andybaleno - 31-08-2009, 11:54
" />Witam wszystkich forumowiczów,którzy zajrz± do tego posta i jeszcze bardziej je¶li, dziêki waszym poradom i sugestiom uda mi siê uporaæ z usterk± w mojej Liberce.Wszystko zaczê³o siê bardzo niewinnie,piêkna niedzielna pogoda pod Warszaw±.Wraz z rodzin± przyjecha³em do znajomych aby dzieciaki mog³y pojezdziæ sobie konno.Dzieñ min± w fajnym nastroju,czas wracaæ do domu,jeszcze tylko zjemy obiad u znajomych i w drogê do Bia³egostoku.Ruszyli¶my z pod stajni jeszcze bez problemu i po ok.2km czujê jak samochód traci moc,wiêc staram siê trochê przyspieszyæ,a tu nic!!!Na ok.2tys.koñcz± siê jego mo¿liwo¶ci,jeszcze kilkadziesi±t metrów i informujê rodzinê ¿e zje¿dzamy na pobocze bo co¶ siê dzieje z samochodem.
Teraz mo¿e w skrócie:
lybra 1,9jtd rok 2001,przebieg(w/g licznika 130tys.)kupiony we W³oszech
po zakupieniu by³ w ASO na kompie,pokaza³o ¿e przep³ywka wykazuje jaki¶ b³±d,ale nie wymienia³em jej (s±dz±c ¿e jeszcze mo¿e trochê spokojnie poje¿dzê
zrobi³em ok.3tys km),
- zupe³ny brak mocy po ruszeniu,dociskaj±c peda³ przyspieszenia,obroty wchodz± do 2tys. i dalej nic
- z rury czarny dym jak cholera,przy w³±czeniu jak i po dodaniu "gazu" ob³oki czarnego dymu
- przy próbie jechania ,dymi i toczy sie z prêdko¶ci± do 20km/h
- s³yszalny ¶wist powietrza w rurze wydechowej.
Takie objawy.Znajomy u którego by³em z rodzin± je¿dzi na TIR-ach,wiêc jakie¶ pojêcie ma o samochodach,te¿ roz³o¿y³ rêce.
Zosta³y sprawdzone przewody na wypadek jakiej¶ dziury,przerwy w gumowych rurkach,zawór ERG zosta³ zatkany(nic nie pomog³o),przep³ywka by³a wypinana (czy lybra z wypiêt± elektryk± przep³ywki powinna przej¶æ w stan serwisowy do jazdy)
To tyle je¶li chodzi o objawy,proszê o sugestie i porady,a mo¿e znacie jakiego¶ do¶wiadczonego mechanika od Lancii,w W-awie albo w Bia³ymstoku.
Do Bia³egostoku wrócili¶my nad ranem tirem(bo ten znajomy mia³ w³a¶nie kurs do Grodna) i tak skoñczy³a siê niedzielna wyprawa do stolicy.
Krissu1980 - 31-08-2009, 16:11
" />przep³ywka by³a wypinana (czy lybra z wypiêt± elektryk± przep³ywki powinna przej¶æ w stan serwisowy do jazdy)
w mojej po wypiêciu przep³ywki nie zapali³a siê kontrolka silnika, wiêc chyba nie
roni660 - 31-08-2009, 17:41
" />Trochê to wygl±da jak gdyby turbina pad³a ! Ale to by by³ najmniejszy problem , bo gdyby wtryskiwacze , to ju¿ gorzej. Z tym ¿e raczej to ma³o prawdopodobne ¿eby tak nagle wtryskiwacze siê zpsu³y.
niedxwiedx - 06-09-2009, 13:18
" />Zobacz na komputerze co siê dzieje ja mia³em takie same objawy jak ty kombinowa³em tu tam wymienia³em.Okaza³o siê to co by³o na pocz±tku co ola³em uszkodzony zawór EGR. Ja wymieni³em przep³ywomierz, czujniki wszystkie. do³adowania niedo³adowania wszystko , filtry , sonde lamde, A to byl w³a¶nie EGR ( EGR naprawa 50 z³ a to co wymieni³em 3,500 z³ )
LybraSW - 06-09-2009, 20:49
" />Co do wtrysków to nie szuka³ bym w nich winy. Moje 2.4 je¼dzi³o 180 km/h z uszkodzonymi 2 wtryskami.
Je¶li czarny dym to znaczy ¿e olej. A je¶li olej to mo¿e to byæ turbo. Proponuje podpi±æ siê na wstêpie do kompa ¿eby zobaczyæ co z nim nie tak.
Codee - 06-09-2009, 21:10
" />EGR nie zrobi z autem takiego misz masz
Radzê umówiæ siê i udaæ do serwisu LANCIA ¿eby tam sprawdziæ co auto "powie" ( koszt 110 pln brutto podpiêcie kompa i testy )
Takie prorokowanie bez podpiêcia kompa jest BEZ SENSU.
Tak na moje oko to jak siê wymieni silnik z osprzêtem bêdzie chodziæ ( ¿art )
Po wizycie bêdziesz w stanie oceniæ koszt naprawy bo w ASO nawet nie pytaj.
lesny_83 - 06-09-2009, 22:04
" />a wlasnei ze egr zrobi cos dokladnei takiego przerabialem to 2 tyg temu jak rozwalilem egr przy czyszczeniu ale jak zaslepienei nic nie zmienilo to raczej nie on jest winny
pozdr
Codee - 06-09-2009, 22:10
" />lesny_83 ¿e auto straci moc przestanie reagowaæ? ? ? ?
EGR ma s³u¿yæ do spalenia niespalonych resztek aby auto spe³nia³o lepsz± normê ochrony ¶rodowiska, nie sprawny EGR powoduje tylko dym.
Kolego jakby EGR tak± "wa¿n± " funkcjê pe³ni³ to po jego za¶lepieniu auto nie powinno je¼dziæ.
DeviLL - 06-09-2009, 23:22
" />vtg/vnt sie zapieklo , badz tez cos co tym steruje googluj
lesny_83 - 07-09-2009, 13:00
" />jak sie egr calkiem rozleci to tak wlasne jest ze auto calkowicie traci moc
dla sprawdzenia mozesz sobie go odrecic albo poluzowac cale powietrze ucieka turbo w ogole chyba nie chidzi i efekt jest wkasnie takie ale to musialby sie egr rozleciec bo samo nie domykanie takiego efektu nie daje
andybaleno - 08-09-2009, 01:09
" />Po tygodniu stania w Warszawie na parkingu,po za³o¿eniu w miedzy czasie nowej przep³ywki(nota bene,nic nie pomog³a),auto w poniedzia³ek trafi³o do mechanika,który specjalizuje siê we w³oskich samochodach.Jakie bêd± tego rezultaty-byæ mo¿e sam siê nied³ugo dowiem,ale wiem jedno,dzisiaj bez samochodu to siê trudno ¿yje.
Dziadek - 08-09-2009, 18:42
" />Uszczelka pod g³owic±?
andybaleno - 10-09-2009, 10:05
" />sprawa siê wyja¶ni³a.Mogê jechaæ do Warszawy po odbiór samochodu.
Usterka owszem by³a,ale nikt z forumowiczów tego nie obstawia³:brudne paliwo zasyfi³o mi ca³y uk³ad.
Tylko ¿eby nie by³o,¿e "jak siê tankuje gdzie popadnie",albo"jak siê bierze od ruskich to wiadomo",czy inne wersje.
Ropê tankowa³em tylko na Shellu,czasem bra³em V-power, jak te¿ i ostatnim razem,nic nie kombinowa³em a jednak to paliwo.
Mechanik wyczy¶ci³ ca³y uk³ad,wymieni³ katalizator bo by³ ca³y zagnojony i podobno ¶miga jak trzeba.Dopiero dzi¶ po pracy mogê jechaæ do stolicy po odbiór samochodu.
Co do paliwa to te¿ nie do koñca mo¿e wina "shella",druga wersja co do paliwa to taka,¿e byæ mo¿e paliwo w Polsce jest na tyle dobre,¿e wydmucha³o ca³y syf po poprzednim w³a¶cicielu(kupi³em od W³ocha),który byæ mo¿e tankowa³ jakie¶ g....,tego chyba nie uda siê ustaliæ.Zmieniê jednak stacjê.
Koszt naprawy to 400z³,jak na Warszawê,to cena bardzo przystêpna.Jak bêdê mia³ adres to podam na forum.
Pozdrowienia dla wszystkich,którzy ¶ledzili ten temat.
kaeres - 10-09-2009, 10:26
" />Od z³ego paliwa to najpierw wtryski i ew. pompa siada ?
I potwierdza siê, ¿e nie ka¿dy Shell jest idealny.
Raz tam zala³em tego s³awnego GTLa i mi zacz±³ dziwnie silnik pracowaæ.
makar70 - 05-01-2010, 17:46
" />
">sprawa siê wyja¶ni³a.Mogê jechaæ do Warszawy po odbiór samochodu.
Usterka owszem by³a,ale nikt z forumowiczów tego nie obstawia³:brudne paliwo zasyfi³o mi ca³y uk³ad.
Tylko ¿eby nie by³o,¿e "jak siê tankuje gdzie popadnie",albo"jak siê bierze od ruskich to wiadomo",czy inne wersje.
Ropê tankowa³em tylko na Shellu,czasem bra³em V-power, jak te¿ i ostatnim razem,nic nie kombinowa³em a jednak to paliwo.
Mechanik wyczy¶ci³ ca³y uk³ad,wymieni³ katalizator bo by³ ca³y zagnojony i podobno ¶miga jak trzeba.Dopiero dzi¶ po pracy mogê jechaæ do stolicy po odbiór samochodu.
Co do paliwa to te¿ nie do koñca mo¿e wina "shella",druga wersja co do paliwa to taka,¿e byæ mo¿e paliwo w Polsce jest na tyle dobre,¿e wydmucha³o ca³y syf po poprzednim w³a¶cicielu(kupi³em od W³ocha),który byæ mo¿e tankowa³ jakie¶ g....,tego chyba nie uda siê ustaliæ.Zmieniê jednak stacjê.
Koszt naprawy to 400z³,jak na Warszawê,to cena bardzo przystêpna.Jak bêdê mia³ adres to podam na forum.
Pozdrowienia dla wszystkich,którzy ¶ledzili ten temat.
u mnie to samo, auto nie chce wej¶æ na obroty ,ale nie dymi. nie chcia³ zapaliæ dopiero kumpel podjecha³ na kable zapali³ jak by³o ciep³o by³o oky ,na bank paliwo do d a mo¿e co¶ wiêcej (by³o: morze co¶ wiencej)
wezuwiusz3 - 09-01-2010, 23:08
" />Na to, ¿e po wyczyszczeniu uk³adu i zmianie filtra sprawa siê wyja¶ni³a to Ci powiem, ¿e nie dawaj sie robiæ w jajo. Po prostu, jak by¶ przyjecha³ do mnie a prócz Ciebie do warsztatu przez ostatnie pó³ roku, by nie zagl±dn± nikt, to te¿ bym Ciê skroi³, na dodatek naopowiada³ cudów, co to ja nie powymienia³em w aucie. Na mój nos, to po prostu wina le¿a³a po stronie zasyfionego filtra powietrza ot co. Koszt zmiany wraz z filtrem 100 z³, tak na wyrost, ¿eby mechanikowi nie by³o przykro. Moja rada, niech Ci odda stary katalizator i zobacz na filtr powietrza.
andybaleno - 13-01-2010, 22:17
" />Byæ mo¿e masz racjê,nie zagl±da³em do filtru w tym czasie kiedy to siê sta³o,ale nie s±dzi³em aby by³o to konieczne,poniewa¿ zak³ada³em nowy,zaraz po kupnie samochodu to jest jakie¶ 2 miesi±ce wcze¶niej,jazda raczej miejska bez szutru i py³y z "wiejskich" dróg.Jak zrobi siê cieplej to zajrzê i byæ mo¿e poznam czy zak³adany by³ nowy filtr,póki co Lucynka buja siê ³adnie,pomimo srogiej zimy(Bia³ystok na mapie pogodowej podaj± prawie zawsze najni¿sz± temperaturê w kraju),poza kilkoma felerami które co jaki¶ czas denerwuj± i aby do wiosny.
Co denerwuje: zamarzaj±cy centralny(ale nie popsika³em niczym na mechanizmy w drzwiach,bo nie chcia³o siê zdejmowaæ tapicerki,a widzia³em ¿e jakie¶ smary tam by³y,mo¿e stare)
-centralny przesta³ dzia³aæ z klucza(nowa bateria,diada mruga,przelutowa³e jeden ze switches,mo¿e to zaszkodzi³o)
-zamarzaj±ca przednia szyba ale od ¶rodka(wiem, zbyt du¿a wilgotno¶æ we wnêtrz,nie mam EWBASTO, a chodniczki s± jednak wilgotne)
-I NIE POLECAM TANKOWANIA NA SHELL (przynajmniej w bia³ym ale jedna stacja)ZNOWU MIA£EM PRZYPA£ PO ZATANKOWANIU W£A¦NIE TAM,V-POWER do kitu(albo tylko zbieg okoliczno¶ci,ale po raz kolejny????)
to tyle . Pozdrowienia
aro - 14-01-2010, 16:40
" />Je¿eli mozna warto jeszcze sprawdzic rzeczywisty przebieg. Ja mam teraz na budziku oryginalne 132000km i nawet jak mu mocno zabutuje to nie dymi.
Od czasu do czasu naleje mu te¿ stp do czyszczenia uk³adu paliwowego i wtrysków i zero problemów z autem. Wsiadam i jade. Silnik 1.9jtd 115km z 2001r.
Egr powoduje równie¿ dymienie, czysci³em ca³y ten egr w innej alfie z tym samym silnikiem co mój, bo nie¼le dymi³ jak dodawa³o siê mocniej gazu, po tej operacji, dymienia praktycznie brak.