arkadiusz279 - 14-08-2008, 14:16
" />mam pytanie czy silniki benzynowe 1.8- 2.0 lubią jazdę na wysokich obrotach, czy jazda z ptrędkościami powyżej 190 km/h jest dobra dla tych silników? czy bardziej preferowane są jazdy spokojniejsze ?
dudekken - 14-08-2008, 15:52
" />Jeśli preferujesz ciągłe jazdy z prędkościami w okolicy 190 /h to zmień auto na jakies Audi 4.2 albo BMW 540, bo Lybra napewno długo tego nie wytrzyma.
arkadiusz279 - 14-08-2008, 17:58
" />raczej chodzi mi dochodzenie do takich prędkości jednostajnie, równomiernie np. na autostradzie ale jazda na pewno nie cały czas na takich prędkościach. Po prostu normalna jazda po mieście nie przekraczanie 3-4 tyś obrotów. Od czasu do czasu 2-3 razy w miesiącu jazda po autostradzie z predkością po między 150-160 z lekkim jednostajnym dochodzeniem (bez gwałtownego piłowania)przekraczaniem 190/200 km/h na krótkich odcinkach . Pytam bo pewien mechanik powiedział mi że silniki 1.8-2.0 to lipa i lepiej nie przekraczać za często 190 km/h bo te silniki nie lubią wysokich obrotów na poziomie od 4,5 tyś do maks. 6 tyś. Jestem zdziwiony bo do niedawna użytkowałem Fiat Brava 1.8 16v 115 KM i bez problemu jeżdziłem nim 3 lata często go kręcąc (ale bez gwałtowności) i przekraczając na autostradzie 190 km/h . Dlatego stąd moje pytanie.
trigojunior - 14-08-2008, 18:14
" />dawaj śmiało...w końcu to nie maluch...
jazdy w granicach 150-160 to w Lybrze nawet nie czuć
aro - 14-08-2008, 20:12
" />Niezłego odwiedzasz mechanika :lol:
larry123 - 15-08-2008, 00:18
" />kurde jak zwykle się nawaliłem ale powiem prawdę
Twój mechanik jest gówno wart. Lancia jest stworzona do wysokich obrotów , czuje na na 3 i przy 5 - 6 tys. rpm, jak wrzucę 4 bieg wgniata w fotel kierowcy. ..... ale tylko oleje PAO pozdrawiam i na autostradzie gaz ... do dechy lancia to lubi i jej właściciel mam banana na twarzy jak bierze TDI kupione na raty ... 1.9 TDI lol
arkashka - 15-08-2008, 07:15
" />Wczoraj usłyszałem dobrą radę z ust Prezesa: raz dziennie "wyprostować rurę". Dotyczyło co prawda silnika JTD, ale chyba benzynowemu tym bardziej nie zaszkodzi.
konrad77 - 15-08-2008, 08:08
" />oczywiście ten mechanik na pewno ma "ogromne" doświadczenie z tymi silnikami, kompletna bzdura,szczególnie 2.0 są raczej trwałe. Dzisiejsze silniki wielozaworowa muszą pracować na wyższych obrotach jeżeli chcemy wykorzystywać ich moment obrotowy.
kubi2 - 15-08-2008, 14:43
" />A ja odpowiem z autopsji. Nie ma problemu z rozbujaniem do 200, ale raczej przy tych predkosciach to juz przyjemnosci z jazdy nie ma. Dla mnie predkosc przelotowa to 140 - 160 w zupelnosci starcza i z silnikiem nie ma zadnych problemow. Powyzej to niestety radykalnie wzrasta spalanie. Ale tak jak pisales na krotkich odcinkach, raz na jakis czas mozna poszalec
maciek_czer - 15-08-2008, 15:55
" />Tylko wysokie obroty! Jazda na obrotach poniżej 2000 jest ogólnie szkodliwa, a silnik pracuje sprawnie zawsze pomiedzy obrotami momentu maksymalnego i obrotami mocy maksymalnej. W wspólczesnych silnikach benzynowych zawiera się to w granicach 3000 - 6500 obr/min (oczywiście w zależności od danego silnika). Inna sprawa to konstrukcja silnika która sprawia że silnik "lubi obroty" (szybko się wkręca), chcesz to sprawdzić znajdź sobie wymiary średnica x skok tłoka. Duża średnica - mały skok daje silnik wysokoobrotowy, łatwo wchodzący na obroty i je lubiący. Duży skok tłoka, mała średnica tworzy silnik spokojny z dużym momentem obrotowym, ale powolny w osiąganiu wysokich obrotów, co nie oznacza że nie należy kręcić go do obrotów mocy maksymalnej. Jeżeli kiedyś ktoś miał okazję porównywać dawne DOHC Lancii/Fiata to spewnością zauważył że 1600 mające 98KM i 2000 115KM zamontowane w dwóch identycznych autach dawały skrajnie inne odczucia. 1600 mimo mniejszej mocy i momentu sprawiał wrażenie jednostki bardzo sportowej, natomiast 2000 mimo ciut lepszych osiągów zachowywał się ociążale. Dlaczego? Wystarczy porównac ich wymiary dla 1600 84mm średnicy tłoka i zaledwie 71 mm skoku, dla 2000 odpowiednio 84 mm średnica i aż 90mm skok. Ale wcale nie oznaczało to że 2000 nie wolno było kręcić do ponad 5500 obrotów, wręcz należało!
BJK - 15-08-2008, 16:38
" />Ze spokojem przejechałem przez całą Europę z taką prędkością i pomijając prawie 13 litrów na setkę jest więcej niż spoko
PS. Jak się da to w grudniu znowu takiego speeda autko zaliczy
Nat - 16-08-2008, 22:46
" />Miałem wrażenie, że Honda lubiła wysokie obroty bardziej niż Lybra, ale twierdzenia mechanika faktycznie świadczą o jego małym potencjale wiedzy o Lancii, a o silnikach 2,0 w szczególności.