tierti - 04-08-2010, 23:08
" />W mojej Lanci 2.0 154 KM pojawił się problem dławienia przy dodawaniu gazu.
Przy odpalenu zimnego silnika problem ten jest nie wyczuwalny, po nagrzaniu gdy obroty spadną do 850
pojawia się ten problem.Jest to kłopotliwe przy ruszaniu (potrafi zgasnąć).
Przy gwałtownym dodaniu gazu auto się przydusza i opornie wkręca się na obroty.
Po podłączeniu do komputera nie wykazuje żadnych błędów.
Przeczytałem wszystkie posty na forum technicznym i nie odnalazłem informacji która mogłaby mi pomóc
w zdiagnozowniu tej usterki.
Wymienione zostały już świece, sprawdzone cewki, wtyczki i kostki.
Z góry dziękuje za pomoc.
Bany - 05-08-2010, 10:23
" />Przepływka.
Mefisto - 06-08-2010, 09:10
" />Witam.
Wprawdzie nie mam Lybry z silnikiem benzynowym, ale parę benzyniaków miałem.
Wg. mnie ( silnika nie widziałem, nie jestem mechanikiem ) skoro przy zimnym silniku nie jest odczuwalne dławienie ( ssanie ), a po rozgrzaniu silnik się dławi to może to być za bogata mieszanka. Paliwo zalewa świece.
A kiedy wymieniałeś filtr powietrza ??
Pozdrawiam
Bany - 06-08-2010, 10:34
" />skąd te wnioski ze za duzo paliwa???
Jak jest za mało to silnik sie nie dławi??
Może byc setka przyczyn od zapchanego kata do starych swiec,
Jeżeli wszystko jest w noirmie to stawiam na przepływke.
A koles napisał 1 post-naprawi sobie samochód i nastepnym razem napisze jak mu sie coś nowego stanie.
Mefisto - 06-08-2010, 10:45
" />
">skąd te wnioski ze za duzo paliwa???
Jak jest za mało to silnik sie nie dławi??
Może byc setka przyczyn od zapchanego kata do starych swiec,
Jeżeli wszystko jest w noirmie to stawiam na przepływke.
A koles napisał 1 post-naprawi sobie samochód i nastepnym razem napisze jak mu sie coś nowego stanie.
Dobre nie zauważyłem, że jest nowy.
A co do moich uwag napisałem, że na to bym zwrócił uwagę, a świece wymieniał. Mogą też być kable bo nie pisał czy wymieniał lub sprawdzał czy dobrze przewodzą prąd.
Pozdrawiam
Bany - 06-08-2010, 11:30
" />Kabli nie ma w tym wozie.
Mefisto - 06-08-2010, 11:42
" />
">Kabli nie ma w tym wozie.
Aha
tierti - 06-08-2010, 12:57
" />Witam
Nie odpisywałem ponieważ czekam na przepływke a będę ją miał w sobote.
Co do filtra powietrza to został wymieniony.
Pozdrawiam
Mefisto - 06-08-2010, 13:32
" />
">Witam
Nie odpisywałem ponieważ czekam na przepływke a będę ją miał w sobote.
Co do filtra powietrza to został wymieniony.
Pozdrawiam
No to zobaczymy czy pomoże, czekamy na relację
tierti - 07-08-2010, 11:25
" />Witam. Na nowym przepływomierzu nie ma różnicy .Czasami strzela w przepustnicy (była czyszczona i bez zmian). Proszę o inne sugestie lub namiar na dobrego mechanika z okolic Wałbrzycha,Legnicy.
Bany - 07-08-2010, 11:53
" />To problem tkwi głębiej-lub masz taki przypadek jak ja kiedyś.
Kupiłem nową przepływke w IC oryginał i tez była wadliwa.
Wcześniej nie pisałeś o strzelaniu w dolot.
Tu może być wina kompa-złego ustawienia rozrządu zapchanego/stopionego kata.
i 100 innych rzeczy.
Trzeba sprawdzić wszystko po kolei:ciśnienie paliwa,wtryski itp.
Jak ma gaz to jeszcze bardziej komplikuje.
tierti - 07-08-2010, 13:48
" />Nie posiada instalacji gazowej.FiatECUScan nie pokazuje błędów .
Po przekręceniu kluczyka brzęczy z okolic przepustnicy cały czas.
Może ktoś sprawdzić czy tak ma być.
Czy po wymianie przepustnicy trzeba wykonać jej adaptację?
Pozdrawiam
tierti - 12-08-2010, 00:13
" />Proszę o namiar na dobrego mechanika z okolic Wałbrzycha,Legnicy,Świdnicy, który pomoże mi w naprawie
mojego samochodu.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam
Bany - 12-08-2010, 00:44
" />
">Nie posiada instalacji gazowej.FiatECUScan nie pokazuje błędów .
Po przekręceniu kluczyka brzęczy z okolic przepustnicy cały czas.
Może ktoś sprawdzić czy tak ma być.
Czy po wymianie przepustnicy trzeba wykonać jej adaptację?
Pozdrawiam
przepustnica sprawna? nie pisałeś wcześnie ze była wymieniona
tierti - 12-08-2010, 11:15
" />Przepustnice czyściłem ale myślę kupić drugą używaną i dlatego pytam czy trzeba będzie ją adoptować.Mam także dostęp do komputera CDIF2 na którym to pokazuje niekiedy wypadanie zapłonów( może jedna cewka nawala?),oraz inne wartości odchylenia
przepustnicy z żądanymi przez komputer a w jakich się faktycznie znajduje przepustnica.
Gdy lekko dodaje gazu i silnik ma ok 950obr. wtedy właśnie się dławi w tym właśnie momencie nie wiem dlaczego przepustnica
sama otwiera się o około 2.5 stopnia więcej po czym wraca z powrotem (pedał gazu w tym samym położeniu).
Pozdrawiam
biela007 - 12-08-2010, 19:27
" />dźwięk z przepustnicy a dokładniej z silniczka krokowego jest prawidłowy (cichy świst).
Bany - 12-08-2010, 22:03
" />może dorobiłeś tym czyszczeniem.
Jak nalało sie do środka sterowania benzynki...
tierti - 12-08-2010, 22:57
" />Myśle że czyszczenie nie zaszkodziło. Czyściłem preparatem do przepustnic.
Wolne obroty są ok nie falują, odpala super, tylko te dławienie.
Na razie czekam na przepustnice jak podmienie to dam znać.
Ale dalej nie wiem czy trzeba ją adoptować czy nie.
Może ktoś wie to niech napisze jak to zrobić.
Auto mogę podłaczyć do euroscan ,fiatecuscan i CDIF2
Pozdrawiam.
Bany - 13-08-2010, 00:03
" />Czy sie adoptuje to nie wiem,
wiem że jak sie myje to elektronika ma być na górze żeby sie nie wlało nic.
Dawid77 - 14-08-2010, 23:13
" />U mnie są prawie identyczne objawy tylkokłopot w tym że wystepują tylko na gazie.Na benzynie jest oki.Sprawdzone wszystko....a problem jest.
tierti - 02-10-2010, 13:19
" />Witam
Wymieniłem przpustnice, czujnik temp wody, przepływomierz i dalej jest tak samo.
Dziwne jest że gdy silnik osiągnie 90 stopni problem ten nie występuje.
Byłem także u mechaników od Lanci we Wrocławiu oni podejrzewają że to komputer, ale 100% gwarancji nie dają
a wydć 500zł za używkę i się okaże że to nie to mija się z celem.
Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub zna jakiegoś dobrego mechanika.
Pozdrawiam
maciek_czer - 09-10-2010, 12:53
" />Cewka zapłonowa lub świeca. Cewkę ciężko sprawdzić, najlepiej podmienić na inną...