Lukasss - 10-09-2009, 14:25
" />Witam serdecznie, mam pytanie co mo¿e byæ walniête je¶li po przekroczeniu 2500 obr/min za autem pojawia siê gêsta chmura dymu( naprawdê du¿o) ale tylko chwilê i pó¼niejsze krêcenie na 3-3,5 tys jes czysto.
Wiek kto¶ co to mo¿e byæ??
Pozdrawiam
LYBRA 2,4 JTD
tomek - 10-09-2009, 14:31
" />Jasny dym to przewaznie uszczelka pod glowica i plyn w silniku. Byc moze nieszczelnosc objawia sie w tym zakresie obrotow.
Wg mnie szybko to sprawdzaj.
jakubg - 10-09-2009, 14:51
" />Mo¿liwe jest te¿ uszkodzenie turbo itd.
Najwa¿niejsze podjechaæ zobaczyæ co wyka¿e komputer.
Codee - 10-09-2009, 18:02
" />u mnie by³ jasny dym jak olej przepala³ - nieszczelno¶æ uszczelniaczy i popychacze hydrauliczne zu¿yte
czerwony3248 - 10-09-2009, 18:33
" />
">u mnie by³ jasny dym jak olej przepala³ - nieszczelno¶æ uszczelniaczy i popychacze hydrauliczne zu¿yte
Sorki ¿e siê wtr±cê mam takie objawy ¿e jak ostro depnê to te¿ puszcza mi jasny dym mówisz Codee ¿e to uszczelniacze zaworowe i popychacze i mam pytanko czy te popychacze jak wywalone to g³o¶niej silnik pracuje bo mam 1,9 Jtd 110 km i powiem szczerae ¿e silnik mi jakos g³o¶no chodzi jak na common raila powinien chodziæ ciszej a klekocze jak stary diesel.
Codee - 10-09-2009, 18:40
" />klekotanie mo¿e powodowaæ wiele czynników ale generalnie to hydrauliki jak s± wyr±bane to klepie g³o¶niej, jak dzwoni i ci¶nienie oleju jest nie tak to panewki, dzwonienie te¿ pier¶cienie mog± powodowaæ, albo te¿ je¶li s± prowadnice zaworowe zu¿yte to g³owica do regeneracji.
U mnie s± przedmuchy pod deklem i mi olej do rury turbo poprzez odpowietrznik wypiernicza³o, teraz zrobi³em pewien myk, w sobotê mam zamiar bez zdejmowania g³owicy trochê siê pobawiæ z wymian± uszczelniaczy, no i te hydrauliki te¿ wymieniê bo stukaj± ( uszczelniacze 1.58 za sztukê, hydrauliki po 21 pln za sztukê )
Sharuga - 10-09-2009, 19:56
" />Dym z oleju jest niebieski. Siwy zwiastowa³ - przynajmniej w pompach rotacyjnych problemy z pomp± w³a¶nie. A czarny zu¿yte wtryskiwacze.
czerwony3248 - 16-09-2009, 12:36
" />Witam i co uda³o ci siê te uszczelniacze bez ¶ci±gania g³owicy wymieniæ bo ja mam chyba jednak ten sam problem i z odpowietrznika wypiernicza mi olej do turbiny ale je¶li kolega wcze¶niej pisa³ ¿e siwy dym jest od problemów z pomp± to teraz ju¿ nie wiem ale u mnie na 100% ci¶nie mi z odpowietrznika do turbo wiêc bêdê musia³ to na pewno robiæ.
Codee - 16-09-2009, 16:33
" />nie PAnowie nie pierniczy³em siê z takimi rzeczami bo jak policzy³em ile mnie wyjd± nowe czê¶ci do g³owicy to siê za pa³ê z³apa³em - jak bêdê mia³ lu¼niej w pracy to na 3 dni auto unieruchomiê bo w Miko³owie jest firma która robi szlify g³owic, regeneruje je je¶li maj± przedmuchy i za tak± usterkê jak± mam powiedzieli ¿e max 400 pln wezm± brutto, bo autem je¿d¿ê tylko tê rurkê co odpowietrza dekiel odpio³em od rury filtr-turbo ( za¶lepi³em grub± ¶rub± bo wymieni³em turbo na nówkê a jak mi tam olejem bêdzie waliæ to mi ³opatki rozpierdzieli ), rurkê odpowietrznik pu¶ci³em do butelki po mobil S przymocowanej za lewym reflektorem do rury filtra, a z butelki pu¶ci³em drug± rurkê pod auto która odprowadza spaliny tak± karbowan±jak macie odp³ywy od pralek. Co jaki¶ czas przelewam olej z powrotem do silnika i tak narazie je¿d¿ê dopóki nie zrobiê sobie wolnego 3 dni bo tyle na regeneracjê g³owicy potrzebuje ta firma regeneruj±ca z Miko³owa.
Czyli za regeneracjê 400 pln plus 200 pln uszczelka plus 30 pln dolewka p³ynu do ch³odnicy plus 10 pln za zgrzewkê piwka dla warsztatu który mi klucz dynamometryczny u¿yczy do dokrêcenia g³owicy.
Ogólnie max 700 pln i ¶migam prawie nówk± silnikiem.