ancyk - 10-07-2009, 23:09
" />Witam wszytskich forumowiczów. Od jaki¶ dwóch lat jestem szczê¶liw± posiadaczk± lybry 1,8. Auto przez ca³y czas sprawowa³o sie dobrze, a¿ nasta³ maj tego roku i autko zaczê³o zachowywaæ sie dziwnie.
1. przesta³a dzia³aæ klima - jest nabita. pod³±czenie sprê¿arki na któtko powoduje ¿e dzia³a.
2. silnik faluje nawolnych obrotach 1500-2200
3.W czasie jazdy przestaje dzia³aæ obrotomierz. Po odpaleniu autka na nowo obrotomierz dzia³a a¿ do ponownego wy³±czenia.
4. W momencie patrz pkt3. zegarek w ICS cofa siê, nie dzia³a. Stajê sie m³odsza wtedy o kilka minut bo zaczyna chodziæ do ty³u
5. Przeka¼nik pompy paliwowej pod³±czony na krótko.
Jak kto¶ zna rozwi±zanie na te bol±czki nich mi pomo¿e, bo nawet serwis opu¶ci³ rêce.
celek - 11-07-2009, 11:28
" />1. Wina sterownika który nie za³±cza lub gdzie¶ w kablach np. przetarty, kostka ma s³aby styk itp.
2. Mo¿e przep³ywomierz (od³±cz kostkê od przep³ywomierza i sprawd¼ czy jest ró¿nica)
3. Mo¿e wtyczka przy liczniku za¶niedzia³a lub czujnik s± pobierane s± obroty silnika.
4.
ancyk - 11-07-2009, 12:50
" />1. po³±czenia by³y sprawdzone przez elektryka. Sterownik by³ podmieniany - bez skutku.
2. Przep³ywka sprawdzona i nadal nic siê nie wyja¶ni³o.
3. Spawdzê jedno o drugie, bo doczujnika chyba potrzebny jest kana³.
4.
Boorek - 11-07-2009, 19:33
" />s³aba masa?? generalnie jak sie dziej± takie dziwne rzeczy to ka¿dy proponuje sprawdzic masê z tym ¿e w Kappie, ale mo¿e i tutaj jest tak samo Pozdro i powodzenia
Go¶æ - 11-07-2009, 21:07
" />Na pierwszy rzut oka ewidentny brak masy w skrzynce bezpieczników /ko³o kierowcy/Co do klimy jakie s± ci¶nienia/niskie i wysokie/??????Czy¿by zrezygnowa³a Pani z przyjazdu do jelonki,przez telefon trudno mi oceniæ poziom zniszczeñ dokonanych przez "magików"?Zastanawia mnie zegar chodz±cy do ty³u/czy¿by Rx zamieniony z Tx w przypadku radia z nawigacj± /???? Zbyt wiele niewiadomych.Z którego roku ten "wehiku³"????????Zbyt ma³o danych?????????????W jakim celu zmieniany sterownik silnika?Czy¿by autko mia³o gaz??????Wydruk z testera by³by bardzo pomocny /w momencie kiedy ¶wiruje silnik???/
Tak na szybko masa licznika /na nowo postawiæ/
masa sterownika j/w
masa na lewym s³upku /ko³o nóg pasa¿era/Tylko tu to wyjeb... by b³±d air bag/co¶ mi nie pasuje ten zanik obrotomierza nie zaszkodzi nowa masa licznika /z lewej strony pod wyk³adzin± /ko³o nóg kierowcy
A zapomnia³em dodaæ po³±czenie plusa na aku/bezpieczniki na klemie plusowej aku/sprawdziæ
Masê i plusa sprawdzamy pod obci±¿eniem/tak gwoli przypomnienia/nie ja³owo!!!!!!!!!
Codee - 12-07-2009, 13:37
" />z t± klim± to mo¿e byæ jak u mnie za mocno nabita ( niby serwis nabi³ mi ile trzeba)
pomog³o manualne spuszczenie czynnika ( wcisno³em tam gdzie siê pod³±cza nabijanie i syknê³o troche powietrzem po czym lekko zó³t± substancj± i pu¶ci³em)
od tej pory klima mrozi jak trzeba
ancyk - 14-07-2009, 11:13
" />Serwis stwierdzi³ uszkodzony PRESOSTAT ale niestety po jego wymianie nic siê nie zmieni³o. Co do ci¶nienia to nie wiem poniewa¿ wcze¶niej klima chodzi³a /do awarii/. Po wizycie w serwisie podobno zosta³ wymieniony czynnik roboczy nic nie da³o, wymieniony presostat - te¿ bez efektu.
B³êdy wskazane przez Centralke
Silnik krokowy, Sygna³ nie jest wa¿ny - Obecny
Sterow. komutat. modulow., Zwarcie na +VAkum. - Obecny
By³ te¿ taki b³±d
Przekaznik klimatyzatora, Zwarcie na +VAkum. - Przerywany /WYMAZANO/
Jedno ma³e pytanie czy przy wymianie presostatu konieczny jest "reset" kompa.\
Z góry dzieki za podpowiedzi.
Samochód jest zagazowany, ale teraz je¼dzi na benzynie bo na gazie dochodzi falowanie silnika.
A co do wizyty u Pana jan123456, chyba bêdzie trzeba przyjechaæ po fachow± pomoc
Wizyta napewno bêdzie je¿eli jan123456 siê zgodzi, tylko narazie brak czasu albo $
Za³±czniki:
Jarek_Jarecki - 14-07-2009, 11:30
" />co do sprê¿arki klimy - byæ mo¿e uszkodzona jest mechanicznie a nie elektrycznie - spêta na krótko dzia³a - tj za³±cza i chodzi ale w momencie obci±¿enie(pasek itp) nie za³±cza i przepuszcza to sprzêgie³ko, które jest na kole - chodzic chodzi ale jak trzeba, zeby sprzeg³o zaskoczy³o i t³oczy³o, to nie reaguje.
Mia³em tak u siebie w Lybrze
ancyk - 14-07-2009, 11:32
" />Elektro sprzêg³o nie dostaje sygna³u do za³±czenia. Spiête na krótko ch³odzi jak oszala³e.
Codee - 14-07-2009, 13:57
" />nie dostaje sygna³u który powinno dostawaæ od czujnika który w³±cza sprê¿arkê i wentylator a znajduje siê w lybrze u mnie jak patrzê na przód auta po prawej stronie ch³odnic od niego idzie kabelek czerwony do sprê¿arki klimy
ancyk - 20-07-2009, 22:49
" />Kolego Codee a mo¿esz zrobiæ jak±¶ fotkê w którym miejscu znaduje siê ten czujnik bo jako¶ nie mogê znale¼æ tego czujnika.
M&M - 25-07-2009, 21:50
" />Te¿ by³bym wdziêczny za tak± fotkê. Mam podobny problem w Lybrze SW 1,9 116 KM. Sprzêgie³ko od sprê¿arki za³±cza i wy³±cza siê na przemian, a klima to jednak fajna sprawa szczególnie podczas upa³ów
Mam schemat automatyki sprê¿arki klimatyzacji w Lybrze i ten sygna³ przechodzi przez kilka elementów, ale ten jeden zlokalizowany dok³adnie element na pewno przybli¿y mnie do rozwi±zania problemu. Zainteresowanym mogê przes³aæ ten schemat.
Pozdrawiam,
Micha³
Codee - 26-07-2009, 10:37
" />Panowie jak Wam siê klima w³±cza i wy³±cza ( sprê¿arka na przemian ) to macie taki sam problem jak ja mia³em - za du¿o czynnika w uk³adzie i ta owa kostka która steruje wszystkim wykrywa za du¿e ci¶nienie i wy³±cza sprê¿arkê.
Ja zrobi³em dwa spuszczenia czynnika na "chybi³ trafi³". Manualnie czego nie polecam bo za drugim razem zawisi³ mi siê zaworek i ucieka³o mi przez 20 sekund ale od tamtej pory ch³odzi mi a¿ mi³o ( wiêc wysz³o mi to na plus )
Ale mo¿na tak to zwaliæ ¿e siê zaworek zawiesi i nie powróci do dobrej pozycji.
Generalnie to jechaæ tam gdzie WAM klimê nape³nili i niech tak cuduj± przy Was ¿eby to chodzi³o, bo podobnie jak w moim przypadku, kasê umiej± skasowaæ i na odwal zrobiæ i nastêpny klient.
Jak by kto¶ jednak spróbowa³ sam "manualnie" spu¶ciæ trochê czynnika to prêt zakoñczony p³asko i szmatê proponujê bo barwnik ultrafioletowy przy tym pluje jak oszo³om ( ¿ó³ta ma¼ ), ja mia³em te¿ okulary ¿eby mi do oczu nie nawali³o tego.
Jak siê zaworek zawiesi to wcisn±æ energicznie ¿eby odbi³ i wskoczy³ na pozycjê ( zamkn±³ odp³yw ).
Przewód pierwszy od lewej jak staniesz przodem do przodu auta.
Panowie stajecie na przeciw auta z przodu, po Waszej lewej stronie macie sprê¿arkê klimy po prawej akumulator.
Patrzycie na lew± stronê i ¶cianê boczn± ch³odnic, mniej wiêcej w po³owie jest ten czujnik, do niego idzie kostka 6 pinowa czarna, on nie jest ogromny - ma³y, jak wsze¶niej pisa³em patrzeæ gdzie idzie kabel od sprê¿arki ten czerwony tam gdzie dochodzi jest ten czujnik.
Najpierw jednak proponujê zastosowaæ to spuszczenie czynnika bo ja te¿ szuka³em czemu mi klima nie ch³odzi a¿ na tym forum kto¶ mi info o tym wysokim ci¶nieniu w uk³adzie nie zapoda³. Szuka³em do tego stopnia ¿e rozebra³em sprê¿arkê klimy - tyle co siê da ¿eby czynnika nie spu¶ciæ.
Je¶li dalej chcecie to foto to na jutro zrobiê?
ancyk - 30-07-2009, 11:10
" />Ja ju¿ czynnik nape³nienia spuszcza³am i nic nadal nie dzia³a.
A ja ju¿ siê podda³am i odstawia³am auto do mechanika z Jeleniej Góry i mam nadziejê (tak± cich± ¿e auto uda siê naprawiæ) bo wiecie u mnie wyst±pi³o o wiele wiêcej problemów, ale na wstêpie okaza³o siê ¿e nie mam mas na silniku a co dalej wyjdzie to siê oka¿e.
-- 30 Lip 2009, 17:35 --
">Ja ju¿ czynnik nape³nienia spuszcza³am i nic nadal nie dzia³a.
A ja ju¿ siê podda³am i odstawia³am auto do mechanika z Jeleniej Góry i mam nadziejê (tak± cich± ¿e auto uda siê naprawiæ) bo wiecie u mnie wyst±pi³o o wiele wiêcej problemów, ale na wstêpie okaza³o siê ¿e nie mam mas na silniku a co dalej wyjdzie to siê oka¿e.
Teraz okaza³o siê ¿e komputer od sterowania silnikiem siê popsu³ bo by³o gdzie¶ zwarcie na kablach.I w sumie mam ju¿ dwa popsute kompy do lybry 1,8.
A mo¿e mo¿na je jako¶ naprawiæ? mo¿e kto¶ wie cosik na ten temat.
Go¶æ - 30-07-2009, 19:16
" />Ja proponuje jeszcze rozejrzec siê za sterownikiem air bagu gdy¿ ten co macie w swoim autku jest po crashu,a na dodatek kto¶ na szybkiego zmieni³ soft w sterowniku/i spierd..../Oto wycinek z flasha:
00 FF 00 FF FF FF 00 FF
I dalej powinna byæ zawarto¶æ a tu:
FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
A na koniec ko¶æ jest nie do uratowania/prze ze mnie/
M&M - 02-09-2009, 10:34
" />No u mnie zadzia³a³o spuszczenie odrobiny czynnika - dziêki Codee
Pojecha³em do serwisu gdzie robiê przegl±dy klimy, filtrów itd (firma Gabrat w Gdañsku polecam) - podpiêli mnie do maszynerii kontroluj±cej ci¶nienie i przy ró¿nych obrotach silnika testowali¶my dzia³anie klimy zmniejszaj±c po trochu ci¶nienie. Bardzo szybko sprzêgie³ko elektomagnetyczne przy sprê¿arce przesta³o "cykaæ" i jak za³±czy³o sprê¿arkê to ju¿ na dobre. Wydajno¶æ mo¿e nie jest tak du¿a jak przy wiêkszym ci¶nieniu w uk³adzie, ale za to klima pracuje bez przerw i nie wy³±cza siê wtedy kiedy jest najbardziej potrzebna.
Jeszcze raz dziêkujê za pomoc.
-- 02 Wrz 2009, 10:37 --
Zapomnia³em dodaæ, ¿e jak spyta³em o zap³atê za t± us³ugê spotka³a mnie mi³a niespodzianka.
Nie zap³aci³em ani grosza za t± regulacjê, pewnie dlatego, ¿e wcze¶niej korzysta³em z ich us³ug co jest zaznaczone naklejk± firmow± z dat± wykonania przegl±du klimy pod mask±.
ancyk - 02-09-2009, 10:47
" />To ja tak krótko co u mnie wysiad³o z tego co stwierdzono:
1. Komp silnika nie dzia³a
2. licznik gdzie zegary dawa³ najprawdopodobnie z³y sygna³ na komp silnika,
3. Brak masy na silniku
4. okaza³o sie ¿e osoba od której kupi³am auto spiê³a ¶wiat³a na krótko i trzeba by³o szukaæ gdzie b³±d a b³±d by³ pod hakiem holowniczym
A teraz nie wiecie przypadkiem kto ma do sprzedania komp. silnika do lancii 1,8 rok 2000 wraz z immobilajzerem i kluczykami poniewaz pozukuje takowego nr do mnie 606454230
Go¶æ - 05-09-2009, 18:42
" />adnotacja do postu wy¿ej.ecu silnika z jedn± sonda lambda typ silnika 839A4000
-- 11 Wrz 2009, 17:55 --
Usterka wyja¶niona.ECU silnika niew³a¶ciwe.Ma³a uwaga dla zmieniaj±cych ecu silnika dla motoru 1,8 16V-jest ró¿nica.