mi2849ma - 21-04-2008, 21:36
" />witam,
przegl±da³em forum, ale nie znalaz³em zadowalaj±cej mnie odpowiedzi na nurtuj±cy mnie temat.
zauwa¿y³em, ¿e auto czasami samo "hamuje". na pocz±tku my¶la³em ¿e mam co¶ nie tak z hamulcami. hamowanie to objawia siê tym, ¿e w zakresie obrotów mniej wiêcej 1300-1700 auto zwalnia. po zdjêciu nogi z gazu i ponownym dodaniu go, silnik pracuje normalnie i auto zaczyna przyspieszaæ.
objawy te pojawi³y siê kilka miesiêcy temu, wystêpowa³y bardzo nieregularnie i ustêpowa³y. mechanik powiedzia³, ¿e to nie hamulce, ale ¿e co¶ jest nie tak z gazem i ¿e w przypadku turbo diesla odciêcie dop³ywu paliwa powoduje hamowanie. powiedzia³ równie¿, ¿eby nie przejmowaæ siê tym, je¶li nie wystêpuje to zbyt czêsto. tak te¿ zrobi³em.
ostatnio objawy te powróci³y. dalej wystêpuj± z bardzo du¿± nieregularno¶ci± - czasami kilka razy na krótkim odcinku np. 1km, czasami kilka razy podczas trasy, a czasami wyje¿d¿ê ca³y bak i nic.
wszystkie filtry wymieni³em jakie¶ 5 tys km temu, przep³ywomierz jaki¶ miesi±c temu. czasami ¶wieci mi siê kontrolka wody w filtrze paliwa, ale jej tam nie ma. tankujê shell diesel extra.
czy wed³ug was jest to objawem zbli¿aj±cej siê powa¿niejszej awarii którego¶ z uk³adów, czy te¿ drobn± usterk± o znaczeniu, powiedzmy sobie, "kosmetycznym"?
czy warto zalaæ STP do udro¿niania wtrysków? spotka³em siê z 2 skrajnymi opiniami 2 dobrych mechaników. jeden bardzo poleca, drugi kategorycznie odradza. zastanawiam siê nad tym rozwi±zaniem, bo jest najtañsze (oko³o 20pln), ale boje siê, ¿eby nie narobiæ sobie za te niewielkie pieni±dze problemów.
wiem, ¿e pewnie napiszecie, ¿e trzeba podpi±æ pod kompa, ale na razie przygotowujê siê do tematu. objawy te nie s± a¿ tak bardzo uci±¿liwe, ¿eby nie da³o siê je¼dziæ, ale denerwuje mnie to.
czy kto¶ mia³ lub s³ysza³ o podobnej sytuacji?
wed³ug was bêdzie to bardziej kwestia mechaniki czy elektroniki?
czy na Saskiej w Krakowie poradz± sobie z tematem?
dziêki za feedback.
dudekken - 21-04-2008, 22:12
" />Czy w momencie kiedy auto zwalnia zapala sie jakas kontrolka na tablicy wskaznikow?
Je¿eli lejesz dobre paliwo to odpusc sobie dolewanie jakichs wynalazkow do paliwa.
kretekpodnietek - 21-04-2008, 22:19
" />ma³o sie znam na JTD. ale nie wlewaj raczej takich cudów. równie dobrze mozesz tanim kosztem popsuæ wa¿ne elementy, ale niech kto¶ bardziej do¶wiadczony sie wypowie.
swego czasu by³ taki temat na forum, dotyczy³o to kappy 2.4TDS. uszkodzony by³ zawór EGR który przy je¼dzie w sta³ym zakresie obrotów po czasie wy³±cza³ turbinê, mo¿e u Ciebie te¿ to zawini³o.
dudekken - 21-04-2008, 22:40
" />
"> swego czasu by³ taki temat na forum, dotyczy³o to kappy 2.4TDS. uszkodzony by³ zawór EGR który przy je¼dzie w sta³ym zakresie obrotów po czasie wy³±cza³ turbinê, mo¿e u Ciebie te¿ to zawini³o.
TDS z JTD wspolnego ma niewiele, wiec urazy tego pierwszego nie beda przekladac sie na usterki w drugim.
mi2849ma - 22-04-2008, 09:06
" />
">Czy w momencie kiedy auto zwalnia zapala sie jakas kontrolka na tablicy wskaznikow?
Je¿eli lejesz dobre paliwo to odpusc sobie dolewanie jakichs wynalazkow do paliwa.
¿adna z kontrolek siê nie ¶wieci.
Simon - 22-04-2008, 20:04
" />u¿ywa³em STP w moim poprzednim benzyniaku
nie pomog³o, nie zaszkodzi³o
osobi¶cie nie wierzê w takie cuda
co do hamowania nie mam pojêcia - wygl±da jakby rzeczywi¶cie by³a jaka¶ przymu³a a o to najczê¶ciej obwinia siê przep³ywkê albo EGR, ewentualnie uk³ad paliwowy. Awarii pompy albo wtrysków nie ¿yczê - niez³e koszty...
PS. Pod³±cz do kompa!! to kosztuje tylko 2 butelki STP
mi2849ma - 22-04-2008, 21:26
" />
">Pod³±cz do kompa!! to kosztuje tylko 2 butelki STP
To w Legnicy podpiêcie pod kompa kosztuje tylko 40 PLN? W Krakowie ¿ycz± sobie 100-120.
Na razie wstrzymam siê z dolewaniem uszlachetniaczy, ale prêdzej czy pó¼niej bêdê musia³ udaæ siê do serwisu i po³±czyæ siê z wykrywaczem b³êdów.
a mo¿e jan123456 jako fachowiec wypowiedzia³by siê w temacie?
Simon - 22-04-2008, 21:29
" />W Legnicy nie wiem, ale we Wroc³awiu kosztuje 40-50z³.
mi2849ma - 22-05-2008, 09:43
" />Problem rozwi±zany.
STP nie dolewa³em.
Pojecha³em w koñcu do serwisu, bo oprócz wcze¶niej opisanego problemu auto straci³o na mocy.
Wykonano diagnostykê komputerow±, ale wszystko wysz³o ok.
Po d³ugich poszukiwaniach znaleziono przyczynê ca³ego zamieszania - okaza³y siê ni± za¶niedzia³e styki na czujniku ci¶nienia do³adowania. Przeczyszczono je i wszystko jest w jak najlepszym porz±dku.
Wymieni³em jeszcze 2 ¿arówki. Za ca³o¶æ zap³aci³em 240PLN.
mi2849ma - 23-09-2008, 18:19
" />Problem ostatecznie rozwi±zany!
Po przeczyszczeniu styków i wysprzêglika problem po jakim¶ czasie powróci³. Dodatkowo ¶wiat³a stopu ¶wieci³y mi siê ca³y czas, wiêc ¿eby nie kusiæ losu pojecha³em do serwisu, gdzie zasugerowano wymianê pompy hamulcowej. Tak te¿ zrobi³em.
Objawy zniknê³y wiêc siê ucieszy³em, ale nie na d³ugo. Problem znowu powróci³. Mechanicy stwierdzili ostatecznie, ¿e przyczyn± moich k³opotów by³o zepsute serwo. Tym razem wymieni³em kompletn± pompê hamulcow± i serwo i wcze¶niej opisywane problemy ust±pi³y. My¶lê, ¿e tym razem ostatecznie :-).
Fina³ tej przygody jest taki, ¿e mam do sprzedania sprawn± pompê hamulcow±. Mo¿e komu¶ siê przyda...