MICHU - 02-11-2008, 23:17
" />Ludzie chc±c dzi¶ zrobiæ wstyd mojemu znajomemu co sie buja X5 postanowi³em trochê daæ po garach lancii, i mo¿na powiedzieæ, ¿e wy¶cig wygra³em tylko kur.a dlaczego zawsze po dynamiczniejszej je¼dzie zapala mi siê kontrolka i wy³±cza siê TURBO!! :x :x zaczyna mnie to serdecznie wkurzaæ bo, wymieni³em ju¿ zawór EGR, tan zaraz na górze mocowany przy pasie przednim (ten b³±d wskaza³ komputer) potem siê okaza³o, ¿e problem siê powtarza to mechanik stwierdzi³, ¿e kto¶ kombinowa³ z dolotem i auto za du¿o powietrza dostaje...to pomog³o i usta³o a teraz znów mi siê ta franca zapala.... :evil: :evil: nie wiem co z tym robiæ?? na autostradzie ostatnio te¿ jade i mam pod 200km/h i sucz siê mi te¿ zapali³a : cenzura :
dudekken - 03-11-2008, 10:36
" />Wymieñ wê¿yki od podcisnienia na odcinku silnik -> elektrozawór, elektrozawór -> gruszka turbo. Oba widoczne po podniesieniu maski.
Do tego puszka kontaktu do styków, psikasz we wtyczke i gniazdo elektrozaworu.
Je¿eli nie wymienia³e¶ czujnika ci¶nienia do³adowani (w kolektorze z ty³u silnika) ani nigdy go nie wykrêca³e¶ to najwy¿sza pora zeby zafundowaæ mu kompiel w benzynce ekstrakcyjnej (u mnie otwór czujnika by³ tak zalepiony ¿e sam siê dziwi³em jak wogóle sprawdza ci¶nienie).
Co do dolotu to co chcesz powiedzieæ przez to ¿e byl kombinowany??
MICHU - 03-11-2008, 12:11
" />Mówisz o tych cienkich wê¿ykach czarnych ?? Co im mo¿e niby byæ ?? chyba, ¿e s± gdzie¶ nieszczelne....prêdzej bym szuka³ przyczyny przy tym czujniku ci¶nienia o którym piszesz...idzie siê tam samemu dostaæ ?? Nie wiem mechanik we fiacie mi tak powiedzia³...kaza³ te¿ jakby siê problem powtórzy³ to na dole przy bloku jest taki prêcik cienki z gwintem który jest skontrowany nakrêtk±, ¿eby j± popu¶ciæ i obróciæ prêt o 360 stopni... 8O 8O
dudekken - 03-11-2008, 12:43
" />
">Mówisz o tych cienkich wê¿ykach czarnych ?? Co im mo¿e niby byæ ?? chyba, ¿e s± gdzie¶ nieszczelne....♦
Tak mówie o tych czarnych wê¿ykach. Jak na pewno zauwa¿y³e¶ kolektor wydechowy znajduje siê z przodu, a we¿yki bardzo blisko niego no i niestety temperatura robi swoje.Wymieñ je na nowe.
">prêdzej bym szuka³ przyczyny przy tym czujniku ci¶nienia o którym piszesz...idzie siê tam samemu dostaæ ??
Jak zdejmiesz ozdobn± pokrywe silnika ujrzysz kolektor ss±cy, od jego ty³u tak na wysoko¶ci filtra paliwa znajduje siê czujnik ci¶nienia do³adowania przykrêcony ¶rub± na klucz 10. £atwy dostêp powiniene¶ sobie poradziæ.
">♦Nie wiem mechanik we fiacie mi tak powiedzia³...kaza³ te¿ jakby siê problem powtórzy³ to na dole przy bloku jest taki prêcik cienki z gwintem który jest skontrowany nakrêtk±, ¿eby j± popu¶ciæ i obróciæ prêt o 360 stopni... 8O 8O
Mechanik z fiata to niech sobie w mózgu poluzuje nakrêtkê i krêci prêcikiem...
Je¿eli dobrze rozumiem to chodzi mu o ci¶nienie do³adowania turbiny które ustawione jest jak trzeba przez producenta turbo i tego siê nie tyka bo mozna narobiæ wiêcej ba³aganu jak to warte.
Je¿eli wystêpuje prze³adowanie to przyczyny nale¿y szukaæ w osprzêcie sterowania zmienn± geometri± lub w zacinaj±cych siê ³opatkach zmiennej geometrii.
kartonik - 03-11-2008, 15:53
" />
">Mówisz o tych cienkich wê¿ykach czarnych ?? Co im mo¿e niby byæ ?? chyba, ¿e s± gdzie¶ nieszczelne....prêdzej bym szuka³ przyczyny przy tym czujniku ci¶nienia o którym piszesz...idzie siê tam samemu dostaæ ??
U mnie on na przyklad byl sparcialy i sie przelamal. Nie bylo widac dziury, ale jak sie go zgielo, to pokazywalo sie pekeniecie. Problemu przeladowania nie mogl rozwiazac zaden swiatly mechanik przez pol roku. A tu taka blahostka...
Ten zawor overboost tez bym sprawdzil. Ja podczas szukania przyczyn przeladowywania turbiny zalozylem inny uzywany, ale okazalo sie, ze byl zepsuty 8O, bo dzwignia w gruszce turbinki nie chowala sie podczas odpalania silnika. W Twoim aucie ciegno pracuje?
pozdro,
mp
MICHU - 03-11-2008, 18:30
" />Panowie wyk±pa³em ten czujnik ci¶nienia o którym pisa³ dudekken, (o ile to by³o to takie ma³e gówno przez które przelatuje olej napêdowy mocowane na dwóch nakrêtkach na klucz 10). Problem na tyle chyba znikn±³, ¿e kontrolka raz mi siê tylko pokaza³a ale turba nie wy³±cza³o....to ju¿ co¶....ale zapomnia³em wam powiedzieæ, ¿e od d³u¿szego czasu ¶wieci mi siê taka pomarañczowa kontrolka raz na jaki¶ czas (sprawdzi³em w instrukcji obs³. i siê okaza³o, ¿e informuje ona o obecno¶ci wody w filtrze paliwa oleju napêdowego...) Takowy filtr wymienia³em jak kupi³em auto by³o to 16 tys km temu....czy uwa¿acie, ¿e to te¿ mo¿e byæ przyczyn± tego problemu?? Kartonik wybacz ale nie skoñczy³em szko³y z kierunkiem mechanika.....o jakie ciêgno Ci chodzi??
dudekken - 03-11-2008, 18:37
" />
">Panowie wyk±pa³em ten czujnik ci¶nienia o którym pisa³ dudekken, (o ile to by³o to takie ma³e gówno przez które przelatuje olej napêdowy mocowane na dwóch nakrêtkach na klucz 10). Problem na tyle chyba znikn±³, ¿e kontrolka raz mi siê tylko pokaza³a ale turba nie wy³±cza³o....to ju¿ co¶....ale zapomnia³em wam powiedzieæ, ¿e od d³u¿szego czasu ¶wieci mi siê taka pomarañczowa kontrolka raz na jaki¶ czas (sprawdzi³em w instrukcji obs³. i siê okaza³o, ¿e informuje ona o obecno¶ci wody w filtrze paliwa oleju napêdowego...) Takowy filtr wymienia³em jak kupi³em auto by³o to 16 tys km temu....czy uwa¿acie, ¿e to te¿ mo¿e byæ przyczyn± tego problemu?? Kartonik wybacz ale nie skoñczy³em szko³y z kierunkiem mechanika.....o jakie ciêgno Ci chodzi??
Je¿eli wyk±pa³e¶ jaki¶ czujnik przez ktory przelatuje ON to napewno nie to :?
Czujnik ci¶nienia do³adowania jak juz wspomialem wczesniej znajduje siê w kolektorze ss±cym na wysoko¶ci filtra paliwa a nie przy nim samym, przykrêcony jedn± ¶rub± na klucz 10.
Co do kontrolki wody w paliwie to po prostu wymieñ filtr paliwa.
MICHU - 03-11-2008, 19:27
" />No to nie wiem nic innego tam nie widzia³em....troche mi wstyd z tego powodu ale chyba problem jest rozwi±zany......zdj±³em te wê¿yki czarne i siê okaza³o, ¿e jeden który lecia³ od elektrozaworu do turbiny przy turbinie na dole jak byk popêkany se by³ i sparcia³y....skróci³em go o tyle ile trzeba i powinno byæ teraz dobrze....lecz wê¿yki nowe tak czy siak trzeba kupiæ....za dwie godziny jade gdzies to sprawdzi siê czy naprawi³em to ju¿ czy nie....
MICHU - 03-11-2008, 23:58
" />Jedzie przy¶piesza ale kontrolka sie wci±¿ zapala i zaraz przygasa bez odpuszenia gazu i turbo dzia³a wci±¿.......mo¿e trzeba jechaæ mu b³êda skasowaæ....?? PS. mam nadzieje, ¿e dostane takie wê¿yki gdzie¶ w naszych wiejskich sklepach motoryzacyjnych.... ops: :? :wink:
dudekken - 04-11-2008, 12:19
" />Za³ó¿ nowe wê¿yki i pisz co siê dzieje.
Pisa³e¶ w pierwszym po¶cie ¿e zmieni³e¶ na nowy ten zawór do którego wchodz± owe wezyki zamontowany bardziej z lewej strony jak staniesz przodem do silnika. Czy dobrze zrozumia³em???
MICHU - 04-11-2008, 17:06
" />Panowie za³o¿y³em nowe wê¿yki i kontrolka ju¿ jest histori±....... : yesyes : : yesyes : Taka pierdo³a, kosztem 8z³ Lybra wreszcie nie wariuje. Tak to ten zawór wtedy kupi³em NEW.
dudekken - 05-11-2008, 15:05
" />No to gratulujê
Kis79 - 05-11-2008, 15:54
" />dodaj w tytule tematu dopisek np. rozwi±zane, wtedy kazdy bedzie mial male know how dotyczace awarii. Moze mod przyklei
btw gratuluje
kartonik - 05-11-2008, 18:56
" />Dawac adres do wysylki browara? :wink: