mariuszzz - 20-09-2009, 17:26
" />Dzisiaj rano zapali³a mi siê kontrolka silnika i nie bylo mowy o odpaleniu auta. Kreci³o, krêci³o i tyle. Nawet jak zgas³a to jak przekrecalem kluczyk to chwile silnik krêci³, zapala³a sie kontrolka i znow gas³. W koncu za 4 razem jak sie juz troche rozgrzal zapali³. Troche po poludniu je¼dzi³em i odpala³ za kazdym razem a po kontrolce ani ¶ladu. Ale cos czuje ze jutro rano znów bede mial problemy. Kiedys w trasie mi sie zda¿y³o ze mi sie zapali³a podczas jazdy...ale juz po 2 sek. zgas³a a silnik nie os³ab³.
Macie jakies pomysly? Bo mi pierwsze co przyszlo do g³owy to akumulator bo od jakiegos czasu dosyc d³ugo krecil przy odpalaniu i gdyby dzisiaj tak kontrolka sie nie swiecila to objawy byly jak wlasnie padniêty akumulator....ale mam wrazenie ze to ma³o prawdopodobne.
blejku - 20-09-2009, 18:31
" />gdyby akumulator byl "be" to nie dalby rady krecic silnikiem. raczej.. udaloby ci sie moze raz zakrecic..moze dwa zapilowac rozrusznik bierze ogromny prad... wszystko by zgaslo.. wlacznie z kontrolka ecu .. Pewnie to jakis czujnik szwankuje jak to w lancii i jej elektryce
mariuszzz - 20-09-2009, 20:22
" />
">Pewnie to jakis czujnik szwankuje jak to w lancii i jej elektryce
ale czujnik nie szwankowa³by te¿ na ciep³ym silniku? moze to EGR?
gfu - 20-09-2009, 21:33
" />Bez podpiêcia komputera to wró¿enie z fusów, najlepiej (najtaniej, najwygodniej) jest zaopatrzyæ siê w kabelek z alledrogo np. od Viakena i darmowy unidiag i robiæ sobie diagnostykê samemu. Je¶li nie to wizyta u kogo¶ kto ma skaner nieodzowna. Trzeba koniecznie zobaczyæ co tam ECU trzyma w pamiêci. Nie rozumiem co znaczy "jak siê rozgrza³ troszkê". Czy chodzi Ci o te cztery próby krêcenia rozrusznikiem. Je¶li tak to obstawiam problemy z wtryskiem - z³e rozpylanie ( wtryskiwacze lej±) lub zbyt niskie ci¶nienie wtrysku. Bo przy takiej pogodzie to ¶wiece jeszcze nie potrzebne. A i rozgrzanie prawie ¿adne - zbyt s³abe, ¿eby mog³o mieæ wp³yw na np. czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du.
mariuszzz - 20-09-2009, 21:40
" />
">Bez podpiêcia komputera to wró¿enie z fusów, najlepiej (najtaniej, najwygodniej) jest zaopatrzyæ siê w kabelek z alledrogo np. od Viakena i darmowy unidiag i robiæ sobie diagnostykê samemu. Je¶li nie to wizyta u kogo¶ kto ma skaner nieodzowna. Trzeba koniecznie zobaczyæ co tam ECU trzyma w pamiêci. Nie rozumiem co znaczy "jak siê rozgrza³ troszkê". Czy chodzi Ci o te cztery próby krêcenia rozrusznikiem. Je¶li tak to obstawiam problemy z wtryskiem - z³e rozpylanie ( wtryskiwacze lej±) lub zbyt niskie ci¶nienie wtrysku. Bo przy takiej pogodzie to ¶wiece jeszcze nie potrzebne. A i rozgrzanie prawie ¿adne - zbyt s³abe, ¿eby mog³o mieæ wp³yw na np. czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du.
Viaken akurat nic teraz nie sprzedaje a ten unidiag gdzie znajde?
gfu - 20-09-2009, 22:32
" />Na przyk³ad tutaj: >http://www.filestube.com/u/unidiag
Kabel to po prostu VAG kkl. Ja kupowa³em od Viakena dlatego polecam. Mo¿e byæ inny sprzedawca.
Wojtek £ód¼ - 21-09-2009, 13:58
" />Hmm, u mnie ostatnio na krótko zapali³a siê kontrolka w czasie jazdy - przy czym nie by³o ¿adnych objawów niedomagañ silnika (obroty nie spad³y, nie kopci³, nie szarpa³ - po prostu nic ), po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka sama zgas³a. Dzi¶ w drodze do pracy by³o tak samo - nie wiem sam czy warto ju¿ jechaæ z tym do zdiagnozowania?
Jakiego typu awarie sygnalizuje kontrolka EOBD? Je¶li ju¿ sam mia³bym co¶ podejrzewaæ, to termostat - nagrzanie silnika do temperatury roboczej zajmuje mi ok. 15 minut spokojnej jazdy przy temperaturze zewnêtrznej ok. 10 stopni. To chyba zbyt d³ugo?
mariuszzz - 21-09-2009, 19:30
" />
">Na przyk³ad tutaj: >http://www.filestube.com/u/unidiag
Kabel to po prostu VAG kkl. Ja kupowa³em od Viakena dlatego polecam. Mo¿e byæ inny sprzedawca.
niestety nie ma do Lancii czy choæby Fiata. Inne pasuj±?
-- 23 Wrz 2009, 17:10 --
Problem rozwi±zany! Okaza³o siê ze na szczescie to tylko padniêty akumulator. Podczas rozruchu pr±d spada³ do 5V. Dziwi³a mnie tylko ta kontrolka silnika i to ze jak przygazowalem to sie za¶wieca³a....jednak po wymianie aku kontrolka zniknela Znajomy elektryk powiedzial ze przy dodawaniu gazu pobór pr±du jest troche wiekszy a aku byl slaby i stad kontrolka podczas jazdy. Widac elektryka lancii zauwa¿y wszystko