kaeres - 28-05-2009, 09:45
" />Witam.
Nie chcę siać paniki ale nieźle się wystraszyłem i chcę uniknąć problemów albo zaznać spokoju w Waszych wypowiedziach.
Mianowicie dzisiaj stojąc na światłach mój 2,4JTD nagle zaczął głośno pracować.
Nie jestem mechanikiem ale można to ocenić tak na chłopski rozum jakby mocowanie silnika się gdzieś urwało, może jakaś poduszka.
Jednak takie rzeczy muszę wykluczyć ponieważ to trwało z 30sek i ustąpiło.
Myślałem, że może koło dwumasowe ale ono daje o sobie również znać przy ruszaniu a nic takiego się nie dzieje.
Kolega z pracy, który zna się trochę na samochodach zgaduje, że może to być trochę przyspieszony na moment zapłon.
Zassał jakiegoś bruda albo wilgoć/wodę z filtra i w taki sposób poradził sobie aby nie zgasnąć.
Na razie nic nie będę z tym robił ale jak się powtórzy to nawet nie wiem co mechanikowi mówić.
Co Wy na to ?
Torell007 - 28-05-2009, 10:09
" />ile paliwa miales w zbiorniku? na jakich stacjach tankujesz?
im mniej ropy w baku tym wiecej brudu i moze nawet wody w baku,druga sprawa ze common rail nie powinien dostawac ropy kupionej u pana mietka na stacji,nigdy nie wiesz czy ja chrzcil i jak mocno
kaeres - 28-05-2009, 11:29
" />Przeważnie leję jak już świeci kontrolka i nigdy problemów nie było.
Teraz się jeszcze nie świeci ale za wiele paliwa nie ma (tak na 150km).
Leje zawsze TOP OF THE RANGE.
Zawsze na STATOIL ale ostatnio zalałem 17l tego nowego V-Powera na GTL więc raczej wykluczona jest nieczystość paliwa.
Ale filtr paliwa dawno nie był wymieniany więc możliwe, że coś łyknął z niego.
Torell007 - 28-05-2009, 11:40
" />opcji moze byc wiele.Moze cos jest zle dokrecone,slabo przykrecona jakas obudowa,jakis plastik przy niskich obrotach moze czasem w jakies wibracje wpasc i wydaje sie,ze cos klekocze w silniku.A moze faktycznie zassal brud z baku.
polecam pouzywac te 3 srodki
1
2
3
na kazdej stacji da sie kupic,uzyj tak jak sa wypisane i patrz co sie bedzie dzialo.Problem powinien ustac, nie masz pewnosci gdzie auto bylo tankowane jaka byla jakosc paliw.Cos moglo sie ostac w ukladzie paliwowym,z doswiadczenia wiem,ze nowoczesna chemia potrafi zdzialac bardzo duzo - czasem niemal cuda
kaeres - 28-05-2009, 11:54
" />Dziwni mnie jedynie, że jak przygazowywalem go to ten dźwięk się tracił aby na jałowych obrotach znów był słyszalny.
Dziękuję za troskę i pomoc.
Jeżeli jeszcze raz to usłyszę to kupuję te środki i sprawdzimy.
STOD - 28-05-2009, 13:41
" />Może być koło pasowe, łożysko się zaczyna walić i pojawia się dźwięk...
kaeres - 28-05-2009, 15:35
" />
">Może być koło pasowe, łożysko się zaczyna walić i pojawia się dźwięk...
Mówisz o tym wielorowkowym z wału korbowego ?
Nówka, wymieniana z 5tys temu.
PS. Jeżeli o tym mowa to samo koło pasowe nie ma ułożyskowania. Je się dokręca bezpośrednio do wału jeżeli dobrze pamiętam.
STOD - 28-05-2009, 17:07
" />mnie hałasowało, po dodaniu gazu mijało.
skyblu - 28-05-2009, 19:42
" />
">mnie hałasowało, po dodaniu gazu mijało.
to tak jak z oponą uszkodzoną, jedziesz wolno w korku to czujesz jak buja,
po przyspieszeniu nie odczuwasz tego - zjawiska