STOD - 20-12-2007, 00:22
" />Witam
Czy orientuje się ktoś , ile kosztuje komplet do wymiany rozrządu( nie wiem czy trzeba z pompą wody czy nie) do Lybry 2.4 jtd 136 koni z 2000 roku ?? I przy jakim przebiegu trzeba to robić? I jesli wiecie to ile powinienem płacić za usługę?
Pozdrawiam
dexus - 20-12-2007, 17:20
" />Jak zmieniałem w Lybrze 2,4jtd (też 2000r) komplet części, robocizna i oleje (tak przy okazji ) to kwota 1200 albo 1300 już dokładnie nie pamiętam
Jarek_Jarecki - 20-12-2007, 17:24
" />witaj!
powiem Ci tak ze w ASO oryginalny rozrząd -komplet to cena okolo 545zł brutto, robocizna natomiast okolo 350-400zł...
STOD - 20-12-2007, 22:09
" />Dzięki
To jeszcze nie jakoś tragicznie
marczel1 - 25-12-2007, 19:22
" />Własnie jestem po zmianie rozrządu w swoim 2,4 .Pracuje w brzanży motoryzacyjnej wiec to mi troche pomogle ,czesci (pasek ,rolka i napinacz)240 PLN + robocizna 195 PLN (ASO FIATA )
sebabix - 27-12-2007, 13:13
" />witam ,ja poszedłem krok dalej podczas wymiany rozrządu , wymieniłem także pompę wodna pasek wielorowkowy, rolkę prowadzącą oraz rolkę z mimośrodem , wymieniłem tez rolkę samo napinacza dobrana od jakiegoś francuza (dziwne ze lancia nie przewidziała tej rolki jako część wymienna) na szczescie pan mechanik wiedział bo już ten temat przerabiał, zmieniłem tez kolo pasowe,łożyska i szczotki w alternatorze koszt części i robocizny 1600zł teraz meczy mnie zawirusowanie silnika ale to już zostawię na wiosnę
Jarek_Jarecki - 27-12-2007, 13:29
" />
">Własnie jestem po zmianie rozrządu w swoim 2,4 .Pracuje w brzanży motoryzacyjnej wiec to mi troche pomogle ,czesci (pasek ,rolka i napinacz)240 PLN + robocizna 195 PLN (ASO FIATA )
ASO Fiat ale nie powiedziałś ze to na podróbkach.....za oryginalne na pewno tyle nie wyjdzie
marczel1 - 27-12-2007, 22:33
" />Częsci nie były oryginalne (GATES ,SKF ,LUK, jakoś takie) .Ale co to za różnica czy oryginalne czy nie .Z tego co zauważylem to pracujesz w ASO FIATA , jeżeli są jakieś znaczące róznice to jesli mógł byś mi to troszke naświetlić byl bym wdzięczny. Wiedza to potęga.
kartonik - 28-12-2007, 09:26
" />
">
ASO Fiat ale nie powiedziałś ze to na podróbkach.....za oryginalne na pewno tyle nie wyjdzie
No wlasnie, co to znaczy oryginalne? Ostatnio jak zmienialem tarcze i klocki, to na szczekach hamulcowych byla wybita marka ATE. Czy kupilbys klocki ATE, wiedzac ze to oryginal? Ja nie.
Jarek_Jarecki - 28-12-2007, 09:58
" />oryginalne to takie które sa z homologacją Fiat Lancia Alfa romeo....Nie ukrywam ze większość części jest robione przez podwykonawców...np TRW, BOSCH, Magneti Marelli...bo Fiat nie ma swoich fabryk produkujących wszystkie podzespoły....zleca to innym. Jednakże proces technologiczny dla produktów wyknywanych dla fiata przez te firmy jest nieco inny....jest bardziej przestrzegana kontrola jakości tych produktów. Są to pierwszej jakości produkty, które przechodzą dodatkowe testy i dodatkowa kontrole jeszcze w laboratoriach FIAT i wówczas są dopuszczane do wprowadzenia na rynek...jest to dosc skomplikowany proces ale mysle ze warty zachodu. A wy jak uważacie ?
kartonik - 28-12-2007, 10:09
" />
">...jest to dosc skomplikowany proces ale mysle ze warty zachodu. A wy jak uważacie ?
Ja uwazam, ze nie warto. Moze niektore elementy, np. zawieszenia, ale paski rozrzadu, klinowe, rolki, napinacze, sprzegla sa juz porownywalnej jakosci. A to czy sie zepsuja, to jednak kwestia losowa i zalezy od sposobu uzytkowania i dbania o samochod. Ja np. kupilem przeplywomierz Bosch za 300 zl w intercarsie, w ASO oferowali mi za 600. Przejezdzilem na nim 80 kkm i dzialal bez zarzutow. I gdzie sens wydawac 600 zl?
Jarek_Jarecki - 28-12-2007, 10:16
" />no wiesz nie każdy widzi sens w oryginalnych podzespołach....oryginał czy podróbka to indywidualny wybór klienta. czasami jednak warto sie wybrac do ASO bo wiele rzeczy jest nie raz tanszych w oryginale niz w rzemiosle....
Marcin_D - 28-12-2007, 10:16
" />
">oryginalne to takie które sa z homologacją Fiat Lancia Alfa romeo....Nie ukrywam ze większość części jest robione przez podwykonawców...np TRW, BOSCH, Magneti Marelli... Jednakże proces technologiczny dla produktów wyknywanych dla fiata przez te firmy jest nieco inny....jest bardziej przestrzegana kontrola jakości tych produktów. Są to pierwszej jakości produkty, które przechodzą dodatkowe testy i dodatkowa kontrole jeszcze w laboratoriach FIAT i wówczas są dopuszczane do wprowadzenia na rynek...jest to dosc skomplikowany proces ale mysle ze warty zachodu. A wy jak uważacie ?
Sratatata - znajomy pracuje w Niemczech w fabryce Boscha i tak ładnie to jest tylko na papierze.
Pompy paliwa robi dla Fiata Bosch - różnią się tym żę w ASO ta pompa kosztuje np. 1000 i ma wybite logo FIAT i karton FIAT, a w sklepie ten sam model w opakowaniu BOSCH kosztuje 600. Gdzie tu logika.
Tak samo jest np. z tarczami hamulcowymi - oryginał na Lanci Lucas - ASO - 470zł, ta sama w sklepie - opakowanie LUCAS 200zł.
Tak, że to gadanie, że w ASO jest oryginał, a w sklepie podróba to można między bajki włożyć.
Jarek_Jarecki - 28-12-2007, 10:19
" />hmmm teraz pytanie...dla czego mnostwo osób (min właściciele Lanci) kupuja części w ASO fiat??
Marcin_D - 28-12-2007, 10:25
" />Sam kupuje czasami w ASO - bo czasami tam są części tańsze niż w sklepie.
Ale jak zmieniałem z tyłu tarcze to nikt by mnie nie podkusił żeby iśc do ASO - jedna Tarcza - znaczek FIAT na opakowaniu i sitodruk FIAT na tarczy (a z tyłu na tej części która wchodzi na piastę - LUCAS) - 270zł, w sklepie ta sama tarcza - tylko w opakowaniu zielonym LUCAS'a - 105zł.
Owszem ja nie mówię o rzemiośle (bo w to to się można było w Maluchu zaopatrywać) tylko o produktach renomowanych producentów.
A np. LUCAS jest na pierwszym montażu - na zacisku jak byk jest wytłoczone LUCAS i wymiary tarczy jaka pasuje .
kartonik - 28-12-2007, 10:26
" />
">hmmm teraz pytanie...dla czego mnostwo osób (min właściciele Lanci) kupuja części w ASO fiat??
...bo zyja wlasnie w przekonaniu, ze Lucas, Valeo, Bosch to szajs duzo gorszy niz czesci sprzedawane w ASO...
Tomecki - 28-12-2007, 10:29
" />Kupują z różnych przyczyn.
np
1. Nie chce im sie biegać / kombinować z nieatestowanymi przez koncern częściami i jest wygodniej zlecić wszystko w ASO.
lub/i
2. Stać ich na luksus posiadania oryginalnej części
lub/i
3. Nie ma zamienników (np elementy zawieszania tylnego w Lybrze)
kartonik - 28-12-2007, 10:34
" />A czy uwazacie, ze jest sens, choc najmniejszy, kupowac oryginalna zarowke postojowa za, trzymajcie mnie, dwadziescia kilka zlotych????!!! A wiadomo, ze i tak za jakis czas sie spali!!!
Jarek_Jarecki - 28-12-2007, 10:37
" />sluchajcie drodzy koledzy ja z faktu tego ze pracuje w ASO nie myslcie ze jestem murem za ASO....bo czasami fiat z cenami to przesadza i to konkretnie....no ale coz nic sie na to nie poradzi..ceny te ustalaja ludzie, którzy nie mają pojęcia o realiach...oni mają tylko "suche" statystyki w postaci pustych danych które analizuja i na podstawie tego narzucają marże ....na przykładzie ozdoby z przyciskiem do otwierania bagażnika w Lybrze....nawet jak bym sobie po kosztach chciał kupić to wychodzi drogo...wiec szukam z jakiegoś rozbitego auta.....bo wg mnie za taki przełącznik to zbyt dużo zeby płacic 250 zł.....
RGT - 28-12-2007, 21:54
" />[quote="sebabix"],...wymieniłem tez rolkę samo napinacza dobrana od jakiegoś francuza (dziwne ze lancia nie przewidziała tej rolki jako część wymienna) na szczescie pan mechanik wiedział bo już ten temat przerabiał...
POMOCY!!! właśnie wyjąłem rolkę z napinacza paska wielorowkowego, oryginał kosztuje prawie 400zł bo nie przewidują wymiany samej rolki ( srednicy zewntętrznej 65mm i szerokości 28,5, mocowana centrycznie) błagam o zamiennik, kontakt do mechanika lub określenie dokładniej od "jakiegoś francuza"
sebabix - 29-12-2007, 00:26
" />nie pamiętam ,ale mogę jutro sie dowiedzieć to zapisze jakiś numer katalogowy ,pamiętam tylko tyle ze zapłaciłem za ta rolkę ok 120zł , ale jak masz tą część zdemontowana to na pewno w dobrym sklepie będę wiedzieć jakim zamiennikiem to zastąpić