Afamia - 13-12-2008, 13:37
" />Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie, a już po kilku dniach kolejny problem :evil:. Chodzi o metaliczny dźwięk dobiegający tak jakby spod silnika połączony z głośnym świstem powietrza podczas puszczania gazu. Po przekroczeniu 2500obr świszczy i rzęzi niczym niczym stado słoni. Przyznam szczerze, że w dieslach nie jestem oblatany z usterkami. Panowie ratujcie. Może ktoś wie co to może być?? Lybra 1,9jtd 115KM.
matias21 - 13-12-2008, 13:39
" />nie znam sie, ale może to byc panewka, a co do świstu to turbina ma gdzieś nieszczelność.
vespa - 13-12-2008, 13:58
" />sprawdz rure pomiedzy turbo a dolotem do silnika, taka gumowa jest w 2,4 i tak swiszczy jak jest dziura
skyblu - 13-12-2008, 15:28
" />
">sprawdz rure pomiedzy turbo a dolotem do silnika, taka gumowa jest w 2,4 i tak swiszczy jak jest dziura
mnie świstało po 2000 i
turbinka padła, już regenerowana w Holandii, ile przejechała nie wiem? ja nią w kraju 25tkm, ale dziura byc może i życzę tego
Sebastian - 13-12-2008, 17:26
" />
">Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie
A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... .
dudekken - 13-12-2008, 17:53
" />
">Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie
A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... .
:lol: :lol: :wink: Komentarz zachowam dla siebie!
dudekken - 13-12-2008, 18:15
" />Co do metalicznego dzwieku z pod silnika to moze byc kilka rzeczy, jesli na srodku silnika to pompa oleju, po stronie skrzyni dwumas, a rozrzadu najczesciej kolo pasowe. JTD sa dość idioto odporne i w nich samych zazwyczaj nic sie nie dzieje. Najczesciej pada osprzęt.
Marc_B - 13-12-2008, 18:29
" />
">Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie
A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... .
:lol: :lol: :wink: Komentarz zachowam dla siebie!
ja tez.... :twisted:
skromny555 - 13-12-2008, 23:19
" />Panowie Panowie Panowie troche wiecej taktu . ops:
Sebastian - 15-12-2008, 13:01
" />
">Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie
A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... .
Komentarz zachowam dla siebie!
Ależ się nie krępuj
Pozdrawiam.
dudekken - 15-12-2008, 13:27
" />
">Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie
A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... .
Komentarz zachowam dla siebie!
Ależ się nie krępuj
Pozdrawiam.
Lepiej nie bo w przypływie emocji popłynę i zarobie jeszcze bana :wink:
mglod7 - 05-01-2009, 21:13
" />Witam, moje auto tez tego samego pochodzenia co Afamii i od jakiegos tygodnia podobny metaliczny dzwiek (jakby terkot) z okolic silnika (lewa strona patrzac od maski do tylu auta). Pojechalem dzis do ASO bo juz mnie ten dzwiek wkur.... (a do tej pory myslalem ze to jakas obudowa lata) . Diagnoza: kolo pasowe paska wielorowkowego padniete, nie obraca sie w osi tylko wykonuje ruchy precesyjne w skutek czego pasek ma rozny naciag a wtedy napinacz caly czas pracuje i to wlasnie on tak strzelal. Nie wypuscili mnie juz z serwisu, niestety czesci nie ma na stanie wiec musze czekac.
Co do sprawdzenia auta przez LT to ja juz nim zrobilem te 35kkm w ciagu niecalego roku, a nie wiem czy jest jakis sposob zeby wczesniej sprawdzic czy kolo pasowe jest ok czy nie, skoro nic sie nie dzieje. Wiec do nich nie mam jakiegos ale, mysle ze to po prostu juz od przebiegu (starosci czy jak tam inaczej to nazwac).
kaeres - 06-01-2009, 10:51
" />
">Witam, moje auto tez tego samego pochodzenia co Afamii i od jakiegos tygodnia podobny metaliczny dzwiek (jakby terkot) z okolic silnika (lewa strona patrzac od maski do tylu auta). Pojechalem dzis do ASO bo juz mnie ten dzwiek wkur.... (a do tej pory myslalem ze to jakas obudowa lata) . Diagnoza: kolo pasowe paska wielorowkowego padniete, nie obraca sie w osi tylko wykonuje ruchy precesyjne w skutek czego pasek ma rozny naciag a wtedy napinacz caly czas pracuje i to wlasnie on tak strzelal. Nie wypuscili mnie juz z serwisu, niestety czesci nie ma na stanie wiec musze czekac.
Co do sprawdzenia auta przez LT to ja juz nim zrobilem te 35kkm w ciagu niecalego roku, a nie wiem czy jest jakis sposob zeby wczesniej sprawdzic czy kolo pasowe jest ok czy nie, skoro nic sie nie dzieje. Wiec do nich nie mam jakiegos ale, mysle ze to po prostu juz od przebiegu (starosci czy jak tam inaczej to nazwac).
Rozumiem, że masz Lybrę 1.9 JTD
Napisz mi ile Cię zdarli w ASO za tą część. Dokładnie miesiąc temu wymieniałem koło pasowe w 2,4JTD.
mglod7 - 06-01-2009, 11:37
" />Nie czekalem na odpowiedz o cenie kola pasowego z ASO tylko przed chwila zamowilem z LT. Czesci beda jutro. O ile mnie pamiec nie myli to to kolo wycenili na 600-800 zl. No ale jak moze byc inaczej gdy termostat w ASO kosztuje 402 zl.
Dudi - 06-01-2009, 13:13
" />
">Nie czekalem na odpowiedz o cenie kola pasowego z ASO tylko przed chwila zamowilem z LT. Czesci beda jutro. O ile mnie pamiec nie myli to to kolo wycenili na 600-800 zl. No ale jak moze byc inaczej gdy termostat w ASO kosztuje 402 zl.
Panowie: nie wiem jak koło pasowe, ale za rolkę prowadzącą paska wielorowkowego do Lybry 1,9 JTD w ASO (FIAT) zapłaciłem coś koło 70 pln, natomiast napinacz 130 pln. Części pasują od Bravo/Marea/Stilo. Tylko trzeba mieć zaufany serwis, albo ludzi którym się chce trochę poszukać.
600pln 8O 8O 8O za koło pasowe 8O 8O 8O to jakaś paranoja.
Termostat w ASO 346 pln poz.11
kaeres - 06-01-2009, 13:20
" />
">Nie czekalem na odpowiedz o cenie kola pasowego z ASO tylko przed chwila zamowilem z LT. Czesci beda jutro. O ile mnie pamiec nie myli to to kolo wycenili na 600-800 zl. No ale jak moze byc inaczej gdy termostat w ASO kosztuje 402 zl.
Ile w LT zażyczyli sobie ?
glad - 20-04-2009, 20:00
" />Koledzy zaczyna mi lekko latać kolo pasowe ile mogę na takim jeździć ?
Czy 300 km mogę zrobić na takim latającym kole pasowym ?
kaeres - 21-04-2009, 10:03
" />
">Koledzy zaczyna mi lekko latać kolo pasowe ile mogę na takim jeździć ?
Czy 300 km mogę zrobić na takim latającym kole pasowym ?
Możesz se jeździć ile chcesz ale podejrzewam, że będzie cierpiał pasek wielorowkowy.
U mnie się zaczął przecierać z jednej strony (dlatego zauważyłem usterkę) i pewnie by strzelił w najmniej oczekiwanym momencie.
Radzę jak najszybciej aby uniknąć holowania.
PS. Obserwuj co się dzieje z paskiem i kołem na wolnych obrotach.
glad - 21-04-2009, 14:34
" />Dzieki, bo chodzi o to ze muszę zrobić jeszcze jakieś 300-400 km a termin na naprawę mam na 29.
Wiecie jak to jest, samochód jest potrzebny i rodzinkę trzeba jakoś wozić, dlatego takie moje pytanie czy mogę tak pojeździć chwilkę.
Pozdrawiam
skyblu - 21-04-2009, 17:37
" />
">Dzieki, bo chodzi o to ze muszę zrobić jeszcze jakieś 300-400 km a termin na naprawę mam na 29.
Wiecie jak to jest, samochód jest potrzebny i rodzinkę trzeba jakoś wozić, dlatego takie moje pytanie czy mogę tak pojeździć chwilkę.
Pozdrawiam
ło matko, jeżeli koło lata, to wyobraź sobie, że spada z niego pasek, lub koło się rozlatuje/ a Ty z rodzinką w autku/........... nie pytaj czy za 5km 50km czy 500km.....
masakra,
glad - 21-04-2009, 18:57
" />
">Dzieki, bo chodzi o to ze muszę zrobić jeszcze jakieś 300-400 km a termin na naprawę mam na 29.
Wiecie jak to jest, samochód jest potrzebny i rodzinkę trzeba jakoś wozić, dlatego takie moje pytanie czy mogę tak pojeździć chwilkę.
Pozdrawiam
ło matko, jeżeli koło lata, to wyobraź sobie, że spada z niego pasek, lub koło się rozlatuje/ a Ty z rodzinką w autku/........... nie pytaj czy za 5km 50km czy 500km.....
masakra,
Rozumie to ale dopiero 29 auto może być naprawione a muszę jeździć - MUSZE.
kruv - 22-04-2009, 09:40
" />Oj ja już się przekonałem rozrywał już mi się pasek ponieważ jak się okazało był rozwalony napinacz, wkręcił mi się w pasek od rozrzadu i tam się zaklinowało urwało się koło od wałka czego efektem było planowanie głowicy no i ogólnie cały koszt 1700 zł
glad - 22-04-2009, 17:38
" />OK dzięki pozdrawiam
tadek125 - 08-12-2009, 00:17
" />z metalicznym stukiem tez mam problem
słychac go tylko na wolnych obrotach przy 900 obr/min dosłownie stuknie moze raz na pare sekund
i tak:
na wolnych obrotach stuka jak mam zalaczona klime czy swiatla
jak powylaczam wszystko jest duzo mniej tych stukow
napewno nie ma to zwiazku ze sprezarka klimy, bo łożysko nowe (wymieniniłem bo wyło)
rolka napinacza wymieniona (padnięte łożysko), i koło pasowe alternatora (zerwane sprzęgło)
reszta rolek wg mnie wydaje sie byc ok
gdzie szukac przyczyny??
Moglaj - 08-12-2009, 17:23
" />Ponoć może to być alternator. U mnie w wakacje stukało a po jakims czasie przestało, kucnij przy kole po tej stronie co alternator i jak bedziesz słyszał raczej z dołu to to własnie moze byc alternator, tym bardziej ,że na wyłączonych światłach mniej stuka.
FXX - 08-12-2009, 17:33
" />Również stawiam na alternator, tylko do końca nie wiem który jego element wydaje taki dźwięk.
W Espero mam coś podobnego, na jałowych obrotach po włączeniu świateł i radia słychać ciche stukanie. Po wyłączeniu światełek i radia jest cisza
Dudi - 08-12-2009, 19:09
" />Jeśli dobrze kojarze to mi po takim metalicznym dźwięku (występował dosyć krótko) urwało się koło pasowe alternatora, tak że musiałem go wymienić. To jedyna poważna usterka jaka przydarzyła mi się w Lybrze.
Alternator był Denso - z ciekawości rozbebeszyłem stary zobaczyć z czego był zrobiony. Zatarło się łożysko SKF wyprodukowane...w Anglii
mathi - 23-02-2010, 22:06
" />Witam, mam problem z moją świeżo zakupioną Lybrą 2.4jtd. Z pod maski, z okolic paska rozrządu, wydobywa się metaliczny dźwięk. Słychać go tylko na rozgrzanym silniku, bez względu czy jest na biegu jałowym czy nie, slychać przy przy małych i większych obrotach. Gdy zwiększam obroty to tarcie metaliczne jakby przyspieszało. Zmieniłem rozrząd, oleje, filtry i dalej trzeszczy. Do tego słychać świst przy zwiększaniu obrotów. "Spece" z ASO powiedzieli że świst to wina rozrządu (zakupiłem zamiennik) a ten metaliczny dźwięk to może być wina oleju i proponują wymienić na pół syntetyk! (dopiero co kupiłem to auto i wymieniłem mu olej na pełny syntetyk, ale nawet nie wiem na czym jeździł wcześniej). Ponadto silnik szybko się nagrzewa i osiąga temp 110 st.C (wymieniłem też termostat). Nie wiem czy to może mieć jakiś związek. Początkowo myślałem że to sprężarka klimatyzacji, ale na wyłączonej też brzęczy, ponad to ten metaliczny dźwięk pojawia się tylko na rozgrzanym silniku. Co to może być? Pomóżcie....
heniek.z.lasu - 23-02-2010, 22:28
" />Pompa oleju do wymiany. Generalnie drogi gips. Jakieś 800-900zł sama pompa + jej wymiana = ponowny demontaż rozrządu i ze dwa trzy dni roboty czyli dolicz jakieś 500zł
D1 - 23-02-2010, 23:04
" />Mathi, celem postawienia poprawnej diagnozy skontaktuj się z KLD Garage _ _. Plecam!
tadek125 - 24-02-2010, 00:10
" />u mnie w 2.4 jtd było to samo
metaliczny dzwiek był na wolnych i na wyższych obrotach
zerwane było sprzęgło koła pasowego alternatora
jednak dalej mi pozostał drugi odgłos na wolnych obrotach
przy obciazonym silniku, np po włączeniu klimy
mathi - 13-07-2010, 11:48
" />
">Pompa oleju do wymiany. Generalnie drogi gips. Jakieś 800-900zł sama pompa + jej wymiana = ponowny demontaż rozrządu i ze dwa trzy dni roboty czyli dolicz jakieś 500zł
Heniek strzał w 10tke! Po wymianie pompy wszystko w porządku. Kupiłem używaną za 300zł plus montaż 300zł, także bez tragedii. Pozdrawiam.
premek - 18-10-2010, 20:03
" />Pozwolę sobie odgrzebać
Jak można zdiagnozować koło pasowe? Czy będzie jakiś wyczuwalny ruch na nim, czy może jest coś widoczne w czasie pracy silnika?
Jak znam życie to u mnie hałasuje koło, pompa i nie wiem co jeszcze