skromny555 - 27-08-2008, 19:36
" />Witam Szanowne grono i pomocy rodacy .Pojechalem dzisiaj do mechanika (poleconego ze dobry)z swiecacym znakiem CHECK. Nie ma problemu powiedzial 50 zl i bedzie zrobione. No to rob powiedzialem .Podpia kompa i kazal podnosic obroty .Po przekroczeniu 4000 obr/min silnik dostal olej na interkuler i zacza sie rozbiegac .Wylaczylem zaplon (oczywiscie nic nie dalo) i udusilem go na biegu(ZWRACAM NA TO UWAGE TO ISTOTNE) Zadyma z wupierdu byla taka ze swiata nie bylo widac ,i (moj)mechanik stwierdzil ze mam niesprawne turbo ,abylo sprawne na bank (ostrzegam przed mechanikiem w Sedziszowie Malopolskim ) Ipytanie ile kosztuje remont sprezarki bo tak mnie zalatwil ten dupek
Opciu - 27-08-2008, 20:16
" />
">Witam Szanowne grono i pomocy rodacy .Pojechalem dzisiaj do mechanika (poleconego ze dobry)z swiecacym znakiem CHECK. Nie ma problemu powiedzial 50 zl i bedzie zrobione. No to rob powiedzialem .Podpia kompa i kazal podnosic obroty .Po przekroczeniu 4000 obr/min silnik dostal olej na interkuler i zacza sie rozbiegac .Wylaczylem zaplon (oczywiscie nic nie dalo) i udusilem go na biegu(ZWRACAM NA TO UWAGE TO ISTOTNE) Zadyma z wupierdu byla taka ze swiata nie bylo widac ,i (moj)mechanik stwierdzil ze mam niesprawne turbo ,abylo sprawne na bank (ostrzegam przed mechanikiem w Sedziszowie Malopolskim ) Ipytanie ile kosztuje remont sprezarki bo tak mnie zalatwil ten dupek
regeneracja w krakowie w bdb firmie to minimum 600z³ a max 1300z³...zale¿y co siad³o,dostajesz rok(albo 6 miesiêcy bo ju¿ nie pamiêtam) gwarancji po naprawe.
po twoim opisie to szykuj sie raczej na uszkodzenie wirnika i ³opatek(chyba dobrze napisa³em)a to wariant ten dro¿szy juz jest.
jak bêdziesz chcia³ to podam ci tel i adres...oni rozkrêcaja i dzwonia do Ciebie i ci mówia jaki koszt naprawy.
Kis79 - 27-08-2008, 21:03
" />
">Witam Szanowne grono i pomocy rodacy .Pojechalem dzisiaj do mechanika (poleconego ze dobry)z swiecacym znakiem CHECK. Nie ma problemu powiedzial 50 zl i bedzie zrobione. No to rob powiedzialem .Podpia kompa i kazal podnosic obroty .Po przekroczeniu 4000 obr/min silnik dostal olej na interkuler i zacza sie rozbiegac .Wylaczylem zaplon (oczywiscie nic nie dalo) i udusilem go na biegu(ZWRACAM NA TO UWAGE TO ISTOTNE) Zadyma z wupierdu byla taka ze swiata nie bylo widac ,i (moj)mechanik stwierdzil ze mam niesprawne turbo ,abylo sprawne na bank (ostrzegam przed mechanikiem w Sedziszowie Malopolskim ) Ipytanie ile kosztuje remont sprezarki bo tak mnie zalatwil ten dupek
i czemu mechanik winny? chcial sprawdziæ b³êdy kompem w trakcie pracy silnika, a co mi±³ z fusów wró¿yæ? : cenzura :
skromny555 - 27-08-2008, 22:03
" />Kis 79 jak sie nie znasz to nie pisz byle czego ,ciekaw jestem czy pisabys takie dyrdymaly gdybys to Ty pokrywal koszty naprawya ,jak sie nie znam na czyms to nie robie , a jak spieprze to pokrywam koszty ,ale Ty sie chyba na tym nie znasz
Kis79 - 27-08-2008, 22:06
" />
">Kis 79 jak sie nie znasz to nie pisz byle czego ,ciekaw jestem czy pisabys takie dyrdymaly gdybys to Ty pokrywal koszty naprawya ,jak sie nie znam na czyms to nie robie , a jak spieprze to pokrywam koszty ,ale Ty sie chyba na tym nie znasz
myslisz, ze to mechanika wina ze olej z turbiny ciekl ci do IC haha, zastanów sie chlopie, bo bzdury pierzesz, my¶lisz ze po lampce obd ci ktos zdiagnozuje mechanicznie silnik? takie rzeczy to tylko w erze
makek - 27-08-2008, 22:20
" />
">mechanik stwierdzil ze mam niesprawne turbo ,abylo sprawne na bank (ostrzegam przed mechanikiem w Sedziszowie Malopolskim ) Ipytanie ile kosztuje remont sprezarki bo tak mnie zalatwil ten dupek
Mechanik podpinaj±c siê pod ECU na 100% nie uszkodzi³ Twojej turbiny, nie ma takiej opcji! Mia³ ch³op pecha, ¿e to akurat sta³o siê w jego obecno¶ci, turbina i tak by³a do regeneracji.
jenks - 29-08-2008, 12:59
" />
">Kis 79 jak sie nie znasz to nie pisz byle czego ,ciekaw jestem czy pisabys takie dyrdymaly gdybys to Ty pokrywal koszty naprawya ,jak sie nie znam na czyms to nie robie , a jak spieprze to pokrywam koszty ,ale Ty sie chyba na tym nie znasz
myslisz, ze to mechanika wina ze olej z turbiny ciekl ci do IC haha, zastanów sie chlopie, bo bzdury pierzesz, my¶lisz ze po lampce obd ci ktos zdiagnozuje mechanicznie silnik? takie rzeczy to tylko w erze
witam,kis79 ma ca³kowit± racje,a ty kolego skromny555 podziekuj mechanikowi ,¿e nie pad³a turbina w czasie jazdy,bo niektórzy laicy potrafili zatrzeæ silnik
Marcin_D - 29-08-2008, 13:27
" />No ja nie wiem czemu wy tak na skromnego555 naje¿d¿acie,
A mo¿e mechanik mia³ w laptopie zainstalowane takie ma³e z³o¶liwe roboty w technologii nanotechniki i specjalnie mu je przes³a³ do silnika ¿eby rozwali³y turbinê :twisted:
Kolego zastanów siê czasami co wypisujesz, a jak nie wiesz to zadaj pytanie na forum - uzyskasz odpowiedz, a nie od razu wieszasz psy na mechniku.
Niby w jaki sposób podpinaj±c siê do ECU w celu diagnozy mechanior spowodowa³ wyciek oleju na IC. Zastanów siê.
Go¶æ - 29-08-2008, 21:51
" />jakby¶ kol.skromny555 by³ u mnie na diagnostyce i takie dyrdyma³y pierd.... : cenzura : to jak ¶wiat ¶wiatem ju¿ by³by¶ na czarnej li¶cie i jeszcze kaza³bym bym ci zap³aciæ za zatrute powietrze w warsztacie.masz szczê¶cie ¿e tatuyrbina nie rozpier : cenzura : w czasie jazdy na bank motorek by¶ zaje : cenzura : .Przepraszam za wyra¿enia ale jak kto¶ takie banialuki wstawia a¿ w³os mi siê je¿y na g³owie :!: :!: :!: :!: :!:
maciek_czer - 29-08-2008, 22:57
" />Racja! A co pod³±czenie kompa niby turbinê rozwali³o? ¦miechu warte : rotfl : . Czêsto spotykane ¿e turbina puszcza olej do IC i silnik nie ga¶nie tylko leci na obroty ile siê da. Widzia³em to zaraz po fakcie w BMW 3.0d silnik obróci³ obrotomierz, a dresy nie wiedzieli co mu jest, efekt? korba wysz³a bokiem demoluj±c silnik. Mia³e¶ wiêcej szczê¶cia ni¿ rozumu (oskar¿aj±c bezpodstawnie mechanika). Wczasie jazdy nie zd±¿y³ by¶ zahamowaæ ¿eby zd³awiæ silnik! Mia³by¶ tylko kupê z³omu pod mask±.
Fugaz - 30-08-2008, 00:51
" />Racjonalnie rzecz bior±c mechanik nie jest niczego winny, ale te¿ bym siê zdenerwowa³ gdyby na moich oczach u mechanika pad³a turbina, dlatego prosze o wyrozumia³o¶æ dla kolegi, was nigdy nie ponosi jak co¶ siê stanie?
skyblu - 30-08-2008, 09:03
" />
">Witam Szanowne grono i pomocy rodacy .Pojechalem dzisiaj do mechanika (poleconego ze dobry)z swiecacym znakiem CHECK. Nie ma problemu powiedzial 50 zl i bedzie zrobione. No to rob powiedzialem .Podpia kompa i kazal podnosic obroty .Po przekroczeniu 4000 obr/min silnik dostal olej na interkuler i zacza sie rozbiegac .Wylaczylem zaplon (oczywiscie nic nie dalo) i udusilem go na biegu(ZWRACAM NA TO UWAGE TO ISTOTNE) Zadyma z wupierdu byla taka ze swiata nie bylo widac ,i (moj)mechanik stwierdzil ze mam niesprawne turbo ,abylo sprawne na bank (ostrzegam przed mechanikiem w Sedziszowie Malopolskim ) Ipytanie ile kosztuje remont sprezarki bo tak mnie zalatwil ten dupek
ka¿dego boli jak dostanie, a jaki silnik, diesel , to troszkê musi siê nagrzaæ je¿eli wkrêcamy na obroty 8O , bo to róznie bywa :wink:
i tu mechanik mo¿e daæd : cenzura :
maciek_czer - 30-08-2008, 10:46
" />
">Racjonalnie rzecz bior±c mechanik nie jest niczego winny, ale te¿ bym siê zdenerwowa³ gdyby na moich oczach u mechanika pad³a turbina, dlatego prosze o wyrozumia³o¶æ dla kolegi, was nigdy nie ponosi jak co¶ siê stanie?
Owszem rozumiem ¿e poniesie, ale nale¿y wys³uchaæ mechanika, w razie w±tpliwo¶ci zasiêgn±æ opinii innych osób, a nie formowaæ oskar¿enia na publicznym forum! To co zosta³o napisane ¶wiadczy o braku wiedzy na temat mechaniki, a formowanie oskar¿eñ - publicznych (!) wymaga, podparcia siê opini± ludzi którzy maj± wiedzê b±d¼ do¶wiadczenie. Sytuacja wymaga, aby Skromny555 raczy³ odwo³aæ swoj± wypowied¼. Sprawa nie dotyczy mnie, nie znam owego mechanika, ale formowanie takich opinii na forum ogólnopolskim wymaga odpowiedzialno¶ci. Nie wiem tak¿e ilu mechaników jest w Sêdziszowie Ma³opolskim, ale bardzo mo¿liwe, ¿e mieszkañcy bêd± wiedzieæ o kogo chodzi. ¯aden z nas, zarówno mechaników jak i ludzi innej specjalno¶ci nie chcia³ by zostaæ na forum LKP okre¶lony mianem "dupek", ani oskar¿any. Zw³aszcza ¿e zdaniem wielu, jak i moim, mechanik nie zawini³! By³ to prosty i nader czêsty zbieg okoliczno¶ci, który laikom mówi ¿e mechanik spieprzy³ robotê. A t³umaczenie, nie raz zajmuje i tydzieñ.
Weeb - 30-08-2008, 10:57
" />
">A t³umaczenie, nie raz zajmuje i tydzieñ.
Albo co gorsza ca³e ¿ycie i i tak z prze¶wiadczeniem winy mechanika pójdzie do grobu.
skromny555 - 30-08-2008, 22:47
" />Witam szanowne grono ekspertow. Przeczytawszy Wasze opinie i widze ze mam do czynienia z mechanikami samochodowymi i fajno .Uwagi Wasze sa zapewne trafne tego nie neguje niemniej jednak: Pan mechanik powinien (sadze )wiedziec ze jak sie swieci CHECK (zaznaczam ja nie jestem mechanikiem sam.) to do jasnej chol. nie nalezy gmerac w silniku tylko w samochodzie gdzies w osprzecie, bo inny MECHANIK u ktorego bylem, znalazl wlasciwa, usterke wlasnie poza silnikiem (i co Wy na to?).bo diagnozuje sie silnik gdy sie swieci katrolka w lewym dolnym rogu obrotomierza (na godzinie osmej ,mowiac tak obrazowo)i jestem pewien ze Koledzy wiedza o czym mowie,(i co Wy na to ?)Byc moze ze moja sprezarka nie byla w pelni sprawna jednak stalo sie to pod okiem fachowc a to do czegos zobowiazuje ,prawda? i ten drugi mechanik co mi usuna CHECKA stwierdzil ze do uczciwosci nalezy dogadac sie z klijentem tak zeby WILK BYL SYTY I OWCA CALA , a to naprawde dobry mechanik.(i co Wy na to szanowni Adwersarze?
Kis79 - 31-08-2008, 07:57
" />wychodzi na to , ze mechanik powinien ci placic do¿ywotnia rentê.
maciek_czer - 31-08-2008, 09:58
" />Bzdury piszesz Skromny555! Co mechanik jest winny, ¿e w Twoim aucie rozsypa³a siê sprê¿arka w³a¶nie u niego? Uwa¿asz, ¿e przez wkrêcenie na ja³owo silnika na 4000 obr/min zepsu³ Ci sprê¿arkê???? Podstaw± badania na komputerze ca³ego uk³adu elektronicznego jest sprawny (!) mechanicznie silnik! Lej±cej olej sprê¿arki komputer nie wy³apie! Po za tym je¶³i ju¿ piszesz to napisz co znalaz³ drugi mechanik i gdzie, i jak to siê ma do trubiny. Bez wzglêdu na to co siê zepsu³o (kontrolka Check) wkrêcenie silnika na 4000 obr nie spowodowa³o usterki turbiny, wiêc pretensje mo¿esz mieæ tylko do Pana Boga. A Twoim zdaniem do czego zobowi±zany jest mechanik po takiej awarii? Ma Ci mo¿e wymieniæ na swój koszt turbinê na fabrycznie now±? a mo¿e wyp³aciæ Ci zasi³ek w kwocie 5000 z³? Proponujê Ci jak wystuka Ci siê sworzeñ wahacza, pozwaæ do s±du ca³y zarz±d dróg, bo na ich drogach to sobie zrobi³e¶, albo zarz±d parkingu na którym zacz±³ ciekn±æ Ci olej z miski. Bo to do czego¶ zobowi±zuje.
Szkoda gadaæ!
dudekken - 31-08-2008, 11:30
" />Skromny 555 uwa¿am i¿ powiniene¶ mieæ pretensje do pana Boga ale nie z powodu awarii auta, ale z powodu braku zawarto¶ci czaszki któr± nosisz na szyi, wiêkszych debilizmów napisanych przez ciebie to chyba nie widzia³em, u¶mia³em siê do rozpuchu :lol: :lol:
alan0104 - 31-08-2008, 13:23
" />czytajac powyzsze roszczenia, az wierzyc mi sie nie chce, ze mozna posiadac taki tok myslenia. zastanawialem sie tez, czy inicjacja watku skromnego555, to nie jakas podpucha goscia -antylancisty. oczywiscie moge sie mylic i nie chce skromnego555 obrazac, bo nie o to chyba chodzi na tym forum. wracajac do tematu uwazam za zgieg okolicznosci wystapienia tejze awarii u mechaniora. staram sie rowniez zrozumiec skromnego555 a raczej jego wk... i desperacji przyszlymi kosztami naprawy.
Toper - 31-08-2008, 13:40
" />
">czytajac powyzsze roszczenia, az wierzyc mi sie nie chce, ze mozna posiadac taki tok myslenia. zastanawialem sie tez, czy inicjacja watku skromnego555, to nie jakas podpucha goscia -antylancisty. oczywiscie moge sie mylic i nie chce skromnego555 obrazac, bo nie o to chyba chodzi na tym forum. wracajac do tematu uwazam za zgieg okolicznosci wystapienia tejze awarii u mechaniora. staram sie rowniez zrozumiec skromnego555 a raczej jego wk... i desperacji przyszlymi kosztami naprawy.
w jednym wiem o co Skromnemu555 chodzi, check w Lybrze nie pokazuje problemu z silnikiem tylko ze ¶wiat³ami/pasami itp. Od problemów z silnikiem jest ikonka silnika, w BBM by³a to tzw. "marchewa".
Wiêc mechanik nie powinien nic ruszaæ z silnikiem, tylko wys³aæ go gdzie indziej, gdzie niechybnie by siê ta turbina te¿ rozwali³a
Pozdrawiam
Toper
maciek_czer - 31-08-2008, 14:03
" />Czyli mechanik pope³ni³ b³±d, ¼le interpretuj±æ kontrolkê. I to ca³a jego wina. A turbina rozwali³a by siê i tak, co najwy¿ej w czasie jazdy i wtedy by³by ¿al do drogowców.
Kis79 - 31-08-2008, 17:38
" />
">Czyli mechanik pope³ni³ b³±d, ¼le interpretuj±æ kontrolkê. I to ca³a jego wina. A turbina rozwali³a by siê i tak, co najwy¿ej w czasie jazdy i wtedy by³by ¿al do drogowców.
i moze zatarty silnik, tudzie¿ dzwon.
maciek_czer - 31-08-2008, 18:10
" />Rozbieganie silnika spowodowane usterk± turbiny, w czasie jazdy z zasady powoduje rozwa³kê silnika bo nie ma czym go zd³awiæ. Rozpaczliwa próba hamowania i tym samym zd³awienia silnika przychodzi z regu³y za pó¼no, zw³aszcza kiedy odruchowo wci¶niemy sprzêg³o bo auto samo chce siê rozpêdzaæ. Wtedy najczê¶ciej dochodzi do zatarcia b±dz "m³ynka". ¯al mi siê robi tego mechanika, bo prawdopodobnie przez owy temat spaæ nie mo¿e spowodu czkawki
skromny555 - 31-08-2008, 21:41
" />Witam . Usterka jaka usuna mi mechanik byla spalona zarowka ,nie trzeba bylo mu nawet podpinac okmpa by to zdjagnozowac .A swoja droga to ten pierwszy macher mial faktycznie pecha z ta sprezarka ze akurat u niebo padla ,lecz gdyby wiedzial co to jest CHECK w Lanci to nnie bylo by tego tematu na forum,a tak jest .A ja nie zadam od goscia ani renty ani odszkodowania nawet na to nie wpadlem , co ktos tu mi wypomnial.Opinia jaka wystawil ten drugi mechanik byla taka. Gdyby to stalo sie w jego warsztacie to zaproponowa lby tak : Kup pan nowa sprezarke a ja j± panu zamontuje ,i jak Koledze sadza jest to razwiazanie godne prawdziwego fachowca?
Kis79 - 31-08-2008, 21:54
" />
">Witam . Usterka jaka usuna mi mechanik byla spalona zarowka ,nie trzeba bylo mu nawet podpinac okmpa by to zdjagnozowac .A swoja droga to ten pierwszy macher mial faktycznie pecha z ta sprezarka ze akurat u niebo padla ,lecz gdyby wiedzial co to jest CHECK w Lanci to nnie bylo by tego tematu na forum,a tak jest .A ja nie zadam od goscia ani renty ani odszkodowania nawet na to nie wpadlem , co ktos tu mi wypomnial.Opinia jaka wystawil ten drugi mechanik byla taka. Gdyby to stalo sie w jego warsztacie to zaproponowa lby tak : Kup pan nowa sprezarke a ja j± panu zamontuje ,i jak Koledze sadza jest to razwiazanie godne prawdziwego fachowca?
jesli za darmo, to mysle ze tak, a tak btw. pamietaj kolego, jesli na zegarach wyswietli sie check wtedy komp wyswietli na ekranie co jest jego przyczyna, spalona zarowka, malo oleju etc etc.
skromny555 - 31-08-2008, 22:12
" />TERAZ TO I JA WIEM ALE MECHANIK POWINIEN WIEDZIEC TO WCZESNIEJ ODE MNIE NIE SADZISZ?
skromny555 - 31-08-2008, 22:15
" />Kis79 a jak sadzisz remontowac ta sprezarke czy szukac na szrotach bo na nowa to narazie nie moge sobie pozwolicze wzgledow oczywistych hihi
Toper - 31-08-2008, 22:17
" />
">TERAZ TO I JA WIEM ALE MECHANIK POWINIEN WIEDZIEC TO WCZESNIEJ ODE MNIE NIE SADZISZ?
my¶lê, ¿e osi±gnêli¶my wystarczaj±ce zbli¿enie stanowisk w omawianej sprawie i mo¿na zamkn±æ dyskusjê ;-)
Daj znaæ jak naprawisz turbinê co jak gdzie i za ile zosta³o zrobione.
Pozdrawiam
Toper
Go¶æ - 01-09-2008, 21:58
" />kol.skromny ciesz siê ¿turbina siê rozp.. : cenzura : na ja³owo a nie w czasie jazdy na bank zaje.. : cenzura : motorek wspó³czuje mechanikowi
maciek_czer - 01-09-2008, 22:18
" />
">TERAZ TO I JA WIEM ALE MECHANIK POWINIEN WIEDZIEC TO WCZESNIEJ ODE MNIE NIE SADZISZ?
Tu mo¿na polemizowaæ, w slangu mechników Check oznacza problem z ECM silnika, ciê¿ko by by³o mechanikowi spamiêtaæ która kontrolka w którym aucie co oznacza, je¿eli nie specjalizuje siê tylko w w³oszczyznie. Tradycyjnie ju¿ (czemu nie wiem ) je¿eli klient mówi: ¶wieci check - ma na my¶li ECM silnika, je¶li ¶wieci ABS to ma na my¶li kontrolkê uk³ ABS itd. Zasadniczo to g³ownie posiadacz auta powinien wiedzieæ która kontrolka jest od czego zw³aszcza je¿eli komputer wy¶wietla informacje o co chodzi, zw³aszcza je¶li chodzi o auta rzadsze takie jak Lancia. Ja z tym problemu nie mam i wiem która jest od czego. Ale pisanie ¿e na ósmej pod obrotomierzem przynajmniej ju¿ dla mnie jest zagadk± bo wska¼ników od Lybry przed oczami nie mam.
">Gdyby to stalo sie w jego warsztacie to zaproponowa lby tak : Kup pan nowa sprezarke a ja j± panu zamontuje ,i jak Koledze sadza jest to razwiazanie godne prawdziwego fachowca?
Dla mnie taka sprawa jest oczywista dla sta³ego klienta, chocia¿ co niektórzy mogli by uznaæ taki gest za przyznanie siê do winy której nie ma. Generalnie ujmuj±c raczej nie zaproponowa³ bym takiego uk³adu z oczywistej przyczyny (czysto hipotetycznie): Nie ma ¿adnej mojej winy w tym iz sprê¿arka rozlecia³a siê, prawdopodobnie rozlecia³a by siê i tak przy wyje¿dzaniu z warsztatu lub przy bardziej agresywnym wje¿dzaniu np. na podjazd. Druga przyczyna jest prosta: skoro nie ma mojej winy to us³uga jest p³atna, bo Caritas jest w innym miejscu.
skromny555 - 02-09-2008, 08:43
" />I tu sie z Toba zgadzam maciak_czer ,, DEGUSTIBUS NON DYSPUTANDUM EST"
Fugaz - 02-09-2008, 08:57
" />Jak ja ogl±da³em swoj± lybrê i zobaczy³em na czerwono check to straci³em chêæ do kupna, a sprzedaj±cy powiedzia³, ¿e jak zamknê drzwi to zga¶nie
Dla mnie czerwone ¶wiate³ko na desce oznacza STOP nie jed¼ dalej a w lybrze jest to zdecydowanie nadu¿ycie. Mam nadziejê, ¿e uda Ci siêkupiæ now± turbinkê albo zregenerowaæ je¶li jest co star±.
STOD - 02-09-2008, 09:21
" />U mnie pali siê chek juz 3 miesi±ce , bo nie mam czasu pozycyjnej ¿arówki kupiæ Ale na du¿ym ekranie pokazuje ,¿e to ¿arowka.Problem znika po wy³±czeniu ¶wiate³
skromny555 - 06-10-2008, 22:23
" /> Witam i powracam do mojej nieszczesnej sprezarki i powiem Wam szanowni koledzy ze moja sprezarka okazala sie sprawna (a to ci dowcip ,a jednak ,odwiedzilem dwa warsztaty i otrzymalem ta sama odpowiedz ze jest OK turbo) i co powiecie ? zreszta sam bylem mile zaskoczony .A jaki byl powod zadymy .To opinia mechanika od turbo .A mianowicie ,olej wyciekajacy z odmy (w malych ilosciach ale zawsze cos tam) jest wdmuchiwany przez turbo do interkulera i tam sie gromadzi,jak silnik dostal wysokie obroty a co za tym idzie sprezarka tloczyla duzo powietrza do silnika wepchnela i ten nagromadzony olej z interkulera i to byla wlasnie ta przyczyna.Facet radzi by co jakis czas samemu czyscic interkuler. A ten mechanik co zrobil mi ta nieszczesna zadyme powiedzial ze turbo siedzi na 120% i znowu sie pomyli , no ale nic to .Ciekaw jestem Waszych opini .Pozdrawiam
makek - 07-10-2008, 06:34
" />Witam.
Sprawna turbina - tylko siê cieszyæ. Nie wiem jak jest w Lybrze, ale moja Kappa (benzyna) odmê ma za IC wiêc taki przypadek odpada, chyba ¿e olej bêdzie siê cofa³, ale to dwa ró¿ne auta... Wracaj±c do turbiny, to nie by³o informacji, ¿e rozbieganie silnika (dymienie) zdarzy³o siê tylko jeden raz i ¿e po tym zdarzeniu silnik ci±gle pracuje prawid³owo. To do¶æ wa¿ne.
Proponujê zwracaæ uwagê na to co pojawia siê na wy¶wietlaczu, s± to komunikaty w pierwszej kolejno¶ci dla u¿ytkownika.
MGIL - 07-10-2008, 14:13
" />
">Ciekaw jestem Waszych opini .Pozdrawiam
Moja opinia jest taka, ¿e powiniene¶ poczytaæ s³ownik ortograficzny zanim napiszesz jakiego¶ posta...
vincenzo - 07-10-2008, 14:36
" />
">Ciekaw jestem Waszych opini .Pozdrawiam
Moja opinia jest taka, ¿e powiniene¶ poczytaæ s³ownik ortograficzny zanim napiszesz jakiego¶ posta...
a to fakt :)
generalnie to ciekawa sprawa.. a¿ boje siê komentowaæ, bo jeszcze kto¶ nie zgodzi siê z moj± opini± ale.. osobi¶cie wydaje mi siê ¿e trudno jest NIE zauwa¿yæ, ¿e Lybra "wo³a" o now± ¿arówke.. no ale mo¿e nie wszyscy patrz± na ekran Lyberki.. w koñcu nie jest zbyt wielki to mo¿na nie zauwa¿yæ
STOD - 07-10-2008, 14:45
" />A czy ja sugerowalem ,¿e nie zauwa¿y³em "wo³ania" Lybry o ¿arówkê ??
Ja to wo³anie po prostu ignorujê... Natomiast olej zmieniam nim "zawo³a" i rozrz±d
mike_d - 07-10-2008, 14:45
" />Sory za OT ale przebrn±³em przez ten w±tek i jak doczyta³em ze to przepalona ¿arówka to pad³em na kolana.
STOD - 07-10-2008, 15:01
" />No co z wami?? Przepalona jest ju¿ nawet od czterech miesiêcy.Z reszt± dziêki temu mniej pr±du idzie !!! a ,¿e ¶wieci siê lampka ... có¿ to nie ja jestem pomys³odawc± takich rozwi±zañ.Z reszt± teraz j± wkrêcaæ, zimno i w ogóle
alan0104 - 07-10-2008, 15:27
" />
">:D Witam i powracam do mojej nieszczesnej sprerzarki i powiem Wam szanowni koledzy ze moja sprerzarka okazala sie sprawna (a to ci dowcip ,a jednak ,odwiedzilem dwa warsztaty i otrzymalem ta sama odpowiedz ze jest OK turbo) i co powiecie ? zreszta sam bylem mile zaskoczony .A jaki byl powod zadymy .To opinia mechanika od turbo .A mianowicie ,olej wyciekajacy z odmy (w malych ilosciach ale zawsze cos tam) jest wdmuchiwany przez turbo do interkulera i tam sie gromadzi,jak silnik dostal wysokie obroty a co za tym idzie sprerzarka tloczyla duzo powietrza do silnika wepchnela i ten nagromadzony olej z interkulera i to byla wlasnie ta przyczyna.Facet radzi by co jakis czas samemu czyscic interkuler. A ten mechanik co zrobil mi ta nieszczesna zadyme powiedzial ze turbo siedzi na 120% i znowu sie pomyli , no ale nic to .Ciekaw jestem Waszych opini .Pozdrawiam
to dobrze, sporo kasy zostanie w kieszeni. mysle ze traktowac to nalezy jako nowe doswiadczenie dot turbiny, ktore moze sie przydac kazdemu. oby wszystkie dolegliwosci naszych wozow mialy podobny final-rzecz jasna b³achy i zwiazany z niskimi kosztami.
maciek_czer - 07-10-2008, 16:08
" />Czy kto¶ ow± sprê¿arkê mia³ w rêkach????????????????????? Sprawna mo¿e byæ i dawaæ ca³kiem ³adne ci¶nienie, a uszczelniacz olejowy na wa³ku turbiny nie trzyma i to jest powód rozbiegania silnika! Wtedy turbo ³aduje dobrze, nie ha³asuje, ale olej ci¶nie do kana³ów powietrza. Ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdzono ¿e turbo jest sprawne? - metod± "na rêkê"? Swoj± drog± rozbieganie silnika przy lej±cej turbinie nie wystêpuje ka¿dorazowo, mia³em takie przypadki na warsztacie, najczê¶ciej rozbiegiwa³ siê przy ¶redniej temperaturze silnika, i w³a¶nie bez obci±¿enia, podczas jazdy by³o OK!. Nabrali¶my takiej wprawy ¿e mogli¶my wywo³ywaæ owe zjawisko Co ciekawe turbina dawa³a wzorowe ci¶nienie i nie ha³asowa³a. Tak wiêc uwa¿aj.
vincenzo - 07-10-2008, 16:37
" />
">A czy ja sugerowalem ,¿e nie zauwa¿y³em "wo³ania" Lybry o ¿arówkê ??
Ja to wo³anie po prostu ignorujê... Natomiast olej zmieniam nim "zawo³a" i rozrz±d
ale ja to napisa³em do p. Skromengo555 a mnie osobi¶cie "wo³anie wkurza" bo nie widaæ "analogowego" zegarka na LCD
STOD - 08-10-2008, 10:14
" />u mnie daty przez to nie widaæ
Kufel - 08-10-2008, 22:47
" />Ja i tak siê dziwiê ,¿e mechanik stara³ siê wyeliminowaæ napis CHECK przy pod³±czonym kompie z w³±czonym silnikiem Sam dzisiaj kasowa³em ten b³±d i nikt nie odpala³ silnika . Check jest usterk± o¶wietlenia i systemu zamków a nie niesprawno¶ci turbiny czy uk³adu zasilania.
makek - 09-10-2008, 10:05
" />
">Ja i tak siê dziwiê ,¿e mechanik stara³ siê wyeliminowaæ napis CHECK przy pod³±czonym kompie z w³±czonym silnikiem Sam dzisiaj kasowa³em ten b³±d i nikt nie odpala³ silnika . Check jest usterk± o¶wietlenia i systemu zamków a nie niesprawno¶ci turbiny czy uk³adu zasilania.
Nie jest problemem wykasowanie b³êdów, ale wyeliminowanie przyczyny ich powstawania. Same b³êdy, w wiêkszo¶ci przypadków, kasuj± siê po odpiêciu zasilania, ale co z tego je¶li po pewnym czasie znów siê pojawi±. Najskuteczniejsz± metod± jest obserwowanie zmian parametrów z ró¿nych czujników w³a¶nie podczas pracy silnika i ja temu mechanikowi siê nie dziwiê.
Check to podstawowo sprawdzenie poprawno¶ci uk³adu sterowania silnikiem, a dodatkowo w naszych autach zosta³ rozszerzony informacjami o np. ¿arówkach (czy to dobrze???).
[/b]
Fantom - 09-10-2008, 10:05
" />
">\Check jest usterk± o¶wietlenia i systemu zamków a nie niesprawno¶ci turbiny czy uk³adu zasilania.
No chyba niezupe³nie. Check pojawia siê gdy cokolwiek jest nie tak.
Czy s± to otwarte drzwi gdy silnik pracuje, czy ¿arówka siê spali³a czy wreszcie jest co¶ nie tak z silnikiem (np. uk³ad wtryskowy).
Check to po prostu "sprawd¼ to"
skromny555 - 09-10-2008, 12:41
" />No masz calkowita racje MGIL to nie jest k : cenzura : poprawna polsz zyzna
skromny555 - 14-10-2008, 12:00
" />Witam szanowne grono. Powracam do mojego nie zakonczonego tematu TURBO. Jak pisalem sprezarka dziala .Zdjalem weza doprowadzajacego powiertze do kolektora ssacego zatkalem go reka i sprezarka bije powietrze ze chej ,natomiast gdy go zalorzylem na kolektor ssacy cisnienie ginie .Po dodaniu gazu weze sa miekkie czyli nie ma cisnienia.Jak sadzicie jaka moze byc tego przyczyna .Pozdrawiam i prosze o pomoc
dudekken - 14-10-2008, 13:27
" />Ch³opie przyczyna ca³y czas od pocz±tku postu jest jedna i ta sama!!!!
U owego mechanika do¶wiadczy³e¶ rozbiegania turbiny co ¶wiadczy o tym ¿e twoje turbo leje olejem jak z wodospadu i ciesz siê ¿e jeszcze silnik masz ca³y, ¿e w ogóle masz auto (nie jedno sp³onê³o od czego¶ takiego).
Niech to do ciebie w koñcu dotrze ¿e twoje turbo skoñczy³o swój ¿ywot i tylko regeneracja lub wymiana na now± fabrycznie rozwi±¿e problem.
maciek_czer - 14-10-2008, 16:18
" />Ci¶nienie na turbinie mierzy siê pod obci±¿eniem w czasie jazdy, a nie na rêkê! Nale¿y pod³±czyæ manometr i na czwartym biegu przy prêdko¶ci np 60 depn±c gaz do dechy, wtedy ci¶nienie powinno osi±gnac maksimum. Co Lybry to nie pamiêtam przy jakiej prêdko¶ci, ani ile ma to byæ, (literatura lezy w warsztacie). Oczywi¶cie takie testy robi sie przy rozgrzanym silniku. Mo¿na te¿ laptopem w tryzbie odczyt warto¶ci bie¿±cych, gdy¿ do kolektora jest pod³±czony czujnik ci¶nienia do³adowania. A jak pisa³em, istnienie ci¶nienia nie znaczy ¿e turbo nie leje olejem!!!
maciek_czer - 14-10-2008, 16:23
" />
">Ja i tak siê dziwiê ,¿e mechanik stara³ siê wyeliminowaæ napis CHECK przy pod³±czonym kompie z w³±czonym silnikiem Sam dzisiaj kasowa³em ten b³±d i nikt nie odpala³ silnika . Check jest usterk± o¶wietlenia i systemu zamków a nie niesprawno¶ci turbiny czy uk³adu zasilania.
Nie jest problemem wykasowanie b³êdów, ale wyeliminowanie przyczyny ich powstawania. Same b³êdy, w wiêkszo¶ci przypadków, kasuj± siê po odpiêciu zasilania, ale co z tego je¶li po pewnym czasie znów siê pojawi±. Najskuteczniejsz± metod± jest obserwowanie zmian parametrów z ró¿nych czujników w³a¶nie podczas pracy silnika i ja temu mechanikowi siê nie dziwiê.
Check to podstawowo sprawdzenie poprawno¶ci uk³adu sterowania silnikiem, a dodatkowo w naszych autach zosta³ rozszerzony informacjami o np. ¿arówkach (czy to dobrze???).
[/b]
Zgadzam siê! Kasowanie b³edów to usuwanie skutków a nie przyczyny. Prawid³owo, nalezy zawsze okre¶liæ czy b³±d jest powodowany przez usterkê czujnika/elementu wykonawczego, czy b³êdny jest tylko odczyt z nich np. na skutek pêkniêcia wê¿yka ³±cz±cego kolektor z czujnikiem MAP komputer wygeneruje b³±d o za niskim podci¶nieniu, a sam czujnk bedzie OK!
skromny555 - 14-10-2008, 20:57
" />Ja sie chyba zalamie ,bo co mechanik to jakas inna teoria (mam na mysli mechanikow co mi naprawiaja to moje nieszczesie ). A ostatnia teoria jest taka (nie moja tylko mechanika) ze na zaworach jest nagar i turbo nie dobija tyle powietrza jle powinno i radzi czyscic kolektor ssacy ,a na marginesie sprawdzalem go ,no czysty to no nie jest . Jak sadzicie ma racje ,jest to sens robic?
dudekken - 15-10-2008, 09:50
" />
">Ja sie chyba zalamie ,bo co mechanik to jakas inna teoria (mam na mysli mechanikow co mi naprawiaja to moje nieszczesie ). A ostatnia teoria jest taka (nie moja tylko mechanika) ze na zaworach jest nagar i turbo nie dobija tyle powietrza jle powinno i radzi czyscic kolektor ssacy ,a na marginesie sprawdzalem go ,no czysty to no nie jest . Jak sadzicie ma racje ,jest to sens robic?
Nagar to on ma na mózgu. Skoro nagar jest na zaworach to po co czy¶ciæ kolektor :?
Marcin_D - 15-10-2008, 15:49
" />Skromny555 we¼ no ty znajd¼ dobrego mechanika, bo jakich¶ samych pseudomehaników masz.
Co ma kutwa wspólnego nagar na zaworach z kolektorem dolotowym, mo¿e on ma nagar na oczach i mu siê przedstawia.
We¼ po prostu zdejmij przewód od turbo i zbacz czy jest tam najebane oleju, jak jest minimanie (spocony od ¶rodka) to tak jest i nic nie zrobisz (taka przypad³o¶æ turbo), ale jak jest mokro to turbo leje olejem i trzeba go regenerowaæ i co tu gdybaæ.
A tak to ka¿dy mechanik a swoj± teoriê i w koñcu wyjdzie, ¿e musisz zmienic samochód bo ten to juz siê na ¿yletki nadaje.
maciek_czer - 15-10-2008, 16:40
" />Nale¿y zdemontowaæ intercooler, i przewody powietrza i wszystko bêdzie jasne. W Turbodieslach, kolektor dolotowy zawsze jest czarny od ¶rodka, a czemu? bo ka¿da nawet sprawna turbina daje trochê oleju do powietrza, a ten z lubo¶ci± osiada na kolektorze i zaworach, po 200kkm wszystko jest czarne jak cholera i nic tu nie pomo¿e, napisa³em jak siê sprawdza turbo, je¶li wtedy nie da ci¶nienia nale¿y sprawdziæ bypass i zawór steruj±cy, ale generalnie najlepiej wywalic turbinê bo skoro zdarzy³o siê rozbieganie to lepiej to zrobiæ. Mam wra¿enie ¿e strasznie boisz siê wymontowania turbiny, nic tu Ci nie pomo¿e, jak jest do regeneracji to czyszczenie kolektora i zaworów i kapitalka silnika nic nie da. Moim zdaniem szkoda czasu na ja³owe dyskusje, znajd¼ dobrego mechnika i niech to zrobi!
skromny555 - 15-10-2008, 18:36
" />Witam i z gory wielkie dzieki za zainteresowanie i bardzo fachowe rady . Wniosek jest jeden trzeba znalezc dobrego machanika to podstawa choc widze ze bedzie problem (jakos nie moge trafic na takowego hihi no ale to moj problem) IC byl myty zreszta osobiscie, turbo bylo spraedzanwe w dwoch warsztatach (to pisalem).Po powrotnym zmontowaniu turba przejechalem ponad 100km i dzisiaj zdjalem weza laczacego turbo z IC i byl lekko zapocony,czyli wniosek turbo nie leje . Teraz tylko pogon za dobrym fachowcem. Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie.