Lybra - chip tunning



Mart27 - 31-08-2006, 13:10
" />Czy kto¶ tuningowa³ swoj± Lybrê?
Chêtnie poznam opiniê jak siê takie autko sprawuje....




gregory_gb - 01-09-2006, 10:53
" />Ja Ci powiem ¿e trochê czyta³em, i tak np. z moich 140KM mo¿na wyci±gn±æ 170KM 8O , ale tu pojawiaj± siê opinie ¿e silnik i sprzêg³o dostaj± w du... . Wiêæ uwa¿am je¶li in¿yniery zrobili i ustawili w 2,4 JTD 140KM to tak ma byæ, ja zamierzam swoj± Lybr±parê ³adnych latek poje¼dziæ a je¶li Tobie niezale¿y to wal ch³opie ¶mia³o chipa koszty (oczywi¶cie profesjonalnie wykonane) to do ok. 1000z³.
Osobi¶cie uwa¿am ¿e takie auto powinno siê szanowaæ ¿eby np. w drodze ci nie stan±³ bo siê zbuntuje i wtedy masz problem. Wymieniaj oleje, filtry kontrolne przegl±dy a napewno ka¿dy samochód bêdzie s³u¿y³ d³u¿ej.

Reasumuj±c ja napewno nigdy nie bêdê prubowa³ tuningowaæ mojej Lybry, chyba ¿e jaki¶tuning zewnêtrzny by poprawiæ i tak ju¿ piêkny wygl±d.

Pozdrawiam,



Nat - 01-09-2006, 11:07
" />Nie przesadzajmy- 140 lub pózniej 150 KM to jak na takie auto niema³o, a przeciez Lybrowcy nie z tych, którzy sie z drecholami ¶cigaj± Mysle, ¿e silnik diesla wytrzymalby bez problemu taki tuning (diesle to rwa³e jednostki i projektowane z zapsaem, sprzêg³o oczysiscie gorzej, no ale taka jest cena...

gregory_gb w³asnie kiedys usi³owalismy znale¼æ co moznaby w Lybrze stuningowac optycznie by jej jednoczesnie nie oszpeciæ. W zasadzie niewiele jesli nie nic W inecie te¿ brak przyk³adów takiego tuningu.

A co do oleju, to faktycznie trzeba go pilnowac...



Mart27 - 01-09-2006, 12:44
" />Przegl±dy robione terminowo i tylko w ASO - wymiana jak tylko konieczna bez zarzynania...tak ¿e dbam o ni± jak mogê najlepiej...

Natomiast je¶li chodzi o tuning to rozmawaia³em z panem Andrzejem Godula (kiedy¶ znanym kierowc± wy¶cigowym), który mówi³, ¿e tak naprawdê chip tunning wykorzystuje tylko te dobra, które dsa³a fabryka, a konstruktorzy je przed nami ukryli jako pewien zapas (nie wiem czemu on mia³by s³u¿yæ). Twierdzi³ równie¿, ¿e nie ma ¿adnych skutków ubocznych- no chyba ¿eby z du¿± prêdko¶ci± je¼dziæ po naszych dziurach, no ale wtedy nawet samochód bez tunningu ma problem...

A propos ceny to PROFESJONALNY TUNNING silniczka 1,9 JTD to 1950 PLN
(wysokiej jako¶ci chip)....

Wiêc siê zastanawiam, bo wtedy z 1,9 robi siê prawie 2,4....i nie chodzi o ¶ciganie tylko o przyjemno¶æ z jazdy.

Nat ma pod mask± odrzutowiec to nie potrzebuje - a jamam biedne 110 KM




gregory_gb - 01-09-2006, 13:31
" />Co do ceny to zgadzam siê z tob±.
Mój tysi±czek to s³owa kolesia który profesjonalnie (facet ¿yje z tego i to na b.dobrym poziomie) zrobi³by dla mnie - tylko po co.
Oczywi¶cie moje subiektywne zdanie.
Osobi¶cie przesiad³em siê z 64 konnego francuzkiego diesla na 140 konn± Lybre i to mi wystarczy. RAKIETA , któr± tylko wykorzystujê przy wyprzedzaniu (tzw. bezpieczeñstwo bierne), normalnie je¿d¿ê do 110 w trasie, spalanie wtedy jest w normie a reakcja twoja napewno wiêksza.
Na przyk³ad wczoraj wieczorem wracam z rodzink± z Poznania a tu z lasku jelonki zaczê³y wychodziæ 8O 8O , a¿ ABS-y zadzia³a³y, strach pomy¶leæ co byby³o tak przy 140-150 km/h :roll:

Moje zdanie jest takie ¿e Lybra jest za szlachetna aby jej wstawiaæ

Albo napewno sami prze¿yli¶cie nie raz: Facet tnie dobrze ponad przeciêtn± wszystkich uczestników drogi, wyprzedzanie na trzeciego itp., a za ok. 50 km znowu go widzisz bo gostek nie ma gdzie przyspieszyæ (tu oczywi¶cie k³ania siê stan naszych dróg) ale równie¿ gostkowi nieraz brak technicznych umiejêtno¶ci jazdy, co z tego ¿e pod mask± ma ze 150KM ogólnie na trasie bêdzie szybszy góra z 15 minut.

To siê rozpisa³em , wracaj±c do tematu to moc owszem ale tylko w celu poprawienia tzw. bezpieczeñstwa biernego!!!

Pozdrawiam,



Radicz - 01-09-2006, 14:52
" />Mart27- z czystym sumieniem polecam Ci Pana Godulê- napisa³ indywidualny program do mojej Coupety. Trwa³o to ca³y dzieñ, kosztowa³o niema³o, ale jestem naprawdê zadowolony :!: :!: :!:

Je¶li chcesz mieæ dobrze zrobion± furê przy zachowaniu wszystkichbezpiecznych parametrów, jed¼ do Goduli. Przyrost rzêdu 20- 30 KM w Twoim aucie fabryczne sprzêg³o bez problemów wytrzyma!!!

Pozdrawiam, Radicz.



Mart27 - 01-09-2006, 15:07
" />
">Mart27- z czystym sumieniem polecam Ci Pana Godulê- napisa³ indywidualny program do mojej Coupety. Trwa³o to ca³y dzieñ, kosztowa³o niema³o, ale jestem naprawdê zadowolony :!: :!: :!:

Je¶li chcesz mieæ dobrze zrobion± furê przy zachowaniu wszystkichbezpiecznych parametrów, jed¼ do Goduli. Przyrost rzêdu 20- 30 KM w Twoim aucie fabryczne sprzêg³o bez problemów wytrzyma!!!

Pozdrawiam, Radicz.


W³a¶nie o takie info mi chodzi³o, robiæ czy nie robiæ jeszcze przemy¶lê, ale chcia³em poznaæ opiniê kogo¶ kto ma....
dziêki Radicz



Nat - 01-09-2006, 15:07
" />
">Albo napewno sami prze¿yli¶cie nie raz: Facet tnie dobrze ponad przeciêtn± wszystkich uczestników drogi, wyprzedzanie na trzeciego itp., a za ok. 50 km znowu go widzisz bo gostek nie ma gdzie przyspieszyæ (tu oczywi¶cie k³ania siê stan naszych dróg) ale równie¿ gostkowi nieraz brak technicznych umiejêtno¶ci jazdy, co z tego ¿e pod mask± ma ze 150KM ogólnie na trasie bêdzie szybszy góra z 15 minut.

Mój znajomy mia³ taki przypadek- zaspa³ na spotkanie, potem wsiadl do auta i pedzi³ 70 km lamiac wszystkie mozliwe przepisy, z wyj±cym silnikiem i czerwonymi hamulcami. Z powrotem wraca³ spokojnie , jak cz³owiek. Ró¿nica w czasie dojazdu wynosi³a 6 minut.



Mart27 - 01-09-2006, 15:08
" />Mo¿e kto¶ jescze podrzuci jak±¶ opiniê.....?



Mart27 - 01-09-2006, 15:14
" />To siê rozpisa³em , wracaj±c do tematu to moc owszem ale tylko w celu poprawienia tzw. bezpieczeñstwa biernego!!!

Pozdrawiam,[/quote]

zgadzam siê z Tob± - chodzi o bezpieczeñstwo i tak jak wspomnia³m przyjemno¶æ z jazdy. Przecie¿ wiadomo, ¿e po naszych drogach je¿d¿± samochody (TIR- y, cie¿arówki) przez które nie da siê normalnie poruszaæ (oczywi¶cie nie wszystkie - aby nikogo nie uraziæ), a autko ze 150 konnym silnikiem ma wiêksz± ³atwo¶æ pokonywania takich utrudnieñ (szczególnie za³adowane full). A nikt z nas nie lubi siê snuæ w cudzych spalinach...



£ukasz - 01-09-2006, 17:32
" />
">Mo¿e kto¶ jescze podrzuci jak±¶ opiniê.....?
Gdybym mial t. diesta to na 100% zmienial bym softa.
Optymalna moc w lybrze powinna sie wlasnie zaczynac od 150km bo jej masa jest nie mala.
Idealny silnik do lybry dla mnie to 2.4jtd albo 2.5V6-gdyby byl dostepny. 2.0 20V ma swietny gang bardzo wysoko sie kreci ale pozostawil mi maly niedosyt :twisted:
Przeczytalem z 1000 artyklow na temat chipowania, rozmawialem z wieloma ludzmi na ten temat. Wszyscy zgodnie odpowiadaja, ze dobrze przeprowadzony tuning z odowiednim przyrostem jest dla silnika jak najbardziej bezpieczny. Operacje gorzej znosi wszystko to, co odpowieada za przeniesenie napedu.



Anonymous - 23-09-2006, 16:10
" />Wiêc siê zastanawiam, bo wtedy z 1,9 robi siê prawie 2,4....i nie chodzi o ¶ciganie tylko o przyjemno¶æ z jazdy.

2,4 to zupe³nie inna konstrukcja:

Ró¿nica w kulturze pracy 5cylindrowca jest spora ( podobnie jak z benzyniakami ). Przyjemno¶æ z jazdy nie jest taka sama, nie ma siê co oszukiwaæ. Mia³em okazjê porównaæ oba motory i zdecydowanie s± pewnie niezamazywalne przez ¿aden tuning ró¿nice. Porównywa³em tak¿e teoretycznie zbli¿one parametrami modele jak passat 1,9 tdi 130KM i kappa 2,4jtd 136KM. Passacik to po prostu max mo¿liwo¶ci tego silnika, a 2,4 jtd to minimum, jakie konstruktorzy zaplanowali, by zmie¶ciæ siê w popapranych unijnych normach. Bra³em siê kiedy¶ z A6 2,5 tdi 150 KM i niestety test dla audi nie wypad³ pomy¶lnie, choæ nale¿y zaznaczyæ, ¿e mia³ sekwencjê zamiast normalnej skrzyni, co mocno go "przycina³o"
Ja swojego motoru nie bêdê tuningowa³, z powodów, które ju¿ tu by³y wymienione-silnik to tylko jedna czê¶æ odpowiadaj±ca za napêd. Nie chcia³bym ukrêciæ przegubów, co przy zwiêkszonym momencie i skrêconych max. ko³ach nie jest pewnie specjalnie trudn± sztuk±.



Luckyy - 22-10-2006, 14:36
" />
">Sk±d ró¿nica w cenie (a¿ taka)

Godula (kraków) - 1850 PLn za chip tuning Lybry
Lancia Team (£ód¼) - 1200 + 100 (hamownia)

???????


GODULA to bardzo znana 'marka' wiec i cena jest odpowiednia, no i cala operacja jest robiona na hamowni i charakterystyki sa dopieszczane tak jak chcesz - az bedziesz zadowolony ...



Mart27 - 23-10-2006, 11:12
" />czy to znaczy, ¿e w Lancia Team robi± to gorzej ?



£ukasz - 23-10-2006, 13:31
" />Moze nie maja tyle doswiadczenia co Godula ale ja bym zaryzykowal. Najwazniejszy jest efekt koncowy. Zaczynamy od diagnostyki silnika i oczywscie zhamowania go w celu sprawdzenia ile zostalo z tej fabrycznej serii. Potem program i kolejne hamowanie+jazda na zywca. Wydaje mi sie, ze kazda szanujaca sie firma nie wezmie kasy jesli przyrosty nie spelna oczykiwan klinenta. Z reszta to zawsze mozna uzgodnic wczesniej z potencjalna firma. Na twoim miejscu nie zastanawial bym sie nawet chwili...sam mysle co zrobic z moim mulem bo bede nim smigal conajmniej 2 lata



Luckyy - 23-10-2006, 19:38
" />
">czy to znaczy, ¿e w Lancia Team robi± to gorzej ?

tego nie powiedzialem, poprosu napisalem za co Godula bierze wiecej, efekt koncowy pewnie bedzie podobny.

Godula mocno promuje ten swoj najdrozszy program indywidualny, w ktorym jesli nie wcisniesz gazu wiecej jak 50-75% (w zaleznosci od uzgodniej z wlascicielem) to jezdziesz na programie seryjnym co ma swoje plusy i minusy.

Jesli jestes zainteresowany tylko hamownia w Krakowie to zbiera sie grupa osob (chyba ma byc 10) i od auta bedzie kosztowalo chyba 50 PLN w firmie blisko MAKRO nazwa cos Xprojekt czy jakos tak



Mart27 - 23-10-2006, 19:46
" />JE¦LI MO¯ESZ NAPISZ CO¦ WIÊCEJ O PLUSACH I MINUSACH TEGO PROGRAMU.....sorry za caps locka



Przemo - 23-10-2006, 21:04
" />
">JE¦LI MO¯ESZ NAPISZ CO¦ WIÊCEJ O PLUSACH I MINUSACH TEGO PROGRAMU.....sorry za caps locka
Tutaj an tej stronie masz to mniej wiecej opisane wraz z cenami:




Mart27 - 23-10-2006, 22:06
" />
">JE¦LI MO¯ESZ NAPISZ CO¦ WIÊCEJ O PLUSACH I MINUSACH TEGO PROGRAMU.....sorry za caps locka
Tutaj an tej stronie masz to mniej wiecej opisane wraz z cenami:
http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... 0chipowego

stronkê i ceny znam ale Luckyy napisa³ co¶ o plusach i minusach.....



Luckyy - 26-10-2006, 19:31
" />podstawowe to takie ze jak podniesiesz moc i moment od samego dolu to wszystkie elementy beda bardzoe obciazone i zywotnosc spadnie. W Kappie sprzeglo nie ma wielkiego zapasu (ok 15%)

a jesli zastosujesz patent Goduli to zywotnosc bedzie wieksza, ale nie mozesz liczyc na spadek spalania czy (tak duze) zwiekszenie elastycznosci na 4 i 5 biegu.



Blash - 26-10-2006, 19:36
" />sie w³acze mimo ¿e nie mam libry niebawem bede mia³ podniesiona moc w lt i podzielê sie wra¿eniami



Mart27 - 26-10-2006, 19:54
" />
">sie w³acze mimo ¿e nie mam libry niebawem bede mia³ podniesiona moc w lt i podzielê sie wra¿eniami

no to czekam z niecierpliwo¶ci± na info...



Lukasz291 - 26-10-2006, 21:51
" />Moja matka jezdzi 206 hdi z za³ozonym chipkiem i bardzo fajnie sie sprawuje wkoncu auto zacze³o przyspieszac na 3 i 4 biegu... a co do tematu mojego chipowania... mia³em ten niefart z kolega viking... no ale coz kazdy patrzy na to ze swojej strony lecz ja dalej pozostaje przy tym ze to n przyjechal z uszkodzonym autem.... Aha peugeot po wirusie zrobi³ juz 30 tys km i jezdzi tak samo jak przed ale sprzeg³o bierze tak samo bez roznic.... wiec rozsadny chip w granicach + 20 % mocy to zaden wysi³ek dla silnika( tzn bezpieczna dawka) A jesli chodzi o swap silnika z 1.9 na 2.4 to mam taki silniczek jakby ktos sie chcia³ w to bawic:D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \