PitchBlack - 11-11-2008, 21:16
" />Witam mam takie pytanie na temat silnikow JTD, czy wszystkie te silniki (1.9 ; 2.4) dosc glosno chodza? Teraz mam lybre 1.8 ale chce zmienic na ropniaka tylko ogladalem kilka i widzialem ze bardzo glosno chodza jak VOLKSWAGENA TDI; podczas zapalania i gasniecia tak nimi szarpalo, czy one tak pracuja czy te ktore ogladalem to byly zlomy?
Jak pracuja zadbane JTD?
Pablo - 11-11-2008, 21:26
" />2.4 jtd to silnik 5 cylindrowy, 1.9 ma 4 cylindry. Mnie osobi¶cie wydaje siê, ¿e silnik 5 cylindrowy ma wiêksz± kulturê pracy. A czy s± g³o¶ne, hmm...kilkoma dieslami mia³em przyjemno¶æ poje¼dziæ. Z pewno¶ci± te z Lancii do g³o¶nych nie nale¿±. 1.9 TDi VW to prawdziwy klekot :lol: ale i najnowsze wynalazki Forda klekocz± jak s± zimne niemi³osiernie. Generalnie zadbane JTD pracuje bardzo przyjemnie.
Nat - 11-11-2008, 21:47
" />Co do volkswagenowskich TDi, to wiele lat po wprowadzeniu common raila przez FIATa i Francuzów, równiez Niemcy z VAG doro¶li do tego rozwi±zania. Nie za bardzo jest siê czym chwalic (spó¼nionym refleksem?) wiêc w reklamach o "innowacyjnosci" jako¶ o tym nie piej±, ale powoli wszystkie diesle, bez zmiany etykietki (nadal TDi), maj± zmienion± konstrukcjê - common rail zamiast paskudnie klekocz±cych pompowtryskiwaczy.
A co do "ad remu" to diesel zawszejest g³o¶niejszy ni¿ benzyna. Ale tragedii nie ma.
Fugaz - 11-11-2008, 21:59
" />Ja je¼dzi³em 1,9 TDI we Fabi na pompo - wtryskach by³o g³o¶no, pasat taty 1,9 TDI stary jest g³o¶ny. Teraz mam 2,4 jtd i mogê ¶mia³o powiedzieæ ¿e wiêkszy ha³as mam z opon czy powietrza ni¿ z silnika. Do 100 prawie nic nie s³ychaæ potem szum powietrza. Moje odczucie jest takie, ¿e nie ma co porównywaæ choæ fakt w astrze 1,4 benzynie od kolegi jest ciszej przy 160 ni¿ u mnie w Lybrze.
kaeres - 11-11-2008, 22:41
" />Im wiêcej cylindrów tym wiêksza kultura pracy - nie zale¿nie od tego czy to diesel czy benzyna - tak ju¿ jest (kultura nie równa siê g³o¶no¶ci).
KA¯DY diesel po odpaleniu bêdzie nie¼le ³omota³ (mo¿e za kilka lat co¶ wymy¶l± aby tak nie by³o). Po rozgrzaniu w CR jest to ca³kiem zno¶ne klekotanie.
Oczywi¶cie pó¼niej zale¿y od klasy samego samochodu czy jest dobrze wyciszony. I jakby¶ wsiad³ do VW Lupo z silnikiem 1.4 a pó¼niej do VW Passata z 1.9TDI to ró¿nica potrafi byæ kolosalna na korzy¶æ Passata pomimo, ¿e ma wiêksz± pojemno¶æ. Po prostu wyciszenie i wywa¿enie samego silnika i pojazdu to ca³kiem dwa ¶wiaty.
W Lybrze 2,4JTD po odpaleniu na zimnym cudów nie ma i klekot jest najnormalniejszy na ¶wiecie. W samochodzie nie zauwa¿alny (jeszcze gdy gra piêkna muzyka) aby pó¼niej przej¶æ w najzwyklejszy silnik chocia¿by benzynowy. A po wci¶niêciu gazu do oporu pi±ty cylinder daje takie brzmienie, ¿e spalanie o 1-2 l wiêcej masz w g³êbokim powa¿aniu.
rain - 11-11-2008, 22:52
" />Mam 2.4 JTD. Do¶æ stary bo 1999 i przy pracy silnika na luzie s³ychaæ klekotanie, ale nie tak g³o¶no jak by siê zdawa³o. W czasie jazdy praktycznie nie s³ychaæ ¿e to diesel. Jedyna co mi siê nie podoba to ¿e przy uruchamianiu i ga¶nieêciu silnika, jak przechodzi przez obroty od 0 do 1000 i odwrotnie to strasznie telepie.
Dudi - 11-11-2008, 23:35
" />A ja mam 1.9 JTD i musze przyznaæ, ¿e szczególnie w czasie jazdy (kiedy osi±gnie swoj± temp.) jest praktycznie nie do odró¿nienia od benzynowca.
Najwiêksza ró¿nica jest oczywi¶cie po odpaleniu, ale je¶li ko³o dwumasowe i poduszki pod silnikiem s± w dobrym stanie to nie ma siê czego obawiaæ.
pawcio1 - 12-11-2008, 01:47
" />Trzeba tu jeszcze dodaæ ¿e praktycznie ka¿dy silnik benzynowy pracuje znacznie ciszej,³agodniej od diesla (tu¿ po uruchomieniu).W benzynie nie wystêpuje trzepotanie po w³±czeniu i wy³±czeniu motoru,wiêc Twoje obawy najprawdopodobniej s± nieuzasadnione je¶li wcze¶niej dieslami nie je¼dzi³e¶ :wink:
PitchBlack - 12-11-2008, 08:12
" />To prawda nigdy nie mialem ropniaka i dlatego moze jestem taki wyczulony na prace silnika, a najgorsze jest to szarpanie przy wlaczaniu i wylaczaniu silnika (ze calym samochodem rzuca).
dexus - 12-11-2008, 13:38
" />Co do JTD to powinny raczej cicho sobie klekotaæ :wink: jednak na przyk³adzie swoich egzemplarzy i innych s³yszanych na drodze ró¿nie z tym bywa. Czêsto przyczyn± s± rolki od urz±dzeñ pomocniczych i napinacz paska wielorowkowego (przynajmniej tak by³o w moim przypadku).
Toper - 12-11-2008, 16:43
" />
">To prawda nigdy nie mialem ropniaka i dlatego moze jestem taki wyczulony na prace silnika, a najgorsze jest to szarpanie przy wlaczaniu i wylaczaniu silnika (ze calym samochodem rzuca).
moim nie rzuca, wiêc mo¿e co¶ masz z poduszkami pod silnikiem nie tak?
Pozdrawiam
dudekken - 12-11-2008, 16:51
" />Je¶li rzuca silnikiem przy odpalaniu i gaszeniu to mozna szykowac odrazu 2.5tys na dwumasowe ko³o zamachowe i kompletne sprzêg³o.
rain - 12-11-2008, 18:22
" />No to teraz ¿e¶cie mnie pocieszyli. Tylko teraz pytanie, czy to co dla mnie jest telepaniem, nie jest czasem normalnym uruchomieniem silnka diesla, w porównaniu do tego co mia³em w benzyniakach, czy te¿ naprawde mam cos nie tak :/
dudekken - 13-11-2008, 14:26
" />
">No to teraz ¿e¶cie mnie pocieszyli. Tylko teraz pytanie, czy to co dla mnie jest telepaniem, nie jest czasem normalnym uruchomieniem silnka diesla, w porównaniu do tego co mia³em w benzyniakach, czy te¿ naprawde mam cos nie tak :/
Wrzuc jedynke na postoju i popuszczaj sprzeglo jak do ruszania, to samo zrob na biegu R, jezeli wystepuje stukanie to napewno dwumasa.
Mo¿na z tym je¼dziæ do momentu kiedy nie zaczn± siê problemy z ruszaniem objawiaj±ce siê silnym drganiem nadwozia przy ruszaniu.
Jedyna niedogodno¶æ wynikaj±ca z wyeksploatowania dwumasowego kola zamachowego to szarpanie przy gaszeniu i uruchamianiu oraz stukanie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu.
Marcin_D - 13-11-2008, 14:40
" />
">No to teraz ¿e¶cie mnie pocieszyli. Tylko teraz pytanie, czy to co dla mnie jest telepaniem, nie jest czasem normalnym uruchomieniem silnka diesla, w porównaniu do tego co mia³em w benzyniakach, czy te¿ naprawde mam cos nie tak :/
Wrzuc jedynke na postoju i popuszczaj sprzeglo jak do ruszania, to samo zrob na biegu R, jezeli wystepuje stukanie to napewno dwumasa.
Mo¿na z tym je¼dziæ do momentu kiedy nie zaczn± siê problemy z ruszaniem objawiaj±ce siê silnym drganiem nadwozia przy ruszaniu.
Jedyna niedogodno¶æ wynikaj±ca z wyeksploatowania dwumasowego kola zamachowego to szarpanie przy gaszeniu i uruchamianiu oraz stukanie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu.
Tak, tak - jedyna niedogodno¶æ.
Je¶li co¶ jest rozpierniczone w uk³adzie sprzêg³a to obci±¿enia przenoszone s± na wa³ki skrzyni biegów, co skutkuje potem rozpieprzeniem skrzyni.
To tak samo jak wybicie sworznia skutkuje wed³ug niektórych tylko stykaniem, ale zapytaj dobrego mechaniora to Ci od razu odpowie, ¿e jak w jakim¶ uk³adzie co¶ siê rozleci to potem obci±zane s± bardziej inne elementy uk³adu.
Spróbuj z tai rozwalonym dwusawym ko³em d³ugo poje¼dziæ (±¿ Ciê szlag bêdzie trafia³ przy ruszaniu - tak bêdzie telepaæ) a potem sprawd¼ stan skrzyni - jak nie wp³ynie to w ¿aden sposób na skrzyniê to ja jestem ¶wiêty.
Jak siê co¶ w aucie rozpada to trzeba to wymieniaæ, bo od jednego psuje siê nastêpne - ka¿dy mechanior o tym wie, tylko niektórzy wol± zarobiæ potem 5 razy tyle, za wymianê wiêkszej ilo¶ci elementów.
Toper - 13-11-2008, 14:54
" />
">Tak, tak - jedyna niedogodno¶æ.
Je¶li co¶ jest rozpierniczone w uk³adzie sprzêg³a to obci±¿enia przenoszone s± na wa³ki skrzyni biegów, co skutkuje potem rozpieprzeniem skrzyni.
To tak samo jak wybicie sworznia skutkuje wed³ug niektórych tylko stykaniem, ale zapytaj dobrego mechaniora to Ci od razu odpowie, ¿e jak w jakim¶ uk³adzie co¶ siê rozleci to potem obci±zane s± bardziej inne elementy uk³adu.
Spróbuj z tai rozwalonym dwusawym ko³em d³ugo poje¼dziæ (±¿ Ciê szlag bêdzie trafia³ przy ruszaniu - tak bêdzie telepaæ) a potem sprawd¼ stan skrzyni - jak nie wp³ynie to w ¿aden sposób na skrzyniê to ja jestem ¶wiêty.
Jak siê co¶ w aucie rozpada to trzeba to wymieniaæ, bo od jednego psuje siê nastêpne - ka¿dy mechanior o tym wie, tylko niektórzy wol± zarobiæ potem 5 razy tyle, za wymianê wiêkszej ilo¶ci elementów.
dodam do tego jeszcze poduszki pod silnikiem, te¿ dostaj± wtedy wiêksze obci±¿enie i te¿ swoje kosztuj± jak siê rozlec± i trzeba bêdzie wymieniæ.
dudekken - 13-11-2008, 15:17
" />Widzia³em Golfa IV 1.9TDI z rozwalon± dwumas± tak mocno ¿e az peda³ sprzêg³a podskakiwa³ i kopa³ w stope przy wysprzêglaniu. Kole¶ przeje¼dzi³ tak oko³o 100tys km po czym dopiero uzna³ ¿e trzeba co¶ z tym zrobiæ. Dwumasa zosta³a zast±piona jednomasówk±, auto mia³o wtedy 230tys. W tym przypadku nie powinien d³ugo uje¼dziæ bo przecie¿ nie ma t³umika drgañ skrêtnych, a skrzynia powinna rozpa¶æ siê w mig. Nic bardziej mylnego Golf ma siê do dzi¶ ¶wietnie i ma dzi¶ na liczniku 560tys km i chce wiêcej.
Tak wiêc w³a¶ciwie nie zaleca siê d³u¿szej jazdy z rozwalon± dwumas± ale jak kto¶ nie ma kasy to mo¿e spokojnie poje¼dziæ zanim nie nazbiera i z tego powodu wielkiej masakry nie bêdzie, pod warunkiem ¿e jeszcze wogóle mo¿na je¼dziæ.
rain - 13-11-2008, 19:23
" />
">No to teraz ¿e¶cie mnie pocieszyli. Tylko teraz pytanie, czy to co dla mnie jest telepaniem, nie jest czasem normalnym uruchomieniem silnka diesla, w porównaniu do tego co mia³em w benzyniakach, czy te¿ naprawde mam cos nie tak :/
Wrzuc jedynke na postoju i popuszczaj sprzeglo jak do ruszania, to samo zrob na biegu R, jezeli wystepuje stukanie to napewno dwumasa.
Mo¿na z tym je¼dziæ do momentu kiedy nie zaczn± siê problemy z ruszaniem objawiaj±ce siê silnym drganiem nadwozia przy ruszaniu.
Jedyna niedogodno¶æ wynikaj±ca z wyeksploatowania dwumasowego kola zamachowego to szarpanie przy gaszeniu i uruchamianiu oraz stukanie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu.
Zrobi³em, sprawdzi³em i cisza. Nie ma stukania, i jedzie ze sprzeg³a jak nale¿y. Mo¿e zbyt wra¿liwy jestem :/
Marc_B - 13-11-2008, 23:51
" />Moje w ¶rodku ciche jest (2,4), ale na zewn±trz...hmm no ³añcuszek w pompie oleju daje znaæ o sobie do¶æ mocno
rain - 14-11-2008, 15:37
" />Sprawdzi³em w gara¿u gdzie ³adnie odbija dzwiêki. Poza moim piszczacymi rolkami, odg³osy tylko zdrowego serducha i narzadów. Zarówno przy ruszaniu i staniu.