ďťż
Lybra - jak dobrze kupić



papazjan - 08-07-2007, 15:30
" />Chcę kupić Lybrę 2002/2003 2,4jtd - zależy od stanu, cenny itp. Na razie oglądałem "na żywo" kilka raptem więc nie za bardzo wiem jak być powinno
Pytania (bo jedne Lyberki maja inne nie):
1. Do czego służy dodatkowa "pała" po lewej stronie niedaleko kierunkowskazów
2. Lewa strona airbag - raz tapicerka jest "cięta" a raz decha rozdzielcza stanowi jeden monolit. Jak być powinno ?
3. Czy zmieniarka/subwoofer jest "zawsze" ?
4. Jak jest z ESP - czy jest "obligatoryjnie" ?
5. Plastikowa osłona przed/nad silnikiem - górna część pod maską, powyżej chłodnicy. Podobnie raz jest raz nie ...
6. Czy przebieg 150-160kkm to tragedia ?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Sprzedałem swój samochód więc teraz kupuję zdecydowanie Lancię !!




Nat - 08-07-2007, 15:37
" />
">3. Czy zmieniarka/subwoofer jest "zawsze" ?

Nie.


">4. Jak jest z ESP - czy jest "obligatoryjnie" ?

Nie


">5. Plastikowa osłona przed/nad silnikiem - górna część pod maską, powyżej chłodnicy. Podobnie raz jest raz nie ...

Nie. Zawsze powinna być.


">6. Czy przebieg 150-160kkm to tragedia ?

Nie. Pod warunkiem, że prawdziwy.


">Z góry dzięki za odpowiedzi
Sprzedałem swój samochód więc teraz kupuję zdecydowanie Lancię !!

Proszę
Dobry wybór : ok2 :

Dwa pierwsze pytania są dla mnei niezbyt jasne...



papazjan - 08-07-2007, 16:28
" />Acha ! Do "pały" obok kierunkowskazów doszedłem "po instrukcji" - toż to "tempomat" !!

Nurtuje mnie jeszcze ta "tapicerka" z przednią poduszka - powinna być przecięta czy stanowić całość ? Tzn. Być jedną jednolitą częścią jako deska rozdzielcza po stronie pasażera ?

Na jednych fotach widzę że tak jest na innych inaczej - czy jest to zależne od rocznika np. ?



NajMlodszyM - 08-07-2007, 16:34
" />
">1. Do czego służy dodatkowa "pała" po lewej stronie niedaleko kierunkowskazów.
ta dodatkowa "pala" to tempomat ( crusie control)

">5. Plastikowa osłona przed/nad silnikiem - górna część pod maską, powyżej chłodnicy. Podobnie raz jest raz nie ...
U mnie nie ma i nie rozpaczam bo Autko po przejechaniu 13k km nigdy mnie nie zawiodło i nigdy nic się nie działo. Lać tylko ON i w odpowiednim czasie zmieniać płyny, oleje, rozrząd itp.

">6. Czy przebieg 150-160kkm to tragedia ?
Tak jak mówil kolega Nat jeśli prawdziwy,to zadna tragedia. Dla tego silniczka 160k km to tak jak 40k km dla benzyny

">Z góry dzięki za odpowiedzi
Sprzedałem swój samochód więc teraz kupuję zdecydowanie Lancię !!


Lancia to dobry wybór...tylko trzeba znaleźć odpowiedni egzemplarz i "na czas" wymieniac wszystko co trzeba w zamian Lancia odwdzięczy Ci się długą, i bezawaryjną jazdą

Pozdrawiam




NajMlodszyM - 08-07-2007, 16:37
" />
">Acha ! Do "pały" obok kierunkowskazów doszedłem "po instrukcji" - toż to "tempomat" !!

Nurtuje mnie jeszcze ta "tapicerka" z przednią poduszka - powinna być przecięta czy stanowić całość ? Tzn. Być jedną jednolitą częścią jako deska rozdzielcza po stronie pasażera ?

Na jednych fotach widzę że tak jest na innych inaczej - czy jest to zależne od rocznika np. ?


To mnie wyprzedziłeś U mnie jest tapicerka przecięta w tym miejscu i większość Lyberek tak ma. Aczkolwiek u mnie cały czas świeci kontrolka air bag-a a kiedy mechanik próbował się podłączyć do poduszek, nie udawało mu się to. W najbliższym czasie podjade do jakiegoś prawdziwego "szpeca" to w tedy wszystko się wyjaśni.

Pozdrawiam



Nat - 08-07-2007, 16:39
" />ESP jest w standardzie w wersjach LX i Emblema, a w opcji w uboższej wersji LS. W wersji Biznes wogóle ESP nie ma.
ABS jest z EBD. Zawsze.

Z tym rozcięciem... mógłbyś zrobić zdjęcie?

BTW Przesuwam wątek do bardziej adekwatnego podforum: "Rozpoczynam przygodę z Lancią"



Anonymous - 08-07-2007, 17:04
" />ja mam wersje 1,9JTD LX i wydaje mi sie że nie ma w niej esp chyba że nie ma zadnej kontrolki od esp a ono jest



kartonik - 09-07-2007, 15:45
" />
">Dzięki za odpowiedzi Już walę zdjęcia "rozciętej" i nie Zauważyłem, ze w instrukcji którą zgrałem tez jest "rozcięta" Pewno wymienili w roczniku 2002 dechę ?



Zmiana deski w maju 2003 roku.

pzdr,

m



Nat - 26-07-2007, 15:07
" />
">Zresztą i tak nie wiem czy posportuje bo pewnie padnie na 1.9jtd ( z uwagi na ekonomię - paliwo i OC ). A z tego co czytam o ten silnik to nie jest jakiś zabijaka. Chociaż 2.4 kuusi...

2,4 JTD wale nie pali duzo więcej. Moja opinia jest taka: 1,9 to dobry silnik, ale 2,4 lepszy. Jakbym kupowął nowe auto, to pewnie różnica w cenie zakupu byłaby na tyle duza, ze kupiłbym 1,9, ale uzywki sa +- w tych samych cenach. W tym wypadku kupiłbym raczej 2,4.

Albo nie nastawiaj sie na silnik, a szukaj po prostu dobrego, nie zamęczonego egzemplarza.


">Hehe, dodatkowe pda zeszpeci to piękne wnętrze - ideałem byłoby zmuszenie fabrycznej navi do współpracy z mapami Polski... skoro można go zmusić do współpracy z odtwarzaczem dvd... >http://pl.youtube.com/watch?v=Ps8vkEJ-ptU . Poza tym kto teraz ma duze karty sim ?:) chociaż pewnie są jakieś adaptery. Rozumiem, że po to ta pionowa szpara w tym odtwarzaczu? O navi więc chyba nie bede sie zabijał - wazniejsza zmieniarka, subwoofer ( we których jest ? ) i sterowanie z kierownicy ( w których jest ? )

Subwoofer i BOSE jest w wiekszości Lybr, ale nie we wszystkich. filmik znamy, jak dobrze poszukasz na forum (opcja szukaj) to znajdziesz post na temat przyłączania zewnętrznego DVD/kamerki/gps do ekranu Lybry (obojętne, czy takiej z GPS czy bez. Nawet ktoś z nas to założył... Chyba kwiatek miał na nick- poszukaj...
Dawno nie kupowałem komórki, ale chyba cały czas operatorzy sprzedają karty sim na dużej karcie i by włożyc do telefonu trzeba "wydrzeć małą z dziury...
Dokladnie po to jest ta szpara w odtwarzaczu...
Nie słysząłem, by dzieś nie było sterowania z kierownicy, ale moze...

z dodatków to tylko niektóre Lybry maja tempomat i ESP.



Simon - 26-07-2007, 16:12
" />
">2,4 JTD wale nie pali duzo więcej. Moja opinia jest taka: 1,9 to dobry silnik, ale 2,4 lepszy. Jakbym kupowął nowe auto, to pewnie różnica w cenie zakupu byłaby na tyle duza, ze kupiłbym 1,9, ale uzywki sa +- w tych samych cenach. W tym wypadku kupiłbym raczej 2,4.Albo nie nastawiaj sie na silnik, a szukaj po prostu dobrego, nie zamęczonego egzemplarza.

Właśnie wiem że różnica cenowa między 1.9 a 2.4 jest niewielka.
Chociaż dużo jeżdże po mieście więc różnica w spalaniu chyba będzie. Zobaczymy co sie da.. to jeszcze odległa przyszłość.


">znajdziesz post na temat przyłączania zewnętrznego DVD/kamerki/gps do ekranu Lybry (obojętne, czy takiej z GPS czy bez. Nawet ktoś z nas to założył...Chyba kwiatek miał na nick- poszukaj...

W sensie puscił obraz z PDA na ekran Lybry?
Poszukam...


">Dawno nie kupowałem komórki, ale chyba cały czas operatorzy sprzedają karty sim na dużej karcie i by włożyc do telefonu trzeba "wydrzeć małą z dziury...

Ta, sprzedają - ale pewnie nikt z nas tej dużej nie ma:)
Tzn mówie o przypadku gdybym chciał korzystać ze swojego starego numeru w aucie. Chyba lepiej zakombinować z podłączniem zestawu głośnomówiącego do fabrycznego audio.


">Nie słysząłem, by dzieś nie było sterowania z kierownicy, ale moze...
z dodatków to tylko niektóre Lybry maja tempomat i ESP.


Jak w ogóle rozróżnia się wersje wyposażenia Lybry?
Nie zauważyłem żadnych oznaczeń wersji. Po alufelgach?:)
Wydaje mi się że widziałem na allegru wersje bez sterowania w kierownicy.
A elektryka ( i pamięć ) foteli i składane lusterka były w standardzie w którejś wersji?

( sorry, że zadaje te pytania tu ale już rozgrzebalismy temat i nie chce przenosić do osobnego wątku )



Nat - 26-07-2007, 17:38
" />">znajdziesz post na temat przyłączania zewnętrznego DVD/kamerki/gps do ekranu Lybry (obojętne, czy takiej z GPS czy bez. Nawet ktoś z nas to założył...Chyba kwiatek miał na nick- poszukaj...

W sensie puscił obraz z PDA na ekran Lybry?
Poszukam...

Akurat on puscił mobraz z DVD. Ale teoretycznie obraz z PDA czy z kamery wstecznej tez moze być...

Znalazłem Ci ten post za pomoca opcji szukaj.
http://www.lanciapolska.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5559&highlight=Kliknij ==>tutajJak w ogóle rozróżnia się wersje wyposażenia Lybry?
Nie zauważyłem żadnych oznaczeń wersji. Po alufelgach?:)
Wydaje mi się że widziałem na allegru wersje bez sterowania w kierownicy.
A elektryka ( i pamięć ) foteli i składane lusterka były w standardzie w którejś wersji?

Wersje Lybry: www lancialybra.com
Poza tym było parę wersji limitowanych typu intensa (satynowane chromy, skórzano-alcantarowa tapicerka, specjalne satynowane felgi itp.
To prawda, że każda wersja Lybry ma inne felgi..
Tzw. pełna elektryka chyba byla w standardzie najwyzszej wersji. Zobacz na stronie o adresie podanym powyzej.

">( sorry, że zadaje te pytania tu ale już rozgrzebalismy temat i nie chce przenosić do osobnego wątku )

Ok juz wydzieliłem do osobnego tematu. W gruncie rzeczy wiekszośc Twoich wątpliwości już wyjaśnialismy innym- gdybys uzył opcji szukaj, to znalazłbys duzo ciekawych dla Ciebie informacji..[/url]



Simon - 28-07-2007, 14:56
" />Dzieki,
do tych wersji uzbrojenia już dotarłem, ale To chyba jest lista z końcówki produkcji. Wynika z niej że wszystkie lybry miały 6 głosników ale nie wszystkie Bose albo, że podgrzewanie foteli jest tyko wersji Emblema ( podczas kiedy widze, że większość egzemplarzy ma pddgrzewane fotele). I wynika też, że Emblema różni się raptem tempomatem, 16'' kołami i dywanikiami:) Aha, no i ESP dają do LX i Emblemy. Pomieszanie z poplątaniem z tym wyposażeniem tym bardziej, że sprzedawcy też wypisują w ogłoszeniach co im sie tylko podoba.

A propos sprzedawców...
Dziwne rzeczy wpisują też o mocy silników. Niektórzy sprzedają 2.4jtd o mocy 136KM inni 170KM?

Jak to w końcu jest?
1.9 były 105, 110 i 115KM
a 2.4 były 135, 140 i 150 KM?
Czy ktos sie orientuje kiedy dokładnie Lancia dopalała te silniki?

PS. użyłem opcji "szukaj" :lol:



Nat - 28-07-2007, 19:42
" />Simon, żeby Ci jeszcze zamieszac w głowie, to na każdy rynek wersje (np. LX) różniły się wyposażeniem. Np. na rynek polski LX nie miało navi.



gregory_gb - 28-07-2007, 21:01
" />
">... każdy rynek wersje (np. LX) różniły się wyposażeniem. Np. na rynek polski LX nie miało navi.

Moja LX była kupiona w jej rodzimym kraju i jest to "bieda" z bogatszej wersji, a to chyba, gdyż rocznik 2001, bo po wiośnie 2002 wersje LX sporo doposażono seryjnie: nie ma kurtyn powietrznych, ESP, tylny podłokietnik z uchwytem na kubki.



Pilar - 02-09-2007, 14:15
" />Witam mam pytanie poniewaz moi rodzice zamnierzaja sprowadzic Lybre z niemiec i powiedzci mi czy 180000 tys na lybre z 2003 roku na 1.9 JTD czy to duzo? czy poprostu nie jest to juz ruina poniewaz boje sie ze potem bendą musili wiencej w te auto wlozyc niz one jest warte ?? Pozdrawiam Wojtek



aro - 02-09-2007, 14:46
" />Troche dziwne pytanie Dużo, czy mało? Kto to może wiedziec. Ogólnie liczy się stan techniczny, przebieg też ale w mniejszym stopniu. Podejrzewam, że skoro jest z 2003 roku i ma taki przebieg, to licznik chyba niebył kręcony :wink: Oczywiscie, ze mimo takiego przebiegu pewne elementy mogą byc do wymiany. Jak w każdym aucie z takim przebiegiem. Ja tam wole miec na liczniku prawdziwy przebieg, który nieraz może odstraszac kupujących, niż cofany. Chociaz w dzisiejszych czasach lepiej miec auto z autentycznym przebiegiem (nawet gdy jest on spory) niż auto z cofanym licznikiem, bo teraz ludzie patrzą na wiek auta i porównują z przebiegiem. Np. taki klient widzi 15 letnie auto z przebiegiem 100 Tkm i odrazu mówi, że licznik był kręcony. Tyle z mojej strony



Nat - 02-09-2007, 17:03
" />
">czy 180000 tys na lybre z 2003 roku na 1.9 JTD czy to duzo? czy poprostu nie jest to juz ruina poniewaz boje sie ze potem bendą musili wiencej w te auto wlozyc niz one jest warte ??
Nikt rozsądny nie odpowie Ci na to pytanie. Bo to, czy auto jest, czy nie jest ruiną zalezy w dużym stopniu od innych czynników niż przebieg.

Przy spokojnym, rozsądnym użytkowaniu nowoczesne silniki JTD wytrzymują dużo dłużej, niż 180 000 km- o to możesz być spokojny.

I nie oszczędzaj na dobrym, szczegółowym przeglądzie...



Petrus - 02-09-2007, 20:04
" />
">Witam mam pytanie poniewaz moi rodzice zamnierzaja sprowadzic Lybre z niemiec i powiedzci mi czy 180000 tys na lybre z 2003 roku na 1.9 JTD czy to duzo? czy poprostu nie jest to juz ruina poniewaz boje sie ze potem bendą musili wiencej w te auto wlozyc niz one jest warte ?? Pozdrawiam WojtekRodzice niech pojadą tym autem w Niemczech do salonu LANCIA/ALFAROMEO/FIAT. Tam jest mozliwość sprawdzenia przebiegu, gdyż wszystkie naprawy są zapisane w komputerze centralnym (nie danego samochodu) sieci sprzedazy LANCIA/ALFAROMEO/FIAT. Zapisywane są również wszelkie naprawy, wymiany itd. W Niemczech i w dodatku LANCIA najprawdopodobniej serwisowana i naprawiana była w sieci autoryzowanej.



Pilar - 04-09-2007, 20:08
" />aha bo oni jeszcze sie zastanwaiwaja czy jechac czy nie



Dudi - 04-09-2007, 22:09
" />
">aha bo oni jeszcze sie zastanwaiwaja czy jechac czy nie

No to niech jadą, tyle że nie wiadomo czy znajdą jakiś dobry egzemplarz, bo większość już przebrana jest, chyba że mają coś nagrane. Ja tam kupiłem w piątek Lybre 1.9 JTD z 2002 i przebiegiem 157000km, ale kupiona była i od początku jeżdżona w Polsce, więc to troche co innego. W sumie przebiegu nie ma się co obawiać, ale trzeba ją wziąć na serwis.



m4riusz123 - 29-10-2007, 02:01
" />Mi moja rodzyneczkie (theme) Ojciec sprowadził w 95roku jako 3 latka miala 70tyś a teraz ma 700tyś i żeby nie zawieszenie to było by miodzio wszystko



Simon - 02-01-2008, 19:44
" />zmiana deski była w 2002 roku albo nawet pod koniec 2001 wraz z wejściem nowych silników ( w sensie tych mocniejszych wersji JTD ). Ale na bank przed 2003.



kartonik - 02-01-2008, 20:33
" />
">zmiana deski była w 2002 roku albo nawet pod koniec 2001 wraz z wejściem nowych silników ( w sensie tych mocniejszych wersji JTD ). Ale na bank przed 2003.

Tak, tak. Pomylilem sie, sorki. Zmiana w 2001 r.

pzdr,

m



harryporter - 02-01-2008, 22:31
" />
">zmiana deski była w 2002 roku albo nawet pod koniec 2001 wraz z wejściem nowych silników ( w sensie tych mocniejszych wersji JTD ). Ale na bank przed 2003.

Tak, tak. Pomylilem sie, sorki. Zmiana w 2001 r.

pzdr,

m

Rozumiem zatem, że jeśli znajdę Lancię wyprodukowaną po roku 2002 z ciętą deską rozdzielczą to będzie to oznaczało, że miała otwartą poduszkę?
Pozdr.



Simon - 02-01-2008, 22:42
" />raczej tak
tzn taki klient musiałby w gruncie rzeczy wymienić pół konsoli
albo nawet całą bo nie wiem czy ten element nie jest w jednym kawałku



BJK - 07-01-2008, 17:34
" />
">ESP jest w standardzie w wersjach LX i Emblema, a w opcji w uboższej wersji LS. W wersji Biznes wogóle ESP nie ma.
ABS jest z EBD. Zawsze.


No ja niby mam LX, bo tak mi powiedzieli w ubezpieczalni, bo tam się poprzedni (i jedyny właściciel od nowości z salonu) ubezpieczał, gdzie ja, ale jakoś nie mam kontrolki ESP - a ostatnio wywołałem parę sytuacji gdzie kontrola trakcji powinna się włączyć i nic - żadnej kontrolki, żadnego odczucia na kierownicy. W Golfie V jak się odpalało ESP to czułem to...



Simon - 07-01-2008, 18:19
" />a czy nie da się tego rozpoznać po dodatkowym przycisku na tunelu obok ręcznego?



Toper - 08-01-2008, 00:37
" />
">a czy nie da się tego rozpoznać po dodatkowym przycisku na tunelu obok ręcznego?

przycisk jest od wyłączania ASR, od ESP nie ma wyłącznika. Przynajmniej tak jest u mnie.



fragless - 08-01-2008, 11:36
" />Ja również mam wersję LX, przynajmniej tak podaje EPER a ESP nie mam. Po czym poznć że ESP jest, u mnie pali się tylko kontrolka ABS przy odpalaniu silnika.



BJK - 08-01-2008, 15:23
" />Widzę, że rozpędziłem troszkę dyskusję o ESP.
Nat, Ty masz też Lyberkę SW z 2.0: masz ESP :?:
Bo szczerze mówiąc interesująca sprawa.

Ze swojej strony powiem jeszcze jedną ciekawostkę Lyberki:
w wersjach w których jest sterowanie elektryczne lusterkami powinna być możliwość złożenia ich również elektryczna. Ja mogę sobie ustawiać samo szkło, natomiast składam ręcznie (i szkoda, bo ręce się brudzą :/ )



DZIDA - 08-01-2008, 18:16
" />
">Widzę, że rozpędziłem troszkę dyskusję o ESP.
Nat, Ty masz też Lyberkę SW z 2.0: masz ESP :?:
Bo szczerze mówiąc interesująca sprawa.

Ze swojej strony powiem jeszcze jedną ciekawostkę Lyberki:
w wersjach w których jest sterowanie elektryczne lusterkami powinna być możliwość złożenia ich również elektryczna. Ja mogę sobie ustawiać samo szkło, natomiast składam ręcznie (i szkoda, bo ręce się brudzą :/ )


nie muszą być składane - moga być tylko regulowane elektrycznie



letnik22 - 08-01-2008, 21:57
" />
">Widzę, że rozpędziłem troszkę dyskusję o ESP.
Nat, Ty masz też Lyberkę SW z 2.0: masz ESP :?:
Bo szczerze mówiąc interesująca sprawa.

Ze swojej strony powiem jeszcze jedną ciekawostkę Lyberki:
w wersjach w których jest sterowanie elektryczne lusterkami powinna być możliwość złożenia ich również elektryczna. Ja mogę sobie ustawiać samo szkło, natomiast składam ręcznie (i szkoda, bo ręce się brudzą :/ )


niekoniecznie- w mojej poprzedniej były lusterka regulowane i składane, w obecnej są tylko regulowane elektrycznie



Simon - 26-01-2008, 18:45
" />Hej,
Znalazłem auto. Wpłaciłem nawet zaliczkę.
Nie będę się na razie rozwodził na samym autem bo przyjdzie czas.
Ale jak to zwykle człowiek, wróci do domu i zaczyna mieć dylematy.

Otóż...
Silnik 1.9 JTD z 2000 roku - ten jeszcze 105 konny.
Ma dwa problemy o których pisałem tutaj: link do wątku , ale one wydają mi się błahe.

Mój dylemat jest jednak troszkę inny. Może troszkę historii:
Auto ma przejechane 210 tys. km
Przebieg jest zapewne oryginalny tym bardziej że jest do niego książka serwisowa i wszystko się zgadza. Poprzedni polski właściciel kupił go półtora roku temu w Niemczech, teraz nabył Thesisa więc tego się Lybry pozbywa.

Silnik chodzi pięknie, równiutko, cicho i płynnie. Z rury nie ma najmniejszego dymku, spaliny sprawdzone - w normie. Z góry silnik jest suchutki. Natomiast martwi mnie zapocenie turbiny olejem. Widziałem ją na kanale - kiepski tam jest dostęp wzrokowy i mam nawet wrażenie, że ten olej jakby pochodzi z wyższych partii silnika, ale pewien nie jestem. Nie to żeby kapał, po prostu jest go na tyle, że zostaje na palcu jak się dotknie ( nie świeży, taki już zakrzepnięty ). Co o tym sądzicie? Czy powinienem się tym martwić? Szczególnie przy tym przebiegu...?

Poza tym auto jest super. Na bank bezywpadkowe, zadbane, stan wnętrza świadczy o niższym przebiegu, ale też nie było odpicowane na handel ( nawet go nie umyli ).



Simon - 26-01-2008, 19:10
" />A dodam jeszcze że turbina trochę świszcze przy większym wysileniu silnika. Przy mocnym skoku obrotów-przyspieszeniu. W czasie jazdy jej nie słychać. To tez chyba normalne Sorry za lamerskie pytania ale nigdy nie jeździłem dieslem,



Sebastian - 26-01-2008, 20:31
" />
">
Silnik chodzi pięknie, równiutko, cicho i płynnie. Z rury nie ma najmniejszego dymku, spaliny sprawdzone - w normie. Z góry silnik jest suchutki. Natomiast martwi mnie zapocenie turbiny olejem. Widziałem ją na kanale - kiepski tam jest dostęp wzrokowy i mam nawet wrażenie, że ten olej jakby pochodzi z wyższych partii silnika, ale pewien nie jestem. Nie to żeby kapał, po prostu jest go na tyle, że zostaje na palcu jak się dotknie ( nie świeży, taki już zakrzepnięty ). Co o tym sądzicie? Czy powinienem się tym martwić? Szczególnie przy tym przebiegu...?.


Ja nie wiem jak u mnie wygląda turbosprężarka - przy najbliższej wizycie popatrzę. Ale na pewno hałasuje (i świszczy - co słychać szczególnie przy otwartych oknach) - już mi mechanicy powiedzieli, że to może oznaczać powolny jej koniec (moje auto ma ok. 100 kkm przebiegu), aczkolwiek potwierdzę to jeszcze w LT, gdzie się wybieram w najbliższym czasie.

Ale co Twojego przypadku - jakby się okazało, że masz turbinę do naprawy, to odliczyć musisz 1000 PLN i masz problem z głowy. W dzisiejszych czasach załatwienie tego to tylko kwestia funduszy.

Teraz juz trochę poźno - ale jeżeli posprawdzałeś wszystkie standardowe rzeczy, to radziłbym Ci jeszcze zwrócenie szczególnej uwagi na stan tylnego zawieszenia. Jego naprawa może Cię trochę kosztować.

Pozdrawiam.



Simon - 26-01-2008, 20:48
" />Opinia mojego znajomego mechanika:
"Przebieg masz na pewno oryginalny i zupełnie normalny jak na warunki niemieckie. Zapocenie sprężarek to norma przy tym przebiegu w każdym turbodieslu. Jeśli na razie nie daje żadnych oznak uszkodzenia to prawdopodobieństwo że padnie w przyszłości jest takie samo jak w każdym innym używanym aucie".

Co do zawiechy. Sprawdzałem na szarpkach w stacji diagnostycznej. Niestety koleś tam nie miał pojęcia o sprężarkach. Same wahacze jakby już troszkę zachodzą rudą, ale wszystko tam wygląda solidnie i stabilnie. Amorki mają sprawność 76-79% !



Sebastian - 26-01-2008, 20:55
" />
">Opinia mojego znajomego mechanika:
"Przebieg masz na pewno oryginalny i zupełnie normalny jak na warunki niemieckie. Zapocenie sprężarek to norma przy tym przebiegu w każdym turbodieslu. Jeśli na razie nie daje żadnych oznak uszkodzenia to prawdopodobieństwo że padnie w przyszłości jest takie samo jak w każdym innym używanym aucie".


Ale ten przebieg nie jest jakiś zastraszający - na mnie nie robi wielkiego wrażenia. Kupujesz auto, a nie wskazania na desce rozdzielczej.


">Co do zawiechy. Sprawdzałem na szarpkach w stacji diagnostycznej. Niestety koleś tam nie miał pojęcia o sprężarkach. Same wahacze jakby już troszkę zachodzą rudą, ale wszystko tam wygląda solidnie i stabilnie. Amorki mają sprawność 76-79% !

No to ok - sprawdziłes, jest ok.
Podczas eksploatacji wyjdzie czy albo jak dużo się pomyliłeś ;-)

Prześpij się z "problemem" i jutro na świeżo się zastanów czy podjąłeś dobrą decyzję i czy sprawdziłeś to co chcialeś. I tyle.
Tak naprawdę to tylko samochód więc nie ma co dużo kombinować

Trzym się.



Toper - 26-01-2008, 22:21
" />
">Hej,
Znalazłem auto. Wpłaciłem nawet zaliczkę.
Nie będę się na razie rozwodził na samym autem bo przyjdzie czas.
Ale jak to zwykle człowiek, wróci do domu i zaczyna mieć dylematy.

Otóż...
Silnik 1.9 JTD z 2000 roku - ten jeszcze 105 konny.
Ma dwa problemy o których pisałem tutaj: link do wątku , ale one wydają mi się błahe.

Mój dylemat jest jednak troszkę inny. Może troszkę historii:
Auto ma przejechane 210 tys. km
Przebieg jest zapewne oryginalny tym bardziej że jest do niego książka serwisowa i wszystko się zgadza. Poprzedni polski właściciel kupił go półtora roku temu w Niemczech, teraz nabył Thesisa więc tego się Lybry pozbywa.

Silnik chodzi pięknie, równiutko, cicho i płynnie. Z rury nie ma najmniejszego dymku, spaliny sprawdzone - w normie. Z góry silnik jest suchutki. Natomiast martwi mnie zapocenie turbiny olejem. Widziałem ją na kanale - kiepski tam jest dostęp wzrokowy i mam nawet wrażenie, że ten olej jakby pochodzi z wyższych partii silnika, ale pewien nie jestem. Nie to żeby kapał, po prostu jest go na tyle, że zostaje na palcu jak się dotknie ( nie świeży, taki już zakrzepnięty ). Co o tym sądzicie? Czy powinienem się tym martwić? Szczególnie przy tym przebiegu...?

Poza tym auto jest super. Na bank bezywpadkowe, zadbane, stan wnętrza świadczy o niższym przebiegu, ale też nie było odpicowane na handel ( nawet go nie umyli ).


Powiem Ci tak, wszystko jest kwestią ceny i stanu ;-) jak jest fajny i dobrze utrzymany, to co Ci zależy na przebiegu?
Grunt, żebyś nie miał problemów w najbliższym czasie, bo wiadomo, że raz na jakiś czas coś może polecieć.
Szkoda, że ten silnik taki trochę słaby, w Marei sprawuje się nieźle, ale Lybra sporo cięższa jest, ciekawy jestem jak to będzie chodzić. No ale może chociaż palić będzie mniej ;-)
Napisz coś więcej o tej Lybrze ;-)



evand - 28-01-2008, 13:47
" />Powiem tak, jak jechałem po swoją , zabrałem dwóch ekspertów od aut... droga była długa a temat jeden - daj spokój z włochem , szukaj niemca... Na miejscu obejrzeli, przejechali się i stwierdzili... BIERZ bo warto !!!
Mam ją miesiąc, już znalazłem kilka wad. Spalanie (2.4 JTD) - na miejscu 11 ( w trasie komp pokazuje nawet 5.5) Teraz szukałbym 1.9 JTD, co prawda 2.4 ma kopa... ale nie ma gdzie go wykorzystać i no po co - szkoda turbiny. Miejsca też niezbyt dużo - z tyłu fotelik a córa (1,5 roku) nogami kopie w oparcie, wózek w kufrze mieści się tylko, tylko... Ogólni auto ładne i reprezentatywne. Gdy się do niego przymierzałem miałem wrażenie ,że jest ogromne, pojemne - po miesiącu eksploatacji czar prysnął. Ktoś mądry kiedyś powiedział - Przy kupnie-sprzedaży aut używanych cieszy sie kupujący i sprzedający ...



Simon - 28-01-2008, 13:57
" />Wiesz, ja mam 1.9. Silnik jest w zupełności wystarczający do tego auta, szczególnie po mieście. Tym bardziej że sedan 1.9 jest jakieś 120 kg lżejszy od SW 2.4. Aczkolwiek na razie średnia po Wrocławiu wychodzi mi 8litrów ( kto tu mieszka ten wie, że tu się więcej stoi niż jedzie ). Za miastem 6l. Ale na razie zbyt mało jeżdżę, żeby oceniać. No i mam prawdopodobnie mam padnięty termostat. W każdym razie silnik na chwilę obecną mi się podoba



Nat - 28-01-2008, 14:04
" />
">Mam ją miesiąc, już znalazłem kilka wad. Spalanie (2.4 JTD) - na miejscu 11 ( w trasie komp pokazuje nawet 5.5)

Co to znaczy "na miejscu 11" ? Że w obszarze zabudowanym spala 11l/100 km?
To nie jest normalne spalanie w 2,4 JTD... chyba ze non stop stoisz w korkach, albo patrzysz na spalanie chwilowe...


"> Miejsca też niezbyt dużo - z tyłu fotelik a córa (1,5 roku) nogami kopie w oparcie, wózek w kufrze mieści się tylko, tylko...

To jaki wy macie wózek : coto : Oczywiście to błąd, że wózek nie mieści się w zdłuż, tylko w poprzek, (mówimy o pełnym wózku, nie żadnej parasolce), ale żeby kufer był wypelniony wozkiem to raczej chyba nie za bardzo...
Mój syn w tym samym wieku nie kopie w oparcie (może to kwestia temperamentu :lol: ) ale i pewnie nie byłoby mu łatwo sięgnąć (choc moja żońcia ma 180 cm wzrostu i na brak miejsca z przodu nie narzeka)...


">Ogólni auto ładne i reprezentatywne. Gdy się do niego przymierzałem miałem wrażenie ,że jest ogromne, pojemne - po miesiącu eksploatacji czar prysnął.

to prawda- Stilo SW ma większy bagażnik. No ale trzeba pamiętać, że Lybra nie została zaprojektowana jako ciężarówka...



evand - 28-01-2008, 14:09
" />
">Wiesz, ja mam 1.9. Silnik jest w zupełności wystarczający do tego auta, szczególnie po mieście. Tym bardziej że sedan 1.9 jest jakieś 120 kg lżejszy od SW 2.4. Aczkolwiek na razie średnia po Wrocławiu wychodzi mi 8litrów ( kto tu mieszka ten wie, że tu się więcej stoi niż jedzie ). Za miastem 6l. Ale na razie zbyt mało jeżdżę, żeby oceniać. No i mam prawdopodobnie mam padnięty termostat. W każdym razie silnik na chwilę obecną mi się podoba

Wiem jak wygląda jazda po Wrocku i współczuję wszystkim zmotoryzowanym tej metropolii... jadę tam jak tylko muszę.
Gratuluję zakupu !!! - długo szukałeś, ważne że trafiłeś na swój egzemplarz.



evand - 28-01-2008, 14:19
" />Jazda na odcinkach ok. 10 km bez korków i świateł na krzyżówkach. Komp pokazuje chwilowe nawet 12 l , ale tankowałem na full przejechałem 488 km , wlałem 50 ON. Nie kopci, ma kopa i nic (...) do zarzucenia ...
Jeżeli chodzi o wózek - standard ( wchodzi złożony i nic poza tym). Córa - temperamentną dziewczyną jest - fotelik też standardowy dla dzieci do 35 kg -i nóżkami kopie w oparcie fotela kierowcy ... (???)



Sebastian - 28-01-2008, 17:45
" />
">Jazda na odcinkach ok. 10 km bez korków i świateł na krzyżówkach. Komp pokazuje chwilowe nawet 12 l , ale tankowałem na full przejechałem 488 km , wlałem 50 ON.

Ale jednak masz chyba coś nie tak.
Ja też mam ok. 10 km do pracy - i w tym cyklu auto mi spala ok. 9 - 9,5 litra/100 km (w tym już jest Webasto, którego używam codziennie) jeżdżąc ("jeżdżąc" jest bardzo dynamicznym słowem w przypadku jazdy po Wrocławiu w godzinach szczytu) tylko po naszym mieście.

Poza miastem to już zależy od mojej inwencji - przy szybkiej jeździe (np. autostradą) potrafi spalić tyle co w mieście.
Ale już jadąc 'standardowo' spalanie radykalnie spada.

PS. Wiesz - mnie dane podawane w necie, czy podczas innych okazji zazwyczaj rozśmieszają - zdecydowana większość ludzi kłamie jak z nut podając swoje wyniki spalania. Ale wystarczy wtedy tylko jedno krótkie pytanie - jakie producent przewidział spalanie w danym cyklu i temat zazwyczaj się kończy.



Nat - 28-01-2008, 18:15
" />
">PS. Wiesz - mnie dane podawane w necie, czy podczas innych okazji zazwyczaj rozśmieszają - zdecydowana większość ludzi kłamie jak z nut podając swoje wyniki spalania. Ale wystarczy wtedy tylko jedno krótkie pytanie - jakie producent przewidział spalanie w danym cyklu i temat zazwyczaj się kończy.

Masz rację- dlatego np. u mnie najbardziej racjonalne wyniki były wtedy, kiedy spalanie było mierzone na odcinku ok 3000 km. Wtedy widac jakies tendencje, a nie na 10 km odcinku. A 11 l potrafię sobie wyobrazić w JTD może przy ostrej jeździe na zimnym silniku, a nastepnie dłuuugaśnym staniu w korku..



Pablo - 28-01-2008, 18:59
" />2.4 JTD nie równe 2.4 JTD bo jak wiemy te silniki różniły się mocą. Wynik 11 na miasto jest bliższy dla silnika 136 konego, 9,5 to spalanie bliższe silnikowi 150 konnemu :lol: 1.9 spali na bank mniej.



Sebastian - 28-01-2008, 20:21
" />
">Masz rację- dlatego np. u mnie najbardziej racjonalne wyniki były wtedy, kiedy spalanie było mierzone na odcinku ok 3000 km. Wtedy widac jakies tendencje, a nie na 10 km odcinku.

Dokładnie - kilka tankowań w różnych warunkach, w różnych sytuacjach.
A nie bazowanie na wyniku cząstkowycm, czy wskazaniach komputera.


">A 11 l potrafię sobie wyobrazić w JTD może przy ostrej jeździe na zimnym silniku, a nastepnie dłuuugaśnym staniu w korku..

Tyle, że taka jazda, to niezła gehenna dla silnika i jego podzespołów.



Sebastian - 28-01-2008, 20:23
" />
">2.4 JTD nie równe 2.4 JTD bo jak wiemy te silniki różniły się mocą. Wynik 11 na miasto jest bliższy dla silnika 136 konego, 9,5 to spalanie bliższe silnikowi 150 konnemu

To aż takie różnice są pomiędzy tymi silnikami?



Toper - 28-01-2008, 20:41
" />
">2.4 JTD nie równe 2.4 JTD bo jak wiemy te silniki różniły się mocą. Wynik 11 na miasto jest bliższy dla silnika 136 konego, 9,5 to spalanie bliższe silnikowi 150 konnemu

To aż takie różnice są pomiędzy tymi silnikami?

Ja mam spalanie od 6 z hakiem do 8 z hakiem :-) w wersji 150KM.
Silniczek jest fajniutki :-) POLECAM :-)



Pablo - 29-01-2008, 00:53
" />150 konny silnik jest jakby nie patrzeć nowocześniejszą jednostką a co za tym idzie apetyt ma mniejszy. Wiele też zależy od ciężkości nogi osobnika dociskającego pedał gazu :wink:



evand - 29-01-2008, 06:52
" />mam stary typ silnika, tj. 135 KM i nie cząstkowe pomiary , tylko wyjeżdżony zbiornik paliwa . Miałem dużo aut różnych marek w większości diesle w rocznikach 1993-2004 i w szczególności 1.9. - zamykały się zawsze max w 8 litrach z "cegłą na pedale gazu" Ze stanowczością mogę powiedzieć, że opróżnienie zbiornika w warunkach codziennego użytkowania pokazuje mam "NASZE" prawdziwe zużycie paliwa, które dotyczy naszej jednostki. Jaki sens ma test zużycia paliwa mojego pojazdu w innych warunkach? Ale mimo wszystko sprawdzę układ zasilania.



evand - 12-02-2008, 18:11
" />
">Co to znaczy "na miejscu 11" ? Że w obszarze zabudowanym spala 11l/100 km?
To nie jest normalne spalanie w 2,4 JTD... chyba ze non stop stoisz w korkach, albo patrzysz na spalanie chwilowe...


muszę publicznie przeprosić mojego dieselka - wymieniłem filtr powietrza i paliwa (wymieniane wg faktury w maju 2007), na "oko" były czyste. Dwa razy zatankowałem na full i wg. kalkulatora średnia wyszła ... 6,8 l/100 w cyklu 1/4 w tasie reszta miasto. I to jest to, czego oczekiwałem kupując JTD!!!



Kis79 - 25-02-2008, 20:40
" />Witam szanowne grono, Potrzebuje informacji związanych z lancia lybra.
W ciagu tygodnia do dwóch chciałbym kupic samochód. (2000-2001)

Biedzie to lybra sw min wersja lx i silnik jtd
W związku z tym mam parę pytań.

1. czy 1.9 czy 2.4 nie ukrywam ze wolałbym 2.4, lecz czytałem ze jest przód trochę ciezki, jak z awaryjnością i spalanie
2. jeśli ma navi to znaczy ze jest system bose? czy sw ma tez w wersji bose subwoofer w bagażniku i zmieniarek?jak to gra?
3. czy do ekranu da sie podłączyć np dvd?
4.Ile poduch posiada wersja lx? Na necie wyczytałem ze 4 i do tego 2 kurtyny powietrzne, lecz czasami w ogloszeniech widnieje 4
5 .czy lybra sw lx posiada system kontroli trakcji?Czytałem ze tak
6. jak sprawuje sie alcantara?

To narazie tyle. prosze odpowiedz. Pozdrawiam



Dudi - 25-02-2008, 21:17
" />
">Witam szanowne grono, Potrzebuje informacji związanych z lancia lybra.
W ciagu tygodnia do dwóch chciałbym kupic samochód. (2000-2001)

Biedzie to lybra sw min wersja lx i silnik jtd
W związku z tym mam parę pytań.

1. czy 1.9 czy 2.4 nie ukrywam ze wolałbym 2.4, lecz czytałem ze jest przód trochę ciezki, jak z awaryjnością i spalanie
2. jeśli ma navi to znaczy ze jest system bose? czy sw ma tez w wersji bose subwoofer w bagażniku i zmieniarek?jak to gra?
3. czy do ekranu da sie podłączyć np dvd?
4.Ile poduch posiada wersja lx? Na necie wyczytałem ze 4 i do tego 2 kurtyny powietrzne, lecz czasami w ogloszeniech widnieje 4
5 .czy lybra sw lx posiada system kontroli trakcji?Czytałem ze tak
6. jak sprawuje sie alcantara?

To narazie tyle. prosze odpowiedz. Pozdrawiam


Ad.1 Ja mam 1.9 JTD i takiej szukałem. 2.4 ma lepsze osiągi, ale wyższe spalanie i faktycznie silnik jest trochę ciężki.
Ad.2. Każda wersja LX ma Bose obojętnie czy z navi czy bez. Ma też i subwoofer (po prawej stronie) i zmieniarkę (po lewej). A gra to wszystko rewelacyjnie.
Ad.3. Podobno da się, ale było wypróbowane chyba tylko we Włoszech
Ad.4. Wersja LX ma 4 poduszki i 2 kurtyny. Razem 6.
Ad.5. System kontroli był w LX za dopłatą. Jeśli w tej, którą się interesujesz go nie ma, to się nie przejmuj bo seryjny nie był.
Ad.5 Alcantara jest średnio odporna na zużycie, na pewno lepsza pod tym względem jest klasyczna skóra.



kartonik - 26-02-2008, 00:11
" />
">W ciagu tygodnia do dwóch chciałbym kupic samochód. (2000-2001)


Szalony jestes.


">1. czy 1.9 czy 2.4 nie ukrywam ze wolałbym 2.4, lecz czytałem ze jest przód trochę ciezki, jak z awaryjnością i spalanie


Jezdzilem 1.9, jezdze 2.4 - przod duzo ciezszy, co znacznie pogarsza wlasciwosci jezdne, 1.9 prowadzilo sie zdecydowanie lepiej; spalanie nieznacznie wyzsze, halas znacznie odczuwalny i bardziej meczacy, moc znacznie wyzsza:)


">4.Ile poduch posiada wersja lx? Na necie wyczytałem ze 4 i do tego 2 kurtyny powietrzne, lecz czasami w ogloszeniech widnieje 4


W poprzedniej Lybrze LX z 2000 r. byly 4 poduszki i nie jest wcale regula, ze w LX bylo 6. Tyle pewnie od 2001 r.


">6. jak sprawuje sie alcantara?


Mialem alkantare, mam skore - nic nie przebije skory pod wzgledem trwalosci. Moze troche chlodniej w dupe zima, ale bez tragedii, jest podgrzewanie. Alkantara jest mila, ale jej trwalosc oceniam na poziomie tapicerki w polonezie caro z lat 90. - gowniany material.
[/quote]



Simon - 26-02-2008, 00:55
" />
">W ciagu tygodnia do dwóch chciałbym kupic samochód.
: nonieee : : nonieee : : nonieee : : nonieee : : nonieee :

Większosć odpowiedzi znajdziesz używajac wyszukiwarki.

Z subiektywnych rzeczy mogę tylko powiedzieć, że mam 1.9 ( te najsłabszą 105 konną ) i auto naprawdę bardzo daje radę. W zupełności wystarczy do tego samochodu ( chyba że chcesz sie scigać po niemieckich autostradach ). Polecam jednak szukać wersji 110KM lub 115KM ( ze zmienną gemoetrią łopatek turbiny ). W wersji 105 czuć lekki niedowład poniżej 2000 obrotów, ale naprawdę lekki. Wersje ze zmienną geo. ponoć tego nie mają ( za mało nimi jeździłem żeby CI powiedzieć na 100% ale taki był zamysł konstruktorów ).

Co do wyposażenia to już loteria. Generalnie w LX jest Bose w standardzie. Poduszki poniżej 2000 roku ( włącznie ) były w LX 4 ( przednie i boczne, bez kurtyn ). W 2001 moza trafić na takie co mają 4 i 6 ( doszły kurtyny ), a potem chyba nawet 8 ( boczne z tyłu ?). Kontrola trakcji w tych rocznikach raczej tylko w opcji.

DVD podłączyć się da.

Alcantra się sprawuje. Jest bardzo miła w dotyku i ładna, ale mechaci się i różnie to bywa z czyszczeniem.

I naprawdę, nie przywiązuj się do myśli, że znajdziesz to auto w tydzień, aczkolwiek życzę Ci tego. Lepiej zrobić to spokojnie ale potem nie żałować . Ja szukałem 6 tygodni i nie jest to rekord długości.



Kis79 - 26-02-2008, 08:48
" />controla trakcji wg katalogu byla w lybrach lx 2.4, opcja w 1.9
Co do szalenstwa, to nie kupuje lybry w kraju.Mam male dziecko i musze sie streszczac, zreszta nie wiem co w tym smiesznego. Przeciez nie bede sie na nia modlil 2 dni przed zakupem . Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam



kartonik - 26-02-2008, 08:56
" />
">controla trakcji wg katalogu byla w lybrach lx 2.4, opcja w 1.9


u mnie nie ma



Dudi - 26-02-2008, 09:12
" />Temat poduszek był już poruszany m.in. tutaj i z tego co mi wiadomo Lybra nigdy nie miała 8 poduszek no ale nie jestem Alfa&Omega



letnik22 - 26-02-2008, 09:17
" />według katalogu bose jest to opcja do każdej wersji. W lx w standardzie była nawigacja. 6 poduszek stało się standardem od roku modelowego 2002, wczesniej były 4. Kontrola trakcji to opcja w 1,9jtd w każdej wersji.



Dudi - 26-02-2008, 09:42
" />
">według katalogu bose jest to opcja do każdej wersji. W lx w standardzie była nawigacja. 6 poduszek stało się standardem od roku modelowego 2002, wczesniej były 4. Kontrola trakcji to opcja w 1,9jtd w każdej wersji.

W LX nawigacja może i była standardem, ale na pewno nie w Polsce



Simon - 26-02-2008, 10:04
" />
">według katalogu bose jest to opcja do każdej wersji. W lx w standardzie była nawigacja. 6 poduszek stało się standardem od roku modelowego 2002, wczesniej były 4. Kontrola trakcji to opcja w 1,9jtd w każdej wersji.

a ten katalog to z jakiego rynku?
Bo Bose nie wszędzie było standardem w wersji Business ( LS chyba też nie ) - w Polsce zdarzają się dość często egzemplarze bez Bose. Nawigacja też nie była w LX zawsze i wszędzie standardem. Ja np mam LX ( z Holandii ) i nie mam navi.

Kris79: po naszej dyskusji możesz łatwo wywnioskować, że wyposażenie to największa zagadka tych aut.

PS. Dudi, mój błąd - rzeczywiście nie było 8 poduszek. Kurtyny przednie i tylne zawsze były razem. Tylnych poduszek bocznych nie było wcale.



letnik22 - 26-02-2008, 13:02
" />fakt, wyposażenie zależy od rynku, z którego pochodzi autko.
katalog jest na stronie katalog
nie wiem z jakiego to rynku



emczo - 26-02-2008, 14:02
" />to jaki ja mam model bo u mnie 10 poduszek (pod i kurtyny)?
a bryczka ma pierwszy rejestr pod koniec 2001. :?
czemu ona taka wypoduszkowana?



Simon - 26-02-2008, 14:08
" />10 poduszek to napisał Ci sprzedawca w ogłoszeniu ( często tak piszą !)
Dudi ma racje - było maks 6 poduszek, tzn można od biedy policzyć, przednie i tylne kurtyny osobno, wtedy wyszłoby 8. Ale po prawdzie to jest jedna długa kurtyna na całą długość dachu.



emczo - 26-02-2008, 14:10
" />nie pamiętam co mówił sprzedawczyk ale mówię o tabliczkach "airbag" - a co pod nimi jest? nie wiem nie zaglądałem. w aso też tak gadali że 10??



letnik22 - 26-02-2008, 14:26
" />6 poduszek: 2 czołowe, 2 boczne w przednich fotelach, 2 kurtyny (przez całą długość kabiny)
ale do kurtyn jest 6 zaślepek- z przodu , na słupkach i z tyłu. (i stąd 10 poduch, bo na każdej zaslepce jest napis). zaślepki znaczą miejsce kontrolowanego rozdarcia się plastików-tak, żeby cała kurtyna ładnie się napełniła.



Dudi - 26-02-2008, 14:47
" />
">nie pamiętam co mówił sprzedawczyk ale mówię o tabliczkach "airbag" - a co pod nimi jest? nie wiem nie zaglądałem. w aso też tak gadali że 10??

Tacy właśnie "miłośnicy motoryzacji" pracują w tych aso :? Poczytaj sobie wątek o poduchach, do którego link zamieściłem powyżej :twisted:



Kis79 - 04-03-2008, 21:16
" />Witam, wlasnie wrocilem z niemiec mija pierwsza Lancia
Jest to Lybra LX SW 2.4 jtd 2000r .
Jestem drugim wlascicielem, poprzednim byl pan urodz w 1943 r, auto ma 205 tys przebiegu i mam udokumentowana ksiazke serwisowa z ostatnim wpisem 195 000
do tego komplet dokumentow, kluczyki , karta lancia code i plyty do nawigacj.
Wyposazenie :

kolor granat metalic
alcantra bananaowa
bose
navi
4 poduszki
czujnik deszczu
tempomat
2 komplet felg z oponami prawie nowkami.( zimowe i letnie)

Jestem narazie super zadowolony. Na autobanie podczas prob osiagnalem bez problemu 205 km/h czyli moge uznac ze silnik trzyma serie.
naprawde ladnie ciagnie i do tego ten dzwiek
Samochod spalil mi na trasie 1000 km przejechanych z predkosciamii powyzej 120 km 6.9 l na 100. dla mnie rewelacja.

jak sie wyspie to porobie fotki i zaloze nowy topic w odpowiednim dziale.

Prosze tylko o odp. Co ile w 2.4 jtd wymienia sie pasek? i jaki olej zalac panowie ? Selene ta co w ksiazce? skad to wziasc hehe



robek - 04-03-2008, 22:08
" />Dobry wybor 2.4 oczywiscie 1.9 tez .Osobiscie posiadam pierwsza opcje jest ok. Wymien pasek nikomu nie mozna ufac /ksiazke,pieczatki itd. nie problem ....../.Powymieniaj oleje ,filtry itp.i bedziesz spokojny.A potem w zaleznosci jaka jest zlosliwosc ''rzeczy martwych''/oprocz naszych kochanych drog/ to tylko auto.Jesli chodzi o alcantre to jak nowa jest ok ale jesli chodzi o trwalosc to rewelka nie jest.Posiadaczecz jestem 2.4 za nim kupilem to auto mialem okazje jezdzic 2.0 gaz 1.9 i inna 2.4 nie odczulem roznicy jesli chodzi o glosnosc wszystkie byly wyciszone i cichutkie w srodku owszem na zewnatrz jest roznica.Spalanie mialem obawy pewnie ze troszkie mniej by palil ale za to ta turbinka to przyspieszenie warto i polecam.Zadowolenia szerokiej drogi pozdrawiam



robek - 04-03-2008, 22:08
" />Dobry wybor 2.4 oczywiscie 1.9 tez .Osobiscie posiadam pierwsza opcje jest ok. Wymien pasek nikomu nie mozna ufac /ksiazke,pieczatki itd. nie problem ....../.Powymieniaj oleje ,filtry itp.i bedziesz spokojny.A potem w zaleznosci jaka jest zlosliwosc ''rzeczy martwych''/oprocz naszych kochanych drog/ to tylko auto.Jesli chodzi o alcantre to jak nowa jest ok ale jesli chodzi o trwalosc to rewelka nie jest.Posiadaczecz jestem 2.4 za nim kupilem to auto mialem okazje jezdzic 2.0 gaz 1.9 i inna 2.4 nie odczulem roznicy jesli chodzi o glosnosc wszystkie byly wyciszone i cichutkie w srodku owszem na zewnatrz jest roznica.Spalanie mialem obawy pewnie ze troszkie mniej by palil ale za to ta turbinka to przyspieszenie warto i polecam.Zadowolenia szerokiej drogi pozdrawiam



Simon - 05-03-2008, 01:07
" />No nie no... szybki jesteś...
i to jeszcze od starszego Pana...

Lej selene. To bardzo dobry olej, polecany do wszystkich Włochów. Bierze się ją z ASO.
Albo Valvoline

Pasek... fabryka mówi 120kkm, ostrożni mówią 60kkm a prawda leży po środku. Jeśli nie masz pewności kiedy był wymieniany - wymień od razu.

I delektuj się Lyberką. Gratulacje.



norbiwolow - 05-03-2008, 09:27
" />fotki fotki !!!!!
sam wyszukałes w necie ogłoszenie czy jechałes do niemiec w ciemno



Kis79 - 05-03-2008, 09:50
" />zaraz ide robic sesje zdjeciowa heh.
po poludniu beda fotki.

Ogloszenie z mobile.de, w niedziele wyjazd, poniedzialek na miejscu .
Samochod oddany byl do dealera i wziety nowy, tam przeszedl badania i tuv do 2010r. Ja kupilem od autocentrum ,firmy balkanskich chlopakow ( wporzo kolesie ) ktorzy maja uklad z dealerem i biora od niego samochody ( maja atrakcyjny uklad ) . Kilka godzin snu w hannowerze i spowrotem 1000 km.



Kis79 - 05-03-2008, 17:25
" />http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... forum&f=24

oto moja lyberka



premolo - 18-03-2008, 01:55
" />Witam! Nosze sie z zamiarem kupna lybry z silnikiem 1.9 jtd Dosc duzo osob odradza mi kupno z uwagi na ( rzekomo) czeste awarie i klopot z czesciami-tzn drogie oryginaly i brak zamiennikow Ciekaw jestem waszej opinii Bede wdzieczny za kazde info Jestem bardzo ciekawy jakie sa roznice miedzy silnikiem 1.9 a 2.4 (spalanie,elastycznosc silnka,wrazenia z jazdy. : witaj : Pozdrawiam



Taz - 18-03-2008, 08:17
" />silniki 1.9 miały 105-115KM i 11.9-11.3s do setki
2.4 analogicznie 135-150KM i 10.3-9.7s do setki

Co do awaryjności to tak jak z każdym autem - jak dbasz tak masz. Zamienniki są, ceny oryginałów to chyba powalają właścicieli wszystkich marek, nie tylko Lancii.
Po więcej informacji zapraszam do funkcji "szukaj" lub do właścicieli lyberek



Taz - 18-03-2008, 08:24
" />niepotrzebnie dublujesz tematy



skyblu - 18-03-2008, 08:46
" />pomyśl, co Cię skłania do kupna, tak awaryjnego auta, rozumiem, iż porad udzielają ludzie z dużym motoryzacyjnym doświadczeniem :wink:
i kupujesz auto nowe z salonu, oczywiście, bo wiesz jak jest z używanymi :wink:
Jeżeli już kupisz to wpadnij tu : witaj : pogadamy.
zresztą dużo jest tu o naszych autach



Simon - 18-03-2008, 10:57
" />
">Witam! Nosze sie z zamiarem kupna lybry z silnikiem 1.9 jtd Dosc duzo osob odradza mi kupno z uwagi na ( rzekomo) czeste awarie i klopot z czesciami-tzn drogie oryginaly i brak zamiennikow Ciekaw jestem waszej opinii Bede wdzieczny za kazde info Jestem bardzo ciekawy jakie sa roznice miedzy silnikiem 1.9 a 2.4 (spalanie,elastycznosc silnka,wrazenia z jazdy. : witaj : Pozdrawiam

To pytanie, które, jak łatwo się domyślić zadaje każdy poszukujący Lybry, więc najlepiej jakbyś użył wyszukiwarki. Co do silnika 1.9 to jest jedna z najsolidniejszych i najpopularniejszych jednostek fiata, zaryzykuje stwierdzenie, że dużo lepsza niż zbliżone mocą silniki TDI z koncernu VAG.

Awaryjność nie jest większa niż innych aut. Baaardzo rzadko zdarzają się jakieś nieuzasadnione usterki. Zwykle są to kwestie raczej eksploatacyjne ( termostaty,świece, sprzegła, przepływki ). Ceny oryginałów, to prawda, są powalające - jak w każdym aucie. Zamienniki i używki ( szczególnie do 1.9 ) dostępne bez problemu. Pamiętaj, że na tym silniku jeździ kilka(naście?) modeli Fiata i Alfy, a im popularniejszy silnik tym lepsza dostepność zamienników.

Co do porównania 1.9 do 2.4 - ja 2.4 jeździłem tylko na jazdach próbnych i robi wrażenie. Ale mam 1.9 ( i to ten najsłabszy - 105KM ) i naprawdę jest czym jeździć, z dnia na dzień coraz bardziej mnie zadziwia ten silnik. W zupełności wystarcza w Polskich warunkach drogowych, na drodze daje wystarczającą pewność przy wyprzedzaniu. spalanie 5-trasa - maxymalnie 7,5 miasto. Bardzo cichy. Polecam



Nat - 18-03-2008, 11:04
" />Myslę, ze skoro odradzaja, to nie z powodu frustracji swoimi golfami i peugeotami, lecz dlatego, że jeździli, maja doswiadczenie z Lancią, kieruja sie zdrowym rozsądkiem, a nie uprzedzeniami i kompleksami. :lol: Jesli tak jest hehehe- to ich posłuchaj. :twisted:
Jesli nie- to poswięć troche czasu na przeglądnięcie tematów archiwalnych- znajdziesz tu sporo informacji na interesujace Cię tematy.



Kac_zor - 18-03-2008, 11:40
" />Jak kolega wyżej stwierdził czasami dobrze użyć opcji szukaj (jak do tej pory nie musiałem o nic pytać bo wszystko jest na forum tylko troszkę chęci)

Ja swoją Lybre mam jakieś 8 m-c i poza spalonymi 2 żarówkami ( oświetlenie wewnątrz i światło stop strasznie droga żarówka dałem całe 23 zeta ) to jak do tej pory bardzo sobie chwale .
Moja 1,9 spal średnio 6,5 L i jakoś więcej nie chce
Jeździ się super , wygodnie, a po za tym nigdzie sie nie śpieszy
Ceny części dostępne i nie należą do najdroższych, jedyny problem to dobry mechanik coby ci nie popsuł autka



sloneczna - 18-03-2008, 12:12
" />Nie no i tak jestem pełen podziwu ,że jednak postanowiłeś się czego kolwiek dowiedzieć ,pomimo odradzania .

OT -a tak właściwie Nat -jak to się stało ,że wybrałeś Lybre mając Hondę ?



Tomzik - 18-03-2008, 12:38
" />Z włoskimi autami to jest tak, że najwięcej (zwłaszcza złego) do powiedzenia o nich mają ci, co nigdy w życiu ich nie mieli (no bo jak to kupić taki złom), za to duuużo się nasłuchali od innych (też takich co nie mieli, bo..) :wink: I kółko się zamyka.

Miałem 16 letniego Fiata Cromę i poza eksploatacyjnymi rzeczami jakoś miałem spokój. Co do Lancii to mam ją za krótko by wychwalać niezawodność, ale póki co wierzę, że to solidniej wykonane auto i powinno być jeszcze lepiej



wujekp - 18-03-2008, 12:41
" />Panowie, nie znęcajcie się nad człowiekiem, chciał się dowiedzieć u źródła, czyli u nas.
Rzeczywiście temat był już tyle razy wałkowany w tę i we wtę, że trudno coś nowego na ten temat napisać - zajrzyj do archiwum - STP (Szukaj Twoim Przyjacielem)



Arcana - 18-03-2008, 13:07
" />Witaj,
ja posiadam 1.9 jtd 115 KM. W sumie nic więcej do szczęścia ekonomiczna i elastyczna lucynka. Co do popularności tego silnika niech świadczy fakt, że tego typu jednostki są montowane również w oplach.



premolo - 18-03-2008, 15:42
" />Dziękuję wszystkim forumowiczom za rady cenne i bezcenne:D Pozdrawiam



goldmember - 18-03-2008, 16:58
" />witam.

Amatorom zakupu lybry mogę powiedzieć tyle:

ja swoja kupiłem w ostatnich dniach listopada, jeżdżę od grudnia. jest to model z 2004 roku 100 000 przejechane. 1,9 JTD 115 km.

wymieniłem klocki,amortyzatory, rozrząd, filtry, olej, gumę podtrzymująca silnik - tzw łapa, kupiłem nowe oponki zimowe, ... i jeżdżę.

kupowałem zgodnie z numerami katalogowymi - części nie są drogie i całe full dostępne, bo są to cz. zamienne z fiatami stilo i merivą i z alfą, wiec tylko oryginalne fabryki produkujące dla koncernu brałem po uwagę.

tylko ten olej na "S" odradzili mi spece , bo ponoć tani i syfiasty.

do chwili obecnej przejechałem prawie 9000 km.
średnie spalanie mam 6,1,

nic nie stuka, nic nie puka, nic nie nawaliło.

jestem bardzo zadowolony.

mam auto na prawie mega maksymalnym wypasie (no nie mam czujnika deszczu, tempomatu i podgrzewanych foteli, to fakt) za śmieszne pieniądze.
Jeżdżę luksusowym, wygodnym, cichutkim, eleganckim sprytnym i zwinnym autkiem. i chyba zakochałem sie w lanciach.

na początku znajomi sie naśmiewali ze będę stałym bywalcem serwisu, a teraz to ja sie śmieję , ze wydali gruba kasę na gołe auta i jeżdżą plastikowym ścierwem.

do tego planuje zmienić drugi samochód (m 626) i chyba małżonce kupie drugą lancię

jeśli nawet oszalałem, to i tak dobrze mi z tym.

pozdrawiam krzysiek.



Kris - 18-03-2008, 17:01
" />No ale po tym wszystkim nadal nie wiemy jaka bedzie Twoja decyzja?

Nie przekonaly Cie te wszystkie argumenty?



Simon - 18-03-2008, 20:34
" />
">tylko ten olej na "S" odradzili mi spece , bo ponoć tani i syfiasty.

Zmień warsztat.
Albo nie... podaj mi jego adres żebym wiedział gdzie jest taka tania Selenia bo to akurat jeden z droższych olejów i ZALECANY przez koncern Fiata. Pewnie na innym oleju mieli lepsza marżę

PS. Z wszystkim pozostałym co napisałeś się w zupełności zgadzam
Poza tym, że chodziło Ci raczej o Mareę a nie Merivę



premolo - 18-03-2008, 20:46
" />Musze przyznac ze jestem PRAWIE zdecydowany Teraz pozostaje kwestia znalezienia dobrego egzemplarza ... Mieszkam w 3 miescie ,zwiedzilem kilka autohandlii i ani sladu lancii.. W zastepstwie rozwazam jeszcze stilo 1.9 Jeszcze raz dzieki wielkie



pawcio1 - 18-03-2008, 21:05
" />
">Musze przyznac ze jestem PRAWIE zdecydowany Teraz pozostaje kwestia znalezienia dobrego egzemplarza ... Mieszkam w 3 miescie ,zwiedzilem kilka autohandlii i ani sladu lancii.. W zastepstwie rozwazam jeszcze stilo 1.9 Jeszcze raz dzieki wielkie
Fajnie że się prawie zdecydowałeś ale pamiętaj żeby dokładnie zbadać autko przed zakupem,bądź ostrożny i nie wierz w żadne słowo handlarzy i komisów,bo można się naciąć i potem narzekać że Lancia to słabe auto... :?



Simon - 18-03-2008, 21:10
" />Lybry szukaj raczej w necie a nie w przypadkowych autohandlach. I nie przywiązuj się do mysli, że uda Ci się ją znaleźć w okolicy miejsca zamieszkania. To jest rzadki model po który się opłaca pojechac dalej Ja po swoją jechałem 250km

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz jakąś starą dyskusję porównującą Stilo z Lybrą ( to częsty dylemat osób kupujących Lybre, tak samo jak AR 156 ). Stilo warto kupić dla silników JTDm, i dla bardzo praktycznego kufra w wersji SW. Ale poza tym to nie ta klasa, nie to wyposażenie, nie ten design i nie ten "feeling"



premolo - 18-03-2008, 22:21
" />Szukam,a wlasciwie rozgladam sie po necie od dluzszego czasu :nie ma zbyt duzego wyboru.....a dodatkowo troche zniecheca mnie mysl ze bede jechal np do mielca (z sopotu) a na miejscu okaze sie ze samochod 'z rozmowy' i' na zywo' to 2 rozne auta :wink: Mam rodzine w Italii ,ale szczerze mowiac nie zastanawialem sie nad sprowadzeniem samochodu z zagranicy Pozdrawiam wszystkich forumowiczow



Simon - 18-03-2008, 22:24
" />Te z Mielca to se daruj - ze 2 albo 3 stoją tam już chyba pół roku Jak szukałem to pamietam, że był taki koleś w Pile, który często sprowadzał ładne Lyberki.

A w sumie do Łodzi nie masz tak daleko ( jak do Mielca ) więc.. www.lanciateam.pl - i już masz Lybre - ostatnio dużo nowych nawieźli.



Kis79 - 18-03-2008, 23:04
" />
"> To jest rzadki model po który się opłaca pojechac dalej Ja po swoją jechałem 250km

Wlasnie, a ja po swoja ponad 1000 km w jedna strone : yesyes :



wujekp - 18-03-2008, 23:11
" />
">Szukam,a wlasciwie rozgladam sie po necie od dluzszego czasu :nie ma zbyt duzego wyboru.....a dodatkowo troche zniecheca mnie mysl ze bede jechal np do mielca (z sopotu) a na miejscu okaze sie ze samochod 'z rozmowy' i' na zywo' to 2 rozne auta


Zobacz może co ma na tapecie LT http://www.lanciateam.pl
Oczywiście musisz mieć świadomość że jak w każdym przypadku musisz ją na spokojnie i dokładnie obejrzeć i nie licz na specjalną okazję, bo chłopaki muszą na tym zarobić. Ale, abstrahując od opinii na ich temat na forum (oczywiscie poszukaj w archiwum) masz wg mnie znacznie większą szansę kupić samochód w rozsądnym stanie niż w przypadku innych handlarzy/komisów.



grzegorzp4 - 27-06-2010, 12:03
" />W najbliższym czasie liczę się z myślą zakupu Lyberki 1.9 kombi 115km (2002 i wzwyż) i przeczytawszy już większość owego forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: Czy istnieje możliwość sprawdzenia autentyczności przebiegu podłączając auto pod komputer w ASO? Czy Lybry są wypasażone w tzw hodometr? Czy istnieje możliwość cofnięcia hodometru?



shap - 28-06-2010, 13:54
" />
">W najbliższym czasie liczę się z myślą zakupu Lyberki 1.9 kombi 115km (2002 i wzwyż) i przeczytawszy już większość owego forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: Czy istnieje możliwość sprawdzenia autentyczności przebiegu podłączając auto pod komputer w ASO? Czy Lybry są wypasażone w tzw hodometr? Czy istnieje możliwość cofnięcia hodometru?

tutaj jest trochę..:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=14&t=35124&hilit=hodometr
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=14&t=39462&hilit=hodometr+lybra
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=14&t=18770&start=0&hilit=hodometr+lybra



zeke66 - 29-06-2010, 07:45
" />Witam serdecznie wszystkich miłośników LANCII.

Również nosze się z ogromnym zamiarem zakupu Lancii Lybra. Niewątpliwy wpływ na moja decyzję miał program "Zakup kontrolowany", w którym zaprezentowano tenże pojazd. Wobec powyższych rozpocząłem poszukiwania LANCII na terenie Górnego Śląska. Znalazłem kilka ciekawych egzemplarzy, przynajmniej z punktu widzenia totalnego amatora.
Jednocześnie, w związku z moją laicką wiedzą, chciałbym zapytać, czy po dokonaniu wszelkich wstępnych przeze mnie możliwych oględzin oraz po dokonaniu jazdy próbnej, zgodnie ze wskazówkami zawartymi na forum, wizyta w serwisie FIAT-a jest w stanie potwierdzić moje uwagi, przypuszczenie? Czy może jednak jakiś niezależny przyglądzik w stacji diagnostycznej, czy może tylko niezależni mechanicy? Nie ukrywam, że brak mi totalnie doświadczenia w tej materii. Od kilku lat jeżdżę jednym, zresztą pierwszym autem, który kupiłem w zasadzie w ciemno. Jeszcze szybkie pytanko dla szczęśliwych posiadaczy dzieci i jasnej alcantary. Jak to wypada w takom zestawieniu?? Jak trudne, lub łatwe jest utrzymanie tego materiału w czystości.
Pozdrawiam



dalv - 30-06-2010, 17:57
" />
">Jeszcze szybkie pytanko dla szczęśliwych posiadaczy dzieci i jasnej alcantary. Jak to wypada w takom zestawieniu?? Jak trudne, lub łatwe jest utrzymanie tego materiału w czystości.
Pozdrawiam

Sam się nad tym zastanawiam. Ale to chyba jak ze skórą na kanapie



Rafako - 01-07-2010, 14:26
" />
">Jeszcze szybkie pytanko dla szczęśliwych posiadaczy dzieci i jasnej alcantary. Jak to wypada w takom zestawieniu?? Jak trudne, lub łatwe jest utrzymanie tego materiału w czystości.
Pozdrawiam


Jeśli dzieci w samochodzie pozostają pod czujnym nadzorem (tak, wiem, to trudne) i nie korzystamy np. z McDrive tylko "tracimy" te pół godzinki po trasie, żeby zjeść junk food w środku, to utrzymanie alcantary w czystości nie sprawia problemu, tak jak i każdej innej tapicerki.
Dla przykładu:
dzieci mojego brata (sztuk 3) przy każdej (nawet bylejakiej podróży rzędu 150 km) zjadają 30 kg batonów czekoladowych i po 6 kanapek ociekających majonezem i ketchupem lub 2 big mac i wiaderko coli wzięte na szybko z drive'a. W środku w każdym jego samochodzie jaki miał, niezależnie od tapicerki (w volvo mieli skórę w VW pół alcantarę a w obecnej maździe czy windstarze - welur) jest zawsze kosmiczny syf i smród, który uczciwego człowieka odrzuca na 6 metrów od tego "autochlewu" (bo po co sprzątać resztki jedzenia, które spadły pod siedzenie ).
Jak jego dzieci wsiadły do naszej Lybry, to nie mogły się nadziwić, że w samochodzie może być tak czysto

Wracając zaś do meritum - drobne zabrudzenia z alcantary można łatwo i szybko usunąć za pomocą specjalnej pianki sonax-a, zaś z poważnym zabrudzeniem spokojnie poradzi sobie profesjonalna myjnia samochodowa (taka co nie boi się alcantary oczywiście) bo pierze się profesjonalnym odkurzaczem piorącym tak samo jak standardowy welur (niektórzy w Kappie nawet ściągali tapicerkę z foteli i prali w pralce, w Lybrze nie polecam z uwagi na obecność poduszek w fotelach).
Serdecznie pozdrawiam.



zeke66 - 02-07-2010, 08:29
" />Proszę o pomoc przy zakupie LYBRY
Wyszukałem kilka, jeszcze wczoraj było ich więcej, ale chyba się sprzedały Poniżej zamieszczam kilka interesujących mnie pozycji. Proszę o poradę w zakresie tych pojazdów: cena nieodbiegająca, względny stan, możne jakieś doświadczenie z tymi komisami, zastanawiające przebiegi. Każda rada jest dla mnie bardzo cenna. Z góry bardzo dziękuje.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1090814224

http://otomoto.pl/lancia-lybra-navi-kli ... 08688.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=1094306689

http://otomoto.pl/lancia-lybra-1-9-jtd- ... 79922.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=1097761615



lulu85 - 02-07-2010, 09:10
" />- W tej pierwszej masz niewątpliwy plus że autem jeździł ktoś od 2 lat, dokumentuje itp. Z tego co czytam poprzedni właściciel też dokumentował. Pieniądze krzyczy duże jak za 10 letnie auto ale rzetelnie opisał. Poza tym krajowy egzemplarz, możesz zobaczyć jak zniósł eksploatację w kraju o wspaniałych autostradach. Ja bym go obejrzał i się zastanowił.

- Historia drugiej Lybry jest trochę pokręcona gdyż są 2 równoległe ogłoszenia - jedno PL a drugie bodajże na mobile.de - ktoś opisywał historię kontaktu i oglądania jej ale nie jestem teraz w stanie poszukać tego na forum.Ew. ktoś inny albo później.

- Co do tych trzech Lybr w dieslu z ostatnich trzech linków:
Z doświadczenia powiem Ci że zakup 10 letniego w ogóle nie znanego diesla to jak seks w Tajlandii bez osprzętu. Czy to "klubowa" czy ogłoszenie - musiałbyś sprawdzić dokładnie auto na komputerze, logi dynamiczne i statyczne, ocenić stan sprzęgła i dwumasu (łącznie z 1500 + robota), doładowania turbosprężarki, (regeneracja od 700 do ja płaciłem 1900 w Mielcu), wtryskiwacze - kosztu nie znam, mały nie jest ale śledząc forum padają zdecydowanie rzadziej aniżeli np przepływomierz (Bosch od 200 do 450 pln.). Zawór EGR też potrafi szwankować - 2 szkoły: zaślepiacze i wymieniacze (wymiana samego el.zaworu to ok. 400 pln. ) no i trzeba wyczyścić cały syf z kolektora.

Diesle są warte zakupu ale trzeba odżałować te 200-500 pln. na dokładne sprawdzenie w ASO albo u znajomego szpeca od diesla. Mieszkasz powiedziałbym że w zagłębiu Lybry JTD - na pewno Codee przybliży Ci jak wygląda eksploatacja 1.9 JTD , bargaw3181 ma Kappę TDS ale ogarnia tematy wszelakie , Fugaz ma Lybrę JTD i wielu innych.



zeke66 - 02-07-2010, 10:18
" />bardzo dziękuje za odpowiedź.
Znalazłem jeszcze coś takiego:

http://otomoto.pl/lancia-lybra-1-9-jtd- ... 72321.html

Ta ostatnia oferta już nie aktualna.
Też myślałem o tej zagazowanej. I z tego co czytałem, ten silnik dość dobrze to znosi.
Będę ją oglądał i ocenię. Faktycznie na pewno ciekawsze jest kupienie starszego auta z historią niż młodszego bez. Nie omieszkam dobrze się potargować.



Codee - 02-07-2010, 11:34
" />Ja osobiście po doświadczeniach ze swoim autkiem po pierwsze jadę z kompem i wtedy większa szansa na nie wpakowanie pieniędzy w błoto. Bo co z tego że kupisz auto za 10 tyś pln skoro jak nie masz możliwości sam to zaraz wpakujesz do niego drugi tyle albo i więcej ( zależy na ilu mechaników bez pojęcia trafisz ).
No ale jak już masz egzemplarz który nie był poprawiany lakierniczo, w środku jest zadbany, jak na Lybrę dla mnie musi mieć:
- tempomat
- bose ( nie napalać się na NAVI bo i tak w Polsce nie działa, sorry tylko Jan123456 ma bo sobie sam zapodał ale to inna bajka)
- co najmniej alkantarę
- być sprowadzony z kraju gdzie jest po czym jeździć
To można wtedy szukać szczegółów. Jak już ktoś wspomniał jeśli trafi się na handlarzyka który coś tu przywiózł to jedyna z nim walka to iść na całość i powiedzieć że jedziemy do serwisu i koszt naprawy odliczmy od ceny jaką chce. Dobry mechanik sam wynajdzie i doradzi bo jeśli będzie miał zarobić to zawsze sobie coś do roboty znajdzie.



zeke66 - 02-07-2010, 12:43
" />Ma ktoś może taki komputer na Śląsku i mógłby wspomóc przy zakupie?? Oczywiście pokryję ewentualne koszty.



Codee - 02-07-2010, 12:54
" />np. ja mam i już parę aut pomogłem znajomym czy rodzinie kupić gdzie wszystko było jak na dłoni.



Rafako - 02-07-2010, 12:56
" />Z Lybrą bez kłopotu łączy się 90% popularnych testerów usterek obecnych w większości polskich warsztatów.
Serdecznie pozdrawiam.



zeke66 - 02-07-2010, 13:07
" />Wielkie dzięki za odzew i pomoc



lulu85 - 02-07-2010, 13:10
" />Do podstawowej diagnostyki wystarczy Ci:
- Laptop z USB
- Kabel VAG KKL na OBD2 / Do starszych modeli adapter 3-pinowy: w Lybrze nie wiem jak jest - dopytaj. Koszt takiego kabla wynosi od 40 pln. do powiedzmy 70
- Program: FiatECUscan lub inne polecane
- Trochę wiedzy o konfiguracji komputera, no i potem do interpretacji danych które pokaże program - ewentualna interpretacja w oparciu o definicje dla danego silnika.

Niestety do obadania innych podzespołów niż ECU, Airbag i jakieś pierdółki potrzeba już Examinera,Unidiaga, CDIF/2 albo wizyta w ASO i koszt np. Mototransus, ABPOL Grochowska - około 100 pln.



zeke66 - 02-07-2010, 13:47
" />Trochę jeszcze laik jestem w tych tematach. Muszę jeszcze wiele doczytać jeżdżę teraz golfem z 93, więc taki przeskok, ok 10 lat, to przepaść technologiczna.



shap - 06-07-2010, 00:11
" />
">Również nosze się z ogromnym zamiarem zakupu Lancii Lybra. Niewątpliwy wpływ na moja decyzję miał program "Zakup kontrolowany", w którym zaprezentowano tenże pojazd.

który to był odcinek, jest gdzieś w necie do obejrzenia...? jestem ciekaw...



RafikRolf - 09-07-2010, 20:09
" />
">Również nosze się z ogromnym zamiarem zakupu Lancii Lybra. Niewątpliwy wpływ na moja decyzję miał program "Zakup kontrolowany", w którym zaprezentowano tenże pojazd.

który to był odcinek, jest gdzieś w necie do obejrzenia...? jestem ciekaw...

Proszę o to ten odcinek : http://vod.onet.pl/zakup-kontrolowany,z ... cinek.html

Witam poszukuję ładnej Lancii Lybra.. Znalazłem parę ofert na allegro/otomoto :

1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13996892 - chyba dobra oferta ? cena , wyposażenie ciekawe.. tylko na ile można ufać temu sprzedawcy , ze samochód nie z powodzi ?

2. http://moto.allegro.pl/item1129262711_l ... _navi.html - trochę droższy od 1 , ale również fajny , gdzieś wyczytałem , że facet z Piły sprowadza dobre Lybry , czy to prawda ?

3. http://moto.allegro.pl/item1103852645_l ... _bose.html - ten też mi się spodobał..

Co myślicie o tych samochodach ? Zauważyliście już jakieś oznaki zaniedbania na zdjęciach ? Do każdej z tych miejscowości mam kawałek więc nie chciałbym jechać na darmo.. Jak macie jakieś inne oferty to proszę o podanie ich.



wujekp - 09-07-2010, 22:00
" />
">Co myślicie o tych samochodach ?

Jutro mam nadzieję obejrzeć tę z Płocka i wrzucić jakieś info. Nie wiem kiedy dam radę napisać na forum - jutro może być trudno, jak mi się nie uda to w poniedziałek lub wtorek.



Piotrp - 09-07-2010, 23:34
" />Mam problem .Wymieniłem rozrząd i wariator,zrobiłem 6000 km i silnik na wolnych obrotach chodzi nie równo (klekocze jak dizel) olej prawie ful. Po podłączeniu do kompa podał źle ustawiony wałek rozrządu-zwarcie na masę i problemy z sondą lambda nr.1.Po niedzieli jadę do serwisu ,mam nadzieję ,że to nic poważnego.



wujekp - 13-07-2010, 21:07
" />
">Co myślicie o tych samochodach ?

Jutro mam nadzieję obejrzeć tę z Płocka i wrzucić jakieś info. Nie wiem kiedy dam radę napisać na forum - jutro może być trudno, jak mi się nie uda to w poniedziałek lub wtorek.

Niestety nie obejrzałem. W sobotę się nie dało jej zobaczyć bo podobno była poza Płockiem, umówiłem się że w niedzielę właściciel do mnie zadzwoni jak już będzie mógł się zobaczyć i pokazać samochód (wyjeżdżał podobno poza miasto). Zadzwonił jak już się zmierzchało i oględziny nie miały sensu - podobno wcześniej ... sprzedawał inny samochód.



Rafako - 13-07-2010, 21:21
" />
">Mam problem .Wymieniłem rozrząd i wariator,zrobiłem 6000 km i silnik na wolnych obrotach chodzi nie równo (klekocze jak dizel) olej prawie ful. Po podłączeniu do kompa podał źle ustawiony wałek rozrządu-zwarcie na masę i problemy z sondą lambda nr.1.Po niedzieli jadę do serwisu ,mam nadzieję ,że to nic poważnego.
Pocieszę Cię, że prawdopodobnie "faHowiec", który to robił złożył rozrząd "na markIEra" a tego Lybry widać nie znoszą.
Także w najlepszym razie trzeba go poprawić na blokadach a w najgorszym - rozrząd lub przynajmniej sam pasek do kupienia po raz drugi...
Serdecznie pozdrawiam.



shap - 23-07-2010, 08:10
" />
">Również nosze się z ogromnym zamiarem zakupu Lancii Lybra. Niewątpliwy wpływ na moja decyzję miał program "Zakup kontrolowany", w którym zaprezentowano tenże pojazd.

który to był odcinek, jest gdzieś w necie do obejrzenia...? jestem ciekaw...

Proszę o to ten odcinek : http://vod.onet.pl/zakup-kontrolowany,z ... cinek.html

Błąd 404 - nieprawidłowy adres strony, możesz podać sezon i nr odcinak to sobie poszukam...?



Dusktill - 24-07-2010, 18:02
" />Witajcie.
Od kilku miesięcy przeglądam fora w poszukiwaniu samochodu do 12-13 tys. Wybór padł na Lybrę, 1.6 sedan.
http://otomoto.pl/lancia-lybra-1-6-16v-salon-polska-C14314471.html

Do Krakowa wybieram się we wtorek w godzinach południowych (mam jakieś 240 km do Kraka). Czy pomógłby mi któryś z doświadczonych posiadaczy Lybry w oględzinach samochodu? Proszę o info na PM. Będę bardzo wdzięczny za okazaną pomoc i postaram się w jakiś dogodny sposób zrewanżować



RalfButton - 26-07-2010, 14:21
" />Witam,

również zastanawiam się nad zakupem Lybry, która od zawsze mi się podobała.
Interesuje mnie Kombi z silnikiem JTD
Czy możecie napisać coś o poniższych egzemplarzach?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13670388
i
http://otomoto.pl/lancia-lybra-C14262480.html



Nat - 26-07-2010, 15:26
" />Srebrna - bieda wersja, brak BOSE, brak sterowania radiem z kierownicy, brak alu, szmatex na siedzeniach
ta druga - brak alu, brak BOSE (chyba).



RalfButton - 27-07-2010, 11:24
" />A czy wersja 2.4 ma jakieś wrażliwe elementy jak np DPF, delikatny dwumas (może coś jeszcze) czego należy się obawiać?
Na razie wyczytałem, że trochę więcej pali za to daje dużo więcej przyjemności z jazdy.



elwieczoor - 27-07-2010, 18:37
" />Witam
Jestem zainteresowany kupnem Lybry - mieszkam w Starogardzie Gdańskim gdzie się taka pojawiła :

http://otomoto.pl/lancia-lybra-oplacony ... 67803.html

Byłem ją oglądać= nie ma zmieniarki, nie działają siłowniki klapy tylnej , ma pęknięty plastik po lewej stronie bagażnika, dość mocno wytarty fotel kierowcy, kilka delikatnych rys karoserii
Potrzebuję fachowej pomocy klubowicza w sprawie dokładnego sprawdzenia tego samochodu- oczywiście nie za darmo i opinii czy warto ją kupić.
Pozdrawiam



Adis - 03-08-2010, 12:10
" />Witam
Mam pytanie do posiadaczy lub znawców tematu ( Lybra 1.8 benzyna).
Doczytałem w kilku różnych wątkach nie ciekawe opinie na temat silnika 1.8 w benzynie.
Czy oprócz wariatora są jeszcze jakieś problemy z tym silnikiem i czy są jeszcze jakieś inne problemy z tą wersją?



robert007 - 23-08-2010, 19:23
" />Witam
jestem nowy wiec napiszę krótko i zwięźle.
7-8 lat temu dane mi było pojeździć prywatnie jeden dzień taką rządową Lancią LYBRA.Auto pozostawiło u mnie jak najmilsze wspomnienia.Szczególnie przytulne wnętrze samochodu.
Opinie zawodowych kierowców o trwałości Lancia Lybra były niestety bardzo złe.Ja na szczęscie mam w nosie ich opinie i szukam pilnie lancii .Jedyna opcja to benzyna i musze miec ten system bose bo jak na fabryczne nagłosnienie grał fajnie .



Heathen - 23-08-2010, 19:37
" />
">Witam
Mam pytanie do posiadaczy lub znawców tematu ( Lybra 1.8 benzyna).
Doczytałem w kilku różnych wątkach nie ciekawe opinie na temat silnika 1.8 w benzynie.
Czy oprócz wariatora są jeszcze jakieś problemy z tym silnikiem i czy są jeszcze jakieś inne problemy z tą wersją?

Silnik lubi pic olej i trzeba tego pilnowac, co w polaczeniu z wariatorem ( tak na 3/4 bagnet) powoduje ze raczej bezobsługowy to on nie jest;)
Wiekszosc marnych opini wynikala z zatarcia silnika, uszkodzenia wariata...ale to bylo spowodowane brakiem smarowania... (a ktos zajazyl dopiero jak musial dolac 1,5l oleju co by na bagnecie sie pojawil)
Jako user 1,8 powiem jedno...szukaj 2,0 motoru;)



Nat - 24-08-2010, 10:40
" />
">Jedyna opcja to benzyna i musze miec ten system bose bo jak na fabryczne nagłosnienie grał fajnie .

polecam 2,0 20V



Kamiloo - 12-10-2010, 18:24
" />Witam.

Zastanawiam się na zakupem Lyberki i mam pytanie odnośnie tego samochodziku. Jako że Lancia produkowana jest na płycie podłogowej Alfy, to czy mam obawiać się awaryjności na poziomie Alfy ?

Znalazłem na allegro takie coś: http://moto.allegro.pl/lybra-1-9-jtd-al ... 84604.html
Jest tego tam więcej i co najdziwniejsze wszystkie są z Płocka.. Jest coś o czymś powinienem wiedzieć?



Codee - 12-10-2010, 20:53
" />Nic prócz tego że według wszelkich znaków na niebie i ziemii w Płocku się auta nie kupuje, od handlarzyków/oszustów.
Popatrz na przebieg. Myślisz że auto z hakiem jeździło do kościoła i z powrotem? nie



Rafako - 12-10-2010, 22:49
" />
">Nic prócz tego że według wszelkich znaków na niebie i ziemii w Płocku się auta nie kupuje, od handlarzyków/oszustów.
Popatrz na przebieg. Myślisz że auto z hakiem jeździło do kościoła i z powrotem? nie

Nie. Ten akurat to wyjątek Stryjenka Lieke z Antwerpii kupiła go specjalnie po to, żeby stał w kiblu, jako "siódmy-zapasowy" a hak był założony po to, żeby można było odkładać na niego szczoteczkę do zębów Wuja Rubena, którą Stryjenka 17 razy w tygodniu szczotkowała fotele (i dlatego taki czysty ).
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. tak sobie myślę, że ze mnie to byłby handlarz jak malowanie Chyba się do Płocka przeprowadzę



Codee - 13-10-2010, 14:41
" />a no fakt



Kamiloo - 13-10-2010, 16:49
" />Okej rozumiem

To w takim razie chyba będzie ciężej z zakupem niż myślałem, 80% tych aut na allegro to handlarze...



djbrzoza - 19-10-2010, 16:10
" />
">Witam.

Zastanawiam się na zakupem Lyberki i mam pytanie odnośnie tego samochodziku. Jako że Lancia produkowana jest na płycie podłogowej Alfy, to czy mam obawiać się awaryjności na poziomie Alfy ?

Znalazłem na allegro takie coś: http://moto.allegro.pl/lybra-1-9-jtd-al ... 84604.html
Jest tego tam więcej i co najdziwniejsze wszystkie są z Płocka.. Jest coś o czymś powinienem wiedzieć?


kurde też mi ta się bardzo spodobała i sam nie wiem co myśleć jestem świadomy że przebieg był kręcony ale i tak wygląda nieźle



Codee - 19-10-2010, 16:53
" />Ta z linka ma przelany zbiornik z płynem chłodniczym ( przypadek czy przypadłość ) - ten różowy płyn



djbrzoza - 24-10-2010, 21:48
" />
">Witam.

Zastanawiam się na zakupem Lyberki i mam pytanie odnośnie tego samochodziku. Jako że Lancia produkowana jest na płycie podłogowej Alfy, to czy mam obawiać się awaryjności na poziomie Alfy ?

Znalazłem na allegro takie coś: http://moto.allegro.pl/lybra-1-9-jtd-al ... 84604.html
Jest tego tam więcej i co najdziwniejsze wszystkie są z Płocka.. Jest coś o czymś powinienem wiedzieć?


kurde też mi ta się bardzo spodobała i sam nie wiem co myśleć jestem świadomy że przebieg był kręcony ale i tak wygląda nieźle

I jak? ktoś oglądał?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \