Simon - 06-01-2009, 10:48
" />Witam po d³u¿szej przerwie. W³a¶nie powoli mija mi roczek z Lybr± ( i ju¿ chcia³em pisaæ pochwalne laurki ) a tu nagle podczas jazdy zapali³a mi siê bez wyra¼nego powodu kontrolka EOBD. I ¶wieci durna ca³y czas nawet po wy³±czeniu i ponownym w³±czeniu silnika. Auto je¼dzi bez zmian czyli idealnie, nie straci³o mocy, nie szarpie, nie trzêsie nie dymi. Od dawna za to ma padniêty termostat ( wymiana ju¿ jest umówiona na 17.01 ). My¶licie, ¿e to mo¿e byæ powód?
prezesjm - 06-01-2009, 11:43
" />W specyfikacji Eobd tylko nie wiem od którego rocznika powinna byæ kontrola czasu nagrzewania silnika. Nie uzyskanie silnika odpowiedniej temperatury pracy w zadanym czasie ma zapaliæ lampkê kontroln±.
Simon - 06-01-2009, 12:08
" />auto wyprodukowane 02.2000
takie rozumowanie by³oby bardzo s³uszne poniewa¿ po 15-20 min jazdy wskazówka temperatury nie osi±gnê³a nawet 1/4 skali ( padniêty termostat i 10 stopni mrozu ). Ale czy w takim przypadku kontrolka zga¶nie w przypadku nagrzania silnika do odpowiedniej temp. w odpowiednim czasie, czy trzeba bêdzie j± wykasowaæ na kompie?
Chyba, ¿e macie jakie¶ inne pomys³y co to mo¿e byæ. Dodam jeszcze, ¿e na pewno mam te¿ jedn± ¶wiecê "spalon±" ( bêdzie wymieniana razem z termostatem ).
prezesjm - 06-01-2009, 12:30
" />Je¶li chcesz siê dowiedzieæ co zapala lampkê to pozostaje jedynie s³uszna droga czyli diagnoza Ecu silnika.
Dudi - 06-01-2009, 12:59
" />
">auto wyprodukowane 02.2000
takie rozumowanie by³oby bardzo s³uszne poniewa¿ po 15-20 min jazdy wskazówka temperatury nie osi±gnê³a nawet 1/4 skali ( padniêty termostat i 10 stopni mrozu ). Ale czy w takim przypadku kontrolka zga¶nie w przypadku nagrzania silnika do odpowiedniej temp. w odpowiednim czasie, czy trzeba bêdzie j± wykasowaæ na kompie?
Chyba, ¿e macie jakie¶ inne pomys³y co to mo¿e byæ. Dodam jeszcze, ¿e na pewno mam te¿ jedn± ¶wiecê "spalon±" ( bêdzie wymieniana razem z termostatem ).
Kontrolka raczej napewno sama Ci nie zga¶nie i raczej trzeba bêdzie i tak podpi±æ pod kompa ¿eby wykasowaæ b³±d.
Doodik - 06-01-2009, 13:27
" />Mmia³em ostatnio identyczny problem, poczekaj az silnik osi±gnie 90 stopni wkrêc go na wy¿sze obroty (tzn przegazuj troche) i kontrolka powinna zaraz zgasn±æ. To ma zwiazek z szybko¶ci± grzania silnika jak wyzej napisano .
Pozdrawiam
STOD - 06-01-2009, 13:56
" />Witam!
Dzi¶ rano to samo przerabia³em.By³o pod warszaw± -21 kiedy odpalalem silnik.A kontrolka pojawila siê po przejechaniu jaki¶ 5-6 kilometrow jadac bardzo delikatnie.
Doodik - 06-01-2009, 13:59
" />Tak jak ju¿ kto¶ w innych postach pisa³, przy delikatnej je¼dzie JTD piekielnie d³ugi sie grzeje i dlatego tak monituje ze mu zimno
Simon - 06-01-2009, 17:05
" />Przy padniêtym termostacie to ja nie wiem kiedy on siê nagrzeje do 90st
Jak nie zniknie to przy okazji wymiany termostatu podepnê do kompa i skasuje error, ale tym czasem chcia³em siê tylko upewniæ czy ju¿ panikowaæ
skyblu - 06-01-2009, 18:00
" />termostat poprzedni nowy tez by³ do .... wymiany, po wymianie, pierwszy raz od roku temp 85-88 oC
Simon - 06-01-2009, 19:42
" />i zgas³a...
kapry¶na w³oszka
barth71 - 06-01-2009, 21:52
" />
">W specyfikacji Eobd tylko nie wiem od którego rocznika powinna byæ kontrola czasu nagrzewania silnika. Nie uzyskanie silnika odpowiedniej temperatury pracy w zadanym czasie ma zapaliæ lampkê kontroln±.
Przepraszam ¿e siê wtr±ce ale pierwsze s³yszê o czym¶ takim. Przedewszystkim jakim kodem b³êdu z zestawu kodów OBD mia³oby to byæ przedstawione?. Przedewszystkim sama specyfikacja EOBD jest niczym innym jak europejsk± wersj± standardowej diagnostyki pok³adowej OBD i dla diesla zacze³a byæ obowi±zkowa od 2003r.
Pomijaj±c te moje rozwa¿ania jedynym s³usznym rozwi±zaniem jest zdiagnozowanie za pomoc± komputera diagnostycznego. Ja zajmuje sie tym ju¿ 4 lata i poweim szczerz ¿e nie ma sensu rozmawiaæ na temat zapalonej kontrolki "check" na zasadzie "czy to co¶ powa¿nego" , czy mam sie martwiæ", tylko auto pod kompa i odczytanie kodu usterki i pó¼niejsza diagnostyka szczego³owa je¶li jest taka potrzeba.
Zazanczam ¿e nie mia³em na rzeczy nikogo uraziæ tylko tak Panowie powinno sie diagnozowac nowoczesne uk³ady wtryskowe. I uwierzcie mi ¿e nawet jak kontrolka zgas³a to warto sprawdziæ co by³o przyczyn±.
Pozdrawiam
mmilon - 06-01-2009, 22:11
" />mróz by³ we Wroc³awiu rano i moja lybra (jtd99' 105 KM) mia³a to samo:) kontrolka zapali³± siê, ¶wieci³a ca³y dzieñ i zgas³a jak wraca³em do domu (przy przeje¿d¿aniu przez tory tramwajowe na pl. ¦wiebodzkim), ten typ tak ma:)
prezesjm - 07-01-2009, 00:08
" />
">W specyfikacji Eobd tylko nie wiem od którego rocznika powinna byæ kontrola czasu nagrzewania silnika. Nie uzyskanie silnika odpowiedniej temperatury pracy w zadanym czasie ma zapaliæ lampkê kontroln±.
Przepraszam ¿e siê wtr±ce ale pierwsze s³yszê o czym¶ takim. Przedewszystkim jakim kodem b³êdu z zestawu kodów OBD mia³oby to byæ przedstawione?. Przedewszystkim sama specyfikacja EOBD jest niczym innym jak europejsk± wersj± standardowej diagnostyki pok³adowej OBD i dla diesla zacze³a byæ obowi±zkowa od 2003r.
Pomijaj±c te moje rozwa¿ania jedynym s³usznym rozwi±zaniem jest zdiagnozowanie za pomoc± komputera diagnostycznego. Ja zajmuje sie tym ju¿ 4 lata i poweim szczerz ¿e nie ma sensu rozmawiaæ na temat zapalonej kontrolki "check" na zasadzie "czy to co¶ powa¿nego" , czy mam sie martwiæ", tylko auto pod kompa i odczytanie kodu usterki i pó¼niejsza diagnostyka szczego³owa je¶li jest taka potrzeba.
Zazanczam ¿e nie mia³em na rzeczy nikogo uraziæ tylko tak Panowie powinno sie diagnozowac nowoczesne uk³ady wtryskowe. I uwierzcie mi ¿e nawet jak kontrolka zgas³a to warto sprawdziæ co by³o przyczyn±.
Pozdrawiam
Jaki b³±d - P0128 - uszkodzony termostat mo¿e wygenerowaæ taki b³±d
Z³±cze obd2 czy jak wolisz Eobd w Lybrze jest
Czy w tym roczniku jest ju¿ system obd2 nie mam pojêcia, trzeba sprawdziæ w dokumentacji czy z Bosch Unijet EDC ju¿ by³
Jak pisa³em jedynym sensownym rozwi±zaniem jest diagnostyka choæ przy tych temperaturach przy uszkodzonym termostacie jest du¿a szansa na taki b³±d
Najpro¶ciej zrobiæ "tuning tekturkowy" na ch³odnicê i parê dni do czasu wymiany termostatu doje¼dziæ.
Pozdrawiam .
Simon - 07-01-2009, 10:16
" />dzisiaj nie zapali³a sie
ani lampka
ani Lancia
po raz pierwszy od kupna musia³em zostawiæ j± na parkingu. Krêci³a nawet, nawet ju¿ ³adowanie aku zgas³o, nawet z 500 obrotów pokazywa³, co¶ tam kopci³... no ale nie za³apa³. Wybaczam: -19st., szad¼, go³oled¼, mg³a, dzikie wilki.
mmilon - 07-01-2009, 18:41
" />ja odpali³em... przy dwóch spalonych ¶wiecach ¿arowych i -20 na Ma¶licach:) trwa³o to co prawda 10 min, ale siê uda³o. Jutro umówi³em siê na wymianê kompletu ¶wiec i mam nadziejê, ¿e to pomo¿e
Sebastian - 07-01-2009, 18:55
" />
">ja odpali³em... przy dwóch spalonych ¶wiecach ¿arowych i -20 na Ma¶licach:) trwa³o to co prawda 10 min, ale siê uda³o.
Ja przezornie przed zim± wymieni³em komplet ¶wiec (która¶ mi siê spali³a - kontrolka zaczê³a z³owieszczo migaæ), sprawdzi³em/pod³adowa³em ma³ym pr±dem akumulator i wymieni³em wszystkie filtry - jak do tej pory (odpukaæ w niemalowane) Lybra nie ma g³upich pomys³ów ¿eby nie odpaliæ z rana.
A tak BTW - w baga¿niku wo¿ê pozosta³o¶ci oleju po wymianie (wchodzi 5,5 litra, wiêc zawsze zostaje pó³ butelki na ewentualne dolewki) - w tych temperaturach nawet 5W40 mia³ k³opoty z "wylatywaniem" z przechylonej butelki
barth71 - 07-01-2009, 23:39
" />Jaki b³±d - P0128 - uszkodzony termostat mo¿e wygenerowaæ taki b³±d
Z³±cze obd2 czy jak wolisz Eobd w Lybrze jest
Czy w tym roczniku jest ju¿ system obd2 nie mam pojêcia, trzeba sprawdziæ w dokumentacji czy z Bosch Unijet EDC ju¿ by³
Jak pisa³em jedynym sensownym rozwi±zaniem jest diagnostyka choæ przy tych temperaturach przy uszkodzonym termostacie jest du¿a szansa na taki b³±d
Najpro¶ciej zrobiæ "tuning tekturkowy" na ch³odnicê i parê dni do czasu wymiany termostatu doje¼dziæ.
Pozdrawiam .[/quote]
Oczywi¶cie jak zwykle niedokoñca prawid³owo zinterpretowane kody b³êdów. Zacznijmy od tego ¿e jak do tej pory nigdy nie spotka³em siê z zarejestrowaniem takiego b³êdu w samochodach z uszkodzonym termostatem, poprostu nigdy. Natomiast we¼my pod uwagê wariuj±cy czujnik temp. silnika który nigdy nie przekroczy danej temperatury np. 80 stopni i wywali ten b³±d i co wymienimy termostat i ***. A przy uszkodzonych czujnikach lub nawet kipeskiej masie na silniku lub sterowniku rózne cuda sie dziej±. Zatem ka¿dy kod nalezy traktowaæ indywidualnie.
Pozdrawami
m4riusz123 - 15-01-2009, 02:50
" />Witam panowie
Ja mia³em podobne przeboje.
Wsiada³em do samochodu na parkingu zapali³em od¶nie¿y³em (-7) wszytko przejecha³em jakie¶ 5-6km zaparkowa³em pod sklepem wiadomo zakupy itp zajê³o mi to jakie¶ 30 min wracam pakuje zakupy, siadam i ot to kreci nie zapala no i kontrolka o której tu mowa sie ¶wieci próbowa³em jakie¶ 5-6 razy zapaliæ i nic. No to trochê pod³amany i wystraszony(co to mog³o byæ) dzwonie do kumpla aby mnie holowa³ do domu. Po oko³o 15-20 min przyjecha³ miedzy czasie zajrza³em pod maksie sprawdzi³em olej ect.
Kolega pyta co tam sie urodzi³o no mowie nie pali i chc±c mu udowodniæ krêcê kluczykiem a tu Lucyna zapala i to obrazu on ¶miech ja og³upia³em. No nic jako¶ przebola³em sprawdzi³em w domu instrukcje forum itp.
Nastêpnego dnia sprawy nie by³o normalnie pali³a po postoju tez a tu nagle w czasie jazdy zapali³a sie lampka i silnik zgas³ na szczê¶cie po oko³o 2-3 min zapali³.
Co sie dzieje z moja Lucyna jak ma takie objawy ?
Simon - 15-01-2009, 20:02
" />moja sie zapala i ga¶nie na zmiane.
Przy ostatnich mrozach zapala³a siê prawie codziennie w drodze do pracy. Po po³udniu gas³a. No nic - termostat ju¿ przyjecha³ z £odzi i czeka na wymianê - zobaczymy co to da.