Lybra - brak mocy na niskich obrotach (1,9 JTD)



lekis - 03-01-2007, 01:02
" />Witam

I sta³o siê
Piêknie sobie ¶miga³a ale siê zepsu³a!

Objawy s± takie:
samochodzik nie ma w ogóle przy¶pieszenia do ok 2500 obr./min.
1 gaz w pod³oge do 15km/h - auto nie jedzie - przyspieszenie prawie = 0
2 gaz w podloge do 20 km/h - nie jedzie -::-
itd......
dopiero na wysokich obrotach i to po przygazowaniu cos sie zaczyna dziaæ.
I wszystko w przedziale do ok 2500 obr/min.

W trasie np przy je¿dzie wlasnie w granicach 2000 obr. nie da siê przyspieszaæ Tragedia. Wyprzedzanie traw³oby godzinê jakbym zacz±³.
Utrzymywanie Lybry na wy¿szych obrotach daje dopiero jaki¶ efekt. Ale to nie jest to co by³o.
I co ciekawe zjawisko to nie jest sta³e. Czasami nie wiadomo czemu mo¿na sobie przyspieszac np. na 5 biegu juz od 1500obr/min i w tym samym czasie ci±gnie te¿ dobrze na wszystkich biegach!!
Po jakim¶ czasie znowu k...... kurcze ¿ó³w
By³em dzisiaj u mechanika i tak w zasadzie on tez nie wie o co chodzi.
Zamontowa³ mi nowy przep³ywomierz i ..... wszystko by³o ok do ok 50 kilometra wtedy to z prêdko¶ci hypersonicznej zwolni³em do ¿ó³wiej (no prawie).
Jak siê rozpedzi to sobie ³adnie jedzie ale w³asnie w tym zakresie obrotów co¶ siê dzieje i po naci¶niêciu peda³u gazu co¶ siê d³awi
Mia³em co¶ takiego kiedy¶ w Tipo z inst. gazow± ale ona by³a ¼le ustawiona.
Je¶li chodzi o turbinê to powiedzia³ mi ¿e jeszcze kilka tys. przejadê. Co¶ zniej olej ju¿ trochê cieknie
A tu nie wiem o co chodzi !
Do jutra mogê jeszcze ten przep³ywomierz zwróciæ !!

Wiêc bardzo proszê o rzetelne komentarze
Pomó¿cie proszê

Pozdrawiam

lekis




lekis - 03-01-2007, 01:18
" />Kartonik a mo¿e Ty masz jakie¶ do¶wiadczenia z takim problemem?!



Anonymous - 03-01-2007, 01:33
" />Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
Pod³acz pod komputer i obserwujcie bo to na bank wyjdzie.
To jest bardzo dziwny przypadek jesli nie tragiczny.
Posprawdzaj wszystkie filtry. moze sie cos zapchalo albo zaczyna sie dusic.
Czy swiec± sie jakies lampki bledow w aucie.
Czy sie swieca czy nie to i tak jedz na komputer. Przyczyn moze byc 1000 i jedna.



lekis - 03-01-2007, 01:37
" />Na kompie by³ sprawdzany i nic nie pokaza³o - tak przynajmniej mi mechanik mówi³.
W samochodzie kontrolki nie ¶wiêc± !! Szkoda bo bym sam wiedzia³ co jest zgrane:(
Samochód by³ u mechanika parê godzin i mia³ czas na testy.




trigo - 03-01-2007, 01:49
" />olej na przewodzie gumowym pomiêdzy turbin± a ch³odnica to normalne , czy wymienia³e¶ filtr paliwa ,- jak dawno ? a na jakich stacjach siê tankujesz? mo¿e to byæ przyczyn±
je¶li by³aby uszkodzona turbina to komputer da³by ci znaæ a mechanika nie odstepuje sie na krok - taka jest zasada -chyba ¿e jest nim Twój ojciec



trigo - 03-01-2007, 01:52
" />a gdzie serwisujesz ?



Anonymous - 03-01-2007, 01:53
" />Dodam tez ze przerabialem kiedys kwestie filtru paliwa. Na biegu jalowym silnik mruczy i obroty rosn± jak trzeba. Po wrzuceniu biegu juz tak rozowo nie bylo.
Dlatego mowilem o filtrach bo filtr paliwa to ostatnia rzecz o ktorej sie pamiêta a bywa niestety przyczyn± wielu klopotów.



lekis - 03-01-2007, 02:06
" />Tankujê na Neste i na markowych stacjach BP. Ostatnie tankowanie mia³em na BP w Czeladzi. 60 litrów.

Je¶li chodzi o filtry to te¿ niby mia³em wymieniane ok 10000 km temu.

Serwisujê w Kielcach w Firmie Rokar
Go¶æ wydaje siê byæ wiarygodny. Poleci³ mi go Te¶æ
W maju wymienia³ mi rozrz±d, filtry i oleje.

Ale mo¿liwe ze to te¿ miêdzy innymi mog± byæ filtry !!



lekis - 03-01-2007, 02:09
" />
">Dodam tez ze przerabialem kiedys kwestie filtru paliwa. Na biegu jalowym silnik mruczy i obroty rosn± jak trzeba. Po wrzuceniu biegu juz tak rozowo nie bylo.
Dlatego mowilem o filtrach bo filtr paliwa to ostatnia rzecz o ktorej sie pamiêta a bywa niestety przyczyn± wielu klopotów.


No w³asnie na ja³owym chodzi ok bez jakis wibracji, równomiernie!



trigo - 03-01-2007, 02:12
" />kup filtr paliwa i patrz jak wymieniaj±



Anonymous - 03-01-2007, 02:41
" />Powiem tak. kupi³em filtr z Filtronu (sorry za rekjlame i antyreklame) i wytrzymal kilka tysiecy km. Potem kupilem Manna, pochodzilo kilkadziesi±t tysiecy i sprzedalem fure. Tak wiec nie chodzi o to ze filtron to g... byc moze akurat trafilem na badziewny egzemplarz. Tak wiec to ze byl zmieniany nie znaczy ze ma na 100% chodzic dlugo i poprawnie.

ps. nigdy nie lalem paliwa marki paliwa. Nie tankuje wynalazków. Szkoda silników. Kilka groszy m¶ci sie pó¼niej niestety.



kartonik - 03-01-2007, 09:37
" />
">Witam

I sta³o siê
Piêknie sobie ¶miga³a ale siê zepsu³a!

Objawy s± takie:
samochodzik nie ma w ogóle przy¶pieszenia do ok 2500 obr./min.
1 gaz w pod³oge do 15km/h - auto nie jedzie - przyspieszenie prawie = 0
2 gaz w podloge do 20 km/h - nie jedzie -::-
itd......
dopiero na wysokich obrotach i to po przygazowaniu cos sie zaczyna dziaæ.
I wszystko w przedziale do ok 2500 obr/min.

lekis


I sie porobilo. Tez tak kiedys mialem. Zeszlego roku zima zapalilem auto, przejechalem kilka kilometrow i nagle *** !! Samochod wkrecal sie na wysokie obroty, bez problemu do 4000 a jechal na kazdym biegu nie wiecej niz 20 km/h. Ale postal przez 8h i sam sie naprawil:) Ale przypuszczam, ze to byla wina mojego nieszczesnego wezyka od overboosta.
Koledzy maja racje, ze samochodu sie nie zostawia bez patrzenia mechanikowi na rece. A to Ci cos zepsuje, a to nie zmieni filtra itd. Ja raz tak zrobilem i mialem wiecej klopotow niz korzysci z wizyty w warsztacie.
Tez sprawdzilbym filtr paliwa, bo szukanie usterek powinno zaczynac sie od najtanszych i najbanalniejszych napraw. U mojego ojca w peugeocie po 1000 km tak sie filtr paliwa zapchal, ze mu auto gaslo. Wymiana i po klopocie. Zeby zmienic filtr paliwa nie trzeba oddawac auta w rece "rzeznikow". Przeciez to czynnosc na 10 minut:)
Moze zawor EGR brudny? To tez przyczyna placzu i zgrzytania zebow. Ostatnio przerabial to moj znajomy w saabia 93. Wyczyszczona i maszyna hula. Moze filtr powietrza jest zasyfiony. To tez trwa chwile a koszt minimalny.
Przy przebiegach powyzej 100kkm powinno sie zmieniac plyny i filtry co 10k. Ja tak zaczynam robic od nastepnego przegladu, czyli od wiosny. Koszty nieznaczace, a spokojniejsza glowa:)



bry¶ - 03-01-2007, 10:26
" />jak by zawór EGR by³ brudny to by kopci³ na czarno, mam hdi to jest to samo co JTD jak z ci¶nieniem paliwa na listwie ?wymienia³em u siebie 2 x regulator ci¶nienia na chwilê by³o lepiej a skoñczy³o siê regeneracj± pompy uwa¿aj co lejesz do baku



lekis - 03-01-2007, 11:24
" />Paliwko wcale na neste nie musi byæ takie z³e. Przeciez tam nie ma obslugi i z tej racji powinno byc tansze.
Lybra nie kopci na czarno !!
Ile kosztuje taki filtr paliwa?. Ja mam taki z podgrzewaniem.



lekis - 03-01-2007, 11:26
" />A czy jest taka mozliwo¶æ, ¿e zassa³o brudne paliwo z baku. Bo zatankowalem 60 litrów ale pod korek (czyli ma³o co w baku zosta³o). To mo¿e jaki¶ syf siê dosta³ i teraz go d³awi ?



Blash - 03-01-2007, 11:50
" />koledzy sugerowali podpiecie pod komputer najlepiej podczas jazdy



Anonymous - 03-01-2007, 19:05
" />Lekis - filtr odkrêca sie od podgrzewacza.
Ceny? roznie od 30 - 40 zl do 80 zl w zaleznosci od marki.



Przemo - 03-01-2007, 20:19
" />
">Paliwko wcale na neste nie musi byæ takie z³e. Przeciez tam nie ma obslugi i z tej racji powinno byc tansze.


Oj nie by³bym tego pewien. Znajomy kiedy¶ zatankowa³ na Neste w Krakowie diesla i przy 10 stopniach mrozu paliwko mu zamarz³o.



Nat - 03-01-2007, 22:07
" />Ale to nie oznacza, ¿e ropka by³a z³ej jako¶ci, tylko ¿e zamiast zimowej sprzedawali jeszcze letni±. Kiedy¶ to siê nawet czêsto zdarza³o.



Przemo - 03-01-2007, 23:31
" />No wszystko dobrze tylko to by³o w¶rodku zimy :!:



lekis - 04-01-2007, 00:00
" />Dzwoni³em do mechanika
Powiedzia³, ¿e pod³±czy³ uk³ad bez filtra paliwa i dzia³o siê to samo
co z za³o¿onym filtrem.
Równie¿ sprawdza³ komputerem w czasie jazdy i nic mu b³ednego nie pokazywa³o.

8O



trigo - 04-01-2007, 00:40
" />zabierz samochód zanim Ci go zepsuje i jed¼ do ASO
z ca³ym szacunkiem dla tego go¶cia - to ¿e pracowa³ w Fiacie nie znaczy ¿e siê zna na wszystkich markach i ich specyficznych problemach znam kilku mechaników którzy pracowali lub pracuj± w ASO Fiata w Ciechanowie i przenigdy nie da³bym im w swoje ³apki Lybry mimo i¿ znam ich od kilku lub kilkudziesiêciu lat

a tak jak wcze¶niej napisa³em - samochodu nie pozostawia siê w warsztatach

po pierwsze-dlatego ¿e gdy stoisz lub sobie siedzisz na krzese³eczku obok auta masz wgl±d co i jak jest wymieniane a i macher inaczej pracuje - po¶wiêæ sobie jeden dzionek na naprawê auta

a po drugie - moja znajoma mia³a fajny przypadek : da³a auto do warsztatu na wymiane oleju na ca³y dzieñ a za 4 dni go juz nie mia³a - ch³opcy sklonowali kluczyki albo udoskonalili centralkê- jeszcze nie ma protoko³u z prokuratury[/i]



£ukasz - 04-01-2007, 10:17
" />Stawial bym na przeplywomierz powietrza(jego uszkodzenie czesto nie jest sygnalizowane na kompie) zle cisnienie wtrysku na litwie, polaczenia z turbina sa nieszczelne a moze poprostu spadl jakis wezyk podcisnienia.



kartonik - 04-01-2007, 11:38
" />
">zabierz samochód zanim Ci go zepsuje i jed¼ do ASO


A na to, kolego, nie ma reguly. Mi samochod popsuli mechanicy i w podwarszawskiej "kuzni", i w autoryzowanym serwisie. Trzeba patrzec im na rece!!

Pozdro,

M



Mart27 - 04-01-2007, 16:33
" />ja jednak skonsultowa³bym z kim¶ jeszcze (ASO albo jaki¶ inny warsztat) skoro i tak go¶æ nie wykmini³ o co chodzi.....



trigo - 22-01-2007, 22:02
" />podgrzewam temat ..... i jaka by³a przyczyna /usterka ?
jak sobie poradzi³e¶ z problemem ?



Anonymous - 02-02-2007, 00:56
" />jezeli jeszcze nie zrobiles tego problemu-kuzyn mial podobnie w pasacie - wtyczka jakowas z turbo byla wypiêta....



kruv - 09-02-2007, 22:14
" />To mo¿e ja te¿ siê do³o¿ê. Nie wiem czy to ten sam problem. Opiszê go dok³adniej. Jecha³em dzisiaj do 160, potem zwolni³em do 120 i jak chcia³em siê rozpêdziæ to auto nie reagowa³o na peda³ gazu - utrzymywa³o sta³e obroty/prêdko¶æ a na polu licznika wyskoczy³a czerwona kontrolka, jakby symbol silnika. ¦wieci³o na chwile a jak zgas³o to wszystko wróci³o do normy. Co to mo¿e byæ? To by³o 1, a drugie, ca³y czas ¦wieci symbol pomarañczowego kanistra, Najlepsze jest to ¿e nie ma tak ¿e albo ¶wieci albo nie. Po prostu, gdy problem jest "ma³y" to ledwo siê ¿arzy, a jak siê nasila to ¶wieci coraz mocniej. Mo¿e mi kto¶ przynajmniej "na¶wietliæ" oba problemy? /wiem, ¿e pewnie bez kompa siê nie obejdzie/. Acha, jeszcze ma³a pro¶ba do tych co posiadaj± instrukcje, mo¿ecie zeskanowaæ albo innym sposobem opisy tych dwóch kontrolek? kiedy siê ¶wiec± i jakie s± mo¿liwe przyczyny? Wiem ¿e bêdzie takie co¶ w instrukcji lub czym¶ podobnym. mój mail: kamilbalut@tlen.pl



koksiak - 12-02-2007, 22:01
" />wyczysc zawór EGR SPRAWDZ PRZEP³YWOMIERZ NAJPROSCIEJ TO GO ODEPNIJ I UK³AD PRZEJDZIE W STAN AWARYJNY DOKONAJ JAZDY PRóBNEJ NA ODPIETYM I PORóWNAJ JESLI NIE POMOZE TO WYCZYSC ZAWóR EGR LUB GO ZASLEP W RAZIE PYTAN PODAM CI TEL 0602369492



lekis - 24-02-2007, 21:30
" />Oj jeszcze tego nie naprawilem.
Mechanik mia³ to auto u siebie juz drugi raz.
Wydawalo sie, ze juz jest ok ale po przejechaniu ok 50 km znowu dzialo siê to samo
Nie mam pojecia co to jest.
Podobno mechani wymienil wszystkie przewody wysokiego cisnienia. Posprawdza³ i wyczy¶ci³. I nic :?
Teraz to dla niego sprawa honoru - musi mi to naprawic.
Na razie Lyberka stoi sobie. Bo naszczêscie mam furê firmow± i mam czym jezdziæ !
Dziêki za porady
Moze kiedys J± naprawiê !

Pozdrawiam

Lekis



smoczu - 06-10-2007, 10:29
" />I jak tam naprawiona?



lekis - 06-10-2007, 12:28
" />Ostatnio na urlopie pojecha³em sobie do Niemiec. Przejecha³em 2800 km i czasami zdarza³y siê okresy kiedy auto nie chcia³o przy¶pieszaæ. Nadal nie wiem co to jest. Ju¿ zaczynam siê tym coraz mniej przejmowaæ. P rzy mocnym dodaniu gazu auto bardzo dymi. Czy w waszych diselkach te¿ siê tak dzieje?!

Pozdrawiam



Egon - 06-10-2007, 12:52
" />przy ostrym wcisnieciu gazu z ma³ej predko¶ci diesel lubi sobie zakopciæ , ale ja bym na twoim miejscu dawno do odstawi³ na diagnoze bo jak tak mo¿na jezdziæ ¿e raz dzia³a a raz nie



kaeres - 17-06-2008, 12:08
" />Odkopiê temat bo mo¿e siê komu¶ przydaæ.

Ja bym jeszcze przegwizda³ sprê¿onym powietrzem taki plastikowy trójniczek.
Nie wiem jak Ci go nazwaæ i jak opisaæ.
Po prostu od zaworu EGR jedna koñcówka idzie do turbiny a druga do w³a¶nie tego trójnika.
Jak kupowa³em samochód my¶leli¶my, ¿e nie dzia³a turbina ale siê okaza³o, ¿e to on by³ zapchany.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \