muha - 01-03-2006, 16:33
" />Witam,
Wszyscy biora. Od niedawna takze moja Lybra. :twisted: 3 tygodnie minelo od zalozenia LPG i poziom oleju zjechal do okolo minimum na bagnecie. Jakies 2,3 tys kilometrow zdazylem przejechac...
W zwiazku z tym dwa pytania:
1. Czy rowniez zauwazyliscie zmiane w spalaniu oleju po zalozeniu LPG? Jesli tak, to w jakiej skali?
2. Jaka jest roznica w ilosci oleju pomiedzy MAX a MIN na bagnecie? Przedtem mialem w okolicy MAX - teraz zjechalo do MIN. Chcialbym sie po prostu przygotowac psychicznie i logistycznie na te ubytki ...
3. (dwa pytania, he he he) Czy w zwiazku z zauwazonym ubytkiem warto cos dodatkowo sprawdzic w silniku?
Z gory dzieki za wszelkie informacje,
Pozdrawiam,
/muha/
mario09 - 01-03-2006, 16:43
" />LPG wyczyszcza nagar z cylindrow.
Ja zauwazylem taka prawidlowosc. Jesli autko jezdzilo na oleju polsyntetycznym, a zwlaszcza mineralny to murowane, ze zaraz po instalacji gazu zaczna sie ubytki oleju. Na syntetyku wszystko bylo w porzadku.
Do do ilosci "spozywanego" oleju to roznie z tym bywa. Wszystko zalezy od przebiegu auta, stopnia zuzycia motoru ect...
Tak jak wspomniales, wszyscy biora i widac, ze jej tez sie to spodobalo :wink:
Swiety - 01-03-2006, 16:46
" />co ma gaz do oleju??
Anonymous - 01-03-2006, 16:58
" />Tym sie nie przejmuj, ze bierze moja tez bierze jakies 2l na 15 000km(olej 5W40)
Moja vectra tez bierze nawet 3l na 15 000km(10W40)
O dziwo tylko moj Polonez nie bierze :roll: a ma juz przejechane 150 000km
Nat - 01-03-2006, 17:01
" />
">co ma gaz do oleju??
Jak napisa³ mario09, gaz ma w³a¶ciwosci myjace i czysci nagar z silnika. pozostaje... No w³a¶nie co? Dobrze jesli czysty silnik, czê¶ciej... szpara, przez która leci olej. Prawid³owo¶æ jest taka, ze im wiêcej nagaru (im starszy silnik) tym gorzej. Muhowata Lybra wygl±da na w miarê now±, dlatego tempo mnie trochê dziwi. No ale to s± koszty "tañszej" jazdy- bynajmniej nie wszystkie (choæ nie jestem wrogiem LPG).
Anonymous - 01-03-2006, 17:06
" />Teraz skapnolem sie ze masz 1.6...kolega ma w brawo i tez mowil ze lubi sobie lyknac
muha - 01-03-2006, 17:18
" />
">[Prawid³owo¶æ jest taka, ze im wiêcej nagaru (im starszy silnik) tym gorzej. Muhowata Lybra wygl±da na w miarê now±, dlatego tempo mnie trochê dziwi.
Wyglada na w miare nowa - LPG zakladane przy 120 kkm, a zupelnie nie mam pojecia o tym, czy wczesniej brala olej.
A skoro gaz czysci nagar, to tak sie zastanawiam - moze przy najblizszej wymianie oleju wlac syntetyk? Nie zrobilem tego poprzednio, zeby nie wyplukal mi nagaru (syntetyk tez silniej czysci). Ale skoro tak czy inaczej bedzie on wyplukany, to moze nie ma sie co szczypac i trzeba autku zafundowac podwojnie lepszy olej - raz, ze syntetyczny, dwa ze uzupelniany pomiedzy wymianami Co o tym sadzicie?
Pozdrawiam,
/muha/
Nat - 01-03-2006, 17:27
" />Uwa¿aj, ¿ebys nie pogorszy³ sprawy. Sugerujê ostrozno¶æ.
mario09 - 01-03-2006, 17:28
" />Nie wiem na jakim teraz jezdzisz, ale zmiana oleju na lepszy(tzn. z semi na full) nie ma sensu, zwalaszcz teraz, gdy auto ma zamontowane "krematorium". Po takiej zamianie moze sie okazac, ze bedziesz musiasz dolawac hurtowe ilosci oleju.
muha - 01-03-2006, 18:19
" />Szalec - to nie my! Glosy o ostroznosci slyszalem juz wczesniej - pozostaniemy zatem przy 10W40. Mobil is in Mobile jak mawial nieodzalowanej pamieci Kapitan Nemo :lol:
Wlasnie wrocilem z akcji dolewkowej. Jest lepiej niz myslalem. Chyba przy poprzednim sprawdzaniu autko troche krzywo stalo - ale nie wiedzialem ze takie minimalnie "krzywo" ma tak wielkie znaczenie. W kazdym razie teraz, kiedy stal na rownym, dolalem najwyzej 150 ml oleum i znow jest max. Silnik oczywiscie od 2 godzin nie odpalany, wiec na pewno wszystko co mialo splynac - splynelo.
Alarm odwolany, jezdzimy dalej. Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
Pozdrawiam,
/muha/
Swiety - 02-03-2006, 11:20
" />skoro bierze olej to bym raczej nie wini³ gazu ale bym pojecha³ na ogledziny uszczelki pod g³owic± bo to jest prawdopodobne hmmm i teraz to bym wini³ gaz, pozatym o jakim nagarze my mowimy w nowoczesnym silniku na syntetycznym oleju??
EDIT:
po przeczytaniu ostatniego posta usmia³em sie jak nigdy ale super ze jest wszystko OK !!!
Nat - 02-03-2006, 11:47
" />
">pozatym o jakim nagarze my mowimy w nowoczesnym silniku na syntetycznym oleju??
Kiedy on w³asnie NIE je¼dzi na syntetyku, tylko ma zamiar je¼dziæ.
">po przeczytaniu ostatniego posta usmia³em sie jak nigdy ale super ze jest wszystko OK !!!
:lol: Te¿ sie usmiechn±³em. A propos stawania krzywo to przypomnia³a mi sie (zabawna?) historia. swego czasu podró¿uj±c po Europie zajechali¶my do Andorry (gdzie paliwo tanie), oczywiscie na oparach, wiêc zaraz zatankowa³em. Wyje¿d¿aj±c chcia³em dotankowac te parê litrów (takie pseudo oszczêdno¶ci ) otworzy³em korek a tu jak nie buchnie paliwo! Otó¿ zdaje siê, ¿e ró¿nica temperatur spowodowa³a, ¿e zatankowane uprzednio pod korek paliwo rozszerzy³o siê. Dodatkowo stacyjka by³a "lekko pod górkê", wiêc zamiast uzupe³niæ bak- upu¶ci³em z niego troche zupki :?
Swiety - 02-03-2006, 12:26
" />
">Kiedy on w³asnie NIE je¼dzi na syntetyku, tylko ma zamiar je¼dziæ.
a to juz inna sprawa, wiec jak bedzie zmienia³ olej na syntetyk to tylko po wymianie wszystkich uszczelek i wyczyszczeniu silnika, bo jak tego nie zrobi to bedzie fontanna oleju na silniku
gnowy - 02-03-2006, 13:47
" />a jaka jest to instalacja LPG i jak teraz ze spalaniem?
Anonymous - 02-03-2006, 14:05
" />
">Kiedy on w³asnie NIE je¼dzi na syntetyku, tylko ma zamiar je¼dziæ.
a to juz inna sprawa, wiec jak bedzie zmienia³ olej na syntetyk to tylko po wymianie wszystkich uszczelek i wyczyszczeniu silnika, bo jak tego nie zrobi to bedzie fontanna oleju na silniku
Nie robmy z tego az takiej afery ops: . Nie bedzie zadnych powodzi i fontan. Moga byc zwiekszone wycieki ale nie az tak wielkie. Najczesciej za pobieranie oleju sa odpowiedzialne zuzyte pierscienie tlokowe i przepuszczanie oleju przez zawory do komory spalania, rzadziej uszkodzenia, przepalenia uszczelki pod glowica lub poprostu wycieki z samego silnika. Te silniki poprostu lubia brac a konstrukcja 1.6 nie jest najnowsza. Czesci silnika zuzywaja sie o wiele szybciej od czestszego rozruchu, niz samego przebiegu jednostki. Zupelnie inaczej sprawa wyglada w starym polonezie, gdzie zostal on zalewany od samego poczatku 15-20W40 i przy przebiegu 150 200tys a wlano mu nagle 0-5W40
muha - 02-03-2006, 15:13
" />Jeszcze raz - o zmiane oleju spytalem raczej hipotetycznie i wylacznie w kontekscie "skoro i tak ma brac olej, to niech bierze lepszy". Ale dokladniejsza obserwacja (naprawde niewielki ubytek) i ostrzezenia z kilku stron powoduja ze nie, nie bede zmieniac na syntetyk.
(gnowy) Instalka to BRC Sequent24 + lubryfikator. Spalanie Pb95/LPG:
miasto 11/11 (zima, glownie odcinki ok 10 km)
trasa 7/9 (zima, odcinki po 500 km z przerwami co ok 200-250 km, predkosci nie wieksze niz 100-110 km/h )
Temperatury ostatnio sie zmieniaja, a tankujac wlewa sie roznie na kazdej stacji (do 3 litrow roznicy!), wiec pomiary spalania LPG bardzo przyblizone.
Zwlaszcza, ze jezdze na gazie dopiero od jakichs 3 tygodni i 3000 km.
Pozdrawiam,
/muha/
Patryklancia - 08-03-2006, 13:38
" />Ja leje 10w40 . Przebieg 115 ty¶ i wymieniam co 15ty¶ bierze zaledwie 100ml
pablo31 - 03-07-2008, 12:02
" />Po przejechaniu 6 tys na gazie poziom tez mi spad³ do minimum