Simon - 01-10-2008, 21:47
" />To troszkę z tematyki car audio, ale nie do końca więc pozwolę sobie zapytać tu.
Pewien gadżet audio-elektroniczny, który chce podłączyć do auta, ma kabel zasilania składający się z 3 żył.
czarny - "GND" ( no to masa )
żółty z bezpiecznikiem - "+12dc" ( to zasilanie )
czerwony bez bezpiecznika - "ACC" ( rozumiem, że to jest +12V po zapłonie. Mam racje? )
I teraz - tu jest opis kostek ISO w różnych radiach. Kto mi powie, która jest od Lybry bez navi bo już zgłupiałem?. Czy w ogóle jest... Wydawało mi się, że to to samo co od Alfy 156 ale raczej nie bo w tym opisie stoi, że to radio nie ma logiki zapłonu, a Lybra ma.
Chodzi mi głównie o odpowiedź na pytanie czy i gdzie w naszej kostce iso jest +12V po zapłonie bo jak już tam będę grzebał to chciałem do tej kostki podłączyć zasilanie gadżetu. A jeśli nie ma to gdzie w konsoli środkowej najłatwiej znaleźć takowy?
lancia1969 - 01-10-2008, 22:04
" />
">To ..........Pewien gadżet audio-elektroniczny, który chce podłączyć do auta, ma kabel zasilania składający się z 3 żył.
czarny - "GND" ( no to masa )
żółty z bezpiecznikiem - "+12dc" ( to zasilanie )
czerwony bez bezpiecznika - "ACC" ( rozumiem, że to jest +12V po zapłonie. Mam racje? )
Według mnie:
Czarny masa - tak
Żółty z bepiecznikiem uważam że to jest 12 V po stacyjce
Czerwony - stałe 12 V
Kostka kostką ale najważniejszy jest przkrój kabla , powinny być o podobnym przekroju a jeżeli jest duże obciązenie ( powyżej 5A) powinno się wykorzystywać np kabel zapalniczki i nie używac jej równocześnie z tym dodanym urządzeniem.
Simon - 01-10-2008, 22:21
" />taa?? Wnoszę, pisząc ACC mają na myśli pozycję w stacyjce.
Zresztą napisane jest, że jeśli podłączy się czerwony kabel to gadżet będzie się włączał i wyłączał razem z przekręceniem kluczyka. Chociaż jak dla mnie to oba kable powinny być zabezpiecznikowane na wszelki wypad. I rzeczywiście czerwonego się używa zwykle do +12V, ale widocznie amerykańcy robią inaczej
Co to przekroju kabla to słuszne stwierdzenie ale sprzęcik potrzebuje jedynie 500mA więc myślę, że nic się nie stanie jak podłącze go jednak do kostki ISO - jeśli tylko się dowiem gdzie Tam też chcie podłączyć stałe +12V ( i tak będę fumlował przy kostce ). Chociaż zapalniczka też niezła opcja - i tak jej nie używam...
dunin - 01-10-2008, 22:28
" />ja odpowiem NA PODSTAWIE mojego radia. Żółty z bezpiecznikiem jest do stałego +12 podłączony, natomiast cienki czerwony bez bezpiecznika ma być podłączony do źródła, w którym jest +12 tylko po przekręceniu kluczyka.
ten kabel od acc nie musi być zabezpieczony ani gruby, bo on bierze sygnał tylko do sterowania, a nie do zasilania i nie mam tam dużych prądów. PRZYNAJMNIEJ W MOIM radiu tak jest.
lancia1969 - 01-10-2008, 22:32
" />Pewnie macie racje :twisted: - najłatwiej sprawdzic przez podłaczenie live bo to nie jest dylemat + czy - :roll:
Simon - 01-10-2008, 22:37
" />ok, to teraz tylko jeszcze opowiedzcie mi o tej kostce ISO
lancia1969 - 01-10-2008, 22:40
" />
">ok, to teraz tylko jeszcze opowiedzcie mi o tej kostce ISO
Uderz do Kabara - napewno ma to w małym palcu albo kabel,żarówka i szybko znajdziesz bez ryzyka uszczerbku dla zdrowia - przecież to tylko 12 v :wink:
dunin - 01-10-2008, 22:41
" />tzn ja wiem, że może we mnie za dużo już z przyszłego inżyniera (daj bóg) ale może wziąć miernik i zobaczyć w którym wtyku pojawia się +12 dopiero po włączeniu zapłonu? tak na szybko myślę..
Simon - 01-10-2008, 22:44
" />wole iść na gotowe ale chyba tak będę musiał zrobić:)
lancia1969 - 01-10-2008, 22:51
" />
">wole iść na gotowe ale chyba tak będę musiał zrobić:)
Iso w fiatopochodnych:
szare i białe - głosniki przednie
ziełone i fioletowe - głosniki tylnie
z czarnymi oznaczaja minusy, bez czarnego plusy - głosników
czarny minus,
czerwony plus po właczeniu stacyjki,
żołty plus staly -miałes racje z tym ACC :lol: :wink:
niebieski sterowanie anteny...
to chyba wszystkie
Simon - 01-10-2008, 22:56
" />no i tego mnie trza było
dzieks bardzo. Może w weekend będę miał chwile czasu to sie pobawię w elektomontera i pochwalę na forum.