MGIL - 02-07-2008, 10:46
" />Moje właśnie wygląda tak:
http://mgil2004.republika.pl/IMAGE_088.jpg[/img]
Fajnie nie ? Środek został na wale...
Pytanie: Co mogło spowodować takie zniszczenia ??
Wszystkie inne kółka kręcą się bez problemu, nie sprawdziłem jeszcze alternatora, ale czy zablokowany pasek przez alternator mógłby wyrwać tak koło pasowe ??
ps. Kocham to włoskie g... :roll:
lancia1969 - 02-07-2008, 11:13
" />Nie załamuj się ta przypadłość nie tylko Lanci dotyczy, Peugotowcy z HDi też na to cierpią, w grupie VW zamiast uszkodzenia koła potrafi pokaleczyć wał , wiec nie ma róży bez kolców .
Dudi - 02-07-2008, 11:15
" />Mi dla odmiany nawalił alternator, strzeliło koło pasowe i gdzieś odpadło...nowy 600 pln /oczywiście poza ASO/
MGIL - 02-07-2008, 15:24
" />
">Nie załamuj się ta przypadłość nie tylko Lanci dotyczy, Peugotowcy z HDi też na to cierpią, w grupie VW zamiast uszkodzenia koła potrafi pokaleczyć wał , wiec nie ma róży bez kolców .
A czy można zregenerować takie koło ?
W Olkuszu jest gość który robi takie gumowe elementy z poliuretany
m.in. tuleje amortyzatorów...
może dałoby radę też w przypadku koła pasowego.. : niepewny :
dudekken - 02-07-2008, 15:38
" />
">...elementy z poliuretany
może dałoby radę też w przypadku koła pasowego.. : niepewny :
Nie radzę. Niestety z zasady silniki R4 R5 są ciężkie do idealnego wyważenia dlatego stosuje się właśnie takie rozwiązania jak dwumasowe koło pasowe, a z drugiej strony wału dwumasowe koło zamachowe.
Generalnie to radze założyć nowe oryginalne koło i nie cudować bo może się to skończyć większymi zniszczeniami.
lancia1969 - 02-07-2008, 16:43
" />
">...elementy z poliuretany
może dałoby radę też w przypadku koła pasowego.. : niepewny :
Nie radzę. Niestety z zasady silniki R4 R5 są ciężkie do idealnego wyważenia dlatego stosuje się właśnie takie rozwiązania jak dwumasowe koło pasowe, a z drugiej strony wału dwumasowe koło zamachowe.
Generalnie to radze założyć nowe oryginalne koło i nie cudować bo może się to skończyć większymi zniszczeniami.
Jeżeli juz to zrób koło pełne bez gumy ale bedzie to miało wpływ na trwałość - żywotnośc paska, napinacza, łożysk alternatora.
Zasadniczo koło z amartyzatorem eliminuje rezonans powstający w układzie dlatego dośc szybko się zużywa - ważne są jeszcze materiały i sposób obsługi nie powinno miec styczności z olejem ,smarami itp itd .
Aras - 02-07-2008, 17:10
" />a jest sens regenerować takie koło , nowe do 2,4 jtd w LT śwagier kupował do AR 156 za 350 zeta
bartek42 - 03-07-2008, 09:00
" />Jaki jest objaw uszkodzenia takiego koła (zamachowego lub dwumasowego)? Mogą to być wibracje auta przy dodawaniu gazu na biegach 3,4,5?
skyblu - 03-07-2008, 09:31
" />
">...elementy z poliuretany
może dałoby radę też w przypadku koła pasowego.. : niepewny :
Nie radzę. Niestety z zasady silniki R4 R5 są ciężkie do idealnego wyważenia dlatego stosuje się właśnie takie rozwiązania jak dwumasowe koło pasowe, a z drugiej strony wału dwumasowe koło zamachowe.
Generalnie to radze założyć nowe oryginalne koło i nie cudować bo może się to skończyć większymi zniszczeniami.
no nie, cepelia to nie do samochodu, chciałbyś jeździć z jakąś wydumą 8O skoro rzecz fabryczna się zepsuła, to bierz drugą i zakładaj, chyba że masz kasę na remonty. pozdro
MGIL - 03-07-2008, 10:38
" />No dobra...
A da radę samemu w garażu wymienic to koło i założyć nowy pasek ??
Czy trzeba jakiś specjalistycznych narzędzi ?
Mam ochotę pogrzebać samemu...
Aras - 03-07-2008, 11:24
" />da rade , są tam potrzebnych chyba 2 klucze takie dziwne ale da sie je dorobić , ale gdybym miał to robić 2 raz to pierdziele taką robote , szkoda czasu.