Jarek T - 07-05-2009, 19:01
" />Po wymianie przepływmierza - proszę poradźcie - oprócz szczelności dolotu na co zwrócić uwagę?
Pozdrawiam
jaro1959 - 07-05-2009, 19:31
" />Ewentualnie EGR, ale głównie dolot. U mnie był pęknięty ten gruby wąż najbliższy przy kolektorze dolotowym. Lubi pękać od dołu, co jest trudniejsze do wykrycia.
Jarek T - 08-05-2009, 06:17
" />W weekend zaślepię zawór egr - za pomocą blaszki (puszka od koncerwy lub po piwie) ..
Później będe szukał dalej ... - podobno w silniku AR32302 można zaślepiać egr bez ograniczeń...
Pozdrawiam
dudekken - 08-05-2009, 10:42
" />Skoro dymi po wymianie przepływki to skupiłbym się na niej, oczywiście przejrzy cały dolot, a najlepiej wymień wszystkie opaski na nowe skręcane, fabryczne po latach luzują się powodując nieszczelność, dodatkowo guma twardnieje i trzeba ją docisnąć na nowo. EGR jeśli już chcesz zaślepić to kawałkiem blachy kwasoodpornej, bo blaszka po konserwie czy piwie będzie na chwilę.
bartek42 - 13-05-2009, 11:31
" />Możesz jeszcze sprawdzić, czy jest szczelna rurka do/z zaworu EGR... u mnie (w 2,4 JTD/136KM) to było przyczyną kopcenia. Po naprawie (zespawaniu) wszystko wróciło do normy...
jaro1959 - 13-05-2009, 11:51
" />Ja wymieniłem wszystkie opaski na układzie dolotowym na skręcane zakupione w sklepie z hydrauliką. Są one szersze i solidniejsze od sprzedawanych w sklepach motoryzacyjnych.
bufi - 13-05-2009, 13:44
" />Wczoraj w końcu zaślepiłem EGR-a Nie ta sama Lybra . Zero czarnego dymku , zero zamulenia pomiędzy 1800 a 2000 obr. Uff .
Sharuga - 13-05-2009, 14:44
" />Czy w AR32032 zamiast zaślepienia EGR nie wystarczy zdjęcie wężyka podciśnieniowego?
jaro1959 - 13-05-2009, 14:49
" />Nie wystarczy, bo EGR może być zawieszony w częściowo uchylonej pozycji.
kaeres - 14-05-2009, 13:55
" />
">Wczoraj w końcu zaślepiłem EGR-a Nie ta sama Lybra . Zero czarnego dymku , zero zamulenia pomiędzy 1800 a 2000 obr. Uff .
Opisz jak tego dokonałeś - tak dla potomnych.
maydayns - 17-05-2009, 16:29
" />
">Wczoraj w końcu zaślepiłem EGR-a Nie ta sama Lybra . Zero czarnego dymku , zero zamulenia pomiędzy 1800 a 2000 obr. Uff .
Wlasnie wlasnie, prosimy o opis tej opercji, chetnie by to u siebie sprawdzil:)
bufi - 17-05-2009, 16:40
" />Wyciąłem przy pomocy odrysowanego szablonu z uszczelki ( postaram się zrobic jej zdjęcie , jutro ) w blasze nierdzewnej , chyba jedynce zaslepkę . . odkręcasz dwie śruby te na samym poczatku wylotu spalin do EGR , wymieniasz uszczelkę z otworem- na blaszke , zakrecasz i po robocie
Tak wygląda . Wyciągamy ją i robimy na wzór bez srodkowego otworu zaslepkę .