Krzysiek82 - 02-10-2009, 19:03
" />Mam takie może nietypowe pytanie, ale chyba zasadne biorąc pod uwagę wszystkie instrukcje jakie posiadam (drukowana polska i niemiecka, elektroniczna polska). Zgodnie z nimi:
posiadając wersję SW powinienem mieć ikonkę nr 15. A ja posiadam:
Pytanie dlaczego? Coś mieszane było z ICSem (przełożony z sedana?) czy tak wszyscy macie?
Gość - 02-10-2009, 19:39
" />Teraz pytanie?
Jak otworzysz tylną klapę to czy ics pokazuje otwartą klapę-jeśli tak to wystarczy zastosować się do pkt.1
Rozwiązanie /ics jest od sedana,chyba ,że odczytywacz -wymazywacz w serwisie bawił się ics poprzez examiner/
1.Za pomocą testera/examiner,smart,texa/ przestawić w diagnostyce aktywnej ics z sedana na sw
2.Jesli nie świeci -sprawdzić 16 pin białej kości licznika czy po otwarciu tylnej klapy wystepuje stała masa.Jej brak świadczy o uszkodzeniu instalacji zamka tylnej klapy
Krzysiek82 - 02-10-2009, 19:52
" />
">Teraz pytanie?
Jak otworzysz tylną klapę to czy ics pokazuje otwartą klapę-jeśli tak to wystarczy zastosować się do pkt.1
Tak, pokazuje otwartą klapę na czerwono podobnie jak to jest z drzwiami.
">Rozwiązanie /ics jest od sedana,chyba ,że odczytywacz -wymazywacz w serwisie bawił się ics poprzez examiner/
1.Za pomocą testera/examiner,smart,texa/ przestawić w diagnostyce aktywnej ics z sedana na sw
2.Jesli nie świeci -sprawdzić 16 pin białej kości licznika czy po otwarciu tylnej klapy wystepuje stała masa.Jej brak świadczy o uszkodzeniu instalacji zamka tylnej klapy
Dziękuję za poradę. Co prawda będzie ciężko z testerami/examinerami/itd. ale będę miał to na uwadze. Tylko dlaczego ktoś miał się przy tym bawić...? Może coś było nie tak? Teraz to nie wiadomo.
Nie wiem czy to ma do rzeczy z tym niepasującym ideogramem, ale np. TRIP pokazuje mi więcej przejechanych kilometrów niż licznik. Na liczniku mam 57,8 km od ostatniego tankowania, a TRIP pokazuje bodajże 58,9 jak dobrze pamiętam (oba resetowane przy ostatnim tankowaniu).
Codee - 02-10-2009, 20:06
" />bo opcja TRIP jest zapisywane w pamięci komputera i np. jak ktoś zbije Ci kilometry z licznika to na kompie w opcji hodometr zawsze będą widniały te faktyczne. Między TRIP a licznikiem jest różnica dopuszczalna +/- 3 %
Gość - 02-10-2009, 20:07
" />W mojej praktyce niejedno widziałem /zrobiłem/.Nie ma innych opcji albo ics z innego auta/sedan/albo nie rozważne posługiwanie się serwisanta z examinerem.Na PW podaj nr ics a zapodam czy jest on z Twojej budy czy dorzucony,może sie okazać ,że dawcą była inna lancia kogoś z forum.
Co do przebiegu- jak nie masz dostepu do ukrytego menu/użyj opcji szukaj,było na forum know-how/to pozostaje wyedytować softa i zmienić wpis w odpowiednim wierszu/ info tylko dla zaawansowanych na PW/Jednak jak masz dostęp do owego menu -należy sprawdzić ilość impulsów z licznikiem i zamienić na tę samą wartość/know-how dla zaawansowanych/
-- 02 Paź 2009, 20:14 --
">bo opcja TRIP jest zapisywane w pamięci komputera i np. jak ktoś zbije Ci kilometry z licznika to na kompie w opcji hodometr zawsze będą widniały te faktyczne. Między TRIP a licznikiem jest różnica dopuszczalna +/- 3 %
Kol.Codee
i tu sie mulisz kolego sumaryczny przebieg jest zapisany w liczniku w ics brak ,ja nie stwierdziłem.
Ma zbyt dużą odchyłkę od wskazań bieżących pomiedzy ics-licznik.W ics nigdy nie znalazłem zapisu sumarycznego przebiegu.Powiem więcej w sofcie jest wpis na temat resetu przebiegu po okreslonym czasie od przyciśnięcia przycisku "enter".Ale tu wkraczamy w sferę "zaawansowanych -powiem więcej nic nie wiem więcej
Krzysiek82 - 02-10-2009, 20:32
" />
">W mojej praktyce niejedno widziałem /zrobiłem/.Nie ma innych opcji albo ics z innego auta/sedan/albo nie rozważne posługiwanie się serwisanta z examinerem.Na PW podaj nr ics a zapodam czy jest on z Twojej budy czy dorzucony,może sie okazać ,że dawcą była inna lancia kogoś z forum.
Hmmm, numer ICS... Tak myślę, myślę i mam pustkę w głowie. Cholercia, a jak go sprawdzić? Przytrzymanie prawej gałki podaje wersję nawigacji, raczej nie ICSa z tego co pamiętam... No to mam zagwózdkę Z drugiej strony dostałem karty kodowe i po odłączeniu akumulatora musiałem wpisać kod, to pasował (ale karta może być od tego przełożonego), kodu do nawi nie podawałem (który także posiadam), a działa.
">Co do przebiegu- jak nie masz dostepu do ukrytego menu/użyj opcji szukaj,było na forum know-how/to pozostaje wyedytować softa i zmienić wpis w odpowiednim wierszu/ info tylko dla zaawansowanych na PW/Jednak jak masz dostęp do owego menu -należy sprawdzić ilość impulsów z licznikiem i zamienić na tę samą wartość/know-how dla zaawansowanych/
Tak, czytałem tamten wątek o tym ukrytym menu. Szczerze jeszcze nie sprawdzałem u siebie, a tym bardziej nie grzebałem. Jutro sprawdzę jak to jest u mnie.
">i tu sie mulisz kolego sumaryczny przebieg jest zapisany w liczniku w ics brak ,ja nie stwierdziłem.
Ma zbyt dużą odchyłkę od wskazań bieżących pomiedzy ics-licznik.W ics nigdy nie znalazłem zapisu sumarycznego przebiegu.Powiem więcej w sofcie jest wpis na temat resetu przebiegu po okreslonym czasie od przyciśnięcia przycisku "enter".Ale tu wkraczamy w sferę "zaawansowanych -powiem więcej nic nie wiem więcej
No to aż takie straszne dla mnie nie jest. Podałem to jako szczegół pozwalający na lepsze opisanie problemu, a co za tym znalezienie najlepszego rozwiązania / odpowiedzi.
Gość - 02-10-2009, 20:42
" />Tylko tu mała dyskretna uwaga zanim coś zmienisz zapisa poprzednie wartośći
kartka ołówek-oto nieodzowne atrybuty.i jeszcze raz wielka wstrzęmiężliwość przy jakichkolwiek zmianach,niejednemu na gwarancji autko paliło 50l/100km,lub przebył drogę mniejszą,lub esp zaczęł świrować.Jeśli podczas wpisywania kodu do ics,ten nie woła o kod do nawigacji -to świadczy to sparowaniu ics->nawigacja.Czyli tu należy domniemywać ,że wszystko jest zjedngo wózka/lub sparowane zewnętrznie-czyt przez spaecjalistę/Natomiast rozrzut z przebiegu świadczy o tym,że ics czyta inną drogę przebytą przez pojazd pomimo tego samego impulsu hodometru co licznik.co do wyswietlania obstawiam nieumiejtnego operatora sprzętu diagnostycznego.Koniec kropka w tym temacie co miałem do powiedzenia-więcej szukaj na forach zza wschodnią granicą lub na madziarach.
P.S.nr ics to tu:
Załącznik:
DSC04737.JPG [ 30.01 KiB | Obejrzany 1782 razy ]
Krzysiek82 - 02-10-2009, 20:46
" />
">Tylko tu mała dyskretna uwaga zanim coś zmienisz zapisa poprzednie wartośći
kartka ołówek-oto nieodzowne atrybuty.i jeszcze raz wielka wstrzęmiężliwość przy jakichkolwiek zmianach,niejednemu na gwarancji autko paliło 50l/100km,lub przebył drogę mniejszą,lub esp zaczęł świrować
Raczej nie mam zamiaru tam nic rzeźbić. Pisząc "zajrzę tam" miałem na myśli, że sprawdzę czy u mnie to ukryte menu jest
A jak mam sprawdzić ten numer ICSa, żeby podać? Pewnie banalna sprawa, ale kartkuję instrukcję i szukajkę i nic nie ma, a ja mam pustkę w głowie.
PS. Już widzę odpowiedź w Twoim wątku, dopiero teraz zauważyłem, że się powiększył. Sprawdzę ten numer na dniach jak będę miał czas. Dzięki wielkie za obszerne informacje
-- 03 Paź 2009, 17:27 --
Witajcie ponownie
Cóż zauważyłem dodatkowo w tej sprawie. Ano to: pierwszy odczyt (wczorajszy) przejechanych kilometrów był następujący (troszkę się pomyliłem wczoraj podając):
Licznik: 57,8 km
TRIP: 59,8 km
Różnica: 2 km
Dzisiejszy odczyt (pojechałem na miasto) jest następujący:
Licznik: 62,5 km
TRIP: 64,7 km
Różnica: 2,2 km
Jak widać ta różnica się zwiększyła ciutkę. Pytanie numer jeden: czy to nie jest wina tylko tej przestawionej ikony? Bo skoro jest ustawiona na sedana, a sedan trochę inaczej pali (niby mniej) niż SW, to może ten komputer przestawia nie tylko ikonkę, ale sposób przeliczania (wiem, wiem, tu chodzi o kilometry, a nie spalanie, ale może jednak...) parametrów i i danych z czujników?
Teraz sprawa numer dwa:
Jeśli przy tankowaniu zresetowałem licznik oraz TRIP, to wszystko mi się zlicza od 0. To jest jasne. Czy podczas każdej jazdy po odpaleniu silnika na tym tankowaniu powinienem wchodzić w TRIP i ustawiać "continue" czy nie muszę tego robić, a komputer i tak zlicza sobie te kilometry, spalanie, zasięg? Bo jak np. na drugi dzień odpalam samochód i wejdę w TRIP to nic nie pokazuje, same --- zamiast wartości, jak przejdę do pozycji "continue" to wtedy się wyświetlają i jak jadę, to mniej więcej na bieżąco pokazuje spalanie, itp. A co jeśli wsiadam i zapominam albo nie chcę się bawić w ten TRIP, czy wtedy on sobie też to zlicza wszystko? Bo mi wychodzi, że jednak tak, jak nacisnąłem teraz to pokazał mi te wartości wypisane wyżej, ale właśnie trochę się różnią od licznika.
Inna sprawa, że pokazuje mi przy tych 64,7 km, że poszło 12,8 litrów paliwa . Jak dojdę do setki to zaleję i zobaczę ile wysiorbał.
ESSOX - 04-10-2009, 20:55
" />Jak jest odznaczony "key" to liczy chwilowe spalanie od jednego zapalenia silnika do zgaszenia.
Jak "trip" to średnie od wyzerowania do wyzerowania.
Chyba że pytałeś o coś innego "w sprawie numer dwa"
Krzysiek82 - 04-10-2009, 22:33
" />Czyli jednak zgadza się. TRIP sobie liczy od zerowania do zerowania, czyli przez całe tankowanie. Czyli nie trzeba wchodzić przy każdej jeździe w niego i dawać mu continue, bo i tak będzie sobie liczył. Dobrze rozumuje?
A co do tego Key... tyle razy tutaj czytałem, że jest druga opcja, ale ja czegoś takiego nie mam u siebie. Czy to nie jest przypadkiem tylko w wersjach bez nawi? Bo w instrukcji są zdjęcia telewizorka z tymi opcjami do zaznaczenia, ale to jest właśnie wersja bez nawi...
Dudi - 05-10-2009, 08:55
" />
">Czyli jednak zgadza się. TRIP sobie liczy od zerowania do zerowania, czyli przez całe tankowanie. Czyli nie trzeba wchodzić przy każdej jeździe w niego i dawać mu continue, bo i tak będzie sobie liczył. Dobrze rozumuje?
A co do tego Key... tyle razy tutaj czytałem, że jest druga opcja, ale ja czegoś takiego nie mam u siebie. Czy to nie jest przypadkiem tylko w wersjach bez nawi? Bo w instrukcji są zdjęcia telewizorka z tymi opcjami do zaznaczenia, ale to jest właśnie wersja bez nawi...
Dokładnie - Trip liczy bez względu na włączenie/wyłączenie silnika.
Key - zeruje km, zużycie i średnią prędkość po każdym wyłączeniu silnika.
Co do tego drugiego pytania, to nie wiem jak jest w wersji z navi, ale dziwnym by było gdyby takiej opcji nie było
Krzysiek82 - 07-10-2009, 19:19
" />Właśnie dzisiaj byłem na komputerze. Mam już przestawioną ikonę na ICSie, soft i wersja się zgadzają z datą produkcji samochodu, więc raczej nie było tu żadnego szwindlu. Wszystko teraz jest już ok. A co najważniejsze - 0 błędów Dodatkowo patrzyłem w bagażniku na zmieniarkę i nawigację, nie widać śladu grzebania / dziwnych kabelków / śladów na śrubkach od odkręcaniu.
Co do tego TRIPa i licznika, to doszedłem do 100 km jazdy tylko po mieście, więc zatankowałem do pełna ponownie, aby się przekonać ile mi pali w mieście. Wyszło sporo - 12 litrów na 100 km, ale wina leży pewnie po ogromnych korkach związanych z remontem mostu, przez który w trakcie tych 100 km wielokrotnie musiałem przejeżdżać, a dokładniej stać w tych korkach (ruch wahadłowy, czasem po kilkanaście minut stania w jedną stronę). Normalnie w trasie pali malutko. Po zresetowaniu jeszcze raz obu liczników nie mam na razie różnicy (tzn. jest jakby 0,1 - najpierw zwiększa się o 0,1 na komputerze, a zaraz po chwili na liczniku). Nie wiem, może teraz będzie wszystko ok. Dlaczego wcześniej różnica była spora i to już od początku - nie wiem. Będę się dalej temu przyglądał.
ICSa nie miałem jak sprawdzić, bo najzwyczajniej nie mogę zdemontować nawiewów. Siedzą ciasno i ani drgną. Można podważać boki, od spodu, itp. a one siedzą na miejscu jak przyklejone. Trudno. Nie będę się siłował, bo skończy się wyłamaniem czegoś.
Gość - 07-10-2009, 19:56
" />[quote="Krzysiek82"]Właśnie dzisiaj byłem na komputerze. Mam już przestawioną ikonę na ICSie, soft i wersja się zgadzają z datą produkcji samochodu, więc raczej nie było tu żadnego szwindlu. Wszystko teraz jest już ok. A co najważniejsze - 0 błędów Dodatkowo patrzyłem w bagażniku na zmieniarkę i nawigację, nie widać śladu grzebania / dziwnych kabelków / śladów na śrubkach od odkręcić
W moim wózku z 2000.03 powinno być g2 a wersje softu mam z g3-why?Otóż nie czytasz uwaznie nr seryjny ics- czy jest z tego wózka czy nie.Masz wydruk z examinera/bądż z i nnego kompa diagnostycznego/Poproszę na PW,jeśli można.To ,że nie ma sladu odkręcania śrubek w okloicach nawigacji nie świadczy o wymianie ics.Ale ten problem pomijamy masz ikonkę sw a nie sedana.
Co do trip komputera -ewidentny brak synchronizacji ics ->licznik.Jak to zrobić czytaj uważnie moje wypowiedzi a stanie się jasne
Krzysiek82 - 08-10-2009, 19:54
" />Już odpowiadam i opisuję co i jak.
Naprawdę czytam uważnie . Pisząc o sprawdzaniu nawigacji w bagażniku odniosłem się do sprawy sparowania ICS - Nawigacja. Jak wcześniej pisałem, po odłączeniu akumulatora, musiałem podać tylko kod do ICSa, a nawigacja mi jednak działa. Z tego wynika, że nawigacja jest sparowana z ICSem (czyli to ta dobra wiadomość). Jednakże była zła ikonka samochodu na wyświetlaczu. W którymś poście wyżej napisałeś janie123456, że oznacza to:
A) Przekładkę ICSa w przeszłości i / lub sparowanie przełożonego ICSa z moją nawigacją przez specjalistę (to do tego jednego kodu)
B) Błąd operatora examinera
Ja sprawdzając w bagażniku cały zestaw chciałem zobaczyć czy śruby / podkładki / stelaż / cokolwiek nosi ślady odkręcania, czy są porysowane łebki śrubek, itp. oznaczające wymontowanie nawigacji. Śladów brak. Mogę przypuszczać, że nawigacja nie była ruszana, a to eliminuje mi w pewnym stopniu punkt A. Wiem, że ICS jest z przodu samochodu, a nie w bagażniku
Co do numerów ICSa. Niestety drugi raz poległem. Z moimi nawiewami można dostać kur . Pułkę na kubek i dokumenty normalnie zdejmuję, ale nawiewy nie chcą wyjść. O ile lewa ich strona rusza się i ma luz (można ją leciutko wysunąć / podważyć), o tyle prawa strona zachowuje się jakby była przyklejona albo przykręcona (to akurat nie może być na pewno, bo w DTE jest wyraźnie zaznaczona tylko jedna śrubka). Nie wiem dlaczego tak jest. Po prostu mnie już palce bolą od tego ciągnięcia za te wrzynające się kratki w palce. Nic nie chce puścić. Wkładałem bokiem drobny płaski śrubokręt, ale nic z tego. Jak go wsuwałem to słychać odgłos jakbym wbijał się w piankę montażową (taką do okien i drzwi). Nie wiem czy tam ktoś tym psiknął, aby się lepiej trzymało czy ja się po prostu wbijam w to obicie całej deski rozdzielczej (ono wygląda jakby w środku była jakaś pianka). Także dzisiaj drugi raz to robiłem i poległem. Nie podam Ci tego numeru, bo po prostu nie jestem w stanie wyjąć ICSa, który ma te numery na swojej obudowie z tyłu (tak przynajmniej rozumiem po załączonym Twoim zdjęciu).
Jeśli chodzi o wydruk z examinera, to pan obsługujący nie wydrukował mi pełnego raportu z każdej centralki / układu, tylko taki podstawowy, dotyczący czy były błędy oraz zdarzenia i co się z nimi stało. Także mam napisane, że miałem dwa zarejestrowane zdarzenia (akurat te się zgadzają, wiem z czego wynikały), 0 błędów oraz że wszystko zostało wymazane. Żadnych danych na temat softów, dat programowania nie mam na raporcie. Wiem tylko, bo mówił to do mnie, że ICS ma datę programowania grudzień 1999 - taki jest dokładnie rocznik mojego samochodu. Tyle.
Jeśli chodzi o TRIP i licznik. Także czytam uważnie . Otóż po nowym tankowaniu na dniach zresetowałem w tym samym czasie licznik oraz TRIP na wyłączonym silniku, a na włączonym zapłonie. Wszędzie było 0. Mam przejechane teraz kilkanaście kilometrów (bliżej 20) i już mam różnicę 0,2 km. Ukrytego menu niestety nie mam. Ani tego na ICSie (SOS+Light), ani tego na wyświetlaczach temperatur. Po prostu nic się nie dzieje jak naciskam te kombinacje. Słowem kicha.
Zostało mi tylko chyba machnąć na to ręką
PS. Jeśli to coś da, to podam dane z ICSa:
ICS Software:
IDIS LANCIA V2.24
Navigation Software:
Ver.LAIE609D
Database:
gall/18602054
Pozdrawiam cierpliwych czytających
Gość - 08-10-2009, 20:55
" />ja nie chcę Tobie udowadniać ,że masz wszystko ok.To nie moja rzecz.Prubuję wytłumaczyc dlaczego masz przekłamania pomiędzy licznikiem a ics przy przebiegu >1000km różnica będzie dosyć znaczna.w/g wypisu z software ics masz ten zmieniony przez serwis,nie przez producenta ics,Jeśli nie potrafisz wyeytować zawartości ics to musisz sie z tym pogodzić.Zadam jeszcze pytanie z innej beczki,mianowicie:
1.Czy licznik zachowuje się w sposób normalny/wskazania temp wody, paliwa ,lub zaświeca się check bez potrzeby/?
Krzysiek82 - 08-10-2009, 21:22
" />Hmmm, ale ja nic Ci nie zarzucam, absolutnie. Ja bardzo chciałbym, żeby wszystko było ok. I najgorsze jest to, że wcale nie wiem czy wszystko jest ok. Widzę, że masz ogromne doświadczenie oraz wiedzę. Chciałem z niej skorzystać, możesz mi wierzyć na słowo. I tak dziękuję Ci za wszystkie zawarte w tym wątku rady. Niestety ogranicza mnie ten cho nawiew oraz moja niewiedza jeśli chodzi o programowanie ICSa. O ile z tym nawiewem może kiedyś sobie poradzę, o tyle z ICSem raczej na pewno nie.
Jeszcze jedna sprawa. Chyba ważna, o której zapomniałem powiedzieć. Otóż licznik główny zgadza się z tym licznikiem resetowalnym. Miałem przy ostatnim tankowaniu 232 330 km na głównym, a ten mniejszy pokazywał przejechane od poprzedniego tankowania 101 km. Poprzednie tankowanie miałem przy 232 229 km na głównym, a więc te dwa liczniki chodzą tak samo (główny i resetowalny). One oby dwa nie zgadzają się jakby z TRIPem. TRIP zliczył, że przejechałem coś 104 km od tankowania przy stanie 232 229 km na głównym.
Jeśli chodzi o to pytanie. Nie zauważyłem żadnych anomalii. Nie świeci mi się check bez podstawy (zaświecił mi się razem z ikoną braku płynu do spryskiwacza ostatnio, ale uzupełniłem i jest ok). Temperatura silnika zatrzymuje mi się lekko przed 90 stopniami. Wskaźnik paliwa też jest raczej ok (może tylko wcześnie zaświeca się dioda rezerwy, ostatnia kreska licznika). Nic mi nie wariuje. Radio gra, płyty także, nawigacja działa (wpisałem sobie drogę do Berlina i wszystko gra - mapa Niemiec się pokazuje, tylko strzałka leży na pustkowiu - brak Polski), automatyczne wycieraczki też działają dobrze. Nawet poziomowanie reflektorów działa, gdzie u innych przeważnie nie. Spalanie dotychczas miałem dobre, jeździłem głównie w trasach + trochę miasta. Wychodziło 5,17 l / 100 km, potem 7,17 l / 100 km (więcej miasta). Teraz miałem ogromne 12 l / 100 km, ale tylko po mieście i jeszcze stanie wielokrotnie w korkach po kilkanaście minut (remont jedynego mostu, tak to przynajmniej tłumaczę, bo komputer przy staniu kilkanaście minut ciągle zwiększa właśnie to zużycie paliwa).
Spróbuję zadzwonić jeszcze do poprzedniego właściciela jutro. Może on coś będzie wiedział. Miał ten samochód coś około 1,5 roku. Wcześniej jakiś Niemiec. Samochód jest z Niemiec.
Gość - 08-10-2009, 21:43
" />Jesli brak anomalii wskazań licznika to należy sprawdzić połączenie szregowe pomiędzy licznikiem a icsza pomocą oscyloskopu .Tzn.należy sprawdzić przebieg sygnału na wyjściu z licznika i porównać z sygnałem na wejściu ics.
Krzysiek82 - 20-10-2009, 07:52
" />Długo mnie nie było, stąd ta cisza. Jeśli chodzi o ten oscyloskop i pomiar, to byłoby do przełknięcia, ale wiąże się z dostaniem do bebechów, a z tym u mnie baaaardzo ciężko.
Anomalii i błędów brak, jak już pisałem. To jest dobra wiadomość i mnie cieszy . Ciekawostka: po którymś tak resecie liczników przejechałem ileś tam kilometrów i będąc na diagnostyce komputerowej, zmienili mi ikonkę na SW, o czym pisałem. Różnica na 100 km była potem tylko 1 km. Wcześniej (przed przestawieniem ikony) na 100 km różnica wynosiła coś około 2,4 km. Dziwne, można wręcz powiedzieć "co ma piernik do wiatraka", ale prawdziwe