ďťż
Lybra - kilka pytań przed zakupem



jradek - 25-11-2008, 12:48
" />Witam
Strasznie podoba mi się Lybra, ale niestety nie mam żadnego doświadczenia z tym autem. Mam kilka pytań do Was koledzy:
komfort:
1 Zawieszenie jest miękkie, to juz wiem, a jak z fotelami?
Nie muszą być miękkie, ale czy są wygodne(?), dobrze wyprofilowane?
Zawiodłem się na ostatnim moim (żony) aucie.
2 Czy auto jest ciche, zwłaszcza silnik 1,9 jtd, jak jest z dmuchawą wnętrza?
3 Jakość plastików odporność na zużycie, skrzypienia?
4 Jakość lamp, podobno są kiepskie, a ja lubię nocną jazdę.
ergonomia:
5 Czy kierownica jest po środku fotela. Na neryw działaja mi auta, które mają kierownicę nieco przesuniętą do środka. Strasznie mnie to męczy w długich trasach
6 Jakieś inne błędy w ergonomii?
ekspoatacja
7 Czy wszystkie/prawie wszystkie części można dostać bez problemu
To tle, przynajmniej na razie.
dzięki za podpowiedzi.
Jeżeli macie jakieś pytanie dotyczące
Astry I, Xsary, Vectry C, Laguny II i Laguny III to chętnie podzielę się wiedzą.
pozdrawiam
jradek




bufi - 25-11-2008, 13:42
" />
">Witam
Strasznie podoba mi się Lybra, ale niestety nie mam żadnego doświadczenia z tym autem. Mam kilka pytań do Was koledzy:
komfort:
1 Zawieszenie jest miękkie, to juz wiem, a jak z fotelami?
Nie muszą być miękkie, ale czy są wygodne(?), dobrze wyprofilowane?
Zawiodłem się na ostatnim moim (żony) aucie.
2 Czy auto jest ciche, zwłaszcza silnik 1,9 jtd, jak jest z dmuchawą wnętrza?
3 Jakość plastików odporność na zużycie, skrzypienia?
4 Jakość lamp, podobno są kiepskie, a ja lubię nocną jazdę.
ergonomia:
5 Czy kierownica jest po środku fotela. Na neryw działaja mi auta, które mają kierownicę nieco przesuniętą do środka. Strasznie mnie to męczy w długich trasach
6 Jakieś inne błędy w ergonomii?
ekspoatacja
7 Czy wszystkie/prawie wszystkie części można dostać bez problemu
To tle, przynajmniej na razie.
dzięki za podpowiedzi.
Jeżeli macie jakieś pytanie dotyczące
Astry I, Xsary, Vectry C, Laguny II i Laguny III to chętnie podzielę się wiedzą.
pozdrawiam
jradek

Cóż mogę napisać po 5 tyś.Km hmm ..
1. Zawieszenie jest miękkie to fakt , sportowo tym nie pojeździsz , moje córy w trakcie pierwszych wycieczek wymiotowały . Teraz jednak nie chcą z niej wysiadać polubiły to autko na równi ze mną . W długich trasach wszystko co związane z zawieszeniem idzie na plus . Ważna jest geometria , jeżeli będą odchyłki od normy będzie przeszkadzać "pilnowanie kierownicy " .
2. Auto jest bardzo ciche w wersji 1.9 jtd ( taką posiadam) , z systemem Bose ( jak dla mnie rewelacja) dodatkowo wyciszone . Leniwi Włosi zrypali jedynie sprawę że nie wyłożyli drzwi matami , było by lepiej .
3. Skrzypienia plastików brak , skrzypią uszczelki w drzwiach . Użycie dobrego silikonu do konserwacji załatwia sprawę . Można się przyczepić do jakości plastików na konsoli . (Przełączniki i takie tam )
4. Mam 182 cm wzrostu i ważę 120 kg i nic mi nie przeszkadza , po za wrażeniem że siedzę jakoś tak wysoko .
5. Części , po za blacharskimi dostępne .
Poszperaj po forum , jest na nim mnóstwo informacji . Więcej niż myślisz.



Fugaz - 25-11-2008, 14:30
" />Ja zrobiłem swojąlyberką15 tys. km od maja razem z wyjazdem do Chorwacji. Zawieszenie, myślałem, że będzie bardziej miękkie, jak wchodzę przy większej prędkości w zakręt mam wrażenie, że auto się nie pochyla na boki tak jakby same się poziomowało (ale to moje odczucie). Ergonomia, wszystko mam pod ręką, pompowany odcinek lędzwiowy, regulacja położenia fotela i kierownicy ma u mnie 2 płaszczyzny i w zupełności wystarcza. Klimatyzacja działa bez zastrzeżeń ma 6 stopniowy zakres pracy, z czego latem najczęściej działa u mnie w zakresie 3-4 i prawie wogóle jej nie słychać, słychać natomiast przełączanie się nawiewów oraz zamykanie obiegu powietrza. Audio z Bose działa super, ja mam wersję z 2,4 jtd silnikiem i prawie wogóle go nie słychać zużycie paliwa wg komputera 6,5 trasa 8-9 miasto w rzeczywistości zużycie na pełnym zbiorniku tankowanie do pełna przejechanie paliwa i tankowanie do pełna około 5,7 litra średnio. Sprawdzane 2 razy. U mnie żadne plastiki nie skrzypią, natomiast jak się zrobiło zimno i mam wersję kombi to naprężenia dają słychać dopóki się w aucie nie rozgrzeje. Lampy mogły by być trochę mocniejsze, może sprawie sobie nowe mocniejsze żarówki, ale moja włoszka ma 8 lat więc reflektory nie są najnowsze
Siedzi się na wprost kierownicy nie ma żadnych przesunięć. Jeśli chodzi o olej to przy przebiegu 188tys km od ostatnich 12tys km nic nie dolewałem, teraz wszystko będę zmieniał. Co mi przeszkadza, to to że jak mi się spali żarówka to świeci na czerwono deska roździelcza. Fotele są wygodne jak dla mnie w zupełności wyprofilowane, ale nie ma tu mowy o jakimś super trzymaniu bocznym, mam wersję z alcantarą i ani razu nie jeździłem na fotelu inaczej może być ze skórą. Jedyne porówanie jakie mam do lybry to mogę przyrówanć do Fabii tdi, passata tdi, astry 1,6 benzyna, yariski 1,1 benzyna. I mogę śmiało powiedzieć że to przepaść pod względem komfortu, wyciszenia i osiągów. Znajomy który jeździ na codzień A6 jak jechał ze mną do Warszawy był pełen podziwu dla tego autka. Co tu jeszcze napisać dużo fajnych rzeczy które na codzień pomagają ale to by już trzeba było elaborat pisać. Jeszcze jedno mi się przypomniało, kiedyś jeden mechanik mi powiedział, że jak będę kupował Lancię to mają kiepskie hamulce, więc jak testowałem moje auto koniecznie musiałem to sprawdzić, całe szczęście, że mieliśmy wszyscy zapięte pasy bo by mi się na szybie zatrzymali pasażerowie, jak dla mnie na początku musiałem się długo przyzwyczajać do nich.



jradek - 25-11-2008, 16:54
" />Jeszcze jedno mi się przypomniało.
Montarz haka(?) łatwo dostać dedykowany hak do Lybry
i na koniec
Lybra vs V40
ma ktoś doświadczenia?




Nat - 25-11-2008, 17:09
" />
">komfort:
1 Zawieszenie jest miękkie, to juz wiem, a jak z fotelami?

Nie muszą być miękkie, ale czy są wygodne(?), dobrze wyprofilowane?
Zawiodłem się na ostatnim moim (żony) aucie.


Są wygodne, choć nie "najwygodniejsze na świecie". Auto nie jest sportowe, więc nie mają zbyt ścisłego trzymania bocznego. Bo i go nie potrzeba raczej.

">2 Czy auto jest ciche, zwłaszcza silnik 1,9 jtd, jak jest z dmuchawą wnętrza?

Nie wiem jak diesel, ale benzyna jest cicha. Oczywiście zalezy, do czego porównujemy, bo jak mówią zawsze mogłoby byc lepiej.


">3 Jakość plastików odporność na zużycie, skrzypienia?

Bardzo dobra (przynajmniej w moim egzemplarzu).


">4 Jakość lamp, podobno są kiepskie, a ja lubię nocną jazdę.

Na standardowych żarówkach mogłyby swiecić jaśniej. Niektórym lubia się za często przepalać- zalezy od egzemplarza.

">ergonomia:
5 Czy kierownica jest po środku fotela. Na neryw działaja mi auta, które mają kierownicę nieco przesuniętą do środka. Strasznie mnie to męczy w długich trasach


Tak

">6 Jakieś inne błędy w ergonomii?

Brak na kierownicy przycisku zmieniającego płytę w zmieniarce. Brzmi śmiesznie, ale mnie przeszkadza

">ekspoatacja
7 Czy wszystkie/prawie wszystkie części można dostać bez problemu


jest problem z zamiennikiem tłumika tylnego, a oryginał w ASO jest dość drogi. Poza tym OK.

">Astry I, Xsary, Vectry C, Laguny II i Laguny III to chętnie podzielę się wiedzą.

Nie jeździłem laguną III, i Vectrą C ale od pozostałych aut Lybra MSZ jest duzo bardziej komfortowa. I, przynajmniej w moim wypadku- duzo bardziej niezawodna.

Polecam temat "Co mnie najbardziej wkurza w Lybrach."



jradek - 25-11-2008, 17:37
" />Dzięki
Temat "Co mnie najbardziej wkurza w Lybrach" przeczytałem dwukrotnie.
Laguna II to moje obecne auto i niestety mam mocno skrzypiący egzemplarz i to mnie wkurza, dlatego zmieniam auto. Poza tym nie mogę powiedzieć, że auto jest niewygodne, czy awaryjne.
Laguna III (żony) ma kiepskie fotele.



Nat - 25-11-2008, 17:43
" />Hehe opinie od paru znajomych posiadaczy Laguny II są bardzo krytyczne. Właśnie awaryjność, a szczególnie elektronika.

Jednego namawiam na Lancię, sęk w tym, że brak następcy Lybry ops:



trigo - 26-11-2008, 09:36
" />235 000 tyś km .... poważnych awarii awarii = O
komfort jazdy = OK

tak naprawdę to nie wiem czego się w tym aucie czepiać - może za brak uchwytów do napoi , nawigacji fabrycznej ... ale to nie są aż tak duże wady.



vincenzo - 26-11-2008, 09:40
" />
">235 000 tyś km .... poważnych awarii awarii = O
komfort jazdy = OK

tak naprawdę to nie wiem czego się w tym aucie czepiać - może za brak uchwytów do napoi , nawigacji fabrycznej ... ale to nie są aż tak duże wady.


Przecież jest uchwyt RedBull mieści się w sam raz : yesyes :



trigo - 26-11-2008, 09:55
" />ale za plecami kierownika nie maja



Lechu - 26-11-2008, 10:42
" />Ja mam doświadczenie moja lybra 2.4jtd 140KM vs V40 1.9d 115KM.
1. Silnik. Różnica mocy daje oczywistą przewagę Lancii, dodatkowo silnik (2.4jtd) ciągnie już od 1500 obr, a w Volvo dopiero przy 2500 dostaje się kopa. W sumie jednak V40 robi wrażenie dość dynamicznego w tym porównaniu, ze względu na niższą masę całego samochodu.
2. Zawieszenie. Generalnie Volvo ma nastawy twardsze w Lancii bardziej komfortowe. Volvo precyzyjniej się prowadziło, ale myślę że było to spotęgowane tym, że w Lancii mam opony 15' na profilu 65 a Volvo miało 16'.
3. Nadwozie. Lybra jest znacząco większym samochodem, przestronność z przodu jest jest większa, z tyłu (przy tak samo odsuniętych fotelach) to już przepaść. Jest też duża różnica w fotelach, w Volvo siedzi się dość nisko, wręcz sportowo, a w Lancii fotel jest taki trochę "krzesłowaty", nie podejmuję się oceny, rzecz gustu.
4. Lybra jest cichsza podczas jazdy i ma lepszy system audio(BOSE).
Tyle moich wrażeń na konkretnych egzemplarzach, muszę jeszcze dodać, że Volvo V40, których jechałem to model z samej końcówki produkcji z roku 2003, w niemal pełnym wyposażeniu, generalnie rzadkość na rynku, a w ofercie Lancii ledwie 5% to wersje "business", a 95% to samochody świetnym wyposażeniu.



jradek - 26-11-2008, 11:02
" />Dzięki Lechu.
Jeszcze odpowiedź co do haka, chociaż to była by profanacja:-), Lancya w zaprzęgu?
Różnica jest jeszcze taka, że Volvo jest (po 2000) 38 sztuk na mazowszu, a Lybry 3szt, po prostu ciężej coś wybrać.



Fugaz - 26-11-2008, 11:13
" />Mnie denerwuje jeszcze jedna rzecz, a mianowicie jak jest zimno i mam temp. ustawiona w trybie auto, to zanim nagrzewnica się rozgrzeje to nie dmucha powietrzem Natomiast jak jużzacznie dmuchać to cieplutko się robi od razu



Lechu - 26-11-2008, 12:06
" />Na tym polega spryt trybu auto, że jak chcesz cieplej a dmuchać może tylko zimnym to nie dmucha :wink:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \