2009, 16:06
" />
">To ¿e to jest Lancia to nie znaczy ¿e mo¿na drzeæ z posiadaczy ile wlezie, aczkolwiek widaæ ¿e serwis Twardowski korzysta na niewiedzy w³a¶cicieli w³oszczyzny.

¶wiece to nie u mnie ;-)
Co do tego ASO, to bêdê to wyja¶nia³ z moim mechanikiem, do niego mam zaufanie.
W ka¿dym razie samochód je¼dzi prosto :-), za zbie¿no¶æ wziêli 150z³ wiêc nie jest to jeszcze tak du¿o jak na ASO.
Mogê wrzuciæ co ile kosztowa³o.
Bardziej mnie wkurzy³o to, ¿e zrobili mi dolewkê syntetyku, a ja na pó³syntetyku je¿d¿ê, no i policzyli sobie za 1L Seleni. Powinni siê spytaæ, bo nie po to im samochód zostawia³em.

rozmawia³em z mechanikiem. ?Na wydruku jest Dedra, bo program jest z 1998 roku, natomiast dane do regulacji zosta³y zaktualizowane dla Lybry i s± OK.



Toper - 30-01-2009, 16:29
" />rozmawia³em przed chwil± z mechanikiem z Moto Transus z Po³czyñskiej i jak mu wspomnia³em o Lybrze, to od razu powiedzia³ " a wie pan, ¿e tam z ty³u siê tez ustawia zbie¿no¶æ?"



Dudi - 30-01-2009, 16:39
" />
">rozmawia³em przed chwil± z mechanikiem z Moto Transus z Po³czyñskiej i jak mu wspomnia³em o Lybrze, to od razu powiedzia³ " a wie pan, ¿e tam z ty³u siê tez ustawia zbie¿no¶æ?"

Ja nie wiem sk±d ci mechanicy siê urywaj±??? :? Najlepiej zapytaj w LT i to powinno rozwiaæ Twoje w±tpliwo¶ci :roll:



vincenzo - 30-01-2009, 16:54
" />
">Dodatkowy objaw jest taki, ¿e po próbie zap³onu, wy³±czam kluczyk i wtedy po 1 sekundzie wskazówki robi± jakby reset, obijaj± siê o najni¿sz± pozycjê i s³ychaæ wtedy taki terkot. Nie wiem czy to normalne?

To jest normalne, ale przy okazji poruszonego tematu mo¿e kto¶ wie dlaczego tak siê dzieje i czemu to s³u¿y?



Go¶æ - 30-01-2009, 21:50
" />zerowanie i ustalanie po³o¿enia wskazówek.Proszê przeczytaæ instrukcjê do lybry



Go¶æ - 30-01-2009, 21:57
" />zbie¿no¶æ tylna w lybrze jest regulowana,tak na marginesie : yesyes :



Toper - 30-01-2009, 22:01
" />
">zbie¿no¶æ tylna w lybrze jest regulowana,tak na marginesie : yesyes :

dziêki :-) nie mog³e¶ siê wcze¶niej odezwaæ ;-)
a mo¿esz przy okazji powiedzieæ co ile siê spr. luz zaworów w 2.4JTD? bo mój mechanik twierdzi, ¿e co 80kkm



Go¶æ - 30-01-2009, 22:02
" />ja zalecam swoim klientom co 80kkm pod warunkiem ,¿e olej zmieniany na czas,lub przy ka¿dej wymianie uszcelki pokrywy zaworów chocia¿ sprawdzam i konsultujê czy jak potrzeba regulowaæ/czyt.gdy luzy zbyt ma³e/



Toper - 30-01-2009, 23:22
" />
">ja zalecam swoim klientom co 80kkm pod warunkiem ,¿e olej zmieniany na czas,lub przy ka¿dej wymianie uszcelki pokrywy zaworów chocia¿ sprawdzam i konsultujê czy jak potrzeba regulowaæ/czyt.gdy luzy zbyt ma³e/

Dziêki!
czyli jak mój mechanik :-)
on jest niez³y i zna siê na tym co robi :-)
a olej wymieniam 10W40 co 15.000km mam nadziejê, ¿e to wystarczy. Poza tym moja Lybra ma u mnie spokojne ¿ycie, nie poganiam jej zbytnio.



dudekken - 31-01-2009, 18:02
" />
">zbie¿no¶æ tylna w lybrze jest regulowana,tak na marginesie : yesyes :

Mo¿esz powiedzieæ czym siê reguluje zbie¿no¶æ tyln±, bo ja tam nie widzia³em ¿adnych dr±¿ków którymi mo¿na by to zrobiæ ( wahacze s± przecie¿ przykrêcone do sta³ych punktów)

Poza tym ksi±¿ki zawieraj±ce dane regulacyjne podaj± informacjê i¿ ty³ jest nieregulowany.

Zawieszenie tylne. Proszê o wskazanie w którym miejscu do siê wykonaæ jak±kolwiek regulacjê.





Doodik - 31-01-2009, 18:13
" />Rozmawia³em z zaprzyja¼nionym mechanikiem który pracuje tylko przy zbie¿no¶ci i zawieszeniach.
Wjecha³em na kana³ go¶æ obejrza³ i mówi ze tam nie ma mo¿liwo¶ci ustawienia zbie¿no¶ci z ty³u wszystkie elementy wymienne mocowane s± "na sta³e".

Doda³ równie¿ ze co niektórzy "fachowcy" jak zobacz± bardziej skomplikowane zawieszenie to od razu cuda wymy¶laja ¿eby wypruæ pieni±dze z nie¶wiadomego klienta.



Go¶æ - 31-01-2009, 20:37
" />reguluje siê za pomoc± ¶rub ³±cz±cych wahacze 4420B z belk±4420D, ¶ruby s± mimo¶rodowe oraz za pomoc± te¿ srub mimo¶odowych ³±cznika regulacji zbie¿no¶ci wahacza tylnego
Kol. dodik napisa³:
Doda³ równie¿ ze co niektórzy "fachowcy" jak zobacz± bardziej skomplikowane zawieszenie to od razu cuda wymy¶laja ¿eby wypruæ pieni±dze z nie¶wiadomego klienta.

A ja radze ci aby ten Twój fachowiec nauczy³ siê rzemios³a w wykonaniu made in makaron,lub w przerwie ¶niadaniowej rozebra³ i z³o¿y³ zawiezsenie tylne lancii lybry



Go¶æ - 31-01-2009, 22:04
" />a tu zdjêcie ¶rub regulacyjnych
[url][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=abdd726f30c7db91]http://images26.fotosik.pl/320/abdd726f30c7db91m.jpg[/img][/url][/url]
kol. Dodik nie tylko niemieckie ¶mietniki maj± regulowany ty³ wystarczy dobrze obejrzeæ zawieszenie ,ale jak "fachowcy" maj± w du... wiedzê tobym ich unika³ po wiecej szczegó³ów zapraszam do jelonki :twisted:



Doodik - 01-02-2009, 13:34
" />Jan123456 nie bierz mojej wypowiedzi do siebie. Mia³em po prostu chwile wolnego i podjecha³em do go¶cia i zamie¶ci³em to co us³ysza³em. A jak widzisz co mechanik to inne zdanie.

Przepraszam je¿eli zacytowanym okre¶leniem "fachowcy" Ciê urazi³em.

Nie zamierzam kwestionowaæ Twojej wypowiedzi w obronie mechanika, który móg³ siê myliæ.

Pozdrawiam i dziêkuje za porcjê nowej wiedzy.



JarekT - 03-02-2009, 19:26
" />Za us³ugê na stacji diagnostycznej w Wo³ominie zap³aci³em 120 z³ (po 60 z³ za ty³ i przód) - dali wydruk i wszystko by³o prawieOK -lepiej nie da³o siê ustawiæ bo by³y tam jeszcze pomiary pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia czego¶ tam jeszcze.
Co ciekawe Go¶æ, który regulowa³ opowiedzia³ ciekaw± historiê - mieli kiedy¶ fabrycznie nowe auto produkcji francuskiej - tam nie uda³o siê wskoczyæ na parametry fabryczne...

Pomiary robi³em po zakupie auta z racji wymiany opon....



dudekken - 14-02-2009, 21:30
" />
">a tu zdjêcie ¶rub regulacyjnych
[url][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=abdd726f30c7db91]http://images26.fotosik.pl/320/abdd726f30c7db91m.jpg[/img][/url][/url]
kol. Dodik nie tylko niemieckie ¶mietniki maj± regulowany ty³ wystarczy dobrze obejrzeæ zawieszenie ,ale jak "fachowcy" maj± w du... wiedzê tobym ich unika³ po wiecej szczegó³ów zapraszam do jelonki :twisted:


Ma³a poprawka w podanej informacji, regulacja jest tylko na wahaczach wleczonych wzd³u¿nych, poprzeczne (od ko³a do ¶rodka auta 4420B) regulacji nie posiadaj±.



Go¶æ - 15-02-2009, 11:42
" />posiadaj± tak na marginesie s³u¿± do regulacji k±ta pochylenia bocznego, dostêp utrudniony bo przeszkadza zbiornik paliwa : yesyes :



dudekken - 15-02-2009, 13:46
" />
">posiadaj± tak na marginesie s³u¿± do regulacji k±ta pochylenia bocznego, dostêp utrudniony bo przeszkadza zbiornik paliwa : yesyes :

No to u mnie nie ma w tym miejscu ¿adnej regulacji, w³a¶nie jestem po wymianie tulej met-gum w tym miejscu.♦



Go¶æ - 15-02-2009, 22:00
" />to ktosik zaje...ci ¶ruby regulacyjne Jak bêdê mial lyberk na podno¶niku zapodam zdjêcia w orginale : yesyes : : yesyes : : yesyes :



dudekken - 16-02-2009, 14:08
" />
">to ktosik zaje...ci ¶ruby regulacyjne Jak bêdê mial lyberk na podno¶niku zapodam zdjêcia w orginale : yesyes : : yesyes : : yesyes :

Jestem pewien ¿e nikt mi nie buchn±³ ¶rub regulacyjnych, po prostu nigdy ich tam nie by³o. A nawet gdyby to w mocowaniu powinny zostaæ owalne otwory w których powinna przemieszczaæ siê ¶ruba w raz tulejk± ci±gniête przez podk³adki mimo¶rodowe zaparte o odpowiednie uszy. Nic takiego u mnie nie ma w tym miejscu.
Mo¿e na pocz±tku produkcji (ma przecie¿ wersjê 136 kucy) co¶ takiego by³o i producent zaraz od tego odszed³... nie wiem tak tylko przypuszczam.



mrkura - 14-09-2009, 17:14
" />wróce do tematu nie odpalania- mam ten sam roblem- odpala jak jej siê zachce, by³em na komputerze i wykaza³o immobilaizer i czujnik po³o¿enienia wa³u, po dwóch dniach jak przyjecha³em na wymiane czujnika nie by³o ¿adnych b³êdów wiêc nie wymienia³em. My¶licie ¿e mimo to wymienieæ czujnik, ¿e to to mo¿e byæ przyczyn± awarii i kaprysów mojej w³oszki ???
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \