brzoznik - 24-03-2010, 21:58
" />wpisałem w szukaj "ksenony, kontrolka"; nic mi nie wyskoczyło więc pytam:
po załączeniu świateł zaświeca się napis check i ikonka żarówki na ics. sprawdziłem wszystkie żarówki - świecą (oświetlenie tablicy rej. też), wydaje mi się że ma to związek z ksenonami (lampy nie mają gładkich kloszy więc chyba było dokładane? spryskiwacze wyglądają na oryginalne i działają)
spotkał się ktoś z czymś takim? co by to było? problem to wielki dla mnie nie jest no ale...
Dudi - 24-03-2010, 22:05
" />
">wpisałem w szukaj "ksenony, kontrolka"; nic mi nie wyskoczyło więc pytam:
po załączeniu świateł zaświeca się napis check i ikonka żarówki na ics. sprawdziłem wszystkie żarówki świecą (oświetlenie tablicy rej. też), wydaje mi się że ma to związek z ksenonami (lampy nie mają gładkich kloszy więc chyba było dokładane? spryskiwacze wyglądają na oryginalne i działają)
spotkał się ktoś z czymś takim? co by to było? problem to wielki dla mnie nie jest no ale...
Z tego co mi wiadomo, to:
1. Lybra nigdy nie miała gładkich kloszy, nawet z fabrycznymi ksenonami.
2. Check nie sygnalizuje przepalenia świateł mijania i drogowych (i to chyba niezależnie od tego czy jest zwykła H7 czy ksenon).
Tak do końca nie zrozumiałem w końcu czy masz te ksenony czy nie i czy w końcu świecą oba (mijania) czy nie???
brzoznik - 24-03-2010, 22:19
" />starałem się pisać precyzyjnie;) widać nie wyszło...
mam ksenony, obie żarówki świecą. napis check zapala się w momencie załączenia świateł mijania, jednocześnie z ikonką żarówki na ics. po wyłączeniu świateł gasną. wszystkie żarówki działają (chyba że o jakiejś nie wiem)
dzięki za informację o kloszach
Bianco - 25-03-2010, 02:51
" />A postojówki sprawdziłeś?
To najczęściej one dają znać kontrolką.
kartonik - 25-03-2010, 09:20
" />Albo trzecie stopu
Dudi - 25-03-2010, 09:22
" />
">Albo trzecie stopu
Trzecie stopu nie sygnalizuje na ICS.
letnik22 - 25-03-2010, 10:26
" />masz oryginalne ksenony czy hidy?
Jeżeli dokładane hidy to zdaje się, że one mają mniejszą moc niż żarówka h7 (55W), więc dlatego ics widzi je jako spalone. Czyli trzeba by wpiąć dodatkowy odbiornik np żarówkę 5w.
krupkin - 25-03-2010, 13:32
" />
">masz oryginalne ksenony czy hidy?
Jeżeli dokładane hidy to zdaje się, że one mają mniejszą moc niż żarówka h7 (55W), więc dlatego ics widzi je jako spalone. Czyli trzeba by wpiąć dodatkowy odbiornik np żarówkę 5w.
bzdura. każdy xenon to hid, oryginalny też i każdy ma moc mniejszą niż h7 - 35W. Pozatym ICS nie monitoruje stanu świateł mijania.
brzoznik - 26-03-2010, 22:39
" /> dziękuję za zainteresowanie tematem.
już chciałem oburzony napisać, że pisałem, że wszystkie żarówki sprawdzone i świecą bo na przeglądzie okresowym mechanik wołał że wszystkie ok, ale dla pewności jeszcze raz sprawdziłem osobiście.
byłem przekonany że to ksenony, dlatego dopiero po przeczytaniu że ics nie monitoruje stanu świateł mijania zacząłem brać pod uwagę inną opcję... no i rzeczywiście, nie świeci żarówka postojowych. mógł mi powiedzieć na przeglądzie...
przepraszam za zamieszanie:) jeszcze raz dziękuję:)
mrkura - 27-03-2010, 15:38
" />a jak opanowałeś te xenony, h7 weszły bez problemu ?? BO słyszałem że trzeba rozwiercać te blaszki, palniki są podobno dłuższe. No i pochwal się jak świecą
brzoznik - 27-03-2010, 22:29
" />kupiłem już z ksenonami.
w poniedziałek postaram się wymienić żarówkę pozycyjnych to pstryknę fotkę jak wyglądają ksenony w gniazdach.
Na początku byłem zachwycony ilością światła, jego białą barwą. Szczególnie kiedy jeszcze leżały resztki śniegu przed samochodem było bardzo jasno. Ale ostatnio jechałem w deszczu w nocy i już bez rewelacji, pozostaje niedosyt. Szczególnie światła drogowe nie porażają skutecznością, chociaż musiałbym porównać z innymi samochodami, może to norma. A może po prostu to już początki kurzej ślepoty;)
mrkura - 27-03-2010, 23:44
" />maybe baby
Jarek T - 28-03-2010, 15:55
" />Co do ksenonów - sam zamierzałem zamontować zestaw HID - jednak diagnosta wybił mi to z głowy (nie da zaświadczenia że wszystko OK)
Z tego co się naczytałem to najbardziej praktyczna jest barwa 4300K - im wyższa temperatura tym bardziej światło wpada w widmo fioletowe - niestety im bardziej fioletowe tym gorzej widać mokrą jezdnię, choć niektórzy preferują fiolet ....
mrkura - 28-03-2010, 17:15
" />z tego co wiem to najlepszą barwą jes barwa zbliżona do 5500k (poprawcie mnie jeśli się mylę) to barwa światła dziennego. A co do papierów, reflektor ma symbol "H" (halogen), i to wszystko rozwiązuje. Nawet jak zrobisz spryskiwacz cuda wianki, xenon w halogenie=brak dopuszczenia do ruchu, i przy kolizji np. ktoś może powiedzieć "ale ten Pan mnie oślepił" i pozamiatane, nawet jeśli wina nie leży poTwojej stronie. Odradzam partyzantki...
ja patrzyłem za całymi reflektorami używki na allegro skompletujesz za około 1000 do 1500zł. + cała instalacja (nie wiem jaki koszt)+ spryskiwacze około 200 zł. . Przypuszczam, że całośc wyszła by Cię 2000 zł.