mirras13 - 23-04-2008, 21:57
" />Witam! Nie dawno zakupilem Lybre 1.9 JTD 115 KM z 2003 roku. Autko bardzo fajne i cudownie sie nim powozi! Cichutko i z klasa, czyli tak jak lubie! Przebieg samochodu blizej nie okreslony, ale po ogledzinach jakies 100 tys, a na liczniku 2250km !! - ktos zaszalal z korekta hehehehe!! No, ale tak to jest z woazami z zagranicy! Oczywiscie na poczatek wrzuci³em nowy rozrzad i wszystkie filterki, no i oczywiscie olej - nie wiedzialem jaki wiec poszedl Mobil 10W40! Autem jezdzi sie cudownie! Lekko i przyjemnie, swietnie wyciszone wnetrze! Silnik elastyczny i bez problemu mozna jezdzic np 30km/h na 3 biegu . Ale mam tez kilka pytan...
1. Wibracje - przy zapalaniu i gaszeniu silnika wibracje dosyc duze i glosne, ale byc moze taka uroda JTD, natomiast na bigu ja³owym niezalazenie czy silnik jest cieply czy zimny sa wibracje na kierownicy i czuje sie na fotelach (a raczej na zadku ), na codzien jezdze tez clio 1.5 dCi 82 KM zadnych tego typu objawow, passat V6 TDI - tu to juz wogole inna bajka, czy te wibracje to norma w JTD czy trza by jakas poduche wymienic - co o tym sadzicie?
2. Temperatura silnika - przy temp zew ok 8 stopni C w sumie silnik nagrzewa sie w miare szybko tzn po ok 5 km ma 70 stopni, ale potem etmp roasnie do ok 75-80 wiecej nie, no chyba ze gdzies stane ale tez nigdy nie jest to 90 stopni - czyzby termostat???
3. Przeplywomierz - jak juz sie troche zagrzeje autko i mozna szybciej pojadzic to ... niby wszystko jest ok, ale tak do 2500 obr/min nic wielkiego sie nie dzieje, nawet nie czuc ze sie jedzie dieslem (ktory wg mnie powinnien ciagnac od samego dolu, tak jak np w clio ) a tu w sumie nic, a po 2500 obr/min nagle dostaje jakby cudowny strzal i juz przyspiesza ok! dziwi mnie to bo ma to miejsce na kazdym biegu, szczegolnie czuc to na 2 i 3 biegu, czy ktos z Was mial cos podobnego? czy to moze byc przeplywka?
Na poczatek mam tyle pytanek do szanownych kolegow.
Dudi - 23-04-2008, 22:26
" />1. Sprawd¼ poduszki po silnikiem, pewnie one s± winne - ¿adnych drgañ na kierownicy, a ju¿ tym bardziej na siedzeniu byæ nie powinno.
2. Je¶li nie osi±ga 90st. przy obecnych temp. zewnêtrznych - termostat.
3. To rzeczywi¶cie masz dziwny objaw, bo ten silnik powinien ci±gn±æ ju¿ od 1900-2000 obr/min. Mo¿esz zacz±æ od przep³ywomierza tzn. wypi±æ go ca³kowicie i zobaczyæ czy co¶ siê zmieni. Je¶li to nie pomorze to trzeba bêdzie szukaæ dalej, byæ mo¿e podpi±æ pod kompa.
dudekken - 23-04-2008, 22:58
" />1. Tu stawiam na kolo zamachowe, wiec albo wymienisz albo sie do tego przyzwyczaisz
2. Na pewno termostat
3. Polecam podpinke pod kompa
Simon - 23-04-2008, 23:50
" />1. Mam identycznie - lekko na kierownicy i na ty³ki czuje ( i mze trochê na pedale sprzêg³a ). Na razie ola³em sprawê. W ASO fiata powiedzieli mi ze to norma, szczególnie mocne szarpniêcie przy gaszeniu. Ale mo¿esz zg³êbiæ temat i sie podzieliæ.
2. Te¿ mam identycznie - termostat czeka na wymianke.
3. Przy wersji 115km ( turbina o zmiennej geometrii ) powinien ci±gn±æ od samego do³u. Tak jak koledzy radz± - najpier odepnij przep³ywkê i sprawdz czy co¶ sie zmienia. Albo jedz na kompa.
mirras13 - 24-04-2008, 10:36
" />3. odepnij przeplywke - tzn wystarczy ze odpene kable?
aha i zapomnialem jeszcze zpaytac o zmieniarke cd - mam bose ale bez zmieniarki, czy ktos ma takie cudo na zbyciu?
Dudi - 24-04-2008, 10:47
" />Najpierw napisz czy masz nawigacje czy nie, bo ró¿ne by³y typy zmieniarki w zale¿no¶ci od wersji.
mirras13 - 24-04-2008, 11:12
" />Mam zwykle radio tyle ze Bose, ale bez navi i bez tel szukalem juz kabla w bagazniku, ale nie ma wiec czeka mnie jeszcze przeprawa z kablem
Dudi - 24-04-2008, 12:41
" />Odpowied¼ znajdziesz tu i jeszcze jak troche poszukasz w opcji szukaj... :wink:
Simon - 24-04-2008, 16:29
" />
">3. odepnij przeplywke - tzn wystarczy ze odpene kable?
Tak, jedna wtyczka na rurce z prawej strony ch³odnicy Jak bêdzie lepiej z odpiêt± znaczy ze przep³ywka do wymiany.
mirras13 - 25-04-2008, 15:53
" />jak narazie udalo mi sie ustalic ze mam wywalona poduszke od silnika, ta u gory po lewej stronie silnika patrzac od przodu samochodu, tak wiec byc moze po wymianie nie bedzie juz drgan
pytanie do simon'a ... jak wypiac ta wtyczke od przeplywki bo nie chce mi zejsc a nie chcialbym jej uwalic
Simon - 25-04-2008, 16:14
" />trzeba tam podwa¿yæ taki zatrzask, mo¿na to w sumie palcem nawet zrobiæ
mirras13 - 28-04-2008, 23:01
" />no i odlaczylem przeplywke i jest roznica! auto lepiej przyspiesza juz nie jest takie zamulone, ale ... no wlasnie ... ale bylem dzis u goscia ( firma TOP-CAR przy Luzyckiej 105 w Krakowie) po ta poduszke silnika no i mnie gosc troche OSWIECIL !!!! okazuje, ze poduszke ktora ja zauwazylem, ze jest uszkodzona to wogole nie jest poduszka tylko wieszak! poduszki sa ale na podluznicach i je nalezy spradzic, poza tym powiedzial mi, ze wibracje moga byc spowodowane wywalona poduszka (ktoras z pozdluznic ) na wibracje moze miec wplyw np kolo pasowe glowne, ktore defakto jest tez przeciwwaga i moze wytwarzac wibracje jesli jest uszkodzone ( i to chyba baedzie to bo jak mi robili rozrzad to mechanik mowil, ze kolo ma juz luzy - dziwi mnie, ze on nie wiedzial o tym ze moze to powodowac wibracje) natomiast co do braku mocy powiedzial, ze przyczyn moze byc kilka... przeplywka, turbina, weze od intercoolera jak i sam intercooler! i jeszcze jakis czujnik podcisnienia, tak wiec mam dluga liste do sprawdzenia, jak narazie to tak... turbina jest ok! przeplywka przy odlaczeniu daje zmiany, ale to podobno moze byc zludne, gdyz wowczas silnik pracuje w trybie awaryjnym, weze wygladaja na szczelne, a sma intercooler to nie wiem - musze do kogos podjechac! aha... przy tych wibracjach ktore sa u mnei wykluczyl gosc problem z kolem dwumasowym - inne objawy, to tyle na dzis, bede dalej wlaczyl o moc i cisze w mojej LANSSI
mirras13 - 06-05-2008, 00:32
" />witam ponownie! zaczalem sprawdzac moje cudo i ... czy to normalka w jtd ze na wezach/rurach ktore ida od intercoolera od strony spodniej w meijscach polaczen jest delikatna rosa (chyba z oleju) ? czy to oznaka jakichs grubszych problemow? czy to moze byc powod tego ze auto jest raczej slabe i ciagnie dopiero od ok 2.5 tys obr ? pisalem juz o tym wczesniej, zamierzam kupic nowa przeplywke bo to podobno tez ma zwiazek ze mala moca! zauwazylem ponad to, ze po uruchomieniu jak silnik jest zimny to wowczas to wogole jest slabe to auto ! nie ma mowy np o tym zeby np na 2 biegu sprawnie przyspieszac - co to moze byc ?