Jakuda - 05-08-2010, 13:21
" />Witajcie!
Mam w Lybrze zainstalowany alarm Cheetah, z takim drańskim szarym pilocikiem z antenką, szt.2. Piloty działają, otwierają auto i odcinają dopływ paliwa- o dziwo alarm nie wydaje żadnych dźwięków...
niestety nie jestem w stanie za jego pomocą otwierać bagażnika.
Chciałbym zrezygnować z tego ustrojstwa i korzystać z otwierania radiowego z kluczyka. Niestety wymieniwszy baterie na nowe wciąż auto nie reaguje na kluczyki...
Bardzo proszę jak można przywrócić stan oryginalny.
Na jakiej zasadzie jest podłączony ten alarm? czemu nie działają kluczyki i czy jestem w stanie samodzielnie (lub małym kosztem) uruchomić sterowanie z oryginalnego pilota?
Z góry Bóg zapłać za info.
Pozdrawiam
Rafako - 05-08-2010, 13:41
" />
">Witajcie!
Mam w Lybrze zainstalowany alarm Cheetah, z takim drańskim szarym pilocikiem z antenką, szt.2. Piloty działają, otwierają auto i odcinają dopływ paliwa- o dziwo alarm nie wydaje żadnych dźwięków...
niestety nie jestem w stanie za jego pomocą otwierać bagażnika.
Chciałbym zrezygnować z tego ustrojstwa i korzystać z otwierania radiowego z kluczyka. Niestety wymieniwszy baterie na nowe wciąż auto nie reaguje na kluczyki...
Bardzo proszę jak można przywrócić stan oryginalny.
Na jakiej zasadzie jest podłączony ten alarm? czemu nie działają kluczyki i czy jestem w stanie samodzielnie (lub małym kosztem) uruchomić sterowanie z oryginalnego pilota?
Z góry Bóg zapłać za info.
Pozdrawiam
Po tym co napisałeś powyżej, wnioskuję że jesteś totalnym laikiem, toteż odradzam samodzielne próby odpięcia alarmu, bo możesz narobić więcej szkód niż pożytku. Posiadany przez Ciebie alarm nie będzie żadną siłą otwierał bagażnika z pilota, bo to stary paździerz i nie posiada fabrycznie sterowania dodatkowym kanałem.
Co do nie wydawania dźwięków, potencjalne przyczyny są trzy:
- alarm ma zaprogramowany tryb cichego załączania (nie "pika" przy włączaniu i wyłączaniu ale po uzbrojeniu alarmu i otwarciu drzwi z kluczyka powinien zacząć migać kierunkami i wyć),
- syrenka z backupem jest odłączona przy pomocy malutkiego kluczyka, (który powinieneś mieć),
- syrenka (z backupem lub bez) jest zrypana (koszt nowej z montażem ok. 100 zł).
Co do ewentualnych rad przez internet "jak wypiąć alarm", jestem przeciwnikiem takiego poradnictwa, które w skrajnych przypadkach, może prowadzić do pożaru samochodu
Serdecznie pozdrawiam.
Jakuda - 05-08-2010, 15:10
" />nie przeczę:)
zatem się zapytałem czy jestem w stanie to zrobić samemu czy muszę iść do ASO.
Gdzie indziej mógł bym z tym iść?
Jestem z Krakowa.
syrenka jest, przekręciłem kluczykiem na czerwoną kropkę-w obu położeniach jest cisza.
i nie chodzi mi o wypięcie alarmu tylko uruchomienie pilota kluczyków.
Rafako - 05-08-2010, 15:56
" />
">nie przeczę:)
zatem się zapytałem czy jestem w stanie to zrobić samemu czy muszę iść do ASO.
Gdzie indziej mógł bym z tym iść?
Jestem z Krakowa.
syrenka jest, przekręciłem kluczykiem na czerwoną kropkę-w obu położeniach jest cisza.
i nie chodzi mi o wypięcie alarmu tylko uruchomienie pilota kluczyków.
Nie musisz tego robić w aso, wręcz byłoby to nie wskazane z uwagi na koszty. Musisz po prostu znaleźć serwis / montażystę auto alarmów w Twojej okolicy (niekoniecznie cheetah) i podjechać do niego.
Co do równoległego działania pilota alarmu i pilota w kluczyku, to nie jest możliwe, bo będą się ze sobą non stop "gryzły", co bywa mocno uciążliwe, bo musisz pamiętać z czego zamknąłeś, żeby tym samym otwierać (zapewne dlatego montażysta "unieszkodliwił" sterowanie z kluczyka).
Jak pisałem wcześniej, podjedź do alarmiarza i on przedstawi Tobie możliwe alternatywy.
Serdecznie pozdrawiam.
Jakuda - 06-08-2010, 10:33
" />oo to już bardziej przydatna informacja.
ile to powinno kosztować u alarmiarza?
macie kogoś w Krakowie?
nie chce żeby oba działały naraz- cheete chce usunąć i używać jedynie kluczyka (czy będzie alarm czy nie)
w jaki sposób unieszkodliwił sterowanie z kluczyka?
Pozdrawiam
Jakuda - 06-08-2010, 11:30
" />a powiedzcie mi prosze jeszcze, czy to możliwe że kluczyk sie poprostu rozkodował (np. gdy wyczerpała się bateria)?
może wystarczy go zakodować spowrotem?
w jaki sposób to sie robi? w ASO, czy jakieś triki- wkładanie do stacyjki etc?
adamc - 06-08-2010, 21:48
" />
">a powiedzcie mi prosze jeszcze, czy to możliwe że kluczyk sie poprostu rozkodował (np. gdy wyczerpała się bateria)?
może wystarczy go zakodować spowrotem?
w jaki sposób to sie robi? w ASO, czy jakieś triki- wkładanie do stacyjki etc?
w ASO wkłada się kostkę od Examinera do Lancii i wtedy koduje sie kluczyk za pomocą kodów do danego modelu auta...
tak oględnie tłumacząc...
Jakuda - 06-08-2010, 23:03
" />oki to to ja wiem. ale czy jestem w stanie jakoś zakodować go sam?
czy tylko Aso to potrafi? ile taka przyjemność kosztuje?
Czy to napewno poskutkuje, skoro jest to draństwo zainstalowane i oba kluczyki nie reagują?
Krechu - 07-08-2010, 15:37
" />Najpierw się raczej zorientuj czy oryginalna centralka jeszcze tam jest. Może jest tylko zdeaktywowana a może monter alarmu ją sobie pożyczył przy montażu. Jak nie masz centralki oryginalnej to kodowanie kluczyka nic nie da.
POzdrawiam
Jakuda - 08-08-2010, 17:00
" />hmm dużo mi nie ułatwiliście sprawy:/
dalej nie wiem za dużo. a często na forum piszecie jak zakodować klucze i inne operacje związane z zabezpieczeniami/pilotem.
gdzie jest ta centralka? co mogę sprawdzić? może poprostu jakiś kabelek jest odłączony?
co mogę jeszcze samodzielnie zrobić?
bo dzwoniłem do 10 zakładów zajmujących sie alarmami i kodowaniem kluczy i też mi za dużo nie pomogli.
w aso chcą 70-120zł za dokodowanie kluczyka niezależnie od efektu. czy możliwe żeby oba klucze nie były wkodowane
albo od wyczerpania baterii sie rozkodowały?
Kurcze nie wiem co z tym robić i gdzie sie zgłosić. a chciałbym to jak najszybciej załatwić bo denerwuje mnie tyle szpeja noszonego w kieszeni.
Pozdrawiam
Rafako - 08-08-2010, 17:44
" />
">hmm dużo mi nie ułatwiliście sprawy:/
dalej nie wiem za dużo. a często na forum piszecie jak zakodować klucze i inne operacje związane z zabezpieczeniami/pilotem.
gdzie jest ta centralka? co mogę sprawdzić? może poprostu jakiś kabelek jest odłączony?
co mogę jeszcze samodzielnie zrobić?
bo dzwoniłem do 10 zakładów zajmujących sie alarmami i kodowaniem kluczy i też mi za dużo nie pomogli.
w aso chcą 70-120zł za dokodowanie kluczyka niezależnie od efektu. czy możliwe żeby oba klucze nie były wkodowane
albo od wyczerpania baterii sie rozkodowały?
Kurcze nie wiem co z tym robić i gdzie sie zgłosić. a chciałbym to jak najszybciej załatwić bo denerwuje mnie tyle szpeja noszonego w kieszeni.
Pozdrawiam
Człowieku, ogarnij się Oczekujesz, że ktoś Ci napisze, centralka jest tu i tu, przetnij kabel czerwono żółty i połącz z zielonym, później włóż kluczyk do stacyjki, poczekaj aż zaświeci się zielona dioda, przekręć kluczyk 20 razy na MAR i 14 razy na GAR i będzie hulało
A za 2 dni napiszesz, że Cie się samochód spalił, bo jakiś ch źle doradził
Nikt tu z fusów wróżył nie będzie, bo nikt nie wie jaką pecynę kabli ktoś namotał montując centralkę.
Napisałem Ci JEDŹ DO ALARMIARZA bo sam to możesz tylko coś spier czy to nie było wystarczająco po polsku
Serdecznie pozdrawiam.
Jakuda - 08-08-2010, 18:12
" />ale po co te nerwy?
nie raz na forum właśnie tak krok po kroku dajecie instrukcje co zrobić.
Chyba nie trudno powiedzieć gdzie jest centralka...za to mi znaleźć tak na ślepo jest bardzo trudno.
wtedy mógł bym zerknąć czy jest coś namieszane etc. zrobić fotki i łatwiej było by dojść do tego co jest.
pisałem powyżej, że dzwoniłem do wielu alarmiarzy i wszyscy rozkładali ręce że mi nie pomogą.
Aso na szybko chce mi zakodować kluczyki, ale jeśli nie pomoże to kasa do tyłu.
STĄD moje pytania!!! czy problem może być w rozkodowaniu?
Jestem przecież w stanie sam sprawdzić w jaki sposób został zainstalowany nowy alarm,
a co zostało zrobione ze starą instalacją....tylko potrzebuję paru instrukcji
LybraSW - 08-08-2010, 18:53
" />Witaj kolego,
Takie przeróbki alarmów jak w twoim aucie mają sporą dozę indywidualności co oznacza że bez wizyty u specjalisty-fachowca sie nie obejdzie. W takich przypadkach ja swoim klientom zalecam powrót (odbudowę) do seryjnych rozwiązań producenta. Już wielokrotnie demontowaliśmy "cuda" montowane przez domorosłych elektroników których nikt nie potrafił naprawić. Musisz też wiedzieć, że wiekszosc "alarmiarzy" to specjaliści poslgujący sie schematami elektrycznymi konkretnych alarmów. Montaż alarmu przez kogoś kto robił to "po swojemu" oznacza że mogą być problemy z odgadnięciem zamysłów "konstruktora.
Co do umiejscowienia centralki i pomocy w demontażu on-line, to mając Lybre 3 lata sam nie wiem gdzie się ona znajduje. Musisz zaakaceptowac fakt, że to nie jest forum mechaników tylko forum posiadaczy. Pomagamy jak umiemy i jaka wiedze posiadamy. Ja, prowadząc serwis ASO maszyn budowlanych swoją Lybrę naprawiam w serwisie u znajomego - bo oni mają wiedze ku temu bu przy niej grzebać.
Życzę pomyślnego rozwiązania problemu.
Jakuda - 08-08-2010, 20:11
" />LybraSW
dzięki za opinię.
Myślałem, że wszystkie są bliźniaczo podobne, i temat elektroniki jest wam znany do dna.
W tym wypadku to chyba nie jest tak że jakiś henio rozbabrał starą instalacje i wsadził nową. bo ten alarm był zamontowany w ASO od nowości w aucie.
Chciałem sie zatem dowiedzieć gdzie moze tkwić sęk, że pilot nie działa- i to właśnie pytałem, nie znam sie na tym i nie wiem czy faktycznie nowy alarm wymagał ingerencji w stary, czy został tylko dopięty jako dodatkowy sterownik centralnym zamkiem, zatem czy wystarczy go odpiąć, a może nawet nie. ew. coś włączyć-to może być byle bezpiecznik albo niewkodowany klucz...mi jest trudno nawet domyślać się przyczyny.
Dlatego zapytałem was, ale widocznie za dużo chcę wiedzieć:)
Hmmm gdyby alarmiarze chętnie w tym pomogli...ale widze że nie bardzo chcą sie tego tykać, a nawet jak sie zabiorą to skasują 200zł za rozebranie wszystkiego i powiedzą "nie da sie"-więc chciałem wykluczyć takie ryzyko, i w jakimś stopniu zlokoalizować przyczynę, choćby żeby wycenic jaki będzie koszt tej przeróbki.
Krechu - 08-08-2010, 21:30
" />Miejsce umiejscowienia centralki seryjnej do alarmu jest z reguły opisane w instrukcji - do ściągnięcia na z tego forum.
Poza tym coś mi tu nie kuka. Przy zakupie nowego samochodu nie zamontowano seryjnego alarmu tylko inny i dano kluczyk z wbudowanym pilotem, który nie działa
Fakt jest faktem, że parę złotych musisz poświęcić, żeby ktoś mądry popatrzył na Twoją instalację, bo zdalnie to faktycznie nikt nic konkretnego nie powie.
Pozdrawiam
Jakuda - 08-08-2010, 21:52
" />dzięki Krechu.
nie trafiłem na to w instrukcji-ale może przeoczyłem bo jest obszerna:)
nie do końca. seryjnie chyba nie ma alarmu tylko immo, blokada odcięcia itp. tutaj dodano alarm i prawdopodobnie jest od nowości bo dzwoniłem do Chieetah w Wawce i mówili że kiedys dużo sprzedawali ich do VIA motu gdzie kupiono to auto.
w związku z tym że ten pilocik obsługuje centralny zamek to nie były używane oryginalne piloty w kluczykach.
Pytanie czemu one nie działają? czy rozkodowały sie po wyużyciu baterii? czy ktoś przełączył oryginalny kluczyk na to ustrojstwo? -ale producent mówił, że ich system dołącza sie do oryginalnego i nie zakłuca on nigdy działania tego pierwszego...
no tak coś trzeba bedzie wybulić tylko jeszcze nie wiem ile. a zakłady też nie chętnie podejmują rozmowe. byłem u 2 i dzwoniłem chyba do 10 zakładów i nigdzie mi nie chcieli w żaden sposób pomóc.
Więc pomyślałem o was, ponieważ któż wiecej siedzi w Lanciach niż fani.
Pozdrawiam
Krechu - 08-08-2010, 21:57
" />Podobno gościu przy opolskiej w Krakowie (wjazd na pleszowską o ile dobrze pamiętam) jest dobry w te klocki. Fakt faktem, że większość alarmiarzy w Krakowie umie centralkę do zamka wstawić a od poważniejszej roboty uciekają, szczególnie dłubania w seryjnych instalacjach. Przerabiałem to z alfą jak nikt nie był w stanie mi alarmu naprawić; w końcu musiałem go sam ręcznie wymontować.
LybraSW - 08-08-2010, 22:28
" />Niestety w dzisiejszych czasach, znaczna wiekszość "alarmiarzy" to tylko monterzy gotowych zestawów. Nie posiadają rozległej wiedzy z zakresu elektryki pojazdów wiec stosują gotowe i znacznie prostsze rozwiązania dostarczane w pudełku przez producenta alarmu. Skutkuje to bezproblemową kradzieżą tak zabezpieczonego auta. Jeśli zależy wam na dobrym zabezpieczeniu auta, polecam montaż zestawu alarmowego przez kogoś, kto wie jak taki alarm obejsć. Są takie warsztaty gdzie robią takie cuda i to wcale nie za kosmiczną kase. Czasem po prostu warto wiedzieć do jakiego obwodu podpiąć alarm żeby nie "załatwić" go zwarciem
Odnośnie alarmu zamontowanego w serwisie w twojej Lyberce to może pomogła by wizyta w serwisie alarmów tej firmy. Powinni mieć schematy elektryczne wiec może zdiagnozują co z nim nie tak i bedą to potrafili napawić lub zdaktywować alarm. Potem jeśli uznasz to za konieczne wizyta w ASO albo u kogoś znającego sie na włoszczyźnie żeby przywrócić centralkę do pierwotnych ustawień.
Jakuda - 09-08-2010, 08:36
" />Krechu- masz tam jakiś kontakt albo dokładniejsze dane żebym mógł znaleźć?
no właśnie zauważyłem, że jak goście slyszą Lancia, do tego oryginalny pilot to sie rozmowa urywa...
lybraSW-niestety nie ma w Krakowie serwisu tej firmy. Rozmawiałem z firmą w warszawie i mówili żebym sie udał do ASO bo tam montowali ten alarm, ale on nie powinien w żaden sposób zakłócić działania oryginalnego klucza...więc nie on jest (podobno) przyczyną problemu...
Krechu - 09-08-2010, 10:00
" />Kontaktu nie mam bo byłem tam ostatnio parę lat temu. Generalnie jest to domek po drugiej stronie Opolskiej jak wyjeżdżasz z Prądnickiej. Jest chyba tablica auto-elektryka czy coś takiego. Po wjeździe w uliczkę pierwsza brama w prawo. Kiedyś mi gościu rozwiązał nierozwiązywalny problem z autem teścia.
Jakuda - 10-08-2010, 19:43
" />ech nie za wesoło.
byłem 2x w ASO Polinar na ofiar dąbia.
mówili że przekodują kluczyk i powinno pomóc. dostali karte kodową i mówią że coś tam komputer widzi ale nie dało sie tego wgrać.
Na następny dzień ściągnęli dodatkowe kody i zrów spróbowali-i nic nie pomogło:/
podobno nie ma to nic wspólnego z alarmem Cheetah- poprostu z czasem sie rozkodowały i kij wie dlaczego nie chcą sie zakodować...
czy da sie coś jeszcze zrobić? jak to możliwe że kluczyk sie tak poprostu rozkodował nie da sie tego odwrócić (trzeba dorabiać kluczyk).
może jakoś sformatować elektronike?