bravomeksyk - 03-03-2009, 09:55
" />witam serdecznie. mam problem, którego nie potrafią rozwiązać mechanicy, a który kosztował mnie już nie przyznam się ile pieniędzy - bezskutecznie. Otóż silnik 2.4 JTD w mojej Lancii, pomimo bdb stanu, jest słaby poniżej 2000 obrotów. Auto w ogóle poniżej tej prędkości obrotowej się "nie zbiera", jakby nie reagowało prawie na pedał gazu - kompletny brak dynamiki do 2000 obrotów. Wydaje mi się, ze prędkość max.też kiepsko, choć może to już efekt placebo i w zasadzie nie ma warunków, by zmierzyć Nadmieniam, że auto ma NOWE oryginalne przepływomierz Bosch, filtr powietrza, czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik pedału przyspieszenia. Silnik nie dymi (przebieg 210 000). Poradźcie proszę jaka może być przyczyna, bo już załamuję ręce. Ewentualni proszę o jakiś namiar na warsztat w Warszawie, w którym ktoś uczciwie pomógłby rozwiązać ten problem. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam - bartek
igrek - 03-03-2009, 10:21
" />Moja rada: podjedź do kumatego gościa mającego najlepiej examiner, a on sprawdzi wszystkie parametry pracy i powinien rozwiać/potwierdzić twoje wątpliwości
rain - 03-03-2009, 10:26
" />Powiem że mój mistrzem dynamiki do 2000 też nie jest. Silnik bez błędów, ostatnio w serwisie pochwalony, że jak zegareczek. Zwalam to na turbo dziurę Już się przyzwyczaiłem. V-Max osiągnąłem odrobinkę ponad 204km/h (według zegarka, czyli jakieś 190 w rzeczywistości) Oczywiście w Niemczech, w Polsce jeżdżę przepisowo.
Być może u ciebie jest wszystko OK, a ten silnik po prostu tak ma.
bravomeksyk - 03-03-2009, 10:38
" />silnik nie ma błędów na examinerze...
kartonik - 03-03-2009, 11:26
" />
">
Być może u ciebie jest wszystko OK, a ten silnik po prostu tak ma.
No nie wiem. Moj idzie od 1000 jak burza :wink: Zadnych oznak slabosci ponizej 2000.
dudekken - 03-03-2009, 11:30
" />Sprawdź gumę harmonijkę za plastikowym kolanem w kształcie litery U po drodze od filtra powietrza do turbo. rozciągnij ile możesz (oczywiscie z wyczuciem) i zobacz czy nie ma dziur, obejrzyj dokładnie.
kaeres - 03-03-2009, 11:34
" />Silnik 136KM nie różnił się tylko 4KM od wersji produkowanej od końcówki 2000 roku.
Wyżej też ma położony maksymalny moment i stąd nawet w sprawnych samochodach ciężko znaleźć coś ekscytującego poniżej 2000rpm
W moim 140KM ciągnie ładnie już w okolicach 1500rpm aby łamać kark przy 1800-1900rpm.
Sprawdź ciśnienie doładowania - powinno oscylować w okolicach 1,4 bara.
Jeżeli tak nie jest to masz gdzieś albo zawalone przewody albo sama turbina klękła.
A rzeczy się wymienia jak jest niemal pewność, że jest uszkodzona a nie na chybił trafił.
Co to za mechanik, który opiera się na domysłach i wyciąga z kieszeni klienta ?
igrek - 03-03-2009, 11:39
" />
">silnik nie ma błędów na examinerze...
Ja nie piszę o błędach bo błędy każdy umie odczytać.
Chodzi mi o sprawdzenie parametrów pracy np: czasy wtrysków, ciśnienie doładowania, temperatura pracy itp.
rain - 03-03-2009, 12:16
" />Ja jeszcze dodam że każdy inaczej może odczuć "słaby ciąg". Dla jednego coś co jest ok, innemu może się wydać jako nienaturalny brak mocy. I odwrotnie. Pojęcie względnie.
W moim to nie jest tak że w ogóle jak maluch przyspiesza. Ale mam jasną granice, gdzie działa turbo a gdzie nie i na wyższych biegach poniżej granicy 2000-1900 wyraźnie auto nie jest młodą kózką. Zaznaczam oczywiście że chodzi o wyższe biegi, bo na 1, czy 2 to nie jest to aż tak mocno odczuwalne jak przy przyśpieszaniu z 60 do 120-130 na 5 w początkowej jego fazie.
KrzychuKrzys - 03-03-2009, 18:39
" />
">silnik nie ma błędów na examinerze...
Ja nie piszę o błędach bo błędy każdy umie odczytać.
Chodzi mi o sprawdzenie parametrów pracy np: czasy wtrysków, ciśnienie doładowania, temperatura pracy itp.
Dokładnie. Nie chodzi o sczytanie błędów a o sprawdzenie auta 'live'. Trzeba podłączyć sie laptem pod auto i pojeździć. Problem w tym że ciężko o takiego fachowca który ma odpowiednie programy i obycie z dieslami Lancii.
Krzys - 03-03-2009, 19:16
" />KrzychuKrzys Gdzieś ty się uchwał tak długo bez uzupełnionego profilu? Odsyłam do regulaminu forum.
KrzychuKrzys - 03-03-2009, 19:29
" />
">KrzychuKrzys Gdzieś ty się uchwał tak długo bez uzupełnionego profilu? Odsyłam do regulaminu forum.
Miałem kiedyś konto 'kappa2.4tds' (czy jakoś tak) ale zapomniałem hasła a niestety nie da rady odzyskać hasła podając sam e-mail :?
Zaraz sobie uzupełnię profil
Dudi - 04-03-2009, 10:26
" />
">Dokładnie. Nie chodzi o sczytanie błędów a o sprawdzenie auta 'live'. Trzeba podłączyć sie laptem pod auto i pojeździć. Problem w tym że ciężko o takiego fachowca który ma odpowiednie programy i obycie z dieslami Lancii.
A ja bym powiedział, że łatwiej o fachowca, który zna się na dieslach Fiata :roll: :wink:
Bany - 04-03-2009, 21:37
" />sprawdź zmienna geometrie turbiny,pewnie sie zacieła
Kis79 - 04-03-2009, 23:45
" />w wersji 136 koni zaciac to sie moze waste gate, nie ma zmiennej (IHI)
Bany - 05-03-2009, 00:10
" />pewien nie jestem ale wydaje mi sie ze 2,4 zawsze miała zmienna,
stare 1,9 nie miały przed 2001.
przynajmniej tak było w ar 156
Kis79 - 05-03-2009, 09:25
" />turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )
czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
Bany - 05-03-2009, 09:53
" />Ta nier ma zmiennej,ciekawe czemu tak robili.
Robiłem 2 sztuki alfy z tego samego roku i obie miały.
Python25 - 05-03-2009, 18:10
" />Ja mam Lancie Kappe 2,4 JTD z 98r i mam zmienną geometrię na 100% bo regenerowałem turbo z powodu tego że zacięła się ta zmienna geometria i powypalało wirnik, a co do mocy poniżej 2000 obrotów to mam tak samo przy jeździe po równym nie ma problemu nie jest to aż tak bardzo odczuwalne ale niech ktoś przejedzie się w góry taką lucynką ja już byłem kilka razy i za każdym razem ręce opadają trójka za dużo brakuje mocy do jazdy pod górę po serpentynach na dwójce z kolei silnik wyje zresztą tam sa podjazdy po parenaście kilometrów ciężko jest jechać na dwójce na takiej odległości więc za każdym razem jak jestem w górach obiecuje sobie że sprzedam to auto ale po powrocie nie mam już tego problemu i znów lubię swoją lusie:)
Kis79 - 05-03-2009, 19:00
" />Ciekawe czemu raz wystepuje ihi ,a raz garret w wersji 136 koni?
Python25 , jak bys mogl sprawdz nr vin w eperze, zobacz jakie turbo wyskoczy.
bravomeksyk - 05-03-2009, 22:13
" />dziękuję za podpowiedzi, sprawdziłem 2 rzeczy:
- odkręciłem w warsztacie rurę wydechową przed katalizatorem i pojeździłem sobie kontrolnie "na rycząco". niestety nie widziałem poprawy -tak więc to raczej nie zapchany katalizator, choć goście namawiają mnie na jego wycięcie i wstawienie tam tłumika przelotowego;
- moja turbina to japoński wynalazek o stałej geometrii - auto wyprodukowane sierpień 200, choć sprzedane we Włoszech w styczniu 2001 i taki rocznik ma w dokumentach
Kis79 - 05-03-2009, 22:44
" />
">dziękuję za podpowiedzi, sprawdziłem 2 rzeczy:
- odkręciłem w warsztacie rurę wydechową przed katalizatorem i pojeździłem sobie kontrolnie "na rycząco". niestety nie widziałem poprawy -tak więc to raczej nie zapchany katalizator, choć goście namawiają mnie na jego wycięcie i wstawienie tam tłumika przelotowego;
- moja turbina to japoński wynalazek o stałej geometrii - auto wyprodukowane sierpień 200, choć sprzedane we Włoszech w styczniu 2001 i taki rocznik ma w dokumentach
czyli ihi bez zmiennej geometrii. A sprawdzales samochod na vmax?
bravomeksyk - 05-03-2009, 22:52
" />czyli ihi bez zmiennej geometrii. A sprawdzales samochod na vmax?[/quote]
słabiej niż było... na A2 potrafił pójść w/g licznika nawet i 220, teraz i 200 nie wyciągnie... choć nie miałem gdzie i jak sprawdzić tego porządnie...
PAHO2 - 05-03-2009, 23:47
" />
">pewien nie jestem ale wydaje mi sie ze 2,4 zawsze miała zmienna,
stare 1,9 nie miały przed 2001.
przynajmniej tak było w ar 156
kolego mam problem objawiający się tym, że jak przycisnę do dechy przy ok 2000 obrotów, auto przyspiesza tak do 2600-2700 i nagle jest pauza na dobrych pare sekund (jakby utrata mocy) i po chwili dalej ciągnie bez problemu aż w fotel wciska, czy to przez problem ze zmienna geometrią? bo ten problem zaczyna mnie irytować bo staje się coraz intensywniejszy... :cry:
bravomeksyk - 06-03-2009, 00:18
" />
">
kolego mam problem objawiający się tym, że jak przycisnę do dechy przy ok 2000 obrotów, auto przyspiesza tak do 2600-2700 i nagle jest pauza na dobrych pare sekund (jakby utrata mocy) i po chwili dalej ciągnie bez problemu aż w fotel wciska, czy to przez problem ze zmienna geometrią? bo ten problem zaczyna mnie irytować bo staje się coraz intensywniejszy... :cry:
no to prawie tak jak w mojej, przy czym moja "śpi" poniżej tych 2000 RPM
i na pewno nie jest to problem zmiennej geometrii łopatek turbiny, bo moja takowej nie posiada ))))
PAHO2 - 06-03-2009, 00:51
" />
">turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )
czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
no raczej (z tego co mówił mój mechanik) ten cienki długi pręcik służy do zmiany geomertii i porzesuwa się przy okeślonej ilości obrotów
Kis79 - 06-03-2009, 08:07
" />
">turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )
czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
no raczej (z tego co mówił mój mechanik) ten cienki długi pręcik służy do zmiany geomertii i porzesuwa się przy okeślonej ilości obrotów
ten pręcik steruje zaworem waste gate, w zmiennej geometrii aktuator wchodzi miedzy muszle turbiny i steruje pierścieniem , który steruje łopatkami zmiennej geometrii
krl - 06-03-2009, 22:23
" />Turbina IHI była montowana w Kappie TDS.
Pasuje idealnie do tego silnika tylko wymienia się łącznik wydechu.
Temat przerabiałem osobiście, kupilem Kappe JTD po rozpoznaniu okazło się znalazłem tam turbo IHI. Po wymianie na oryginał VNT25 silnik ożył.
W turbo Garreta jest zmienna geometria zasilana podciśnieniem z korpusu.
Kis79 - 06-03-2009, 23:08
" />wszystko ok, turba sa zamienne. Tylko czemu montowali raz ihi , a raz garrett? Mi po vinie wyskakuje ihi. Moje pomiary to Vmax -205 ( nie męczyłem dalej ), 10 -11 do 100. (sw)
Czyli seria jest, nie sadze zeby ktos tam grzebal. jestem 2 wlascicielem.
chodz temat ciekawy i zastanawiam sie jakby lybra latala z tym garrettem.
krl - 07-03-2009, 08:52
" />W moim przypadku to było podejrzane.
U mnie była zamontowana turbina IHI VL11 także ewidentnie od TDS.
Przeglądałem katalogi, epera i wszędzie mi wychodziło, że powinienem mieć Garreta.
Jaki model jest u was?
Katalog
skyblu - 07-03-2009, 09:16
" />
">pewien nie jestem ale wydaje mi sie ze 2,4 zawsze miała zmienna,
stare 1,9 nie miały przed 2001.
przynajmniej tak było w ar 156
kolego mam problem objawiający się tym, że jak przycisnę do dechy przy ok 2000 obrotów, auto przyspiesza tak do 2600-2700 i nagle jest pauza na dobrych pare sekund (jakby utrata mocy) i po chwili dalej ciągnie bez problemu aż w fotel wciska, czy to przez problem ze zmienna geometrią? bo ten problem zaczyna mnie irytować bo staje się coraz intensywniejszy... :cry:
zbyt szybko chcesz pokonac rywala z benzyną, tez tak mam
tylko opanowałem problem wiem jak wciskac gazik by turbo łapało płynnie
pozdro
Kis79 - 07-03-2009, 09:20
" />u mnie ihi vl18
mierzylem dzis elastycznosc.
60-100 km/h na IV biegu start z oko 1500 obrotow - ~ 8-9 sekund .
bravomeksyk - 12-03-2009, 01:44
" />zamiast otrzymać sensowną radę, sugestię, to każdy pisze co jego auto nie ma i dlaczego jest lepsze niż najlepsze. ja generalnie ma to gdzieś, gdzie jest aktuator do turbiny, bo ja, jak pisałem wcześniej, mam turbinę ze stałą geometria łopatek. za to temat przeszedł na to co sie innym dzieje przy innych okazjach jak jadą swoimi autami...
Kis79 - 12-03-2009, 08:21
" />dlatego napisalem mniej wiecej moja elastycznosc, zebys porownal sobie . ponieważ ja tez mam turbine bez zmiennej geometrii.
bartek42 - 20-03-2009, 22:43
" />Bravomeksyk, najlepiej poszukaj na forum jakiegoś kolegi z Krakowa, który ma taki sam silnik jak Ty i zamieńcie się na chwilkę autami. Sprawdzisz jak to jest. Jak nie znajdziesz, a będziesz kiedyś śmigał przez Bydgoszcz/Żnin, to wpadnij do mnie, z chęcią sprawdzę, co potrafi Twoja Lybra
bufi - 20-03-2009, 23:07
" />Kolego meksyk , sprawdż sobie jeszcze zawór EGR czy masz szczelny , wystarczy ślina na palec i pojeździć po uszczelkach lub mydełko , mnie puszcza na srodkowej uszczelce , zajrzyj też do przepustnicy , ja ostatnio czyściłem była zawalona sadzą aż milo , babeczka przede mną nieźle ją muliła
bravomeksyk - 22-03-2009, 22:43
" />
">Bravomeksyk, najlepiej poszukaj na forum jakiegoś kolegi z Krakowa, który ma taki sam silnik jak Ty i zamieńcie się na chwilkę autami. Sprawdzisz jak to jest. Jak nie znajdziesz, a będziesz kiedyś śmigał przez Bydgoszcz/Żnin, to wpadnij do mnie, z chęcią sprawdzę, co potrafi Twoja Lybra
dziękuję za zaproszenie
bravomeksyk - 22-03-2009, 22:44
" />
">Kolego meksyk , sprawdż sobie jeszcze zawór EGR czy masz szczelny , wystarczy ślina na palec i pojeździć po uszczelkach lub mydełko , mnie puszcza na srodkowej uszczelce , zajrzyj też do przepustnicy , ja ostatnio czyściłem była zawalona sadzą aż milo , babeczka przede mną nieźle ją muliła
dziękuję - może zabrzmi to śmiesznie - ale... gdzie znajdę przepustnicę (wiem, że pod maską i jak się do niej dobrać?
pozdrawiam
bart
bufi - 23-03-2009, 10:14
" />Może uda mi się dzisiaj ciknąć zdjęcia swojego silnika , co prawda to 1,9 , ale podgląd pod sytuacje będziesz miał .