mallcin - 04-07-2009, 13:25
" />Witam,
przejrza³em forum i jest nieco postów o s³abszym autku z ro¿nych przyczyn. Nie uda³o mi siê przyporz±dkowaæ ¿adnego postu do mojego problemu.
Ja obserwujê swój problem od momentu uszczelnienia uk³adu wydechowego (wymiana z³±cza elastycznego - takiego "siatkowanego" przed katalizatorem). Od tego momentu auto zdecydowanie s³abiej przyspiesza powy¿ej 2000rpm. Podczas wymiany tego elementu zajrza³em w katalizator i niewielka cze¶æ z "dziurek" by³a zatkana (my¶lê, ze oko³o 5%).
Teraz moje pytanie:
1. wywaliæ katalizator i wstawiæ w jego miejsce t³umik (jak sugeruje mechanik, koszt 50zl)? Je¶li tak, to czy nie ma tam gdzie jeszcze sondy lambda?
2. mniejsze przyspieszenie jest wywo³ane uszczelnieniem ca³ego uk³adu wydechowego - spaliny przechodz± przez katalizator, tlumik ¶rodkowy i koñcowy, co jako ca³o¶æ mo¿e powodowaæ opisany skutek - ex post nie robiæ nic.
W aucie wymieniony rozrz±d, filtry, p³yny eksploatacyjne oko³o 8000km temu. Odczuwalny jest moment za³±czenia turbiny w okolicach 2000-2250rpm, ale to nie to, co wcze¶niej. Stan z³±cza elastycznego by³ katastrofalny, w moim przekonaniu spora czê¶æ spalin opuszcza³a uk³ad wydechowy w³a¶nie w tym miejscu.
dr_scott - 04-07-2009, 20:26
" />Mi go¶æ od wydechów poradzi³ wyj±æ katalizator i wyskubaæ (wytrzaskaæ) z niego monolit. Potem za³o¿yæ pust± puszkê katalizatora na swoje miejsce. Nie wiem dok³adnie jaki bêdzie efekt, ale go¶æ zapiera³ siê ¿e zysk kilku koników. Ca³kiem mo¿liwe pod warunkiem, ¿e pusta komora nie bêdzie wprowadzaæ zak³óceñ w przep³ywie spalin.
Aha, monolit radzê skrupulatnie zebraæ do woreczka... mo¿na za niego dostaæ kilka stówek.
Do tak przerobionego uk³adu nie przyczepi siê ¿aden diagnosta, chyba ¿e po analizie spalin. A jak wstawisz t³umik albo rurkê to mog± siê czepiaæ.
Pozdrawiam
mallcin - 08-07-2009, 18:09
" />Dowiedzia³em siê, ¿e w Polsce póki co, na stacji diagnostycznej podczas dorocznych badañ technicznych nie przeprowadza siê analizy spalin w silnikach diesla.
Pytania:
1. Czy i jak mo¿na sprawdziæ samemu czy ci¶nienie spalin w uk³adzie wydechowym jest w normie?
W zak³adzie wymieniaj±cym t³umiki panowie przestrzegali mnie, ¿e zapchany katalizator zwiêksza ci¶nienie wewn±trz uk³adu wydechowego (co wydaje siê byæ oczywistym), co skutkuje nadmiernym "przemêczeniem" silnika oraz uk³adu turbo.
2. Czy macie jakie¶ dodatkowe do¶wiadczenia, sugestie w temacie zamiany katalizatora na t³umik?
3. Gdzie mo¿na sprzedaæ "zawarto¶æ" katalizatora w Warszawie, ile mogê za to otrzymaæ w PLN?
Nie chcia³bym pakowaæ siê niepotrzebnie w koszty, a przede wszystkim pozbawiaæ auta elementu, który wydaje siê byæ zasadnym, skoro in¿ynier przewidzia³ go w tym miejscu.
Pozdrawiam,
M
dr_scott - 08-07-2009, 20:15
" />
">Dowiedzia³em siê, ¿e w Polsce póki co, na stacji diagnostycznej podczas dorocznych badañ technicznych nie przeprowadza siê analizy spalin w silnikach diesla.
Pytania:
1. Czy i jak mo¿na sprawdziæ samemu czy ci¶nienie spalin w uk³adzie wydechowym jest w normie?
W zak³adzie wymieniaj±cym t³umiki panowie przestrzegali mnie, ¿e zapchany katalizator zwiêksza ci¶nienie wewn±trz uk³adu wydechowego (co wydaje siê byæ oczywistym), co skutkuje nadmiernym "przemêczeniem" silnika oraz uk³adu turbo.
2. Czy macie jakie¶ dodatkowe do¶wiadczenia, sugestie w temacie zamiany katalizatora na t³umik?
3. Gdzie mo¿na sprzedaæ "zawarto¶æ" katalizatora w Warszawie, ile mogê za to otrzymaæ w PLN?
Ad.1. Nie wiem czy mo¿na to w jaki¶ sposób zmierzyæ.
Natomiast go¶æ od wydechów powiedzia³ mi, ¿e efektem zapchanego kata jest w³a¶nie nieszczelno¶æ na ³±czu elastycznym.
Ad.2. W papierach masz, ¿e auto ma katalizator. Jak wstawisz t³umik to diagnosta mo¿e siê doczepiæ, bo zauwa¿y, ¿e nie ma kata.
Ad.3. Tego nie wiem. Poszukaj w necie. Tu przyk³ad: http://ale.gratka.pl/ogloszenie/678052_skup_katalizatorow_w_szczegolnosci.html
">Nie chcia³bym pakowaæ siê niepotrzebnie w koszty, a przede wszystkim pozbawiaæ auta elementu, który wydaje siê byæ zasadnym, skoro in¿ynier przewidzia³ go w tym miejscu.
To nie in¿ynier przewidzia³ katalizator w aucie tylko jakie¶ zielone eko-oszo³omy. Pod wzglêdem in¿ynierii ten element jak równie¿ standardowe t³umiki wprowadzaj± jedynie niepotrzebne opory w przep³ywie spalin.
Teoretycznie najlepszym wyj¶ciem wydaje siê wyskubanie zawarto¶ci katalizatora. Opór w wydechu maleje, zyskujemy kilka koników (podobno). Puszka z kata zostaje, wiêc ¿aden diagnosta siê nie doczepi, ¿e nie mamy kata.
To opinia go¶cia od wydechów, ja nie mam z tym do¶wiadczenia i nie wiem jaki bêdzie efekt koñcowy. Te¿ zastanawiam siê nad wyd³ubaniem kata, ale jako¶ nie mogê siê zdecydowaæ.
Jakby¶ siê zdecydowa³ to napisz o efektach.
Pozdro
mallcin - 09-07-2009, 19:06
" />Sta³o siê!
Pan w warsztacie "wymieni³" katalizator .
Po dok³adym obejrzeniu okaza³o siê, ¿e wewn±trz by³ on w niemal 50% zapchany.
Po wymianie wybra³em siê na krótk± przeja¿d¿kê i nie pozna³em auta: przyspiesza jak przed wymian±, a mo¿e nawet lepiej, z³±cza elastycznego. Po prostu bajka
Us³uga kosztowa³a 120z³ + napiwek za dobr± diagnozê ju¿ za pierwszym pobytem
Teraz jeszcze czeka mnie sprzeda¿ starego katalizatora; jak dobrze pójdzie, to jeszcze zostanie na nowe klocki hamulcowe.
Gor±co polecam us³ugi ABC AUTO SERWIS W£OCHY - mechanik konkretny, z poczuciem humoru, do¶wiadczeniem a co najwa¿niejsze nie skroi ciê z ostatniej, ciê¿ko zarobionej z³otówki.
pozdrawiam,
M
dr_scott - 09-07-2009, 19:18
" />Wymieni³e¶ tego kata na nowy czy na t³umik? S±dz±c po cenie operacji to pewnie na t³umik.
mallcin - 09-07-2009, 19:40
" />Mam piêkny l¶ni±cy t³umik.
Cena katalizatora jest co najmniej zaporowa.
dr_scott - 09-07-2009, 20:07
" />Hehe d³ugo to on l¶ni±cy nie pozostanie
Ja chyba spróbujê wersjê z wyskubaniem kata. A jak wyjdzie z tego jaka¶ straszna kaszana to wywalê to w pizdu i wstawiê tam t³umik.
PS. Stary katalizator mo¿esz sprzedaæ na allegro.